Zmieniające się obroty... Vitara...
Moderator: Albert_N
Zmieniające się obroty... Vitara...
Vitka
Dziś byłem w trasie i dwa razy zauważyłem, że po wrzuceniu na luz i odjęciu gazu obroty to zwiększały się to malały. Po naciśnięciu gazu wszystko wróciło do normy. Natomiast silnik ma cały czas zwiększone obroty do 1500 gdy normalnie miał około 900-1000...
What is this???
pozdro
Dziś byłem w trasie i dwa razy zauważyłem, że po wrzuceniu na luz i odjęciu gazu obroty to zwiększały się to malały. Po naciśnięciu gazu wszystko wróciło do normy. Natomiast silnik ma cały czas zwiększone obroty do 1500 gdy normalnie miał około 900-1000...
What is this???
pozdro
Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
W tego typu układzie nia ma czegośc takiego jak silnik krokowy.cornholio78 pisze:wg mnie to albo silniczek krokowy albo przepstnica wymagają czyszczenia
Przepustnica do mechaniczne urządzenie i tak skonstruowane że raczej nie wymaga czyszczynia.
Jest natomiast czyjnik położenia przepystnicy i on lubi pokazac rogi.
Obstawiałbym tez sonde.
Lepiej pózno niz wcale
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
a jak są regulowane wolne obroty i ssanie?hadek pisze:W tego typu układzie nia ma czegośc takiego jak silnik krokowy.cornholio78 pisze:wg mnie to albo silniczek krokowy albo przepstnica wymagają czyszczenia
Przepustnica do mechaniczne urządzenie i tak skonstruowane że raczej nie wymaga czyszczynia.
Jest natomiast czyjnik położenia przepystnicy i on lubi pokazac rogi.
Obstawiałbym tez sonde.

silniczki krokowe lub zaworki podciśnieniowe do regulacji wolnych obrotów znajdują się przeważnie przy przepustnicy nawet gdy jest ona sterowana mechanicznie (linką)
No chyba że w tym modelu jest inaczej
Poza tym brudna przepustnica potrafi się zacinać właśnie w krańcowym położeniu
Witam.
Wolne obroty(jesli chodzi o monowtrysk) sa regulowane poprzez tzw kanaly obejsciowe.
Ssanie /Jesli temperatura silnika jest bardzo niska otwiera sie kanal obejsciowy tzw zawor woskowy,,, taki termozaworek
Tu dodam od siebie ze bardzo mnie draznily wolne obroty na ssaniu dochodzace do 2500 wiec wkrecilem o pare obrotow srobe regulacyjna i zmniejszylem obroty ssania do okolo 1600(mnie to odpowiada) silnik sie nie dlawi a i znacznie ciszej jest w samochodzie...
Same wolne obroty na rozgrzanym silniku sa natomiast regulowane poprzez zderzak przepustnicy i zawor obejsciowy ISC (jest to zwykly elektrozaworek) nie jest to z pewnoscia silniczek krokowy.
To tyle moich spostrzezen.
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic
Pozdrawiam.
Wolne obroty(jesli chodzi o monowtrysk) sa regulowane poprzez tzw kanaly obejsciowe.
Ssanie /Jesli temperatura silnika jest bardzo niska otwiera sie kanal obejsciowy tzw zawor woskowy,,, taki termozaworek

Same wolne obroty na rozgrzanym silniku sa natomiast regulowane poprzez zderzak przepustnicy i zawor obejsciowy ISC (jest to zwykly elektrozaworek) nie jest to z pewnoscia silniczek krokowy.
To tyle moich spostrzezen.
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic

Pozdrawiam.
Vitara 1.6 8V JLX 89r
Fakt, to w sumie blisko jest jedno koło drugiegoslaw211 pisze:a ja mam swoja teorie jazda z nagrzewnica na maxa i ssanie mogło włączyc

@wojo weźno jeszcze spróbuj przy tych objawach poprostu się zatrzymać, wyłączyć silnik i odpalić jeszcze raz


Pozdrawiam
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
faktycznie, bypass przepustnicy w tym modelu wtrysku nie jest otwierany przez silniczek krokowy jak ma to miejsce np w multecu jednopunktowymgadasio pisze:Witam.
Wolne obroty(jesli chodzi o monowtrysk) sa regulowane poprzez tzw kanaly obejsciowe.
Ssanie /Jesli temperatura silnika jest bardzo niska otwiera sie kanal obejsciowy tzw zawor woskowy,,, taki termozaworekTu dodam od siebie ze bardzo mnie draznily wolne obroty na ssaniu dochodzace do 2500 wiec wkrecilem o pare obrotow srobe regulacyjna i zmniejszylem obroty ssania do okolo 1600(mnie to odpowiada) silnik sie nie dlawi a i znacznie ciszej jest w samochodzie...
Same wolne obroty na rozgrzanym silniku sa natomiast regulowane poprzez zderzak przepustnicy i zawor obejsciowy ISC (jest to zwykly elektrozaworek) nie jest to z pewnoscia silniczek krokowy.
To tyle moich spostrzezen.
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic![]()
Pozdrawiam.
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
u mnie tez czasem obroty faluja a nawet potrafi gadzina zgasnac gdy puszczalem gaz i noga na sprzeglo - ja poprostu podciagnolem troszke linke gazu bo do srubki od przepustnicy nie chcialo mi sie pol gory silnika rozbierac zeby deko wkrecic - i po bolu jak zrobi sie cieplej to wreszcie czas zaczac bedzie troche Gadzine przejrzec bo od czasu zakupu 1 rok i przebiegu 27 kkm nalezy chyba zajrzec do swiec i takich tam
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
oj czyści się czyści, własnie kanały w przepustnicy i samą przepustnicę razem z zaworem woskowym, który potrafi sie nie domykać po ogrzaniu przez płyn chłodnicy auto potrafi wtedy chlać równo ile sie wleje ale nie koniecznie. Na domknięciu przepustnicy zbiera sie taki syf z powietrza że potrafi sie także sama przepustnica nie domykać. W hondzie civic (96-2000 1,4 16v ) takie rozwiazanie własnie było i miałem identyczne objawy tak jak piszecie po myciu wszystkiego łącznie z zaworem woskowym pomogło. temat często był kiedys wałkowany na forum hondy bo to częsta usterka w hondziach była - falujace obroty, ciężkie palenie itp. pozdro
F78
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości