Drążek zmiany biegów i prośba o porady w.s montarzu skrzyni
Moderator: Student
Drążek zmiany biegów i prośba o porady w.s montarzu skrzyni
Czy jest możliwe założenie drążka zmiany biegów obróconego o 180 stopni??W katalogu widoczne jest, że jest odchylony do tyłu a w instrukcji, nie bardzo czytelny obrazek na którym jest odchylony do przodu.Nam udało się założyć do pochylonego do przodu i biegi "na sucho" zmieniają się bez problemu jak mi się wydaje, ale jak się przyjżeć drążkowi to jest on inaczej zakończony.
Czy w przypadku złego zamontowania drążka mogą wystąpić problemy w trakcie jazdy??
jak wogóle powinien być zamontowany?? Pod skosem "do przodu" w kierunku deski rozdzielczej czy pod skosem "do tyłu"? J aniestety nie pamiętam jak miałem.
Trochę głupie pytanie i w sumie mógłbym spróbować założyć na odwrót, ale skrzynia jest już zmotana z reduktorem i leży pod autem i czeka na założenie i nie chce za bardzo zaś rozkręcać, kleić i sztukować uszczelkę.[/b]
Czy w przypadku złego zamontowania drążka mogą wystąpić problemy w trakcie jazdy??
jak wogóle powinien być zamontowany?? Pod skosem "do przodu" w kierunku deski rozdzielczej czy pod skosem "do tyłu"? J aniestety nie pamiętam jak miałem.
Trochę głupie pytanie i w sumie mógłbym spróbować założyć na odwrót, ale skrzynia jest już zmotana z reduktorem i leży pod autem i czeka na założenie i nie chce za bardzo zaś rozkręcać, kleić i sztukować uszczelkę.[/b]
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 6:49 pm przez radecki, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Ja na ten przykład najpierw wbijam wsteczny a potem reduktor... bo inaczej zaczepiają sie wajchy i redukcji nie włączęchudy1 pisze:od biedy można ruszać z 2 i potem od razu na 4Didymos pisze:Jak założysz skosem do przodu, to zabraknie Ci miejsca, żeby wbić 1-kę i 3-kę

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Już żadna, ale jak ktoś robi coś pierwszy raz to zapytać warto. Pozatym mam dwie różne sprężynki- jedną większą i twardą (była zamontowana) a drugą kupiłem we Wrocku małą i bardziej miękką, bo ponoć taka ma być, ale jej nie potrafiłem nałożyć. Jutro wrzucę fotki i proszę o pomoc która ma być tak naprawdę.
Zresztą skrzynia i tak na razie poczeka, bo przy montarzu okazało się, że szpilki są wyjechane aż miło i nakrętki nie trzymały.
Pojawiają się kolejne pytania
- kupować pierwsze lepsze byleby były w tym samym wymiarze, czy jest jakaś specyfikacja, w moim katalogu tego nie ma a w instrukcji tym bardziej.
-jak radzicie sobie z dokręceniem lewej górnej nakrętki na szpilkę?
bo niestety próbowałem trzema kluczami i praktycznie zero manewru, a niepamietam jak to odkręciłem...
Zresztą skrzynia i tak na razie poczeka, bo przy montarzu okazało się, że szpilki są wyjechane aż miło i nakrętki nie trzymały.
Pojawiają się kolejne pytania
- kupować pierwsze lepsze byleby były w tym samym wymiarze, czy jest jakaś specyfikacja, w moim katalogu tego nie ma a w instrukcji tym bardziej.
-jak radzicie sobie z dokręceniem lewej górnej nakrętki na szpilkę?
bo niestety próbowałem trzema kluczami i praktycznie zero manewru, a niepamietam jak to odkręciłem...
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
trzeba sobie dorobić kluczyk przez poświęcenie jakiegoś starego i obrobienie go na szlifierce. Obciąć jedną końcówkę (musi być krótki) i zeszlifować "szczęki" tej której chcesz używać.
Można jeszcze inwestować w specjalistyczne narzędzia (są nasadki na grzechotki z otwartą częścią klucza) ale powyższe rozwiązanie jest tanie i praktyczne.
Co do sprężynki, to jeśli masz otwór w tulei na łożysko oporowe i założoną blaszkę z oczkiem pod nakrętkami mocującymi porywę łożyska wałka napędowego to nie ma wątpliwości jak to zmontować.
Polecam katalog części w internecie. To wiele ułatwia...
Można jeszcze inwestować w specjalistyczne narzędzia (są nasadki na grzechotki z otwartą częścią klucza) ale powyższe rozwiązanie jest tanie i praktyczne.
Co do sprężynki, to jeśli masz otwór w tulei na łożysko oporowe i założoną blaszkę z oczkiem pod nakrętkami mocującymi porywę łożyska wałka napędowego to nie ma wątpliwości jak to zmontować.
Polecam katalog części w internecie. To wiele ułatwia...

Ok dzięki w razie czego zapasowa 19-ka kupiona 
A co zrobić z niepasującymi wałami? Jak nałożyliśmy skrzynię na stare szpilki to okazało się, że tylny wał jest w jakiejś odległości 5 cm. od bębna chamulca, a przedni o 5 cm za długi. Czyżby wał był regulowany w jakiś sposób? Wydawało mi się, że widziałem tam jakiś gwint...

A co zrobić z niepasującymi wałami? Jak nałożyliśmy skrzynię na stare szpilki to okazało się, że tylny wał jest w jakiejś odległości 5 cm. od bębna chamulca, a przedni o 5 cm za długi. Czyżby wał był regulowany w jakiś sposób? Wydawało mi się, że widziałem tam jakiś gwint...
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
radecki pisze:Ok dzięki w razie czego zapasowa 19-ka kupiona
A co zrobić z niepasującymi wałami? Jak nałożyliśmy skrzynię na stare szpilki to okazało się, że tylny wał jest w jakiejś odległości 5 cm. od bębna chamulca, a przedni o 5 cm za długi. Czyżby wał był regulowany w jakiś sposób? Wydawało mi się, że widziałem tam jakiś gwint...

Może wystarczy szarpnąć wałem

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
o boszzzz wez gumowke i obetijradecki pisze:Ok dzięki w razie czego zapasowa 19-ka kupiona
A co zrobić z niepasującymi wałami? Jak nałożyliśmy skrzynię na stare szpilki to okazało się, że tylny wał jest w jakiejś odległości 5 cm. od bębna chamulca, a przedni o 5 cm za długi. Czyżby wał był regulowany w jakiś sposób? Wydawało mi się, że widziałem tam jakiś gwint...



Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
Do GikroV i Rafał D:
Na poduszkach dobrze leżała (leżała, bo ściągnęliśmy bo szpilki okazały się zjechane) i teraz myślę, że jutro też dobrze nałożymy. Rzeczywiście wały możan wyregulować wciskając albo ciągnac za jeden z końców.
Czasami jak ktoś "bawi się" kilka godzin na samym włożeniem skrzyni, nałożeniu sprężynek wciśnięciu wałka sprzęgłowego itp. taka oczywista rzecz jak regulacja wałów nie przyjdzie do głowy. Zwłaszcza jak robi się to po raz pierwszy, a z mechaniką nie ma się nic wspólnego prócz wymiany koła i żarówek.
Dzięki za cierpliwość i pomoc
.
Do gość:
Powiedziałbym Ci co se obetnij, ale szkoda psuć klimat na forum.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Na poduszkach dobrze leżała (leżała, bo ściągnęliśmy bo szpilki okazały się zjechane) i teraz myślę, że jutro też dobrze nałożymy. Rzeczywiście wały możan wyregulować wciskając albo ciągnac za jeden z końców.
Czasami jak ktoś "bawi się" kilka godzin na samym włożeniem skrzyni, nałożeniu sprężynek wciśnięciu wałka sprzęgłowego itp. taka oczywista rzecz jak regulacja wałów nie przyjdzie do głowy. Zwłaszcza jak robi się to po raz pierwszy, a z mechaniką nie ma się nic wspólnego prócz wymiany koła i żarówek.
Dzięki za cierpliwość i pomoc


Do gość:
Powiedziałbym Ci co se obetnij, ale szkoda psuć klimat na forum.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
A moze silnik się obsunął? a może źle poskładaliśmy skrzynię i reduktor? Skąd mam wiedzieć skoro robię coś pierwszy raz w życiu a z mechaniki to wymianiałem jedynie żarówki??Opcja rozum po 8 godzinach pracy zawodowej i jeszcze np. 6-ciu przy uazie leżąc pod prowizorycznym najazdem jest wyłączona.gosc pisze:czasami nalezy nalezy uzyc opcji rozum bo skoro bylo ok to dlaczego ma byc innaczej

UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Spoko, to normalka że się o czymś nie pomyśli. Jak w moim uazie zakładaliśmy pierwszy raz skrzynie, to zapomnieliśmy (a w zasadzie kumpel zapomniał - bo to jego winaradecki pisze:...Czasami jak ktoś "bawi się" kilka godzin na samym włożeniem skrzyni, nałożeniu sprężynek wciśnięciu wałka sprzęgłowego itp. taka oczywista rzecz jak regulacja wałów nie przyjdzie do głowy. Zwłaszcza jak robi się to po raz pierwszy ...


Tyle że ja nie robiłem prowizorycznego najazdu tylko wziąłem dwa hydrauliczne podnośniki techniczne od Miga-21, sztywny hol oraz linę... zero wysiłku,no chyba że tyle co trafić wałkiem w otworek

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Poddałem się po kilku godzinach prób wciśnięcia skrzyni tam gdzie trzeba, przegwintowaniu szpilek musieliśmy wyciągnąć skrzynię, nowe szpilki trzeba było naspawać, żeby się nie wkręcały do końca w obudowę i już nie szło założyć tej cholery kolejny raz. Cofnęliśmy skrzynię, to wypadło łożyskodociskowe, czy jak to tam się nazywa i normalnei mnie trafiło bo z wałkiem częściowo nałożonym ciężko jest to łożysko ułożyć na łapie itd. więc oddaję do mechanika niech nakłada to badziewie bo nie mam już normalnie cierpliwości, siły i czasu
Już normalnie na słowo skrzynia mnie telepie
Jeszcze raz dzięki za cenne rady- przydadzą się na pewno

Już normalnie na słowo skrzynia mnie telepie

Jeszcze raz dzięki za cenne rady- przydadzą się na pewno

UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
spokojnie. w UAZie musisz się pogodzić z tym, że żaden temat nie jest zamknięty na zawsze a wiele będzie Ci towarzyszyć zawsze. ten typ tak ma 
szpilki można wkręcić na jakieś szczeliwo do gwintów "mocne"- wtedy nic się nie wykręci. łapę faktycznie zakłada się po założeniu skrzyni.
nerwy rozumiem bo sam wyciągałem i wkładałem ją kila razy a i tak nie jest tak jak bym chciał (4ka nadal czasem chałasuje na niskich obrotach).
przy takiej robocie lepiej pomyśleć nad jakimś "kołowrotem" albo podnośnikiem bo inaczej to faktycznie można mieć dość...

szpilki można wkręcić na jakieś szczeliwo do gwintów "mocne"- wtedy nic się nie wykręci. łapę faktycznie zakłada się po założeniu skrzyni.
nerwy rozumiem bo sam wyciągałem i wkładałem ją kila razy a i tak nie jest tak jak bym chciał (4ka nadal czasem chałasuje na niskich obrotach).
przy takiej robocie lepiej pomyśleć nad jakimś "kołowrotem" albo podnośnikiem bo inaczej to faktycznie można mieć dość...
Oj chyba nie za szybko po dwóch założeniach i trzeciej próbie nałożeniaBalu-Balu pisze:Oj za szybko się poddajesz. Łapę się wkłada dopiero jak skrzynie siedzi na swoim miejscu, a przed wyjęciem skrzyni trzeba ją wyjąć.




Dzięki jeszcze raz

UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość