Monthana Pro

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Monthana Pro

Post autor: Paszczak » śr mar 05, 2008 6:44 pm

ktoś może ma takie cuś, używał, wie więcej niż suche dane techniczne?

Obrazek

prezentuje się b. ciekawie:

Wyciągarka Monthana PRO 16800 12V (MORE)
Dane techniczne:

Maksymalny uciąg 7620 kg (16800 lb)

Silnik 6,0 KM / 4,5 kW
Zasilanie DC 12V
Sterowanie pilot na przewodzie 3,7 m
Przekładnia planetarna, trzystopniowa
sprzęgło wodoodporne
Przełożenie 312,4:1
Hamulec automatyczny, zabudowany w bębnie
Rozmiar bębna średnica: 85 mm, długość: 221,5 mm
Lina 28 m x 11,5 mm
Prowadnica liny 4-kierunkowa prowadnica rolkowa
Akumulator zalecany akumulator min. 64 Ah
Przewody zasilania 38,5 mm2, długość 183 cm
Waga 54,0 kg
Wymiary S x G x W
(W z dźwignią) 547 x 180 x 165 (247) mm
Rozstaw śrub 254 x 114 mm

cena ok 3 tysi, strasznie kręci mnie jej uciąg :)

jak opinie będę dobre i przybędzie kasy to zamienia swojego warna xd9000 na ten wynalazek chyba :)
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr mar 05, 2008 7:40 pm

wyścig zbrojeń trwa - ostanio dostałem oferte z Chin wyciągrakę 9.200 kg :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr mar 05, 2008 8:15 pm

a ta mothana pro to coś warta w ogóle czy tylko wypas na papierze?
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr mar 05, 2008 9:49 pm

Tak tylko zauważę, że uciąg jest "robiony" kosztem przełożenia.
Jak sobie założę zblocze do nawijaka klasy 8000lb, to uciąg mam prawie identyczny jak ta montana, prędkość porównywalna a waga wyciągarki połowę mniejsza...

O cenie nie wspomnę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Monthana Pro

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 05, 2008 9:56 pm

Paszczak pisze:ktoś może ma takie cuś, używał, wie więcej niż suche dane techniczne?

Obrazek

prezentuje się b. ciekawie:

Wyciągarka Monthana PRO 16800 12V (MORE)
Dane techniczne:

Maksymalny uciąg 7620 kg (16800 lb)

Silnik 6,0 KM / 4,5 kW
Zasilanie DC 12V
Sterowanie pilot na przewodzie 3,7 m
Przekładnia planetarna, trzystopniowa
sprzęgło wodoodporne
Przełożenie 312,4:1
Hamulec automatyczny, zabudowany w bębnie
Rozmiar bębna średnica: 85 mm, długość: 221,5 mm
Lina 28 m x 11,5 mm
Prowadnica liny 4-kierunkowa prowadnica rolkowa
Akumulator zalecany akumulator min. 64 Ah
Przewody zasilania 38,5 mm2, długość 183 cm
Waga 54,0 kg
Wymiary S x G x W
(W z dźwignią) 547 x 180 x 165 (247) mm
Rozstaw śrub 254 x 114 mm

cena ok 3 tysi, strasznie kręci mnie jej uciąg :)

jak opinie będę dobre i przybędzie kasy to zamienia swojego warna xd9000 na ten wynalazek chyba :)
to nowy produkt jest od marca.
wodoszczelne body, przekaźniki bodajże 400A
zważywszy, że mniejsze sprawiają mniej problemów niż np t-max to i ta powinna być ok
#noichuj

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pt maja 16, 2008 1:05 pm

Ja właśnie toto kupiłem. Jak założę to napiszę co to warte. Ciężka jak sto diabłów, ale wygląda solidnie. Do tego pilocik bezprzewodowy dali :-D
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » pt maja 16, 2008 1:09 pm

napisz koniecznie i zrób fotę jak to wygląda na aucie i ile miejsca zabiera :)2
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
luckymen
Posty: 325
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: luckymen » pt maja 16, 2008 2:51 pm

chętnie też zobacze co prawda warn to warn 8)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz maja 25, 2008 11:40 pm

Jakiś elektryk na forum?
4,5kW 12V hmm załóżmy sprawność silnika 70% (optymistycznie) to wychodzi 535A :o minus przeciętny dobrej klasy alternator 90A to daje 445A z akumulatora... :)4
hmm nie będę dalej komentował :)4
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pn maja 26, 2008 6:34 am

Sprawność na poziomie 70% w silniku elektrycznym to nie jest specjalny wyczyn, myślę, że może być znacznie większa. Producent podaje maksymalny pobór prądu na 450A. Fakt, że to strasznie dużo, ale tylko przy maksymalnym obciążeniu wynoszącym przecież ponad 7t. W samochodzie mam dwa akumulatory - będzie ok. Swoją drogą założyłem ją już do zderzaka (ARB) - teraz tylko muszę dokręcić całość do samochodu. Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn maja 26, 2008 7:19 am

lukels pisze: Producent podaje maksymalny pobór prądu na 450A. Fakt, że to strasznie dużo, ale tylko przy maksymalnym obciążeniu wynoszącym przecież ponad 7t.
7 ale na pierwszym zwoju liny !! a na 4 będzie z 1,5t i wtedy to 450 A będzie się pojawiać najczęściej :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn maja 26, 2008 7:47 am

lukels pisze:Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pn maja 26, 2008 8:15 am

LR_Olek pisze:
lukels pisze:Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...
Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn maja 26, 2008 8:20 am

lukels pisze:
LR_Olek pisze:
lukels pisze:Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...
Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
to jeszcze zamontuj drugi na instalacji :)2 instrukcja samochodu też o tym nie wspomina :)21

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pn maja 26, 2008 8:25 am

wyłącznik musi być, przekażnik zawsze może się zablokowac a twtedy lepiej rozłączyć niz stracić pół auta.

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pn maja 26, 2008 9:32 am

Flor pisze:
lukels pisze:
LR_Olek pisze: nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...
Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
to jeszcze zamontuj drugi na instalacji :)2 instrukcja samochodu też o tym nie wspomina :)21
Kolega ma sarkazm we krwi, czy zły dzień? Forum jest po to żeby rozmawiać a nie nabijać się bez sensu. Jakbym wszystko wiedział, nie pisałbym postów bo po co? Zadowolenia z siebie życze.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn maja 26, 2008 9:45 am

lukels pisze:
Flor pisze:
lukels pisze: Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
to jeszcze zamontuj drugi na instalacji :)2 instrukcja samochodu też o tym nie wspomina :)21
Kolega ma sarkazm we krwi, czy zły dzień? Forum jest po to żeby rozmawiać a nie nabijać się bez sensu. Jakbym wszystko wiedział, nie pisałbym postów bo po co? Zadowolenia z siebie życze.
a kolega taki drażliwy codziennie czy tylko w poniedziałki? @Flor w humorystyczny sposób Ci prawdę napisał, hebel do instalacji jest przydatny. :)2
więcej luzu @Lukels... :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pn maja 26, 2008 10:22 am

Jakoś nie czułem humoru w tych odpowiedziach. Macie jakiś patent gdzie ten hebel umieścić? Pod maską, w kabinie? Kable pod takim prądem nie powinny być chyba zbyt długie...
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn maja 26, 2008 10:55 am

lukels pisze:Jakoś nie czułem humoru w tych odpowiedziach. Macie jakiś patent gdzie ten hebel umieścić? Pod maską, w kabinie? Kable pod takim prądem nie powinny być chyba zbyt długie...
nie stresuj się :D hebel umieszczasz w miejscu łatwo dostępnym :)2 i różnym w zależności od samochodu i sposobu montażu wyciągarki :)1 na pewno nie pod maską :)3 musisz mieć sanse szybkiego wypięcia w razie czego :cry: a jak się coś zacznie fajczyć to maski nie zdążysz podnieść :evil: a humor trzeba mieć na co dzień :)22

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn maja 26, 2008 10:58 am

Flor pisze:a humor trzeba mieć na co dzień :)22
w szczególności podczas rajdu :wink: jak pilot kryzys przechodzi :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn maja 26, 2008 11:04 am

Karson pisze:
Flor pisze:a humor trzeba mieć na co dzień :)22
w szczególności podczas rajdu :wink: jak pilot kryzys przechodzi :)21
i na odwrót :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pn maja 26, 2008 11:05 am

Lepiej zastosować dwa wyłączniki, główny w kabinie na minusie - odcinający cał ainstalację samochodu łącznie z wyciagarką, drugi pod maską tylko dla wyciągarki. Jak się w terenie pzrewrócisz to rozłaczysz całe auto jednym ruchem - zapłon, pompę paliwa itd.

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pn maja 26, 2008 6:13 pm

Zibi pisze:Lepiej zastosować dwa wyłączniki, główny w kabinie na minusie - odcinający cał ainstalację samochodu łącznie z wyciagarką, drugi pod maską tylko dla wyciągarki. Jak się w terenie pzrewrócisz to rozłaczysz całe auto jednym ruchem - zapłon, pompę paliwa itd.
Wyciągarkę rozłączać też na minusie?
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn maja 26, 2008 6:23 pm

lukels pisze:
Zibi pisze:Lepiej zastosować dwa wyłączniki, główny w kabinie na minusie - odcinający cał ainstalację samochodu łącznie z wyciagarką, drugi pod maską tylko dla wyciągarki. Jak się w terenie pzrewrócisz to rozłaczysz całe auto jednym ruchem - zapłon, pompę paliwa itd.
Wyciągarkę rozłączać też na minusie?
na plusie :)2

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pn maja 26, 2008 6:44 pm

wyciagarkę na plusie jak osobny wyłącznik pod maską, całe auto na minusie do aku z kabiny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość