Zderzak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
marmoo
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: śr cze 28, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: marmoo » pt wrz 01, 2006 12:44 pm

A czy ten zderzak, to nie jest przypadkiem kopia Calmini??? Więc będzie to kopia kopi, więc moralnośc można odłożyc na półke....
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt wrz 01, 2006 12:56 pm

No dobra, wy tu gadu gadu a ja mam pytanie konkretne :)

Taki zderzak, jak ten ze zdjęcia, ale do G ;-)

Kto mi zrobi ? Jakis namiar godny polecenia i niezabijający kosztami (Ja wiem ze Mercedes to exclusiv i wogole... ale paru tysiecy za zderzak placic nie bede ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt wrz 01, 2006 1:01 pm

marmoo pisze:A czy ten zderzak, to nie jest przypadkiem kopia Calmini??? Więc będzie to kopia kopi, więc moralnośc można odłożyc na półke....
Może to podwójna moralność, ale dla mnie jest różnica między:
- oglądnięciu zderzaka na zdjęciu i próbą zrobienia podobnego (bo np. orginał w USA), a
- skombinowaniem sobie matryc budowy zderzaka skrzynkowego.

Może to subtelna różnica, ale dla mnie istotna.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt wrz 01, 2006 1:05 pm

Krecik pisze:No dobra, wy tu gadu gadu a ja mam pytanie konkretne :)

Taki zderzak, jak ten ze zdjęcia, ale do G ;-)

Kto mi zrobi ? Jakis namiar godny polecenia i niezabijający kosztami (Ja wiem ze Mercedes to exclusiv i wogole... ale paru tysiecy za zderzak placic nie bede ;)
u Płaskiego widziałem szablony i wiem, że robił ...

ale czy dla znajomego czy na hienowanie ,to nie wiem ...


:)21
LJ 70

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz wrz 17, 2006 10:33 pm

Sprawa zbyt skromna na osobny temat, więc podpinam się do najbliższago pasującego :wink:

Kupiłem auto z czymś takim z przodu:

Obrazek

Planowałem pod ten fabryczny zderzak zmieścić wzmocnienia pod zaczepy do szekli lub haki, ale nie było za bardzo miejsca :-?


Zrezygnowałem z kompromisowych rozwiązań ( wiem, co może kinetyk) i zrobiłem prosty, nowy zderzak, który jest tak naprawdę dodatkiem do dwóch haków z uaza...

Obrazek

Jak kogoś zainteresują np. koszty, "dawca" materiału, to chętnie sie podzielę wiedzą...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » wt wrz 19, 2006 7:52 pm

Ja bym chcial wiedziec jak umocowac taki zderzak do ramy.
Czy wykorzystac te 4 otwory ktore sa na koncu ramy czy cos konkretniejszego motac.
Mam zamiar zalozyc do niego wyciagarke.
Jak ktos ma jakies fotki samego mocowania to bylbym bardzo wdzieczny.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt wrz 19, 2006 9:10 pm

Widok na ramę po zdjęciu zderzaka;

Obrazek

Miejce na wspornik zderzaka po przygotowaniu szlifierką kątową...

Obrazek

Wspornik prawy:
- 6 mm grubości, wyciety z ramy od Stara

Obrazek

Łacznie zderzak umocowałem na 10-ciu śrubach ( twardość 8.8, średnica 10 mm), a pojedyńczy wspornik składa się z dwóch elementów przykręconych do bocznych pionowych płaszczyzn prostokątnego profilu ramy.

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » wt wrz 19, 2006 9:43 pm

Piotr Karcz pisze:Miejce na wspornik zderzaka po przygotowaniu szlifierką kątową...

Obrazek

Wydaje mi sie czy wyrżnąłeś podpore przednia budy i ściąłeś spaw rury spinającej rame ?? :roll:
Bartek

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt wrz 19, 2006 10:42 pm

Osłabiona podpora budy to moim zdaniem zerowy problem ( pozostawiony fragment to z 60 % oryginału) łatwo go wzmocnić zwiększając przekrój, ale nie widzę tu drastycznych zagrożeń :roll:

Z tym drugim to poważniejsza sprawa :-?
Oszlifowałem po przycięciu końców rury dwa spawy fabryczne, ale tylko częściowo.
Powstałe osłabienie jest zniwelowane przez wykonanie spawu na rurze wewnątrz ramy, na tyle, na ile oczywiście był dostęp.
Dodatkowo sam zderzak dzięki swojej konstrukcji ( to nie jest blaszka 1,5 mm na blachowkrętach) "spina" ramę identycznie jak wspawana w nią rura(w mniejszym stopniu oczywiście).

Przy szarpaniu np. kinetykiem niebezpiecznie dla każdej ramy w bok od osi pojazdu mój zderzak sporo (takie było założenie wstępne) energi naprężającej prostokatną belkę ramy przeniesie także na sąsiednią belkę.

Czy coś może jednak mogłem przeoczyć :roll:

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » śr wrz 20, 2006 6:28 am

O to mi wlasnie chodzilo 8)
Dzieki Piotr :)2
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » śr wrz 20, 2006 3:04 pm

No fakt zderzak spina rame... Ale w rocznikach na szerokich mostach ten numer nie wyjdzie. Rura poprzeczna musi zostać duzsza bo podpiera uchwyty wieszaka resorów.
Bartek

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » pt wrz 22, 2006 8:19 pm

Bartex pisze:No fakt zderzak spina rame... Ale w rocznikach na szerokich mostach ten numer nie wyjdzie. Rura poprzeczna musi zostać duzsza bo podpiera uchwyty wieszaka resorów.
No to mnie podlamales :cry:
A wydawalo sie to takie proste.
Moze ma ktos fotki jak u siebie zamocowal zderzak przy szerokich mostach, chcialbymzweryfikowac swoj pomysl.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pt wrz 22, 2006 9:59 pm

miastek pisze:No to mnie podlamales :cry:
A wydawalo sie to takie proste.
Moze ma ktos fotki jak u siebie zamocowal zderzak przy szerokich mostach, chcialbymzweryfikowac swoj pomysl.
od środka ramy....
Obrazek

dodatkowo do "kłów" (te pionowe blachy) spawamy dwa kawałki blachy i mocujem cybantami do rury łączącej rame (wzmocnionej wbitą i zaspawaną w środek rurą)........ tak jak tu:

http://www.off-road.com/suzuki/reviews/wheelerbump.htm

Piątek wieczorem więc jestem troche zmęczony ;) i pisze nie wyraźnie ;) w razie czego jutro rozjaśnie temat na trzeźwo ;)
Bartek

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr wrz 27, 2006 9:36 am

Mój ślusarz-konsultant twierdził, że wsporniki wycięte z 6 mm ramy od Stara i przykręcone śrubami o twardości 8,8 bez problemu utrzymają zderzak na 4-6 takich śrubach, ale ja się uparłem i skończyło się na 12...
( na razie to wyciągałem G z torfu i Transita z rowu, ale ja w sumie lajkonik w tych sprawach jestem i najciekawsze jeszcze przed nami)

BTW

Po zrobinych ok. 20 tyś. km jednak wspornik pękł w miejscu zaznaczynym czerwoną linią (zapomniałem od razu zrobić wzmocnienie :oops: )

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości