Zderzak
Moderator: Albert_N
No dobra, wy tu gadu gadu a ja mam pytanie konkretne 
Taki zderzak, jak ten ze zdjęcia, ale do G
Kto mi zrobi ? Jakis namiar godny polecenia i niezabijający kosztami (Ja wiem ze Mercedes to exclusiv i wogole... ale paru tysiecy za zderzak placic nie bede

Taki zderzak, jak ten ze zdjęcia, ale do G

Kto mi zrobi ? Jakis namiar godny polecenia i niezabijający kosztami (Ja wiem ze Mercedes to exclusiv i wogole... ale paru tysiecy za zderzak placic nie bede

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Może to podwójna moralność, ale dla mnie jest różnica między:marmoo pisze:A czy ten zderzak, to nie jest przypadkiem kopia Calmini??? Więc będzie to kopia kopi, więc moralnośc można odłożyc na półke....
- oglądnięciu zderzaka na zdjęciu i próbą zrobienia podobnego (bo np. orginał w USA), a
- skombinowaniem sobie matryc budowy zderzaka skrzynkowego.
Może to subtelna różnica, ale dla mnie istotna.
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
u Płaskiego widziałem szablony i wiem, że robił ...Krecik pisze:No dobra, wy tu gadu gadu a ja mam pytanie konkretne
Taki zderzak, jak ten ze zdjęcia, ale do G
Kto mi zrobi ? Jakis namiar godny polecenia i niezabijający kosztami (Ja wiem ze Mercedes to exclusiv i wogole... ale paru tysiecy za zderzak placic nie bede
ale czy dla znajomego czy na hienowanie ,to nie wiem ...

LJ 70
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Sprawa zbyt skromna na osobny temat, więc podpinam się do najbliższago pasującego
Kupiłem auto z czymś takim z przodu:

Planowałem pod ten fabryczny zderzak zmieścić wzmocnienia pod zaczepy do szekli lub haki, ale nie było za bardzo miejsca
Zrezygnowałem z kompromisowych rozwiązań ( wiem, co może kinetyk) i zrobiłem prosty, nowy zderzak, który jest tak naprawdę dodatkiem do dwóch haków z uaza...

Jak kogoś zainteresują np. koszty, "dawca" materiału, to chętnie sie podzielę wiedzą...

Kupiłem auto z czymś takim z przodu:

Planowałem pod ten fabryczny zderzak zmieścić wzmocnienia pod zaczepy do szekli lub haki, ale nie było za bardzo miejsca

Zrezygnowałem z kompromisowych rozwiązań ( wiem, co może kinetyk) i zrobiłem prosty, nowy zderzak, który jest tak naprawdę dodatkiem do dwóch haków z uaza...

Jak kogoś zainteresują np. koszty, "dawca" materiału, to chętnie sie podzielę wiedzą...
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Ja bym chcial wiedziec jak umocowac taki zderzak do ramy.
Czy wykorzystac te 4 otwory ktore sa na koncu ramy czy cos konkretniejszego motac.
Mam zamiar zalozyc do niego wyciagarke.
Jak ktos ma jakies fotki samego mocowania to bylbym bardzo wdzieczny.
Czy wykorzystac te 4 otwory ktore sa na koncu ramy czy cos konkretniejszego motac.
Mam zamiar zalozyc do niego wyciagarke.
Jak ktos ma jakies fotki samego mocowania to bylbym bardzo wdzieczny.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Widok na ramę po zdjęciu zderzaka;

Miejce na wspornik zderzaka po przygotowaniu szlifierką kątową...

Wspornik prawy:
- 6 mm grubości, wyciety z ramy od Stara

Łacznie zderzak umocowałem na 10-ciu śrubach ( twardość 8.8, średnica 10 mm), a pojedyńczy wspornik składa się z dwóch elementów przykręconych do bocznych pionowych płaszczyzn prostokątnego profilu ramy.

Miejce na wspornik zderzaka po przygotowaniu szlifierką kątową...

Wspornik prawy:
- 6 mm grubości, wyciety z ramy od Stara

Łacznie zderzak umocowałem na 10-ciu śrubach ( twardość 8.8, średnica 10 mm), a pojedyńczy wspornik składa się z dwóch elementów przykręconych do bocznych pionowych płaszczyzn prostokątnego profilu ramy.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Osłabiona podpora budy to moim zdaniem zerowy problem ( pozostawiony fragment to z 60 % oryginału) łatwo go wzmocnić zwiększając przekrój, ale nie widzę tu drastycznych zagrożeń
Z tym drugim to poważniejsza sprawa
Oszlifowałem po przycięciu końców rury dwa spawy fabryczne, ale tylko częściowo.
Powstałe osłabienie jest zniwelowane przez wykonanie spawu na rurze wewnątrz ramy, na tyle, na ile oczywiście był dostęp.
Dodatkowo sam zderzak dzięki swojej konstrukcji ( to nie jest blaszka 1,5 mm na blachowkrętach) "spina" ramę identycznie jak wspawana w nią rura(w mniejszym stopniu oczywiście).
Przy szarpaniu np. kinetykiem niebezpiecznie dla każdej ramy w bok od osi pojazdu mój zderzak sporo (takie było założenie wstępne) energi naprężającej prostokatną belkę ramy przeniesie także na sąsiednią belkę.
Czy coś może jednak mogłem przeoczyć

Z tym drugim to poważniejsza sprawa

Oszlifowałem po przycięciu końców rury dwa spawy fabryczne, ale tylko częściowo.
Powstałe osłabienie jest zniwelowane przez wykonanie spawu na rurze wewnątrz ramy, na tyle, na ile oczywiście był dostęp.
Dodatkowo sam zderzak dzięki swojej konstrukcji ( to nie jest blaszka 1,5 mm na blachowkrętach) "spina" ramę identycznie jak wspawana w nią rura(w mniejszym stopniu oczywiście).
Przy szarpaniu np. kinetykiem niebezpiecznie dla każdej ramy w bok od osi pojazdu mój zderzak sporo (takie było założenie wstępne) energi naprężającej prostokatną belkę ramy przeniesie także na sąsiednią belkę.
Czy coś może jednak mogłem przeoczyć

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
No to mnie podlamalesBartex pisze:No fakt zderzak spina rame... Ale w rocznikach na szerokich mostach ten numer nie wyjdzie. Rura poprzeczna musi zostać duzsza bo podpiera uchwyty wieszaka resorów.

A wydawalo sie to takie proste.
Moze ma ktos fotki jak u siebie zamocowal zderzak przy szerokich mostach, chcialbymzweryfikowac swoj pomysl.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
od środka ramy....miastek pisze:No to mnie podlamales![]()
A wydawalo sie to takie proste.
Moze ma ktos fotki jak u siebie zamocowal zderzak przy szerokich mostach, chcialbymzweryfikowac swoj pomysl.
dodatkowo do "kłów" (te pionowe blachy) spawamy dwa kawałki blachy i mocujem cybantami do rury łączącej rame (wzmocnionej wbitą i zaspawaną w środek rurą)........ tak jak tu:
http://www.off-road.com/suzuki/reviews/wheelerbump.htm
Piątek wieczorem więc jestem troche zmęczony



Bartek
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Mój ślusarz-konsultant twierdził, że wsporniki wycięte z 6 mm ramy od Stara i przykręcone śrubami o twardości 8,8 bez problemu utrzymają zderzak na 4-6 takich śrubach, ale ja się uparłem i skończyło się na 12...
( na razie to wyciągałem G z torfu i Transita z rowu, ale ja w sumie lajkonik w tych sprawach jestem i najciekawsze jeszcze przed nami)
BTW
Po zrobinych ok. 20 tyś. km jednak wspornik pękł w miejscu zaznaczynym czerwoną linią (zapomniałem od razu zrobić wzmocnienie
)

( na razie to wyciągałem G z torfu i Transita z rowu, ale ja w sumie lajkonik w tych sprawach jestem i najciekawsze jeszcze przed nami)
BTW
Po zrobinych ok. 20 tyś. km jednak wspornik pękł w miejscu zaznaczynym czerwoną linią (zapomniałem od razu zrobić wzmocnienie


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość