luźne półośki kół w hilu

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn paź 01, 2007 7:11 pm

jaceksulej pisze:...
Nie wiem czy to pocieszenie dla Ciebie, ale dziś po rozebraniu lewej zwrotnicy w celu wymiany uszczelnienia okazało się, że i moja tuleja jest właściwie do wymiany. Wprawdzie w porównaniu z prawą stroną była jak nowa, ale jednak. Tak, więc nowe uszczelnienie zwrotnicy, tuleja, uszczelnienie półosi i ewentualnie podkładki regulacyjne sworzni zwrotnicy. Kolejny, 1k złotych... :)21
O dziwo wszystko co musiałem zakupić do usunięcia powyższego było na miejscu w magazynach w Warszawie. A klocki hamulcowe/te przy okazji też wymieniam, bo dla EBC jest już za zimo/ były w "moim" serwisie na półce, co zdarza się niezmiernie rzadko, bo do HDJota w ASO, właściwie „od ręki" nic nie ma.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » wt paź 02, 2007 7:26 pm

yyyy,:o co ?? znaczy za zimno ?? ja o kosztach jeszcze nic nie wiem jakie będą ale jak będzie zrobione to napisze jak mnie mocno bolało łącznie z robotą
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt paź 02, 2007 9:48 pm

jaceksulej pisze:yyyy,:o co ?? znaczy za zimno ??...
No za zimno. Koci EBC są zaje..., ale muszą być rozgrzane/seria 6000/. Przy temperaturach panujących o poranku dość trudno jest je zagrzać - tzn. trwa to bardzo długo. Tak, więc przez dłuższą chwilę jeździ się z dość nieprzyjemnym uczuciem "gumowych" hamulców. O ile ja sobie jeszcze z tym radziłem :wink: to już moja małżonka miała z tym mały problem i mi marudziła. Wiem, że nie bez powodu.
A dziś założyłem oryginalne klocki Aisina i wielka niespodzianka. To chyba pierwsze klocki, które natychmiast po montażu od razu hamują. :)2 Bardzo miła niespodzianka. Ponadto w porównaniu z klockami np. EBC/które dziś zdemontowałem/ te oryginalne mają znacznie większą powierzchnię pracy. Nie ma tu charakterystycznych podcięć, przez co po każdej ze stron jest prawie po 1,5 cm więcej klocka. Póki, co... drogie, ale chyba warto. Zobaczymy jak z ich żywotnością.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » pt paź 05, 2007 5:43 pm

HA !! tuleje już są wewnętrzna pasuje, zewnętrzna luz jakby starą dali wszystko orginał nowe toyotowskie qurna peszek :evil: a cena 430zł :o za dwa koła same tuleje :evil: :evil: :)3
hilux 2,4D. DC.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pt paź 05, 2007 6:54 pm

Coś masz gdzieś pierdyknięte albo wybite.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » pt paź 05, 2007 10:16 pm

Cześć kylon co znaczy pierdyknięte :o ?? przeguby zewnętrzne są nowe te tuleje jakby były od innego modelu mechanior też sie zdziwił brał mój win przy zamawianiu ,po niedzieli zobaczymy co dalej z tym bo podobno nie bardzo można zwrócić ?? i podobno inne tuleje w moim hilu nie występują ?? :o :evil:
hilux 2,4D. DC.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob paź 06, 2007 5:20 am

Jeśli wszystko masz nowe to nie powinno być takiego luzu. Gdzieś musiała nastąpić pomyłka. Porównaj grubość półosi ze starym przegubem. Sprawdź jeszcze raz czy masz właściwe części z Twoim vinem. Może właśnie przeguby nie trzymają wymiaru.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » sob paź 06, 2007 11:34 am

Jacek,
nie wiem jak duży masz ten luz, jak robiliśmy u mnie, też był luz, na zewnętrzną tuleję nie działa żadna siła , przecież koniec półosi siedzi w wielowpuście . Podczas wymiany stara zewnętrzna tuleja praktycznie nie różniła się od nowej.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » sob paź 06, 2007 8:08 pm

Kylon i Mich, tuleja wewnętrzna ma leciutki luz ale zewnątrzna to taki jak stara bez sensu było kupowanie tej zewnętrznej ,ktoś tu pisał że powinno pasować na ciasno, przeguby kupiłem zamienniki wybrałem droższe sprawdzane ze starym przegubem to wymiary takie same chyba że te które były zdjęte to dopiero,, podróby'' ??
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » sob paź 06, 2007 8:13 pm

A czemu służy śrubka z podkładką na końcu półośki zapobiega luzowi wzdłużnemu ?? :o
hilux 2,4D. DC.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob paź 06, 2007 8:56 pm

Twoja tulejka powinna mieć numer 9038133002 (1990-1997) i kosztuje 168zł dla endusera (nie warsztat) w ASO. Przegub powinien wejść ciasno w tulejkę lub z niewyczuwalnym luzem.
Tuleja jest zamienna z Toyotami LC J6/J7.
Oczywiście piszę o tuleji z kryzą od "silnikowej" strony zwrotnicy.

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » sob paź 06, 2007 8:57 pm

jaceksulej pisze:Kylon i Mich, tuleja wewnętrzna ma leciutki luz ale zewnątrzna to taki jak stara bez sensu było kupowanie tej zewnętrznej ,ktoś tu pisał że powinno pasować na ciasno, przeguby kupiłem zamienniki wybrałem droższe sprawdzane ze starym przegubem to wymiary takie same chyba że te które były zdjęte to dopiero,, podróby'' ??
Ja miałem tak samo, tuleja zewnętrzna też była identyczna(nie wyrobiona) ale jak już zamówiłem i kupiłem to wymieniłem. Luzy po wymianie miałem takie jak opisujesz wyżej, mój mechanik powiedział że jest O.K. :wink:
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » ndz paź 07, 2007 11:08 am

boris.blank pisze:Twoja tulejka powinna mieć numer 9038133002 (1990-1997) i kosztuje 168zł dla endusera (nie warsztat) w ASO. Przegub powinien wejść ciasno w tulejkę lub z niewyczuwalnym luzem.
Tuleja jest zamienna z Toyotami LC J6/J7.
Oczywiście piszę o tuleji z kryzą od "silnikowej" strony zwrotnicy.
Tatuleja od strony silnika ma lekki luz ale mecho.powiedział że powinna miec według niego jeszcze mniejszy ,numer który dostałem tulei to9038130003
numery mam od Romeo po którym to mecho. oświecił sie że jednak takie coś tam siedzi.
hilux 2,4D. DC.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz paź 07, 2007 8:30 pm

Z ciekawości, który masz rocznik tego Hila ?

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » ndz paź 07, 2007 8:46 pm

boris.blank pisze:Z ciekawości, który masz rocznik tego Hila ?
06."97 :)
hilux 2,4D. DC.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn paź 08, 2007 7:07 am

Nadal upieram się, że końcówka twójej tuleji to ...002 a nie ...003.
Jak masz średnicomierz to podaj mi proszę średnicę półosi (wpust do tuleji) to sobie porównam z tuleją.

powa

Post autor: powa » pn paź 08, 2007 7:18 am

A czy nie można po prostu użyć EPC jakiegoś? :)21

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » pn paź 08, 2007 8:16 am

boris.blank pisze:Nadal upieram się, że końcówka twójej tuleji to ...002 a nie ...003.
Jak masz średnicomierz to podaj mi proszę średnicę półosi (wpust do tuleji) to sobie porównam z tuleją.
:lol: ja sie nie upieram dostałem numery to naprowadzilem mechanika na ślad a on wzioł mój vin i zakupił tuleje ale jak podałeś 002 to powiem mu żeby to sprawdził u siebie w firmie,jak tylko będę miał półoś w ręku wnet ci podam rozmiary :)2
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » pn lis 05, 2007 11:52 pm

O ludzie mam zrobione półośki jest wszystko git ,jadę cicho, nie klekocze nie brzęczy jest super ,nie mówie o silniku grzechotniku jego bardzo lubie słuchać :P to jest dopiero radość !!!!.
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » wt lis 06, 2007 12:12 am

Gratuluję udanej operacji, ja po takim zabiegu zapodałem dodatkowo sprzęgiełka manualne, myślę że warto
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » wt lis 06, 2007 12:24 am

sprzęgła manuale mam od nowości
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » wt lis 06, 2007 12:31 am

Ja mam nowszy model , ale mam patent zwany ADD, po rozpięciu napędu w reduktorze, dyfer stoi ale półośki stale obracają się, dlatego dodałem.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » wt lis 06, 2007 8:05 am

:P ja jak kupiłem od poprzednika to już były, niedawno miałem porównanie że manuale są dużo lepsze od automatów mimo ręcznego ich zapinania .Moja maszyna jest leciwa i golas ale zawsze jeżdźiłem golasami i już się przyzwyczaiłem bardzo lubie jak długo jeżdże bez awaryjnie i pewnie,najbardziej sobie to cenie. :)2
hilux 2,4D. DC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości