Cewka zapłonowa na pokrywie zaworów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Cewka zapłonowa na pokrywie zaworów

Post autor: GikroV » sob wrz 29, 2007 4:31 pm

Niektóre Uazy miały montowane cewki na pokrywie zaworów. To jest dobre rozwiązanie czy niebardzo?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » ndz wrz 30, 2007 11:12 pm

No dobra, rozwinę troche temat. Na pokrywie w moim silniku jest pierdółek do którego sie przykręca cewkę. Przełożyłem tam cewkę (dodam że nową oryginalną ruską ekranowaną) bo w miejscu gdzie była przykręcona do grodzi między silnikiem a kabiną będzie zamontowany jakiś filtr (część wyposażenia radiostacji)

No i po przejechaniu 5 km (rozgrzaniu się silnika) zaczęły się problemy tzn strzelał, prychał, kaszlał tracił moc, po wciśnięciu gazu dusił się. Więc postawiłem diagnozę: zapłon sie jebye - gubi iskrę - zapewne cewka pada.
Na krótko w 3 min podłączyłem inną cewkę ale na grodzi i wszystko pięknie chodzi.

Dlatego pytam się czy ktoś ma jakieś doświadczenia w sprawie umieszczania cewki na pokrywie?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn paź 01, 2007 5:46 am

Cewka w trakcie pracy nagrzewa się. W tym celu jest z resztą wypełniona olejem transformatorowym, który ma odprowadzać ciepło do zwykle aluminiowej obudowy. Mocując cewkę na silniku dogrzewa się ją. Pomysł bez sensu.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn paź 01, 2007 5:08 pm

No właśnie tak mi się zdawało że będzie sie grzała. Wrzuce jakieś ebonitowe lub inne izolujące podkłaldki, jak dalej będzie sie pierniczyło to cewka wraca na swoje stare miejsce :(
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn paź 01, 2007 9:16 pm

wieprzowina pisze:Cewka w trakcie pracy nagrzewa się. W tym celu jest z resztą wypełniona olejem transformatorowym, który ma odprowadzać ciepło do zwykle aluminiowej obudowy. Mocując cewkę na silniku dogrzewa się ją. Pomysł bez sensu.
No ale jest jedno ale. Uaz to nie jedyny samochód z cewką na silniku. S21 też miało cewkę dogrzewaną bo przykręcona do bloku silnika. Wiedzą że to nie robi mimo wszystko by tak cewkę montowali??

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn paź 01, 2007 9:51 pm

Jedyny plus cewki zamontowanej bezpośrednio na silniku jest super masowanie cewki (ale to pewnie wiecie), ale też jak opowiadał mi znajomy który był kierowcą uaza z radiostacją w wojsku przez kilka lat, a potem jeździł uazem w straży poż., to cewka bezpośrednio na silniku dawała dużo mniej zakłóceń i radia lepiej działały.
Choć jak sam mi przyznał to teraz nie ma sensu tego robić , bo tak jak i wy pisaliście - cewka sie nagrzewa i silnik gorzej robi, a przy dzisiejszych filtrach...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

cewka

Post autor: ub40 » wt paź 02, 2007 5:02 pm

w moim ogórku cewka cały czas była na pokrywie i nie było z tym żadnych problemów :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt paź 02, 2007 6:58 pm

wszelki duch... :o półtora roku Cię tu nie widziałem. Macie jeszcze ogóra?

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

cewka

Post autor: ub40 » wt paź 02, 2007 8:32 pm

.....no nie mam już ogórka ale forum obserwuje, chodzę za czymś nowym, mam na myśli uaziora :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » śr paź 03, 2007 5:05 pm

Za czasów układu warszawskiego uazy, gazy i inny sprzęt ,bardzo często miały dublowany układ i cewki były dwie, może stąd dodatkowe miejsce na cewkę na silniku :roll:
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn paź 15, 2007 5:33 am

8) W LWP byyła chyba jakaś moda na montowanie cewki zapłonowej na pokrywie zaworów - w Starze 660 też była tak montowana.

Ale w swoim Uazie mam na grodzi i raczej niebęde tego zmieniał.
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn paź 15, 2007 6:00 am

w Starze tak było z przyczyn praktycznych - odległość od aparatu zapłonowego do cewki była by absurdalnie duża, gdyby ta zamontowana była na jakimś stałym elemencie konstrukcji, a nie silniku, zważywszy że kabina była podnoszona.

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn paź 15, 2007 6:46 am

W Starze 660 niejest podnoszona kabina - jeśli jest w jakimś modelu to jeszcze go niewidziałem :-?
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn paź 15, 2007 9:23 am

faktycznie, no ale i tak daleko by było

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pn paź 15, 2007 5:44 pm

SANCHEZ pisze:8) W LWP byyła chyba jakaś moda na montowanie cewki zapłonowej na pokrywie zaworów - (...)
A jak nie tak .... to już na pewno do “góry nogami”, czyli przewodem w dół....
Tak żeby się lepiej grzała....:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn paź 15, 2007 9:51 pm

8) No tak nasi wojacy zawsze mieli oryginalne pomysły - wiele patentów w naszej armii widziałem - więc niewiele mnie może zaskoczyć :-)
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw lis 15, 2007 1:16 pm

GikroV pisze:Przełożyłem tam cewkę (dodam że nową oryginalną ruską ekranowaną)
No i po przejechaniu 5 km (rozgrzaniu się silnika) zaczęły się problemy tzn strzelał, prychał, kaszlał tracił moc, po wciśnięciu gazu dusił się. Więc postawiłem diagnozę: zapłon sie jebye - gubi iskrę - zapewne cewka pada.
Śmiem wątpić że przyczyną awarii było umieszczenie cewki.Kolega jeździ tak już parę lat.
Prawie na sto procent przyczyna leżała w złym podłączeniu cewki do której powinien być podłączony zewnętrzny opornik zmniejszający napięcie z 12volt do 7-8 volt czyli takiego do jakiego dostosowana jest ta cewka, bez tego obojętnie gdzie jest zamontowana wcześniej czy później ulega ona awarii po prostu nie wytrzymuje napięcia do którego nie jest dostosowana.

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » wt lis 20, 2007 12:43 pm

ja swojego uazine mam z woja, byl też na radiostacji, cewka zamontowana jest na silniku i nie ma z tym żadnych problemów, być moze takie szczęście...ale smigam juz tak 4 lata,dodam ze cewka produkcji polskiej od PF
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości