olej do blazerka

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

WOTEK TYRRAN
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn lip 24, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

olej do blazerka

Post autor: WOTEK TYRRAN » pt lis 10, 2006 10:06 pm

moj blazer zostal nie wiem dlaczego zalany olejem 15w40 , bylo to zara po kapitalce silnika ok 20 tys km temu, chce przejsc na dedykowany olej 5w30 ale moze ktos ma wieksze doswiadczenia olejowe i zarekomenduje mi cos lepszego choc uwazam ze fabryki nie ma co poprawiac i ta klasa oleju jest ok? skrzynia automat - olej do wymiany - dexron II jak w manualu czy III bedzie lepsza? ile ok oleju do silnika a ile do sk aut? pozdrawiam wszystkich ZBLAZEROWANYCHemoticon(':lol:')
KANGOO 1,6 4X4 prawie TERENOWE
BYLY KIA SPORTAGE AUTOMAT,UAZ,SAMURAJ,WRANGLER,TERRANKO,BLAZEREK

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt lis 10, 2006 10:43 pm

Ja mam Blazera z roku 2000 ale to chyba takie same płyny. Wg instrukcji jedyny dopuszczalny jest Dexron III. Kupiłem Midlanda ATF M3 Plus(wymieniłem też w dyfrze centralnym) po 20-22zł za litr (http://www.midland.pl). Olej wlałem GM - taki na pierwsze "zalewanie" do GM kupiony na allegro (5W30 o przedłużony przebiegu) w cenie 75zł za 5l z fakturą (syntetyk).

A potem pojechałem do warsztatu i wymienili. Tylko warsztaty samochodów USA omijam szerokim łukiem, bo za to USA w nazwie mają mnożnik conajmniej 2x.

Pozdrawiam, Marcin

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt lis 10, 2006 10:44 pm

Głupio napisałem z tym Dexronem. Dexron III to jedyny, który wg instrukcji mozna wlewać. Dexron II jest niewskazany.

M.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob lis 11, 2006 2:28 pm

Na korkach jest napisane jakie płyny stosować, amerykanie są w tym konsekwentni. W 94r o ile wiem stosowano Dextron II.

WOTEK TYRRAN
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn lip 24, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: WOTEK TYRRAN » ndz lis 12, 2006 10:33 am

i tak zrobie - korki wlewowe raczej nie klamia i do 94r to dexron II,
czekam na manuala na cd od uprzejmego wyjadacza na tym forum i biore sie za robotke/ hehehe/....
w planie tez mam swiece i kable wys . nap - czy blazer jest wybredny na LPG jesli chodzi o kable? /stara moja lata escortem na ZETECU z LPG i tam only kable MOTORCRAFTA robia bo jak nie to tak potrafi pierdulnac ze dzida w oczach i trawa żółknie...../(':lol:')
Jakie kable polecacie do 4.3 LPG?
POZDRO DLA ZBLAZEROWANYCH i dzieki z gory za pomoc na tym malo /niestety/(':cry:') FORUM !
KANGOO 1,6 4X4 prawie TERENOWE
BYLY KIA SPORTAGE AUTOMAT,UAZ,SAMURAJ,WRANGLER,TERRANKO,BLAZEREK

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz lis 12, 2006 1:18 pm

Z LPG do Blazera ponoć jest trudno. Ja zakładam gaz ale pewnie dopiero za jakiś miesiąc, bo zakłada szuka zbiornika w koło - wypatrzyłem sobie taki 59l w miejsce zapasu i ponoć nie prosto go dostać.

Jeśli chodzi o samą instalację to polecili mi tylko sekwencję ale ja mam plastikowy kolektor.

Jak pisałem ja juz jest po wymianie płynów i oleju oraz paska wieloklinowego i filtrów. Lada dzień powinienem mieć lampy europejskie (już są w urzedzie celnym w Warszawie).

Teraz muszę kupić komplet tarcz hamulcowych z klockami, piastę przednią, przewody do filtra oleju, tuleję lub cały wspornik drążka kierowniczego i tuleje wahaczy górnych.

Potem lakierowanie błotnika i zabezpiecznie podwozia i koniec tzw. "pakietu startowego". Ale przynajmniej nie był drogi przy zakupie :)

Pozdrawiam, Marcin

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

olej

Post autor: Arturosxp » pt kwie 13, 2007 10:20 pm

Wiem ze temat byl juz poruszany ale zastanawiam sie dlaczego do tego silnika lac W30 a nie W 40 lub wiekszy. Teria mowi ze lepsze sa oleje o wiekszej liczbie(przynajmniej mi sie tak wydaje).
Moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego wymagany jest wylacznie olej W30 ??
Zamierzam zmienic olej i mam dylemat
Dzieki
LS
Artur B

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob kwie 14, 2007 6:38 am

Czytałem gdzieś w jakimś mądrym biuletynie technicznym, że należy się kierować pierwszą cyfrą czyli każdy olej 5Wxx będzie dobry. A 5W30 jest po prostu tańszy od 5W50

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz kwie 15, 2007 8:58 pm

Nie zgodzę się. Spróbuj do silnika HEMI, który pracuje na olejach o górnej wartości 20 (np 5W20) wlać np 5W40, a potem szykuj sie na remont, o zwiększonym zużyciu paliwa nie wspominając.

Otóż górny parametr mówi o lepkości oleju w wysokich temperaturach czyli o tym w jakiej temperaturze nie zrywa filmu i nie jest za gęsty. Jako, że Blazer ma dosyć zimny silnik stosuje się olej o górnym oznaczeniu 30, bo wtedy ma optymalną pracę we właściwej dla takiego oleju temperaturze. Wlewanie np. 5W50 spowoduje, że olej będzie pracował niedogrzany, a zatem zbyt gęsty co zwiększy zużycie paliwa i utrudni pracę np hydraulicznych popychaczy zaworowych.

M.

Awatar użytkownika
adr78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lut 08, 2006 12:28 pm
Lokalizacja: Białowieża
Kontaktowanie:

Post autor: adr78 » śr kwie 18, 2007 10:35 am

witam po raz pierwszy czytelnikow forum chevroleta
pozwole sie wtracic w temat oleju
kilka miesiecy temu mialem podobne dylematy przy wyborze oleju do forda explorera, watek na forum jest tutaj:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39002

moim zdaniem chodzi o parametry lepkosci kinematycznej, ktore precyzuje producent silnika zalecajac konkretny olej
ps
obecnie jezdze na oleju PetroCanada 10w30
-> F Xp'97 <-

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr kwie 18, 2007 1:43 pm

Ja nigdy nie miałem podobnych dylematów (jaki olej) albowiem wlewam taki jaki sugeruje producent.

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » sob wrz 15, 2007 9:55 am

U mnie w suburbanie zalecają też 5W30 ewentualnie 5W40, natomiast zdecydowanie piszą aby nie stosować np 10W40. Jakiś pajac (poprzedni owner) zalał go 15W40 więc jadę od razu na wymianę. Tylko dlaczego amerykańce tak koniecznie zalecają to 5W?
1994 Chevy Suburban

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » sob wrz 15, 2007 12:09 pm

5W30 zalecają jako uniwersalny.
Jeżeli auto jest używane w miejscu gdzie temperatura nie spada poniżej -18st.C można używać 10W30.
A jeżeli spada poniżej -29st.C można nawet 0W30

Dlaczego? Im mniejsza lepkość tym łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach i mniejsze zużycie paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość