Cewka zapłonowa na pokrywie zaworów
Moderator: Student
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Cewka zapłonowa na pokrywie zaworów
Niektóre Uazy miały montowane cewki na pokrywie zaworów. To jest dobre rozwiązanie czy niebardzo?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
No dobra, rozwinę troche temat. Na pokrywie w moim silniku jest pierdółek do którego sie przykręca cewkę. Przełożyłem tam cewkę (dodam że nową oryginalną ruską ekranowaną) bo w miejscu gdzie była przykręcona do grodzi między silnikiem a kabiną będzie zamontowany jakiś filtr (część wyposażenia radiostacji)
No i po przejechaniu 5 km (rozgrzaniu się silnika) zaczęły się problemy tzn strzelał, prychał, kaszlał tracił moc, po wciśnięciu gazu dusił się. Więc postawiłem diagnozę: zapłon sie jebye - gubi iskrę - zapewne cewka pada.
Na krótko w 3 min podłączyłem inną cewkę ale na grodzi i wszystko pięknie chodzi.
Dlatego pytam się czy ktoś ma jakieś doświadczenia w sprawie umieszczania cewki na pokrywie?
No i po przejechaniu 5 km (rozgrzaniu się silnika) zaczęły się problemy tzn strzelał, prychał, kaszlał tracił moc, po wciśnięciu gazu dusił się. Więc postawiłem diagnozę: zapłon sie jebye - gubi iskrę - zapewne cewka pada.
Na krótko w 3 min podłączyłem inną cewkę ale na grodzi i wszystko pięknie chodzi.
Dlatego pytam się czy ktoś ma jakieś doświadczenia w sprawie umieszczania cewki na pokrywie?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
No właśnie tak mi się zdawało że będzie sie grzała. Wrzuce jakieś ebonitowe lub inne izolujące podkłaldki, jak dalej będzie sie pierniczyło to cewka wraca na swoje stare miejsce 

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
No ale jest jedno ale. Uaz to nie jedyny samochód z cewką na silniku. S21 też miało cewkę dogrzewaną bo przykręcona do bloku silnika. Wiedzą że to nie robi mimo wszystko by tak cewkę montowali??wieprzowina pisze:Cewka w trakcie pracy nagrzewa się. W tym celu jest z resztą wypełniona olejem transformatorowym, który ma odprowadzać ciepło do zwykle aluminiowej obudowy. Mocując cewkę na silniku dogrzewa się ją. Pomysł bez sensu.
Jedyny plus cewki zamontowanej bezpośrednio na silniku jest super masowanie cewki (ale to pewnie wiecie), ale też jak opowiadał mi znajomy który był kierowcą uaza z radiostacją w wojsku przez kilka lat, a potem jeździł uazem w straży poż., to cewka bezpośrednio na silniku dawała dużo mniej zakłóceń i radia lepiej działały.
Choć jak sam mi przyznał to teraz nie ma sensu tego robić , bo tak jak i wy pisaliście - cewka sie nagrzewa i silnik gorzej robi, a przy dzisiejszych filtrach...
Choć jak sam mi przyznał to teraz nie ma sensu tego robić , bo tak jak i wy pisaliście - cewka sie nagrzewa i silnik gorzej robi, a przy dzisiejszych filtrach...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Śmiem wątpić że przyczyną awarii było umieszczenie cewki.Kolega jeździ tak już parę lat.GikroV pisze:Przełożyłem tam cewkę (dodam że nową oryginalną ruską ekranowaną)
No i po przejechaniu 5 km (rozgrzaniu się silnika) zaczęły się problemy tzn strzelał, prychał, kaszlał tracił moc, po wciśnięciu gazu dusił się. Więc postawiłem diagnozę: zapłon sie jebye - gubi iskrę - zapewne cewka pada.
Prawie na sto procent przyczyna leżała w złym podłączeniu cewki do której powinien być podłączony zewnętrzny opornik zmniejszający napięcie z 12volt do 7-8 volt czyli takiego do jakiego dostosowana jest ta cewka, bez tego obojętnie gdzie jest zamontowana wcześniej czy później ulega ona awarii po prostu nie wytrzymuje napięcia do którego nie jest dostosowana.
- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
ja swojego uazine mam z woja, byl też na radiostacji, cewka zamontowana jest na silniku i nie ma z tym żadnych problemów, być moze takie szczęście...ale smigam juz tak 4 lata,dodam ze cewka produkcji polskiej od PF
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości