silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: milas » ndz mar 03, 2013 2:01 pm

aha :)21
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
grandvoyager1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
Lokalizacja: Gubin
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: grandvoyager1 » ndz mar 03, 2013 4:31 pm

Samochód służy tylko do zabawy w terenie. Po szosie tylko dojeżdżam do terenu. Silnik baleno + dyfry od Vitary to chyba jednak dużo większy koszt niż 4.16.
Samurai

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Salata123 » ndz mar 03, 2013 5:18 pm

i tak i nie :)21

zależy jak kupisz... i czy sam będziesz robił i czy nowe łożyska itp czy po taniości.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: milas » pn mar 04, 2013 2:26 pm

jak dobrze pomyslisz to mozna zarobic
mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych

kupilem cale bmw za 1200 wyjołem co trzeba a resszte opchnołem na czesci za 3 tysie
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
grandvoyager1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
Lokalizacja: Gubin
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: grandvoyager1 » wt mar 05, 2013 7:14 am

Nie policzyłeś robocizny, ja niestety nie mam takich zdolności, szczególnie elektryka mnie przeraża.
Samurai

Awatar użytkownika
NartaDhFr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
Lokalizacja: Śląsk

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: NartaDhFr » wt mar 05, 2013 2:29 pm

Załóż 4.16. Brak mocy na 2 na reduktorze zmieni się w większą moc na 3 :]
Dużo łatwiej jest dozować gazem tak, żeby złapać przyczepność bo nie musisz ciągle oscylować przy czerwonym polu obrotomierza.
Nakład pracy przy wykonaniu jednego i drugiego to kolejna przewaga dla wymiany przełożeń.
Wadą jest prędkość maksymalna na reduktorze i czasem konieczność zatrzymania się do jego wyłączenia.
Jeżeli masz silnik w dobrym stanie i gaźnik który działa to dbaj o niego a będzie dobrze.
milas pisze: mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych
U mnie koszt wymiany przełożeń na 4.16 wyszedł podobnie do wymiany silnika na Jimny DOHC.

Pozdrawiam.
SJ413 '87 Long.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: ŁeLeK » wt mar 05, 2013 2:37 pm

NartaDhFr pisze:Załóż 4.16. Brak mocy na 2 na reduktorze zmieni się w większą moc na 3 :]
Dużo łatwiej jest dozować gazem tak, żeby złapać przyczepność bo nie musisz ciągle oscylować przy czerwonym polu obrotomierza.
Nakład pracy przy wykonaniu jednego i drugiego to kolejna przewaga dla wymiany przełożeń.
Wadą jest prędkość maksymalna na reduktorze i czasem konieczność zatrzymania się do jego wyłączenia.
Jeżeli masz silnik w dobrym stanie i gaźnik który działa to dbaj o niego a będzie dobrze.
milas pisze: mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych
U mnie koszt wymiany przełożeń na 4.16 wyszedł podobnie do wymiany silnika na Jimny DOHC.

Pozdrawiam.
DObrze gada, polać mmu :)2 8)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » wt mar 05, 2013 2:46 pm

Z dyskusji można wywnioskować, że oba rozwiązania są równie dobre. Nie pozostaje Ci nic innego, jak zmienić silnik i przełożenia :D

A tak na serio, to po zmianie silnika zazwyczaj przestaje brakować wolniejszego przełożenia - szczególnie przy rozsądnej wielkości kołach, które ma autor wątku. Dozowanie gazem staje się możliwe i łatwe.

pzdr, JW
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
NartaDhFr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
Lokalizacja: Śląsk

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: NartaDhFr » wt mar 05, 2013 3:20 pm

Przełożenia mają jeszcze jedną przewagę, można wolniej zjeżdżać bez konieczności hamowania :)2
Wilku pisze: Dozowanie gazem staje się możliwe i łatwe.
Pewnie gdybym najpierw zmienił silnik a później przełożenia miałbym podobne odczucie :)

Pozdrawiam :]
SJ413 '87 Long.

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: mari » wt mar 05, 2013 3:35 pm

grandvoyager1 pisze:Nie policzyłeś robocizny, ja niestety nie mam takich zdolności, szczególnie elektryka mnie przeraża.
Ze względu na powyższe poszedł bym najpierw w kierunku przełożeń - u mnie był oryginalny silnik i radził sobie dość dobrze ale po założeniu 4.16 to zupełnie inny Samurai.

A do silnika przygotuj się na spokojnie - ja właśnie wsadziłem silnik balerona po zakupie całego auta na dawce - koszt dawca 250 euro + 250 euro za paliwo i autolawete - ściągnięte zza zachodniej granicy. Mozna powiedzieć Niemcowi z garażu wyjęta :)21 Wsadzenie to własna robota a elektryka jak nie umiesz ogarnąć połączenia dwóch instalacji to elektrycy wołają po 1000 pln - co mnie akurat ominęło.
Zrób najlepiej ankietę :)21
1. Silnik Baleron
2. Przelozenia 5.125
3. Przelozenia 4.16
4. MTV

Ale to ci pewnie wiele nie wyjaśni :)21
A i tak skończysz jak my wszyscy na całej liście która jeszcze się rozszerzy o półosie HD i parę innych :)21
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » wt mar 05, 2013 3:47 pm

Od czego byś nie zaczął, to i tak pomału zmienisz wszystko :D

Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
NartaDhFr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
Lokalizacja: Śląsk

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: NartaDhFr » śr mar 06, 2013 4:13 pm

Wilku pisze:Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]
pzdr, W
Oryginał jest do naprawienia młotkiem w każdych warunkach :P Mój wracając z Albanii palił 23l/100km i sporo oleju ale dowiózł mnie do domu.
Jakoś z nim bezpieczniej się czułem niż z 44 kablami idącymi do komputera przy dachu. Dodatkowa moc pozwala o tym zapomnieć ale do oryginału nie można się doczepić :)

Pozdrawiam.
SJ413 '87 Long.

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: bigos » śr mar 06, 2013 5:19 pm

Wilku pisze:Od czego byś nie zaczął, to i tak pomału zmienisz wszystko :D

Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]

pzdr, W
co jest takiego kiepskiego w oryginalnym silniku, żeby go zmieniać jak jest dobry(sprawny) ??
Jimny :)21

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: slavok » śr mar 06, 2013 6:54 pm

pewnie nie radzi sobie z 33 calowymi simexami, tak jak i cała reszta ehehhe :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » śr mar 06, 2013 11:24 pm

bigos pisze:co jest takiego kiepskiego w oryginalnym silniku, żeby go zmieniać jak jest dobry(sprawny) ??
Trzeba zmienić, żeby się przekonać. Aby utwierdzić się w słuszności swojej decyzji, po zmianie jeszcze raz należy się przejechać samurajem z oryginalnym silnikiem ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: N2O » czw mar 07, 2013 1:27 am

Mocniejszy silnik nie zastąpi wolniejszych przełożeń i vice versa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
NartaDhFr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
Lokalizacja: Śląsk

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: NartaDhFr » czw mar 07, 2013 4:57 pm

slavok pisze:pewnie nie radzi sobie z 33 calowymi simexami, tak jak i cała reszta ehehhe :)21
grandvoyager1 pisze:Koła mam 235/70/15 kopia simexa.
Wszystko zależy od tego w jakim kierunku zmierzasz.
Jeśli myśląc o jeździe widzisz przed sobą Sukę potwora na 33" simexach a do tego czujesz potrzebę "zrywania" sekund w zawodach to i baleno 1.6 z 4.16 Ci nie pomoże. Wtedy od razu przygotuj się na konkretne wydatki bo czasem nie warto przechodzić rozwiązań pośrednich.
Jeśli chcesz tylko wjechać tam gdzie inni nie mogą oryginalnym samuraiem na MT z 4.16 załatwisz sprawę.
qwai pisze: Inna sprawa to montaż 4,16 w porównaniu z 1,6 z baleno to jak wycieczka samuraiem na mazury do wycieczki tym samym samuraiem na Gibraltar :)21
:)2
grandvoyager1 pisze:Nie policzyłeś robocizny, ja niestety nie mam takich zdolności, szczególnie elektryka mnie przeraża.
Jeśli zrobi Ci to pan Henryk spod piątki to potem każdy inny fachowiec elektryk nie będzie chciał tego tknąć. Jeśli zdecydujesz się na silnik oddaj go zaufanej osobie, która nie pójdzie na skróty albo postaraj się to zrobić sam. Z pomocą tego forum da się to zrobić za pomocą wyszukiwarki.
Jeśli zdecydujesz się na reduktor zapytaj tylko Pana Henryka czy wprasowywał kiedyś łożyska :D
N2O pisze:Mocniejszy silnik nie zastąpi wolniejszych przełożeń i vice versa.
:)21
:)2
SJ413 '87 Long.

Awatar użytkownika
grandvoyager1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
Lokalizacja: Gubin
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: grandvoyager1 » czw mar 07, 2013 8:24 pm

Ciężko się zdecydować, chyba kupię Baleno z Niemiec(mam 2km do granicy), i zacznę od tego. Później pewnie i tak przyjdzie czas na 4.16.
Dużo roboty z motaniem? Chyba największy problem to aparat zapłonowy i elektryka?
Samurai

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: N2O » czw mar 07, 2013 8:32 pm

Ja bym na twoim miejscu poszedł najpierw w kierunku przełożeń, nauczył się wykorzystywać ten potencjał i dopiero potem jak będzie brakło mocy, to zmieniał silnik.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Albert_N » czw mar 07, 2013 8:59 pm

zdecydowanie. Szczep baleno to nie plug&play.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Faja » czw mar 07, 2013 9:43 pm

(mam 2km do granicy)
To bierz od razu jakiegoś szmeltzwagena z tdi i po kłopocie. Wodoodporność, wielki moment obrotowy, popularność gratów. Jedyny minus jak dla mnie to drgania i głośność.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: apede » pt mar 08, 2013 8:54 am

w samuraiu to nie ma znaczenia :lol:
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Michał4x4 » sob mar 09, 2013 3:33 pm

N2O pisze:Ja bym na twoim miejscu poszedł najpierw w kierunku przełożeń, nauczył się wykorzystywać ten potencjał i dopiero potem jak będzie brakło mocy, to zmieniał silnik.
:)21
:)2

i wszystko w temacie
:)21
Dzika Koza

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Marcel1989 » ndz mar 10, 2013 10:04 pm

4,16 :)2
silnik kupisz za rok :wink:
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Awatar użytkownika
grandvoyager1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
Lokalizacja: Gubin
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: grandvoyager1 » pn mar 11, 2013 8:03 pm

Rozglądam się już z miesiąc za 4.16 i nie mogę znaleźć gotowego reduktora.
Samurai

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości