Jak kupować Disco

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw lut 07, 2008 7:41 pm

darkman pisze:no nie odkryłeś, moje ulubione to te które maja stan taki:

XX9 000
lub
X9 000

:P
- jak ceny w supermarkecie :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

radziel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: sob paź 21, 2006 8:37 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: radziel » pt lut 08, 2008 10:48 am

I jeszcze taki artykuł, też ku przestrodze kupującym:
http://hacking.pl/pl/news-5980-Autooszu ... owych.html
może to śmieszne starym wyjadaczom ale znajomy już zapłacił (tak na marginesie za Land Rovera z `97 3890 e) - przyczyna: OKAZJA. Więc jeszcze istnieją naiwni, a więc niech idzie w eter.
Jak to napisał (chyba @maristez) nie ma okazji !!
Disco_very 300, KIA Sportage`99 - była, www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt lut 08, 2008 8:42 pm

Nie wiem, pewnie nie tylko ja, ale ja powtarzam za każdym razem, że - NIE ISTNIEJE coś takiego jak OKAZJA :)

Ale ponieważ zawsze znajdują się naiwni - przeto zawsze będą istnieć oszuści.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

christox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: christox » wt mar 04, 2008 11:00 pm

Witam posiadaczy LR i tych tylko czytających. Przyszła kolej na kolejny samochód 4x4 ale tym razem dla żony :wink: .
Kojak pisze:W związku z licznymi mailami zamieszczam ten post na stałe. Jest to opracowanie w większości made in Czesław. Prośba o przyklejenie tematu.
A więc na co patrzeć kupując Disco, jeżeli ktoś z Was coś może dodać to piszcie.

1. Dokumenty i inne:
Brief – Dowód RejestracyjnyAbmeldung – wymeldowanie (wyrejestrowanie)
Rachunek – na zgłoszenie auta do akcyzy jest 5 dniUmowa (dwujęzyczna)Kluczyki oryginalne – 2 szt.
Ew. książka auta
Numery na ramie i silniku
Plastiki w kabinie kompletne i całe (są bardzo drogie)
Instalacja elektr. sprawna – włączyć naraz wiele odbiorników i obserwować
2. Uruchamianie i praca silnika:
Zapalać ma na dotyk. Na początku obłok czarnego dymu, potem dymienie ustaje. Od 2,5 do 3 tys. obr/min wyraźnie wyczuwalne turbo.
Wskazania temperatury stabilne – w połowie wskaźnika
3. Mechanika:
Brak stuków przy zmianie biegów
Brak stuków w zawieszeniu przy jeździe po dziurach
Brak ściągania (pływania) przy jeździe i hamowaniu
Lekko wchodzące i nie ciągnące biegi
Lekko pracujące sprzęgło
Przy ruszaniu mogą być lekkie stuki
Żadnego wycia i buczenia na żadnym biegu
Dopuszczalny jest wysoki świst ze skrzyni biegów na 5 biegu (nie za głośny)
Wspomaganie – lekko chodzące, bez pisków i zacięć na skręconych kołach
Tarcze hamulcowe – nie popękane
Kule przegubów -przedni most: czysty chrom, natłuszczone, jak suche z wżerami – to złe
4. Korozja - zwrócić uwagę na:
Dach nad tylnymi drzwiami
Łączenia słupków z dachem
Podłoga w bagażniku
Podłoga pod nogami z przodu
Nadkola tylne
Nadkola przednie
Rama w okolicach zbiornika paliwa
5. Wycieki – nie powinny występowa w tych okolicach :
Silnik (wyjątek-może być zaolejony)
Skrzynia biegów
Mosty
Kule przegubów (mogą być lekko zaolejone)
Przekładnia Kierownicza
Hydraulika sprzęgła
Wyjścia na wały z mostów i reduktora
Czy wszystko to dotyczy także DiscoveryII?
Właśnie oglądałem z roku 1999 (w Niemcowni, gdzie teraz pracuje). przebieg 150k, ale kto to wie. Książka serwisowa do jesieni 2007, ostatni przegląd 145k. Samochód polerowany, widać małe rysy wzdłuż boków. Pali na dotyk. Elektryka ok, wszystko działa. Auto stoi w salonie, nie u handlarza.
Moje spotrzeżenia i pytania:
1. Ciężko "chodzi" lewarek od skrzyni reduktora. Czy może być to spowodowane, że skrzynia ta nie była dłuższy czas użytkowana?
2. Mokra wykładzina pod fotelem kierowcy, rdza na wsporniku fotela od strony drzwi. To tzw. standard?
3. Różnica w szczelinie pomiędzy tylnymi dziami a słupkiem od strony bagażnika. Lewa strona nie dało się włożyć palca, po prawej stronie palec wchodzi bez oporu. Dodam, że spasowanie obu tylnych drzwi względem błotników jest takie same, szczeliny są równe. Tylko ta jedna. Co o tym sądzić? Może Disco leżał na dachu i nie dało się go wyciągnąć?
4. I jeszcze jedna dziwna sprawa: Poobijane wygłuszenie komory silnika, patrząc od strony kierowcy po prawej stronie. Tak jakby po nożu albo po uderzeniach kluczem. Naprawa silnika lub jego wymiana?
5. czy po numerze VIN da sie ustalić historię samochodu, Naprawy itp?
6. A może po podpięciu komputera?
7. Czy w salonie firmowym LR mogą sprawdzić i czy będą chcieli czy auto jest powypadkowe?
Następna przymiarka do tego Disco w sobotę. Dzięki za informację i podpowiedzi.

Pozdrowienia
pajero long '86 2.5 TDI -sprzedany
DISCO2 TD5

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » śr mar 05, 2008 2:27 pm

ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr mar 05, 2008 2:33 pm

a na czym ten numer polega, bom ślepy?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » śr mar 05, 2008 2:35 pm

bo różni sie ten sam samochód wyposażeniem w zależności od ceny :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr mar 05, 2008 2:39 pm

sbb pisze:bo różni sie ten sam samochód wyposażeniem w zależności od ceny :)
oj tam takie pierdy
a oglądał ktoś to coś tak dokładniej ?
a szczególnie pod kątem tego "2.5 TDI" ?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » śr mar 05, 2008 2:46 pm

sbb pisze:bo różni sie ten sam samochód wyposażeniem w zależności od ceny :)
I jeszcze miejsce pobytu i różnymi właścicielami /sądząc po nr telefonów/

:)

r
ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr mar 05, 2008 3:13 pm

handlarze to różne cuda wypisują i tym bym się nie sugerował
lepiej jak światły obejrzy w naturze
te TDI to pewnie najlepszy na świecie motor VM - by Lesio :wink:
ale tdi to bym sam z chęcią przytulił :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » śr mar 05, 2008 11:53 pm

Na fotkach widać Tdi na tylniej klapie. Czekam na VIN.

r
ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » wt mar 18, 2008 6:49 pm

WITAM WSZYSTKICH!!!
Jestem nowym na forum, chciał bym podziękować KOJAKOWI za informacje bardzo mi pomogły przy zakupie. Nabyłem DISCO '96. 2,5 TDI jak dla mie jest super javascript:emoticon(':D')
javascript:emoticon(':D').przez miesiąc zrobiłem 4 tyś km po lesie i jest wszystko ok!!!!!!!
Pozdrawiam !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt mar 18, 2008 6:53 pm

to duży ten las :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » wt mar 18, 2008 7:29 pm

DUżY A JAKIE DZIURY PO SAMOCHODACH CIężAROWYCH!!!!!!!!javascript:emoticon(':evil:') 50 TON POTRAFI !!!!!!!!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt mar 18, 2008 8:02 pm

SkinMar pisze:przez miesiąc zrobiłem 4 tyś km po lesie
po lesie nie mozna jezdzic...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt mar 18, 2008 8:03 pm

SkinMar pisze:DUżY A JAKIE DZIURY PO SAMOCHODACH CIężAROWYCH!!!!!!!!javascript:emoticon(':evil:') 50 TON POTRAFI !!!!!!!!
tym bardziej ciezarowkami :lol:

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » śr mar 19, 2008 7:36 am

:D można można ! a kto wywiezie drewno z lasu????
u nas jest mało takich miejsc (w Polsce) gdzie drewno jest dowożone do dróg asfaltowych lub mocno utwardzonych. A skład ważący 50 ton ..............?!


Mam prośbę czy ktoś z was ma może rysunek techniczny osłony drążków kierowniczych do disco '96 :) ?

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr mar 19, 2008 10:50 am

SkinMar pisze::D można można ! a kto wywiezie drewno z lasu????
u nas jest mało takich miejsc (w Polsce) gdzie drewno jest dowożone do dróg asfaltowych lub mocno utwardzonych. A skład ważący 50 ton ..............?!


Mam prośbę czy ktoś z was ma może rysunek techniczny osłony drążków kierowniczych do disco '96 :) ?
Nie prościej kupić?
Jest tego od cholery.
Pamiętaj o tym, że osłony drążków są do przodu i tyłu.
Osłona gruszki mostu też się przydaje.

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » śr mar 19, 2008 12:28 pm

jak tyle po lesi jeździł to pewnie znalazł jakąs blache i sam chce wykombinować te osłony
coś czuje , że z drzwi od jakiegoś bunkra będą :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » śr mar 19, 2008 5:56 pm

drzwi od bunkra były by ok :D
możecie mnie trochę uświadomić z osłonami ?? przedtem jeżdziłem aro243d i niczym się nie przejmowałem klepałem blachy i dalej w drogę.
mieszkałem na wsi a tam nie było policji. Teraz muszę mieć w miarę sprawny samochód a po drugie gdzie aro do disco nie ma co porównywać .
i na rajd by się jakiś pojechało mój landek jest seryjny i wymaga trochę udoskonaleń :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr mar 19, 2008 6:04 pm

SkinMar pisze:możecie mnie trochę uświadomić z osłonami ?? ...
i na rajd by się jakiś pojechało mój landek jest seryjny i wymaga trochę udoskonaleń :)
ja to się nie znam, ale
zacznij od porządnych zaczepów
potem opony, ewentualnie lift i opony
żelazo zdążysz sobie dołożyć
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » śr mar 19, 2008 6:10 pm

oponki to jakie ??

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr mar 19, 2008 6:11 pm

SkinMar pisze:oponki to jakie ??
masz w przyklejonych tematach - czytaj :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » śr mar 19, 2008 6:13 pm

dzięki :D postaram się coś wykrzesać z mojego disco :lol:

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw mar 20, 2008 12:17 am

SkinMar pisze:możecie mnie trochę uświadomić z osłonami ?? przedtem jeżdziłem aro243d i niczym się nie przejmowałem klepałem blachy i dalej w drogę.
Nie wiem jak to jest w Aro, bo nie znam.
Disco ma drążki kierownicze narażone na pogięcie. Są nisko, nie wytrzymują naporu samochodu, więc się gną przy spotkaniu z korzeniem/kamieniem.
Przy czym jeden drążek masz przed mostem, a drugi za mostem, razem z amortyzatorem skrętu.
Moim zdaniem warto zainwestować w osłonę z przodu i z tyłu.
Czy warto robić... Jak masz materiał, narzędzia, czas to może warto, aczkolwiek zanim dojdziesz do tego jak ma taka osłona być zrobiona, żebyś był zadowolony, to kupisz nową, założysz, zakatujesz, poznasz jej słabe strony i Cię oświeci.
Dodatkowo celem zapewnienia sobie spokojniejszych snów to można założyć osłonę gruchy mostu, gdyż albowiem nie jest ona z blachy pancernej i można ją wgiąć uderzając w kamień, co z kolei może spowodować uszkodzenie mechanizmu różnicowego.
Koszt zamiennika nie jest drastyczny, choć przedni most (używany) 1500 jest oczywiście droższy niż tylni ;) 1100. Jakieś 4-5x cena osłony.

Jeśli chodzi o osłony drążków, to generalnie opcje są 2:
Stal i alu, co kto lubi, alu droższe.
Przód to generalnie jednego rodzaju rozwiązanie z małymi modyfikacjami.
Tylna osłona drążków jest zazwyczaj ze stali.
Druga opcja to drążki HD, albo tzw Danbary, czyli rury które nakładasz na oryginalny drążek.
Osłona gruchy to 3 patenty:
1. Klasyka - taka połowa miski przykręcona opaską do gruchy - Wiele wersji tego samego patentu, cena od 150 zł w górę.
2. Typ osłona szczęki futbolisty amerykańskiego by UP.
3. Osłony typu 1. + ślizg pod mostem (np. Qt Services)

No.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość