Zmieniające się obroty... Vitara...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Zmieniające się obroty... Vitara...

Post autor: Wojo-Agro » czw gru 27, 2007 9:07 pm

Vitka

Dziś byłem w trasie i dwa razy zauważyłem, że po wrzuceniu na luz i odjęciu gazu obroty to zwiększały się to malały. Po naciśnięciu gazu wszystko wróciło do normy. Natomiast silnik ma cały czas zwiększone obroty do 1500 gdy normalnie miał około 900-1000...

What is this???

pozdro
Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » pt gru 28, 2007 5:39 pm

wg mnie to albo silniczek krokowy albo przepstnica wymagają czyszczenia

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pt gru 28, 2007 5:49 pm

Czyli raczej do mechanika trza jechać... Dzisiaj jeździłem i wszystko było OK. Może to było tylko chwilowa reakcja Suzy po przejechaniu bez odpoczynku 200 km ? :)
Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » pt gru 28, 2007 6:27 pm

raczej do elektryka samochoodowego - tacy mają przeważnie czystsze łapki a przecież chcesz coś wyczyścić :D

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt gru 28, 2007 9:09 pm

cornholio78 pisze:wg mnie to albo silniczek krokowy albo przepstnica wymagają czyszczenia
W tego typu układzie nia ma czegośc takiego jak silnik krokowy.
Przepustnica do mechaniczne urządzenie i tak skonstruowane że raczej nie wymaga czyszczynia.
Jest natomiast czyjnik położenia przepystnicy i on lubi pokazac rogi.
Obstawiałbym tez sonde.
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pt gru 28, 2007 10:47 pm

a ja mam swoja teorie jazda z nagrzewnica na maxa i ssanie mogło włączyc jestem dzis poswiateczny przed noworoczny moge sie czesto mylic :lol:
gg 6157522

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » sob gru 29, 2007 9:10 am

hadek pisze:
cornholio78 pisze:wg mnie to albo silniczek krokowy albo przepstnica wymagają czyszczenia
W tego typu układzie nia ma czegośc takiego jak silnik krokowy.
Przepustnica do mechaniczne urządzenie i tak skonstruowane że raczej nie wymaga czyszczynia.
Jest natomiast czyjnik położenia przepystnicy i on lubi pokazac rogi.
Obstawiałbym tez sonde.
a jak są regulowane wolne obroty i ssanie? :roll:
silniczki krokowe lub zaworki podciśnieniowe do regulacji wolnych obrotów znajdują się przeważnie przy przepustnicy nawet gdy jest ona sterowana mechanicznie (linką)
No chyba że w tym modelu jest inaczej

Poza tym brudna przepustnica potrafi się zacinać właśnie w krańcowym położeniu

Awatar użytkownika
gadasio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn mar 05, 2007 6:38 pm
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: gadasio » sob gru 29, 2007 12:41 pm

Witam.
Wolne obroty(jesli chodzi o monowtrysk) sa regulowane poprzez tzw kanaly obejsciowe.
Ssanie /Jesli temperatura silnika jest bardzo niska otwiera sie kanal obejsciowy tzw zawor woskowy,,, taki termozaworek :wink: Tu dodam od siebie ze bardzo mnie draznily wolne obroty na ssaniu dochodzace do 2500 wiec wkrecilem o pare obrotow srobe regulacyjna i zmniejszylem obroty ssania do okolo 1600(mnie to odpowiada) silnik sie nie dlawi a i znacznie ciszej jest w samochodzie...
Same wolne obroty na rozgrzanym silniku sa natomiast regulowane poprzez zderzak przepustnicy i zawor obejsciowy ISC (jest to zwykly elektrozaworek) nie jest to z pewnoscia silniczek krokowy.

To tyle moich spostrzezen.
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic :oops:
Pozdrawiam.
Vitara 1.6 8V JLX 89r

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » sob gru 29, 2007 7:33 pm

slaw211 pisze:a ja mam swoja teorie jazda z nagrzewnica na maxa i ssanie mogło włączyc
Fakt, to w sumie blisko jest jedno koło drugiego :wink:
@wojo weźno jeszcze spróbuj przy tych objawach poprostu się zatrzymać, wyłączyć silnik i odpalić jeszcze raz :wink: Serio mówię, u mnie się mu tak czasem działo, czasem nawet gasnął na wolnych, po ponownym odpaleniu przechodziło 8)
Pozdrawiam
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Kłosik
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob gru 31, 2005 10:11 am
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kłosik » sob gru 29, 2007 8:56 pm

u mnie w dwóch wiertarkach tak pływają obroty na niedogrzanym silniku a w trzeciej nie... przyzwyczaiłem sie do tego nie grzebie nie zaglądam dopoki nie zacznie gasnąć ...
ale sam bym chcial wiedziec dokładnie co stoi za tym
gg 8726748

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob gru 29, 2007 9:09 pm

Kasztanienie czas rozpoczac, zwłaszcza że sylwester za pasem.
stoi za tym
Zepsuty samochód :lol:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » sob gru 29, 2007 10:14 pm

OK.. dzięki za wszystkie rady i wskazówki... Może trochę przewrażliwiony jestem ? :roll: :roll: :roll:
Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » ndz sty 06, 2008 7:23 pm

gadasio pisze:Witam.
Wolne obroty(jesli chodzi o monowtrysk) sa regulowane poprzez tzw kanaly obejsciowe.
Ssanie /Jesli temperatura silnika jest bardzo niska otwiera sie kanal obejsciowy tzw zawor woskowy,,, taki termozaworek :wink: Tu dodam od siebie ze bardzo mnie draznily wolne obroty na ssaniu dochodzace do 2500 wiec wkrecilem o pare obrotow srobe regulacyjna i zmniejszylem obroty ssania do okolo 1600(mnie to odpowiada) silnik sie nie dlawi a i znacznie ciszej jest w samochodzie...
Same wolne obroty na rozgrzanym silniku sa natomiast regulowane poprzez zderzak przepustnicy i zawor obejsciowy ISC (jest to zwykly elektrozaworek) nie jest to z pewnoscia silniczek krokowy.

To tyle moich spostrzezen.
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic :oops:
Pozdrawiam.
faktycznie, bypass przepustnicy w tym modelu wtrysku nie jest otwierany przez silniczek krokowy jak ma to miejsce np w multecu jednopunktowym

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » ndz sty 06, 2008 8:07 pm

u mnie tez czasem obroty faluja a nawet potrafi gadzina zgasnac gdy puszczalem gaz i noga na sprzeglo - ja poprostu podciagnolem troszke linke gazu bo do srubki od przepustnicy nie chcialo mi sie pol gory silnika rozbierac zeby deko wkrecic - i po bolu jak zrobi sie cieplej to wreszcie czas zaczac bedzie troche Gadzine przejrzec bo od czasu zakupu 1 rok i przebiegu 27 kkm nalezy chyba zajrzec do swiec i takich tam
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw sty 31, 2008 6:50 pm

oj czyści się czyści, własnie kanały w przepustnicy i samą przepustnicę razem z zaworem woskowym, który potrafi sie nie domykać po ogrzaniu przez płyn chłodnicy auto potrafi wtedy chlać równo ile sie wleje ale nie koniecznie. Na domknięciu przepustnicy zbiera sie taki syf z powietrza że potrafi sie także sama przepustnica nie domykać. W hondzie civic (96-2000 1,4 16v ) takie rozwiazanie własnie było i miałem identyczne objawy tak jak piszecie po myciu wszystkiego łącznie z zaworem woskowym pomogło. temat często był kiedys wałkowany na forum hondy bo to częsta usterka w hondziach była - falujace obroty, ciężkie palenie itp. pozdro
F78

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw sty 31, 2008 7:04 pm

:)2

oprócz brudu z powietrza zasysanego, na przepustnicy potrafi też gromadzić się nagar

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości