jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob sty 31, 2004 1:41 pm
A mianowicie:
1. Czy wąs przekładni uaza będzie pasował na przekładnie merca?
Muscelowski wiem że pasuje. MB ma wałek średnicy zewnętrznej wielowypystu 32mm, uaz też 32, ale nie wiem jak z grubością frezu.
2. Jaka musi być długość w/w wąsa w przekładni MB wspomaganej zaadoptowanej do uaza, aby przy maxymalnym skrecie nic nie uszkodzić w układzie kierowniczym uaza? A może jest to bez znaczenia?
Dzięki za podpowiedzi.
-
trojkat
-

- Posty: 268
- Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am
Post
autor: trojkat » sob sty 31, 2004 1:46 pm
pilmar pisze:A mianowicie:
1. Czy wąs przekładni uaza będzie pasował na przekładnie merca?
Muscelowski wiem że pasuje. MB ma wałek średnicy zewnętrznej wielowypystu 32mm, uaz też 32, ale nie wiem jak z grubością frezu.
2. Jaka musi być długość w/w wąsa w przekładni MB wspomaganej zaadoptowanej do uaza, aby przy maxymalnym skrecie nic nie uszkodzić w układzie kierowniczym uaza? A może jest to bez znaczenia?
Dzięki za podpowiedzi.
a nie mozna zostawic wasaod mietka
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob sty 31, 2004 1:52 pm
wtedy trzeba przerobić otwór na końcówkę drążka z mietkowskiej na uazowską,
Przełożyć cały wąs to mniej roboty....
-
Władek

- Posty: 1977
- Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Władek » sob sty 31, 2004 8:39 pm
Witam!
Dobrzy ludzie! Uświadomcie mnie co to jest końcówka "mietkowska"?
Będę zobowiązany!
Władek - Kraków
-
trojkat
-

- Posty: 268
- Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am
Post
autor: trojkat » sob sty 31, 2004 8:42 pm
Władek pisze:Witam!
Dobrzy ludzie! Uświadomcie mnie co to jest końcówka "mietkowska"?
Będę zobowiązany!
to jesttakzwana koncowka mietka
-
trojkat
-

- Posty: 268
- Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am
Post
autor: trojkat » sob sty 31, 2004 8:45 pm
pilmar pisze:wtedy trzeba przerobić otwór na końcówkę drążka z mietkowskiej na uazowską,
Przełożyć cały wąs to mniej roboty....
ja mialem drazek dorobiony z jednej strony na mietkowska a z drugiej na uazowa i co niewiarygodne dzialalo

6
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob sty 31, 2004 8:45 pm
trojkat pisze:Władek pisze:Witam!
Dobrzy ludzie! Uświadomcie mnie co to jest końcówka "mietkowska"?
Będę zobowiązany!
to jesttakzwana koncowka mietka
znaczy się końcówka drążka kierowniczego z Mercedes 123
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » pn lut 02, 2004 7:22 am
Po prostu trzeba założyć wąs od uaza ale żeby go założyć to trzeba frez troszkę z jednej strony pogłębić aby powstał delikatny stożek bo meski maja stożek a uaz nie ma a średnica 32mm , po za tym jest to do zrobienia sposobem domowym pilnik o kształcie trójkąta i heja. Nie polecam kombinowania końcówki od mesia do drążka uazowego a po za tym wąs mietkowy jest krótszy i ogranicza skręt kół.
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » wt lut 03, 2004 6:37 pm
wielkie dzięki za podpowiedź

-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » wt lut 03, 2004 6:54 pm
a jak z długością? przy maxymalnym skręcie kołami siła wspomaganej przekładni nic nie uszkodzi np. w zwrotnicach?
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » śr lut 04, 2004 7:27 am
pilmar pisze:a jak z długością? przy maxymalnym skręcie kołami siła wspomaganej przekładni nic nie uszkodzi np. w zwrotnicach?
Bez obaw polecam wkręcenie ograniczników. W terenie da się jedną ręką kierowac a w drugiej browar trzymać.
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pt lut 06, 2004 4:11 pm
A w którym miejscu na ramie zamocować przekładnie żeby było jak najlepiej? konieczne jest wycinanie części belki poprzecznej?
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lut 12, 2004 3:18 pm
A podeślesz mi to foto?
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » czw lut 12, 2004 4:08 pm
MOC pisze:ja to juz przerabialem i niestety konieczne jest ciecie przedniej belki poprzecznej

-
trojkat
-

- Posty: 268
- Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am
Post
autor: trojkat » czw lut 12, 2004 4:14 pm
a jak sie rama rozejdzie na boki

latwiej jest zamontowac przekladnie w kturej was idzie do przodu a nie do tylu jak w mietku
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » czw lut 12, 2004 4:18 pm
Artur pisze:
Bez obaw polecam wkręcenie ograniczników.
to jest konieczne...
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » czw lut 12, 2004 4:35 pm
ja zakładałem i nic nie trzeba ciąć...
-
trojkat
-

- Posty: 268
- Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am
Post
autor: trojkat » czw lut 12, 2004 4:41 pm
za 500zl mozna kupic porzadna przekladnie od terenowyz wosem do przodu wiec po co sie bawic w wycinanie lub zamiennikiobrotow hyba tylko dla ideiii

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » czw lut 12, 2004 4:47 pm
MOC pisze:nie dasz rady zalozyc bez ciecia jezeli nie dajkesz zamiennika obrotow
taa....a łyżka na to niemożliwe

wąs obrócić nie łaska ? albo od busa kolumne ?
-
borman

- Posty: 656
- Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
- Lokalizacja: sanok
Post
autor: borman » czw lut 12, 2004 4:57 pm
włóż sobie przekładnie z bmw - nic nie trzeba ciąć, ani zmieniać obrotów itp - jeżdżę na tym od 5 lat(większość uazowców w okolicy też) zero problemów
-
trojkat
-

- Posty: 268
- Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am
Post
autor: trojkat » czw lut 12, 2004 4:58 pm
banan pisze:MOC pisze:nie dasz rady zalozyc bez ciecia jezeli nie dajkesz zamiennika obrotow
taa....a łyżka na to niemożliwe

wąs obrócić nie łaska ? albo od busa kolumne ?
jak was odwrocisz to krecac kiera w lewo kola beda sie skrecaly w prawo czy jakos tak ale cos z tym busem to slyszalem juz prosze o naswietlenie tematu

-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lut 12, 2004 5:04 pm
borman pisze:włóż sobie przekładnie z bmw - nic nie trzeba ciąć, ani zmieniać obrotów itp - jeżdżę na tym od 5 lat(większość uazowców w okolicy też) zero problemów
Od jakiego modelu? jaki jest koszt takiej przekładni?
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lut 12, 2004 5:08 pm
no dobra, ale przecież jak odwrócisz wąs to koła będą skręcac w dobrą stronę a nie odwrotnie..
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lut 12, 2004 5:17 pm
cieszę się, ale przekładnie z beczki mam i wiem że chcąc ją włożyć to trzeba odwrócić wąs o 180 stopni i wtedy będzie właśnie dobrze, a nie odwrotnie
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lut 12, 2004 5:25 pm
MOC pisze:oryginalnie was jest do przodu jak chcesz do uaza wsadzic to trza go odwrocic i wowczas dziala na odwrot
no i wtedy działa w dobrą stronę...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości