
silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Moderator: Albert_N
- grandvoyager1
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
- Lokalizacja: Gubin
- Kontaktowanie:
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Samochód służy tylko do zabawy w terenie. Po szosie tylko dojeżdżam do terenu. Silnik baleno + dyfry od Vitary to chyba jednak dużo większy koszt niż 4.16.
Samurai
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
i tak i nie
zależy jak kupisz... i czy sam będziesz robił i czy nowe łożyska itp czy po taniości.

zależy jak kupisz... i czy sam będziesz robił i czy nowe łożyska itp czy po taniości.
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
jak dobrze pomyslisz to mozna zarobic
mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych
kupilem cale bmw za 1200 wyjołem co trzeba a resszte opchnołem na czesci za 3 tysie
mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych
kupilem cale bmw za 1200 wyjołem co trzeba a resszte opchnołem na czesci za 3 tysie
- grandvoyager1
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
- Lokalizacja: Gubin
- Kontaktowanie:
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Nie policzyłeś robocizny, ja niestety nie mam takich zdolności, szczególnie elektryka mnie przeraża.
Samurai
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Załóż 4.16. Brak mocy na 2 na reduktorze zmieni się w większą moc na 3 :]
Dużo łatwiej jest dozować gazem tak, żeby złapać przyczepność bo nie musisz ciągle oscylować przy czerwonym polu obrotomierza.
Nakład pracy przy wykonaniu jednego i drugiego to kolejna przewaga dla wymiany przełożeń.
Wadą jest prędkość maksymalna na reduktorze i czasem konieczność zatrzymania się do jego wyłączenia.
Jeżeli masz silnik w dobrym stanie i gaźnik który działa to dbaj o niego a będzie dobrze.
Pozdrawiam.
Dużo łatwiej jest dozować gazem tak, żeby złapać przyczepność bo nie musisz ciągle oscylować przy czerwonym polu obrotomierza.
Nakład pracy przy wykonaniu jednego i drugiego to kolejna przewaga dla wymiany przełożeń.
Wadą jest prędkość maksymalna na reduktorze i czasem konieczność zatrzymania się do jego wyłączenia.
Jeżeli masz silnik w dobrym stanie i gaźnik który działa to dbaj o niego a będzie dobrze.
U mnie koszt wymiany przełożeń na 4.16 wyszedł podobnie do wymiany silnika na Jimny DOHC.milas pisze: mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych
Pozdrawiam.
SJ413 '87 Long.
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
DObrze gada, polać mmuNartaDhFr pisze:Załóż 4.16. Brak mocy na 2 na reduktorze zmieni się w większą moc na 3 :]
Dużo łatwiej jest dozować gazem tak, żeby złapać przyczepność bo nie musisz ciągle oscylować przy czerwonym polu obrotomierza.
Nakład pracy przy wykonaniu jednego i drugiego to kolejna przewaga dla wymiany przełożeń.
Wadą jest prędkość maksymalna na reduktorze i czasem konieczność zatrzymania się do jego wyłączenia.
Jeżeli masz silnik w dobrym stanie i gaźnik który działa to dbaj o niego a będzie dobrze.
U mnie koszt wymiany przełożeń na 4.16 wyszedł podobnie do wymiany silnika na Jimny DOHC.milas pisze: mnie swap na bmw 1,8 is kosztowal 0 zlotych
Pozdrawiam.


4x4 Tczew
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Z dyskusji można wywnioskować, że oba rozwiązania są równie dobre. Nie pozostaje Ci nic innego, jak zmienić silnik i przełożenia 
A tak na serio, to po zmianie silnika zazwyczaj przestaje brakować wolniejszego przełożenia - szczególnie przy rozsądnej wielkości kołach, które ma autor wątku. Dozowanie gazem staje się możliwe i łatwe.
pzdr, JW

A tak na serio, to po zmianie silnika zazwyczaj przestaje brakować wolniejszego przełożenia - szczególnie przy rozsądnej wielkości kołach, które ma autor wątku. Dozowanie gazem staje się możliwe i łatwe.
pzdr, JW
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Przełożenia mają jeszcze jedną przewagę, można wolniej zjeżdżać bez konieczności hamowania

Pozdrawiam :]

Pewnie gdybym najpierw zmienił silnik a później przełożenia miałbym podobne odczucieWilku pisze: Dozowanie gazem staje się możliwe i łatwe.

Pozdrawiam :]
SJ413 '87 Long.
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Ze względu na powyższe poszedł bym najpierw w kierunku przełożeń - u mnie był oryginalny silnik i radził sobie dość dobrze ale po założeniu 4.16 to zupełnie inny Samurai.grandvoyager1 pisze:Nie policzyłeś robocizny, ja niestety nie mam takich zdolności, szczególnie elektryka mnie przeraża.
A do silnika przygotuj się na spokojnie - ja właśnie wsadziłem silnik balerona po zakupie całego auta na dawce - koszt dawca 250 euro + 250 euro za paliwo i autolawete - ściągnięte zza zachodniej granicy. Mozna powiedzieć Niemcowi z garażu wyjęta

Zrób najlepiej ankietę

1. Silnik Baleron
2. Przelozenia 5.125
3. Przelozenia 4.16
4. MTV
Ale to ci pewnie wiele nie wyjaśni

A i tak skończysz jak my wszyscy na całej liście która jeszcze się rozszerzy o półosie HD i parę innych

U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Od czego byś nie zaczął, to i tak pomału zmienisz wszystko 
Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]
pzdr, W

Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Oryginał jest do naprawienia młotkiem w każdych warunkachWilku pisze:Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]
pzdr, W

Jakoś z nim bezpieczniej się czułem niż z 44 kablami idącymi do komputera przy dachu. Dodatkowa moc pozwala o tym zapomnieć ale do oryginału nie można się doczepić

Pozdrawiam.
SJ413 '87 Long.
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
co jest takiego kiepskiego w oryginalnym silniku, żeby go zmieniać jak jest dobry(sprawny)Wilku pisze:Od czego byś nie zaczął, to i tak pomału zmienisz wszystko
Zmieniaj silnik - szkoda czasu na życie z oryginałem. A na szybkie popsucie się motoru nie licz :]
pzdr, W

Jimny 

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
pewnie nie radzi sobie z 33 calowymi simexami, tak jak i cała reszta ehehhe 

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Trzeba zmienić, żeby się przekonać. Aby utwierdzić się w słuszności swojej decyzji, po zmianie jeszcze raz należy się przejechać samurajem z oryginalnym silnikiembigos pisze:co jest takiego kiepskiego w oryginalnym silniku, żeby go zmieniać jak jest dobry(sprawny)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Mocniejszy silnik nie zastąpi wolniejszych przełożeń i vice versa.


Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
slavok pisze:pewnie nie radzi sobie z 33 calowymi simexami, tak jak i cała reszta ehehhe
Wszystko zależy od tego w jakim kierunku zmierzasz.grandvoyager1 pisze:Koła mam 235/70/15 kopia simexa.
Jeśli myśląc o jeździe widzisz przed sobą Sukę potwora na 33" simexach a do tego czujesz potrzebę "zrywania" sekund w zawodach to i baleno 1.6 z 4.16 Ci nie pomoże. Wtedy od razu przygotuj się na konkretne wydatki bo czasem nie warto przechodzić rozwiązań pośrednich.
Jeśli chcesz tylko wjechać tam gdzie inni nie mogą oryginalnym samuraiem na MT z 4.16 załatwisz sprawę.
qwai pisze: Inna sprawa to montaż 4,16 w porównaniu z 1,6 z baleno to jak wycieczka samuraiem na mazury do wycieczki tym samym samuraiem na Gibraltar

Jeśli zrobi Ci to pan Henryk spod piątki to potem każdy inny fachowiec elektryk nie będzie chciał tego tknąć. Jeśli zdecydujesz się na silnik oddaj go zaufanej osobie, która nie pójdzie na skróty albo postaraj się to zrobić sam. Z pomocą tego forum da się to zrobić za pomocą wyszukiwarki.grandvoyager1 pisze:Nie policzyłeś robocizny, ja niestety nie mam takich zdolności, szczególnie elektryka mnie przeraża.
Jeśli zdecydujesz się na reduktor zapytaj tylko Pana Henryka czy wprasowywał kiedyś łożyska

N2O pisze:Mocniejszy silnik nie zastąpi wolniejszych przełożeń i vice versa.

SJ413 '87 Long.
- grandvoyager1
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
- Lokalizacja: Gubin
- Kontaktowanie:
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Ciężko się zdecydować, chyba kupię Baleno z Niemiec(mam 2km do granicy), i zacznę od tego. Później pewnie i tak przyjdzie czas na 4.16.
Dużo roboty z motaniem? Chyba największy problem to aparat zapłonowy i elektryka?
Dużo roboty z motaniem? Chyba największy problem to aparat zapłonowy i elektryka?
Samurai
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Ja bym na twoim miejscu poszedł najpierw w kierunku przełożeń, nauczył się wykorzystywać ten potencjał i dopiero potem jak będzie brakło mocy, to zmieniał silnik.


Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
zdecydowanie. Szczep baleno to nie plug&play.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
To bierz od razu jakiegoś szmeltzwagena z tdi i po kłopocie. Wodoodporność, wielki moment obrotowy, popularność gratów. Jedyny minus jak dla mnie to drgania i głośność.(mam 2km do granicy)
Różne diesle teraz vitara tdi.
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
w samuraiu to nie ma znaczenia 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
N2O pisze:Ja bym na twoim miejscu poszedł najpierw w kierunku przełożeń, nauczył się wykorzystywać ten potencjał i dopiero potem jak będzie brakło mocy, to zmieniał silnik.

i wszystko w temacie

Dzika Koza
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
4,16
silnik kupisz za rok

silnik kupisz za rok

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
- grandvoyager1
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:08 pm
- Lokalizacja: Gubin
- Kontaktowanie:
Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?
Rozglądam się już z miesiąc za 4.16 i nie mogę znaleźć gotowego reduktora.
Samurai
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości