kolejnosc zaplonu w v8

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

kolejnosc zaplonu w v8

Post autor: bandzior » śr lut 04, 2004 6:12 pm

witam. mam pytanie. jaka jest kolejnosc zaplonu w range z v8 3,5l i ktory cylinder jest pierwszy ten od strony pompy wspomagania czy od strony alternatora? i jeszcze jedno jak liczymy cylindry, na przemian czyli np. pierwszy z lewej drugi z prawej czy tak jak w fordzie v6 np. pierwszy prawej lewy z prawej itd.? :o :o
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 04, 2004 6:51 pm

firing order masz wybity na kolektorze ssącym z boku
left-hand cylinder bank to 1357
right-hand cylinder bank 2468
left bank to ten po stronie kierownicy w aucie LHD i tam jest pierwszy cylinder patrząc od strony chłodnicy
jak jest aparat dobrze włożony to kabel na pierwszy wychodzi przed spinką
poniał?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 04, 2004 7:26 pm

żeby se któren czasem nie pomyślał że nie wiem...:)21
1-8-4-3-6-5-7-2
#noichuj

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » śr lut 04, 2004 7:32 pm

ok. poniał. dzieki :)2
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr lut 04, 2004 8:33 pm

ty całkiem podobnie jak w maluchu :)21
a jak maja 12 garowe maszyny tak z czystej ciekawości :)5
nie chciał bym trafić na takiego w którym się zawory reguluje :wink: 8) :oops:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 04, 2004 8:57 pm

leszek pisze: a jak maja 12 garowe maszyny tak z czystej ciekawości :)5
do serwisu jaguara se zadzwoń...albo tatry :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 05, 2004 8:30 am

różnie mają i różnie liczą cylindry....

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » czw lut 05, 2004 1:31 pm

czesław&jarząbek pisze:
leszek pisze: a jak maja 12 garowe maszyny tak z czystej ciekawości :)5
do serwisu jaguara se zadzwoń...albo tatry :)21
A tatra nie była V10 ?
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

skoro juz okolo tematu engine'a

Post autor: Mihau » czw lut 05, 2004 4:43 pm

Jako, ze zauwazam 2 niepokojace rzeczy w moim sprzecie, tzn duzo pali&ma za malo (na moj gust i nie tylko moj) mocy, zainteresowalem sie regulacja zaplonu- bo takie ma skutki bodajze opozniony zaplon....

Mam w miare orientacje jak sie ustawia zaplon ale przy prostych jego wersjach, wiec pytam sie czy przy silniku LR-3.9 sa jakies dodatkowe operacje ktore trzeba wykonac czy da sie to zrobic metoda lampki kontrolnej? Bo pod kopulka jest takie plastikowe cos i nie bardzo jest pod co podpiac ta kontrolke (pod kostke dochadzaca do kopulki?)..

Poza tym jaki jest kat ustawienia zaplonu w tym wlasnie silniku?

Jesli ktos chce cos obszerniejszego napisac to zapraszam (chetnie przeczytam) na priv co by gawiedzi nie przynudzac..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 05, 2004 8:44 pm

w 3.9 jest zapłon bezstykowy więc lampką nic nie ustawisz...jedynie regulacja wyprzedzenia lampą stroboskopową. ale najpierw nowe filtry, świece, kable, palec i kopułka...tak dla większej pewności :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 05, 2004 9:21 pm

swiece sobie zapodaj champion RN11YCC
a zapłon na 5 stopni przed [ +/- 1] na wolnych obrotach = 665-735 :)21
#noichuj

Wojciech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 24, 2002 6:25 pm

Post autor: Wojciech » czw lut 05, 2004 9:47 pm

czesław&jarząbek pisze:swiece sobie zapodaj champion RN11YCC
a zapłon na 5 stopni przed [ +/- 1] na wolnych obrotach = 665-735 :)21
Zależy jeszcze jaki stopień sprężania ma motor. Bo to ma wpływ na to jakie świece i na zapłon. 8)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 05, 2004 9:51 pm

to są dane do 3.9 high cr, efi, z katalizatorem
#noichuj

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » sob lut 07, 2004 10:23 pm

Swiece juz ze 2 miechy temu zmienilem, ale sa NGKi zwykle jednoelektrodowe-przedtem mialem jakis wynalazek bosch super 4 :)21
Filtry maja 9 tys km (paliwa, pow, oleju) Nawet celem sprawdzenia przejechalem sie kilka km bez tej pokrywki przykrecanej na filtr powietrza- zmian w mocy brak.
Kable w stanie-???
Kopulka i palec wymagaja wyczyszczenia ale nie wygladaja na zuzyte..co prawda ktos kiedys na forum pisal ze zuzycie nie jest widoczne i jak sie zmieni to jest roznica....nadal obstajesz koniecznie przy tej wymianie? W sumie i tak bede to musial kiedys zrobic a tak juz bedzie wiadomo ze nie to. No wiec podtrzymujesz?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 08, 2004 3:12 pm

podtrzymuje...filtr powietrza sie zmienia co 10tkm, a na swiecach innych niz champion te silniki nie chcą chodzić co zostało dowiedzione empirycznie. poza tym regulacja na zużytej kopułce i palcu, na badziewnych kablach jest nieprecyzyjna i sensu pozbawiona
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » ndz lut 08, 2004 3:49 pm

:)20

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » ndz lut 08, 2004 9:45 pm

przeca wiem ze co 10, ale jak napisalem maja oba po 9 :)21 dobra zastanowie sie jak znajde chwile czasu bo teraz ^#%$#sesja
a Ty Lechtak z czego sie brechtasz? :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn maja 12, 2008 9:53 pm

:)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21
tak dla przypomnienia o czym mowilismy 8 lutego 2004
:)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » śr maja 14, 2008 10:01 pm

czesław&jarząbek pisze:podtrzymuje...filtr powietrza sie zmienia co 10tkm, a na swiecach innych niz champion te silniki nie chcą chodzić co zostało dowiedzione empirycznie. poza tym regulacja na zużytej kopułce i palcu, na badziewnych kablach jest nieprecyzyjna i sensu pozbawiona
:)21
w pełnych rozciągłościach powyższych wypowiedzi wszelakich sie musze zgodzić ......

wymieniac i nie sygerowac si eże niby nedawn o wymieniane..... mój RR lubi co pół roku dostać nowe przewody ....bo tak.... bo jak nie to pfujki robi i jechać nie chce :)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Post autor: pioterok » pt maja 16, 2008 6:49 am

witam,
to tak do kompletu podajcie jakie przewody wysokiego napięcia lubi RRC? Lucas? czy może coś innego? zakładam głębokie brodzenie.

Pozdrawiam
PiotreK

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob maja 17, 2008 1:33 pm

RRC nie jest do głebokiego brodzenia.... daleko nie ujedziesz...

a prz3ewody każde wytrzymują głębokie brodzenie tylko trzeba je odpowiedznio przygotować do takich skoków :)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Post autor: pioterok » ndz maja 18, 2008 10:20 pm

Jest do głębokiego brodzenia:)


PiotreK

Awatar użytkownika
Robical
Posty: 430
Rejestracja: sob paź 07, 2006 12:29 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robical » pn cze 09, 2008 4:49 pm

czesław&jarząbek pisze:to są dane do 3.9 high cr, efi, z katalizatorem
Witaj Czesławie czy do 4,0 z 99 jest tak samo?
Chodzi o kolejnosć i ustawianie zapłonu...
Przy okazji (co by nie zakładac nowego watku) moze ktos wie czy korbowody do 3,9 i 4,0 sa takie same?
Napiłem sie wody i dwa są krzywe...... :-? :cry: :evil:
LAND ROVER DISCOVERY II 4,0V8, UAZ 469

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn cze 09, 2008 7:30 pm

w 4.0 zapłon ustawia się sam.

świce masz tylko wkręcić właściwe.

korby 3.9 a 4.0 nie muszą być takie same. mogą, ale nie muszą.
zagadnienie jest złożone...w uproszczeniu można przyjąć, że będą takie same dla 4.0 w d1 i 4.0 w d2/p38
3.9 nie jest do końca tym samym silnikiem co 4.0
#noichuj

Awatar użytkownika
Robical
Posty: 430
Rejestracja: sob paź 07, 2006 12:29 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robical » wt cze 10, 2008 12:45 am

Dzięki serdeczne.
Czyli bez rozbiórki 3,9 i porównaniu z 4,0, nie będę wiedział czy pasują :cry:
LAND ROVER DISCOVERY II 4,0V8, UAZ 469

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości