REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

nolemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 11:41 pm

REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: nolemon » śr lip 15, 2009 8:23 pm

Jak w temacie. Czy ktoś posiada dane do regulacji pompy wtryskowej do PATROLA Y60 RD28T??

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: mayer » śr lip 15, 2009 10:14 pm

o co konkretnie ci chodzi?
O dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku i poczatek wtrysku?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

nolemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 11:41 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: nolemon » śr lip 15, 2009 10:29 pm

Pompa jest po regeneracji wiec dawka powinna być wyregulowana :roll: Chodzi o kąt wyprzedzenia i początek wtrysku.

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: mayer » czw lip 16, 2009 9:01 am

odkrec przewody wtryskowe z pompy z tyłu masz srubkę na samym środku pomiedzy wyjściami na wtryski. Wstaw tam czujnik zegarowy i ustaw pompe na początek tłoczenia, Rozrząd ustaw na poczatek wtrysku - masz znak., później luzujesz pompę i ustawiasz na znaki wg znaków rozrzadu i masz po herbacie.. Ustawione.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

nolemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 11:41 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: nolemon » czw lip 16, 2009 10:40 pm

Wielkie DZIĘKI za informacje. :)2

nolemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 11:41 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: nolemon » pt lip 17, 2009 8:59 am

Wszystko fajnie tylko jest mały problem.
Według katalogu kat wtrysku ustawia sie na 0.86 mm +- 0.05 mm i tak ja chce ustawic ale nie wiem według którego znaku :-? bo gdy krece wedlug znaków do ustawianie faz rozrzadu to ni huhu sie nie da.
Jesli ktos wie na który znak sie to ustawia to bede bardzo wdzieczny.
Jest po lewej stronie kola rozrzadu wału korbowego taki podłuzny nadlew z kreska moze to na niego ustawiac znak koła rozrzadu?
Sory ze tak mecze ale dopiero zaczynam zabawe z patrolem i sie ucze.

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: mayer » pt lip 17, 2009 10:03 am

Jest po lewej stronie kola rozrzadu wału korbowego taki podłuzny nadlew z kreska
To jest dokładnie ten znak. Prawie po przeciwnej stronie do znaku faz rozrzadu. To jest znak poczatku wtrysku.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: Rommiller » czw maja 19, 2011 8:40 am

ten czujnik zegarowy to jest taki narządź http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-do-u ... 36075.html , czy o coś innego chodzi? Ten czujnik jakoś się wkręca?
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: ernil » sob maja 21, 2011 8:36 am

GMP to "górny martwy punkt". Nie wiedziałem, że do tego jest też czujnik zegarowy. To raczej nie o taki chodziło, choć i ten może być pomocny... Taki do pomp wkręca się najczęściej zamiast śruby znajdującej się w pompie roto na jej głowicy, pomiędzy wyjściami z poszczególnych sekcji na wtryski. Przy czym specjalistą od pomp nie jestem, więc moje info może nie być pełne i w 100% poprawne.
EDIT: Tu masz foto jak to się wkręca... http://img515.imageshack.us/img515/9558/czujnikrk3.jpg
Być może ten Twój linku ma jakieś adaptery itp i może go stosować. Jak pisałem - nie jestem specjalistą. (Co nie przeszkodziło nam kilka dni temu na autostradzie A4 złożyć z dwóch zepsutych pomp jednej, następnie zamontować, ustawić i wrócić 400km do domu... :)21 Więc nie jest to jakoś bardzo skomplikowane :wink: )
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
trochim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
Lokalizacja: Bełchatów

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: trochim » sob cze 04, 2011 3:58 pm

powinno to wyglądać tak

ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon :)2

edit

aby ten czujnik z alledrogo się nadał to potrzebna jeszcze przelotka co by ją w pompę wkręcić i było jak zamocować czujnik

edit 2

na oko to chłop w szpitalu podobno zszedł ale pompę wtryskową też można tak próbować ustawić więcej zabawy ale się da
Nissan Patrol K160 SD33T

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: ernil » sob cze 04, 2011 4:48 pm

Nieśmiało sądzę, iż mógłbyś się czasem zdziwić jak można ustawić na "oko" takie tematy... :wink:
Niemniej również jestem zdania, iż po to są przyrządy i narzędzia, by ich używać, zwłaszcza w takim przypadku jak pompa.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
trochim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
Lokalizacja: Bełchatów

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: trochim » sob cze 04, 2011 5:09 pm

oczywiście że się da na oko też dlatego dopisałem to ;)

wiecej trochę zabawy jest i najlepiej jak było by trochę zimniej jak teraz, na słuch oko już trochę pomp ustawiłem i działają do tej pory - takie małe OT
Nissan Patrol K160 SD33T

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: Rommiller » sob cze 04, 2011 7:00 pm

trochim pisze:powinno to wyglądać tak

ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon :)2

edit

aby ten czujnik z alledrogo się nadał to potrzebna jeszcze przelotka co by ją w pompę wkręcić i było jak zamocować czujnik
No za taką instrukcję to Ci się chłopie medal należy. Powaga
trochim pisze:edit 2

na oko to chłop w szpitalu podobno zszedł ale pompę wtryskową też można tak próbować ustawić więcej zabawy ale się da
Że się da to słyszałem i zacząłem kręcić. Najpierw do oporu w prawo, potem co dzień kawałeczek w lewo. Efekt taki, że cały czas kopci, szczypie w oczy i ogólnie obciach na drodze. Dlatego chce nasampierw ustawić "zapłon', a jak to będzie bankowe, to zacząć majstrować dawką.
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: miastek » pn cze 06, 2011 7:06 pm

trochim pisze:powinno to wyglądać tak

ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon :)2

Co za bzdury!!!
Człowieku nigdy nie ustawiałeś zapłonu w RD28T skoro takie głupoty wypisujesz.

Po pierwsze w tym silniku są osobne oznaczenia do ustawiania rozrządu i osobne do zapłonu.
Po drugie nie cofa się silnika.
Po trzecie po samym ustawieniu pompy tak aby zegar pokazał to co chcemy nie oznacza że jest ok bo ponownym przekręceniu silnikiem może się okazać że trzeba skorygować ustawienie.

Instrukcja wygląda następująco:
1. Wkręcamy czujnik zegarowy w pompę.
2. Ustawiamy silnik na znaki rozrządu.
3. Kręcimy silnikiem obserwując czujnik zegarowy do momentu aż wskazówka się zatrzyma.
4. Zerujemy czujnik zegarowy.
5. Dalej kręcimy silnikiem obserwując znak na kole pasowym aż pokryje się ze znakiem na obudowie pompy oleju (tym od zapłonu).
6. Jak znaki się pokryją sprawdzamy wskazanie czujnika zegarowego.
7. Jeśli trzeba korygujemy ustawienie pompy przestawiając ją w lewo lub prawo.
8. Powtarzamy całą procedurę od pkt. 2 w celu sprawdzenia ustawienia. Jeśli nie jest idealnie powtarzamy jeszcze raz aż do skutku.

Zazwyczaj trzeba obrócić kilka razy zanim uda się ustawić idealnie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
trochim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
Lokalizacja: Bełchatów

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: trochim » śr cze 08, 2011 5:37 pm

zgadza się nie ustawiałem zapłonu w tym silniku jednak zasada ustawiania zapłonu na tego typu pompie wtryskowej jest taka sama do wszystkich silników

do mojego opisu zmieniamy znaki rozrządu na znaki zapłonu (nie wiedziałem że tu są takie i takie) i procedura z cofaniem silnika też zda egzamin


sorki za wprowadzenie w błąd
Nissan Patrol K160 SD33T

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: OKU » wt lis 05, 2013 9:21 pm

miastek pisze: Instrukcja wygląda następująco:
1. Wkręcamy czujnik zegarowy w pompę.
2. Ustawiamy silnik na znaki rozrządu.
3. Kręcimy silnikiem obserwując czujnik zegarowy do momentu aż wskazówka się zatrzyma.
4. Zerujemy czujnik zegarowy.
5. Dalej kręcimy silnikiem obserwując znak na kole pasowym aż pokryje się ze znakiem na obudowie pompy oleju (tym od zapłonu).
6. Jak znaki się pokryją sprawdzamy wskazanie czujnika zegarowego.
7. Jeśli trzeba korygujemy ustawienie pompy przestawiając ją w lewo lub prawo.
8. Powtarzamy całą procedurę od pkt. 2 w celu sprawdzenia ustawienia. Jeśli nie jest idealnie powtarzamy jeszcze raz aż do skutku.

Zazwyczaj trzeba obrócić kilka razy zanim uda się ustawić idealnie.
Koledzy czy według tej instrukcji ustawię pompę w Y61 po zmianie jej na mechaniczną z Y60. Właśnie jestem po wymianie pompy i chciałbym ją ustawić coby lepiej było niż na elektronicznej. Niestety ale w mojej okolicy nie ma ludzi słynących z dobrych opini przy tego typu zabiegach. Z góry dziękuję za pomoc.
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: miastek » pt lis 08, 2013 6:12 pm

Myślę że tak ale w Y61 chyba nie ma tego znaku do zapłonu. Ale można na 3-cim cylindrze zamiast świecy żarowej wkręcić drugi czujnik zegarowy i patrzeć kiedy będzie górny martwy punkt. To chyba jedno i to samo co znak zapłonu.
Mogę się mylić bo jeszcze tego nie ćwiczyłem.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: OKU » pt lis 08, 2013 10:10 pm

Dzieki za odpowiedz.
Dziś próbowałem metodą kręcąc to trochę w lewo totrochę w prawo coś tam ustawić. Niestety ale auto nie jedzie. Słabo się zbiera i po wrzuceniu 4 biegu dochodzi do 2200 obr i tyle. Chyba muszę zakupić czujniki zegarowe i się "doktoryzować" :wink:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » pt lis 08, 2013 10:21 pm

Masz instrukcję ustawiania do Y61 czy podesłać na jakiś mail?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: OKU » pt lis 08, 2013 10:50 pm

Poszło na pw
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: OldAdler » sob kwie 19, 2014 6:25 pm

mayer pisze:o co konkretnie ci chodzi?
O dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku i poczatek wtrysku?
A mnie chodzi o zwiekszenie dawki, to gdzie w pompie podkrecic mozna?
Macie jakies zdjecie pogladowe?

marcin959
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 06, 2012 1:50 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: marcin959 » wt maja 06, 2014 6:45 pm

OKU pisze:Dzieki za odpowiedz.
Dziś próbowałem metodą kręcąc to trochę w lewo totrochę w prawo coś tam ustawić. Niestety ale auto nie jedzie. Słabo się zbiera i po wrzuceniu 4 biegu dochodzi do 2200 obr i tyle. Chyba muszę zakupić czujniki zegarowe i się "doktoryzować" :wink:
Kolego jak rozwiązałeś problem , mam chyba podobmy

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: rabarbar_pn » pn cze 30, 2014 3:42 pm

poczytałem i mam do was pytanie - czy po odkręceniu tych trzech nakrętek trzymających pompę, pompa obraca się bez problemu?? bo moja stoi jak przyspawana i na tych fasolkach nie idzie ani w lewo ani w prawo :(
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: miastek » wt lip 01, 2014 8:25 am

Z tyłu jest jeszcze jedna śrubka przykręcona do uchwytu. Mniej więcej w okolicy sekcji/wyjścia przewodów na wtryskiwacze.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: gszyp » wt lip 01, 2014 10:18 pm

z tyłu od spodu pompy
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości