widać jak te całe czarne z białymi przełącznikami zmielili - potwierdza to obiegową opinię o ich miernej jakościjanicki robert pisze:znalazłem kiedyś test sprzęgiełek przeprowadzony przez rosyjskie czasopismo - link
http://www.off-road-drive.ru/index.php?link=155751
może sie przyda
sprzęgiełka
Moderator: Student
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
Zna ktoś rosyjski i może w skrócie opisać ten testromanowicz_z3 car469b pisze:widać jak te całe czarne z białymi przełącznikami zmielili - potwierdza to obiegową opinię o ich miernej jakościjanicki robert pisze:znalazłem kiedyś test sprzęgiełek przeprowadzony przez rosyjskie czasopismo - link
http://www.off-road-drive.ru/index.php?link=155751
może sie przyda

-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
sprzęgiełka
Szkoda, że u nas takich sprzedawców i takiego wyboru nie ma jak ten gość w płaszczu. 

Edgar z Gór.
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Będe miał czas to przetłumacze całość... i dokładniej
Skorzystaliśmy z twardościomierza. Oczywiście że oczekiwaliśmy, że metal sprzęgiełkowych tulei okaże się różnym, ale żeby do takiego stopnia... Najtwardsza stal ukazała się przy brazylijskim wyrobie. Sprzęgiełka STED są prawie tak samo twarde. Niewiele ustępują im tuleje EŁMO. A oto "stal mufek starego wzoru okazała się wilgotny" (nie kumam tego). Ale najgorszy okazał się metal przy STEŁM. Gwoździe są twardsze! Tak, przy standardowym pomiarze twardości po Rokwelu przyrząd pokazał na wypustach wałku wewnętrznej tulei twarde zero! Żeby otrzymać chociaż jakiś rezultat, trzeba byłozmienić na stopnie Briniela. A tymczasem, ten sposób zwykle stosuje się do miękkich kolorowych metali. Jednakże w każdym razie przed nami było żelazo, jeśli, oczywiście nie skłamał magnes...
Twardość roboczych powierzchni ... tulei ( Skala Rokwela, HRC)
Model..........Zewnętrzna tuleja.....Wewnętrzna tuleja
AWM AVM................42..........................48
STED СТЭД.............44 ..........................41
EŁMO ЭЛМО............38...........................35
UAZ УАЗ.................19...........................21
STEŁM СТЭЛМ..........8......................0(137 NW)
Próba na trwałość zmusiła do opracowania i wyrobu specjalnego urządzenia, w ogólnych liniach przypominającego masywną tokarkę z dźwignią. W urządzeniu umocowano półoś z założonym na nią sprzęgiełkiem, utrwalono przy pomocy specjalnego bębna i zaczęto skręcać mechanizm, obserwując, jak rośnie obciążenie na dynamometrze...
Zaczęli od szarego "chyba żeliwa" (umyślnie słabego ogniwa). To, że ta mufka złamie się, nikt nie wahał się. Ale jak ona to zrobiła! Do samego ostatniego momentu niczym siebie nie wyróżniała. Obciążenie rosło równomiernie i pewnie, ale, ledwie wskazania dynamometru osiągnęły oznaczenie 3500 Nm, rozbrzmiał... Wybuch (od sprzęgiełka nawet przeciągnął się dymek). Jakie że było naszym zdziwieniem, kiedy, rozebrawszy system, wyjęliśmy mufkę z rozsypującym się na części korpusem. Materiał okazał się nie silumin, a nizkokaczestwiennym silumin (skoły obnażyli obfitość muszli różnego rozmiaru).
Brazylijskie sprzęgiełko AMV wkładaliśmy w maszynę mniej więcej z tym sam uczuciem, z jakim syberyjscy chłopi wsuwali szyne pod japońską bienzopiłu. Oto tylko rezultat okazał się doskonale niespodziewanym. Wiedzieliśmy, że coś nie wytrzyma. Ale sprzęgiełko czy półoś ? Przy obciążeniu 4100 Nm rozbrzmiał pierwszy lekki chrus. Kręcimy dalej. I oto na oznaczeniu 4250 rozlega się trzask, gwizd i dzwonienie. Ścinało 8 śrub M8, utrzymujących... Piastę na bębnie stojaka! Ich odłamki wystrzeliło, powodując lekkie zniszczenia w pomieszczeniu. półoś została całą, sprzęgiełko też nie ucierpiało, ale próby pozostających modeli przeprowadzać nie było na czym...

Skorzystaliśmy z twardościomierza. Oczywiście że oczekiwaliśmy, że metal sprzęgiełkowych tulei okaże się różnym, ale żeby do takiego stopnia... Najtwardsza stal ukazała się przy brazylijskim wyrobie. Sprzęgiełka STED są prawie tak samo twarde. Niewiele ustępują im tuleje EŁMO. A oto "stal mufek starego wzoru okazała się wilgotny" (nie kumam tego). Ale najgorszy okazał się metal przy STEŁM. Gwoździe są twardsze! Tak, przy standardowym pomiarze twardości po Rokwelu przyrząd pokazał na wypustach wałku wewnętrznej tulei twarde zero! Żeby otrzymać chociaż jakiś rezultat, trzeba byłozmienić na stopnie Briniela. A tymczasem, ten sposób zwykle stosuje się do miękkich kolorowych metali. Jednakże w każdym razie przed nami było żelazo, jeśli, oczywiście nie skłamał magnes...
Twardość roboczych powierzchni ... tulei ( Skala Rokwela, HRC)
Model..........Zewnętrzna tuleja.....Wewnętrzna tuleja
AWM AVM................42..........................48
STED СТЭД.............44 ..........................41
EŁMO ЭЛМО............38...........................35
UAZ УАЗ.................19...........................21
STEŁM СТЭЛМ..........8......................0(137 NW)
Próba na trwałość zmusiła do opracowania i wyrobu specjalnego urządzenia, w ogólnych liniach przypominającego masywną tokarkę z dźwignią. W urządzeniu umocowano półoś z założonym na nią sprzęgiełkiem, utrwalono przy pomocy specjalnego bębna i zaczęto skręcać mechanizm, obserwując, jak rośnie obciążenie na dynamometrze...
Zaczęli od szarego "chyba żeliwa" (umyślnie słabego ogniwa). To, że ta mufka złamie się, nikt nie wahał się. Ale jak ona to zrobiła! Do samego ostatniego momentu niczym siebie nie wyróżniała. Obciążenie rosło równomiernie i pewnie, ale, ledwie wskazania dynamometru osiągnęły oznaczenie 3500 Nm, rozbrzmiał... Wybuch (od sprzęgiełka nawet przeciągnął się dymek). Jakie że było naszym zdziwieniem, kiedy, rozebrawszy system, wyjęliśmy mufkę z rozsypującym się na części korpusem. Materiał okazał się nie silumin, a nizkokaczestwiennym silumin (skoły obnażyli obfitość muszli różnego rozmiaru).
Brazylijskie sprzęgiełko AMV wkładaliśmy w maszynę mniej więcej z tym sam uczuciem, z jakim syberyjscy chłopi wsuwali szyne pod japońską bienzopiłu. Oto tylko rezultat okazał się doskonale niespodziewanym. Wiedzieliśmy, że coś nie wytrzyma. Ale sprzęgiełko czy półoś ? Przy obciążeniu 4100 Nm rozbrzmiał pierwszy lekki chrus. Kręcimy dalej. I oto na oznaczeniu 4250 rozlega się trzask, gwizd i dzwonienie. Ścinało 8 śrub M8, utrzymujących... Piastę na bębnie stojaka! Ich odłamki wystrzeliło, powodując lekkie zniszczenia w pomieszczeniu. półoś została całą, sprzęgiełko też nie ucierpiało, ale próby pozostających modeli przeprowadzać nie było na czym...

Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 1:26 pm przez GikroV, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
AVM - koszt w sklepiku 1360.00 zł (brutto)
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/2783.html
elmo 250zł za 2szt
http://www.allegro.pl/item362926044_uaz ... html#photo
jeżeli badali takie same (na allegro co w teście)
a wynik nieznacznie niższy
unikać czarnego gównolitu

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/2783.html
elmo 250zł za 2szt
http://www.allegro.pl/item362926044_uaz ... html#photo
jeżeli badali takie same (na allegro co w teście)
a wynik nieznacznie niższy
unikać czarnego gównolitu



Tzarrr!!
:-)
I jak sprawuja sie te sprzęgiełka ?
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
:-)
No chyba sie też skusze na te za 250 zł - bo wczoraj w terenie chyba ukręciłem jedno sprzęgiełko - zauważyłem to dopiero jak regulowałem hamulce - obracam kołem na załączonym sprzęgiełku a tu wał sie nie obraca
wtopa - trzeba sie rozejrzeć nad nowymi - i znowu wydatki
taki urok posiadacza Uaza 



UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: :-)
to zobacz czy nie ukręciłeś półosiSANCHEZ pisze:No chyba sie też skusze na te za 250 zł - bo wczoraj w terenie chyba ukręciłem jedno sprzęgiełko - zauważyłem to dopiero jak regulowałem hamulce - obracam kołem na załączonym sprzęgiełku a tu wał sie nie obracawtopa - trzeba sie rozejrzeć nad nowymi - i znowu wydatki
taki urok posiadacza Uaza

Tzarrr!!
ale po co odrazu automatyromanowicz_z3 car469b pisze:AVM - koszt w sklepiku 1360.00 zł (brutto)
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/2783.html
elmo 250zł za 2szt
http://www.allegro.pl/item362926044_uaz ... html#photo
jeżeli badali takie same (na allegro co w teście)
a wynik nieznacznie niższy
unikać czarnego gównolitu![]()
![]()

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/337.html
-
-
- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Witam.Prześledziłem wypowiedzi i................ skusiłem się sprzęgiełka i w związku z tym mam pytanie czy mogę spotkać problemy ( jakiekolwiek ) w trakcie montażu dałem za nie 300 złociszy sprzedający twierdzi że oryginały ulianowskie .Jeśli ktoś mógłby opisać montaż byłbym wdzięczny



Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
[quote="EDEK:):):)"]Witam.Prześledziłem wypowiedzi i................ skusiłem się sprzęgiełka i w związku z tym mam pytanie czy mogę spotkać problemy ( jakiekolwiek ) w trakcie montażu dałem za nie 300 złociszy sprzedający twierdzi że oryginały ulianowskie .Jeśli ktoś mógłby opisać montaż byłbym wdzięczny
[/quote
Kolego które zakupiłeś?
Czy to może któreś z tych z linków?
http://moto.allegro.pl/item414459668_ua ... naped.html
http://moto.allegro.pl/item410657489_sp ... _nowe.html
pozdrawiam
Marcin


Kolego które zakupiłeś?
Czy to może któreś z tych z linków?
http://moto.allegro.pl/item414459668_ua ... naped.html
http://moto.allegro.pl/item410657489_sp ... _nowe.html
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
sprzęgiełka
Witam Ja nie dawno /w kwietniu / kupiłem na allegro te z pierwszego linku w identycznym pudełku.za 200 zł.Przez założeniem trzeba je było przetoczyć aby dobrze przylegały lub dać uszczelkę.
.Teraz jest ok.ale z braku czasu nie miałem okazji sprawdzenia w prawdziwym terenie.Są to chyba jednak ukraińskie bo za oryginalne z Ulianowska chcieli ok 600 złociszów. 


Edgar z Gór.
Miałem te z pierwszego linku... teraz razem z mostem śmigaja u kuby z Teamu Bradziaga (dalllekie wyprawy)... razem bedzie z 4 lata i chu wie ile kilometrów... jedyne zastrzerzenie to szczelność. No i to, że szybko zawalały sie syfem i z manualnych zamieniały się na kombinerkowe 

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
-
-
- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Zgadza się
Kupiłem te z pierwszego i mam problem z jednym z nich ponieważ po zlocie w Bornem przy włanczaniu\przekręcaniu kręci się w kólko z wyczuwalnym oporem w pozycji 4x4 oraz 4x2 zarówno w prawo jak i lewo mogę kręcić ciągle sam już nie wiem czy mam załączone czy nie
Powiedzcie czy czas jego dobiegł końca





Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
Nigdy się z taka usterką nie spotkałem. Ale to bardzo proste urzadzenie możesz spokojnie wykrecić i sprawdzić.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość