Czujnik wsk. temp

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

suvis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 06, 2007 12:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Czujnik wsk. temp

Post autor: suvis » wt sie 14, 2007 7:42 pm

Mam dziwny objaw. testowałem dzisiaj landryne na autostradzie i jechałem przez jakiś czas na ok 3000-3500 rpm. i w pewnym momencie zaczela isc temp na wskazniku do góry na max, zatrzymałem sie i nie wskazywało na zagotowanie silnika. za chwile znowu okazało sie że jak wyłącze światła to wskazówka spada mniej więcej do 3/4 skali jak włącze to znowu na max ?? miał ktoś z was coś podobnego.. płynu chłodniczego nie ubywa i nie przybywa

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » wt sie 14, 2007 8:09 pm

no to że ci mister skoczyło przy ciagłym 3-3.5 to norma przy lekko jebniętej wiskozie, ale żeby na maksa i żeby reagowało na światła - to nie wiem, :o
ale stawiałbym na zwarcie w szafie lub................... zalany fotofilny płyn chłodniczy :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt sie 14, 2007 8:27 pm

a co sie dzieje jak włączysz ogrzewanie ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt sie 14, 2007 8:29 pm

no to uwazaj bo ja mialem podobne akcje z tym ze czasem czujnik osiągał max na zimno tylko po przekręceniu kluczyka - doszedłem do wniosku ze szczezł czujnik - błędnego wniosku - co sie skończyło uszczelką pod głowice :(
OneTen
Discofery 300tdi

suvis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 06, 2007 12:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: suvis » wt sie 14, 2007 8:37 pm

no z ogrzewaniem nie próbowałem.. jutro przetestuje.. ale czemu reaguje ze światłami ?? dlatego też obstawiam na usterkę elektryczną.. a tak wogóle to jakie macie wskazania temp. np przy jeździe 100-120 w taką pogodę jak dziś :wink:

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » wt sie 14, 2007 8:43 pm

suvis pisze:no z ogrzewaniem nie próbowałem.. jutro przetestuje.. ale czemu reaguje ze światłami ?? dlatego też obstawiam na usterkę elektryczną.. a tak wogóle to jakie macie wskazania temp. np przy jeździe 100-120 w taką pogodę jak dziś :wink:

jak miałem jeszcze ropnioka, miał fakt lekko walniętą wiskozę to powyżej 100 na trasie rosło mi do +/- 1,2 grubości kresek za połową - wziąść należy jednak pod uwagę, że auto nieco ciężkawe było (kurnik, winda, zderzaki, osłony, pierdoły)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt sie 14, 2007 8:54 pm

A może tak panowie do korzeni wrócić ?? :)21
Ja w Serii nigdy problemów z temperaturą nie miałem 8)
Wiskoza w Disco to jakaś paranoja, zwłaszcza jej cena :evil:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sie 14, 2007 9:00 pm

Tapeworm pisze:Ja w Serii nigdy problemów z temperaturą nie miałem 8)
A jak jest w Serii ? Wentylator stale napędzany paskiem ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt sie 14, 2007 9:12 pm

W Serii wiatrak zaiwania cały czas :D
Co Disco to miałem podobne objawy bo zapowietrzał sie układ chłodzenia na łączeniu rur po wymianie i dobrym odpowietrzeniu było OK. Ale trochę nerwów nie to kosztowało.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

suvis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 06, 2007 12:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: suvis » wt sie 14, 2007 9:15 pm

pytanko jak się odpowietrza w disco układ. są jakieś odpowietrzniki na przewodach ??

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sie 14, 2007 9:15 pm

Ptak pisze:W Serii wiatrak zaiwania cały czas :D
W moim "prawie zabytku" też :D
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 14, 2007 9:39 pm

Ponizej na fotce temperatura silnika w Disco 200Tdi pod ostra gore na wysokosci 1500m npm w temp zewnetrznej 32stopnie, caly czas non stop reduktor pierwszy bieg i 2k obrotow, nawet gelendy sie gotowaly pod gorki :)21 Fote zrobil pilot ktory nie mogl uwierzyc ze mozliwe jest wlozenie palca do zbiorniczka wyrownawczego do letniej wody po takiej orce pod gore.

Obrazek

Przyznaje sie ze piardla mi tam tez pod gore wiskoza i temp doszla az do polowy skali :)21

Ten silnik to jakis wymysl eskimosow albo mam pompe wodna ze startrekowego krazownika z podwojnym zmrazaniem.
Wymiana termostatow, nawet padniete wisko nie jest w stanie zagrzac mojego silnika :( a mi marznie dupa jesienia i zima.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » wt sie 14, 2007 9:42 pm

Discotheque pisze:Ponizej na fotce temperatura silnika w Disco 200Tdi pod ostra gore na wysokosci 1500m npm w temp zewnetrznej 32stopnie, caly czas non stop reduktor pierwszy bieg i 2k obrotow, nawet gelendy sie gotowaly pod gorki :)21 Fote zrobil pilot ktory nie mogl uwierzyc ze mozliwe jest wlozenie palca do zbiorniczka wyrownawczego do letniej wody po takiej orce pod gore.

Obrazek

Przyznaje sie ze piardla mi tam tez pod gore wiskoza i temp doszla az do polowy skali :)21

Ten silnik to jakis wymysl eskimosow albo mam pompe wodna ze startrekowego krazownika z podwojnym zmrazaniem.
Wymiana termostatow, nawet padniete wisko nie jest w stanie zagrzac mojego silnika :( a mi marznie dupa jesienia i zima.

faktycznie niektóre tak maja - coraz więcej jest cech osobniczych - poza legebdarnym monażem "individual"
:lol: :lol: w tych naszych paździach

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt sie 14, 2007 11:19 pm

odpowietrzenie:
Ja to robiłem tak (nie wiem czy zgodnie ze sztuką ale działa): odkręcam zbiornik wyrównawczy i plastikową zaślepkę przy chłodnicy, puszczam silnik i chlup .....
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » wt sie 14, 2007 11:33 pm

Elementarne Watsonie, sprawdź MASĘ :D
powodzenia
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt sie 14, 2007 11:52 pm

Ciemną masę ?? ?? :)21
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr sie 15, 2007 8:23 am

w prawej tylnej lampie...

:)21
#noichuj

suvis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 06, 2007 12:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: suvis » śr sie 15, 2007 9:51 am

Elementarne Watsonie, sprawdź MASĘ :D


ok ale gdzie. Czujnik działa pewnie na zasadzie zmiany rezystancji i coś powoduje że ma większą przy zaświeceniu świateł fakt jedno tylne mi nie działa i nie jest to żarówka więc może tam jest przyczyna ??
aczkolwiek przy chłodniejszym silniku nie ma znaczenia czy są zaświecone czy nie

:wink:
Ostatnio zmieniony śr sie 15, 2007 9:58 am przez suvis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » śr sie 15, 2007 9:57 am

ostatnio zmienialem zarowki w budce i zauwazylem, ze mozna sobie recznie przekalibrowac wskazanie temperatury i paliwa.
przesunac mozna o kilka miliometrow i juz zero mamy wczesniej i wtedy bedzie sie mniej grzal :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr sie 15, 2007 7:12 pm

suvis pisze:Elementarne Watsonie, sprawdź MASĘ :D


ok ale gdzie?

w warsztacie naprawy samochodow lub w warsztacie elektromechaniki samochodowej.

suvis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 06, 2007 12:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: suvis » śr sie 15, 2007 9:04 pm

w warsztacie naprawy samochodow lub w warsztacie elektromechaniki samochodowej.


wujek dobra rada.. dzięki

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 16, 2007 6:37 am

suvis pisze:

wujek dobra rada.. dzięki

at your service :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości