napędy i blokady - do jakiej prędkości

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
290gd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt sty 18, 2008 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

napędy i blokady - do jakiej prędkości

Post autor: 290gd » czw sty 24, 2008 8:03 pm

z racji tego iż nie mam instrukcji pytam jak włączać blokady? można jechać do jakiejś prędkości czy w miejscu?
A jak z napędem? wczorja przęłączyłem przy jakiś 10kmh nic nie zgrzytało ale nie wiem jak prawidłowo to robić? :roll:
G klasa :)

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » czw sty 24, 2008 9:49 pm

blokady obowiązkowo na postoju!!!!! bo pozrywasz wodziki. a reduktor.... niewiem, ja zmieniałem na 4x4 max przy 20
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt sty 25, 2008 10:43 am

Kuba, to nie tak :) blokady najlepiej załączyć/wyłączyć podczas jazdy gdy samochód toczy się bez obciążenia i w lekkim skręcie żeby koronki przesunęły się względem siebie i zazębiły

Redukcję można załączać przy każdej prędkości bo jest synchronizowana
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
290gd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt sty 18, 2008 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 290gd » pt sty 25, 2008 12:30 pm

:)2
dzieki
G klasa :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sty 25, 2008 12:46 pm

Liroz pisze:Kuba, to nie tak :) blokady najlepiej załączyć/wyłączyć podczas jazdy gdy samochód toczy się bez obciążenia i w lekkim skręcie żeby koronki przesunęły się względem siebie i zazębiły
:o

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » pt sty 25, 2008 7:00 pm

LIROZ?? BEDE SIE Z TOBA KLUCIL. JAK TY CHCESZ ZABLOKOWAC PRACUJĄCE TRUBIKI? ZERWIESZ BLOKADE I BEDZIE POZAMIATANE
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt sty 25, 2008 7:13 pm

A u Ciebie sie załczają na postoju? to już pewnie zębów nie ma :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » pt sty 25, 2008 8:32 pm

zawsze na postoju zaączam. i działają. tłumacz o co chodzi??
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » pt sty 25, 2008 10:13 pm

Liroz pisze: blokady najlepiej załączyć/wyłączyć podczas jazdy gdy samochód toczy się bez obciążenia i w lekkim skręcie żeby koronki przesunęły się względem siebie i zazębiły
Załączaj blokadę przodu kiedy koła są skręcone, to się zdziwisz!
Liroz pisze: Redukcję można załączać przy każdej prędkości bo jest synchronizowana
Ja poproszę o instrukcję dla wersji (460) z automatem :)
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt sty 25, 2008 10:28 pm

Raczej się nie zdziwię bo przerabiałem to ;) przecież napisałem w lekkim skręcie i bez dawania gazu
W gruncie rzeczy można załączać zawsze ale nie dawać gazu do momentu aż kontrolka zaświeci. To moje zdanie na ten temat ale powiedz Trout jak Ty to robisz?
Z automatem nie wiem, nie można wysprzęglić w czasie jazdy więc pewnie się nie da?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » pt sty 25, 2008 10:56 pm

Liroz pisze:Raczej się nie zdziwię bo przerabiałem to ;) przecież napisałem w lekkim skręcie i bez dawania gazu
W gruncie rzeczy można załączać zawsze ale nie dawać gazu do momentu aż kontrolka zaświeci. To moje zdanie na ten temat ale powiedz Trout jak Ty to robisz?
Z automatem nie wiem, nie można wysprzęglić w czasie jazdy więc pewnie się nie da?
W wersji 460 którą mam nie ma kontrolek załączenia więc i nie ma sie co zapalać i może to i lepiej - bo ja tam nie ufam żarówkom:) .Coś sie przepali, coś nie styka po co mnie to? Mam wajchę wyciągnietą to wiem.. :)

Automatu sie nie wysprzęgla..
żeby załączyć reduktor trzeba dać na N (czyli połozenie pomiedzy R a D) czyli silnik nie napędza kół i z doświadczenia wiem, lepiej żeby wtedy się koła nie kreciły bo zgrzyt bedzie straszny

reasumując:
synchronizacja jest z 2x2 na 4x2 dalej (reduktor) nie ma, trzeba zatrzymać- dodam że dotyczy to wersji którą ja mam

T.
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob sty 26, 2008 3:17 am

Brak kontrolek najprawdopodobniej = brak blokad :)21

Awatar użytkownika
290gd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt sty 18, 2008 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 290gd » sob sty 26, 2008 10:50 am

u mnie tez są wyciągane wajchy i ja ja wyciagne do konca to na desce zaswieca mi sie ktora blokade zablkowalem :roll: dziwne ze ci sie nei swieca te kontrolki, ja mam dwa czerwone prostokaty z powiekszonym mostem (grafika)
G klasa :)

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob sty 26, 2008 11:30 am

Nie każdy G miał blokady.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » sob sty 26, 2008 12:11 pm

U mnie to nie są żarówki tylko koła pojazdu na ekranie robią się żółte ale mniejsza z tym :) nie mam też orginalnych czujników tylko indukcyjne w standardzie przemysłowym, przez co niezawodność tej sygnalizacji jest bardzo duża. Be sygnalizacji nie masz szans od razu dowiedzieć się czy naprawdę są zasprzęglone, dopiero po zachowaniu samochodu.
W G z manualem po wciśnięciu sprzęgła można przełączać reduktor dowolnie w czasie jazdy i nic nie zgrzyta. Bardzo to jest fajne :)2
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Robur zmota
Posty: 545
Rejestracja: pn paź 18, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Robur zmota » ndz sty 27, 2008 10:50 pm

panowie bez :)21 pokój z wami
blokady najlepiej załaczać kiedy Mercedes stoi ,jak zaczniesz ruszać to zaraz się załączą
co się tyczw dołączania napędów do prędkości 40 km jest bezoiecznie bo ma synchronizator
nie polecam dołączania reduktora w czasie jazdy GROZI WYBUCHEM :lol:
PATROL4.2
TOTALNY ANTYKLERYKAŁ
ZMOTA KATOWICE

Bakuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 26, 2008 7:42 pm

Post autor: Bakuk » pt mar 21, 2008 11:54 am

Przypomnę temat i dodam jeszcze tylko swoje zdanie.
Nie widzę żadnego problemu załączania blokad nawet przy większych prędkościach (powiedzmy 20 km/h).
Jeżeli samochód jedzie po mniej-więcej równym terenie, bez skrętu kół (np przed stromym podjazdem) to wszystkie kola kręcą się z podobną prędkością. blokada w takim wypadku zazębi się bardzo łagodnie, nawet nieodczuwalnie.
Co innego jak jedno koło kręci się w powietrzu z jakąś prędkością, a drugie na ziemi nie kręci się wogóle.... ale nawet w takim wypadku inżynierowie mercedesa proponowali załączyć blokady na 1 biegu na reduktorze, na około 1000 obr/min silnika.
Osobiście wole włączać blokady podczas ruchu.... jeszcze nigdy nic mi sie nie spartoliło, a blokady zawsze zazębiają się gładziutko i bez zgrzytów/trzasków.
Najgorszym rozwiązaniem jest załączyć blokady na postoju, po czym agresywnie atakować podjazd/przeszkode..... (BLOKADY NA POSTOJU SIĘ NIE ZAZĘBIAJĄ, CHYBA ŻE POŁOŻENIE ZĘBÓW BLOKAD JEST W POZYCJI IDEALNEJ DO ZAZĘBIENIA, co zdarza sie raczej rzadko. )

Tyle ode mnie.

Pozdrawiam

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pt mar 21, 2008 9:27 pm

Blokada G ma 5 zębów na koronce (np ARB 42). Żeby weszły w odpowiadające nacięcia, różnica prędkości obrotowej na kole nie powinna być większa niż 10rpm, ale jakaś musi być, bo inaczej koronki się nie zazębią! Dlaczego 10rpm? 360 stopni/10 (dwie koronki: pięć zębów, pięć otworów)=36 stopni. 10 rpm na kole, to 6 sekund na jeden obrót, prawie pół sekundy, żeby ząb "znalazł" swoją "partnerkę". Szybciej...i się prześliźnie, jeszcze szybciej...i złamie.
Jeśli siedzisz i jedno koło kręci, drugie nie, to 10rpm
na kole przekłada się na 10rpm x 4.8(most) x 2.14(reduktor, czyli gała w "GA"-gelande alrad)) x 4(jedynka) = około 400rpm silnika. No raczej trudne, ale jeśli utrzymasz rpm silnika poniżej 1000 obrotów, to zęby będą miały 0.2-0.25 sekundy na znalezienie dziurki. Powyżej 1000rpm robi się mniej niż 0.2 sekundy--niebezpieczeństwo wyłamania rośnie (np 2000 rpm, 0.1 sekundy i spory moment obrotowy).
Tak więc nie prędkość pojazdu, ale różnica prędkości obrotowej koronek jest ważna, najlepiej do 20 rpm na kole. Coś jak w wolnym, łagodnym skręcie.
Jeśli chodzi o 4x4 (z "S"-strasse do "SA"-strasse alrad na gałce) to myślę do 40-50 km/h jest ok. Nie chodzi o skrzynię, bo jest świetnie zsynchronizowana, ale o nagłą dodatkową przyczepność przodu, co by nie zaburzyła toru jazdy.
Np jak zrobisz to na śniegu w dół, to możliwy bączek.

Bakuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 26, 2008 7:42 pm

Post autor: Bakuk » sob mar 22, 2008 11:45 am

"Tak więc nie prędkość pojazdu, ale różnica prędkości obrotowej koronek jest ważna"

O!!!!....... tak to właśnie chciałem ująć :))
Czyli podczas bardzo delikatnego skrętu z małą prędkością blokady załączają się "BEZPIECZNIE".

Temat podkreślony.

Awatar użytkownika
krzysztof1908
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pt lis 11, 2005 9:38 pm
Lokalizacja: kalisz

półosie tylne

Post autor: krzysztof1908 » śr kwie 02, 2008 8:42 pm

koledzy mam pytanie następujące:czy lewa i prawa półoś tylna są takie same czy różnią sie między sobą nacięciem frezów(długością frezów) od strony dyferencjału?czy prawą i lewą można stosować zamiennie?
kia rocsta 1,8 mercedes G

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości