WYŻSZA KIJANKA

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw cze 05, 2008 2:40 pm

O antence mówisz?
Sami ją żeśmy z Arturem w ciężkim trudzie i znoju profilowali
:)21

radziel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: sob paź 21, 2006 8:37 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: radziel » pt cze 06, 2008 8:18 am

Oczywiście, że o antence 8)
:)21
Disco_very 300, KIA Sportage`99 - była, www.landklinika.pl

nietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 4:52 pm
Lokalizacja: Nowy Wiśnicz

Post autor: nietek » ndz cze 08, 2008 12:38 pm

jest czym sie pochwalić :)2 :)2 :)2 :)2 :)

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » ndz cze 15, 2008 4:44 pm

Co do sprezyn te od opla sprzedalem i zainwetsowalem w sprezyny Ironmana i polecam wsyztkim te sprezyny fakt drogie ale podnosz anm autko o te 40mm ( w moim pryzpadku przod 50 tyl 55) :) wystarczy z tylu przespawac mocowania amorka w gore z prozdu podlozyc podkladeczke pod nakretke amortyzatora i gra i buczy :)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » sob cze 21, 2008 4:48 pm

co do ironmana to mnie szlak trafia.. w katalogu w UK podnosza auto 70mm, a w polsce 40mm to o co tu chodzi..

a do tego w angli juz dwa miesiace czekam na shipping z australii.. takze wkurzylem sie i postanowilem dorobic sprezyny w fabryce...

http://www.coilsprings.co.uk/index.htm

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob cze 21, 2008 8:31 pm

hmmmm a nielepiej bylo wejsc na strone hurtownika ironmana w polsce i tam znalesc ich przedstawiciela :) mi sprezyny szly 2 dni zamowilem je u goscia z Krakowa ,co do sprezyn z litem 70mm to cos chyab bledzik maja bo ogolnie podnoszac przod o 70mm przeguby by padly przy pierwszym wykrzyzu. Ja polecam dorgie bo drogie ale po zmianie sprezyn nooo auto zachowuje si ecalkiem inaczje na dziurach nierownosciach etc (mowie o Retonie)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob lip 05, 2008 7:10 pm

a do Tych sprezynek na tyl polecam amortyzatory TRIAL MASTER od JEEP GRAND CHEROKEE ZJ :) . Auto stwardnialo dosc wyraznie i lepiej zachowoje si ena dziurach wybojach etc
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » sob lip 05, 2008 9:02 pm

mają ten sam skok co kijowe czy nieco dłuższy?
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob lip 05, 2008 9:08 pm

Mocowań nie trzeba przerabiać?
Kijankowe w max rozciągnięciu mają jakieś 56 cm "użytecznej" długości. Ile mają te, o których mówisz?

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob lip 05, 2008 10:53 pm

Nic nietrzeba przerabiac. Mowie oczywiscie o aucie podniesionym bo mniej sie skladaja seryjne skladaja sie 330 a te 350 rozlozone maja wymiar seryjne 550 a te maja 625. wiec skoku maja 275 a oryginalne 215. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/586 ... 0101f.html tak wyglada zamontowany ;P troszku si egumka przekrzywila :). Ale ogolnie super sie teraz jezdzi a wierzcie mi te amortyzatory naprawde dostaja po dup** i egzamin zdaly ;]
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz lip 06, 2008 2:55 pm

Jeszcze jedno pytanie - czy te amorki są dłuższe od standardowych Jeepowych czy nie? Bo tak się zastanawiam... :roll:

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » ndz lip 06, 2008 7:10 pm

Tego Ci narazie niepowiem ale sie dowiem
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz lip 06, 2008 7:14 pm

Jeśli możesz to sprawdź :)2
Bo to fajne może być

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pn lip 07, 2008 12:16 pm

Dane techniczne:

Samochód: Jeep Grand Cherokee ZJ ZG
Rocznik samochodu: 92-98
Do zawieszenia podniesionego: 70-90 mm
Długość złożony: 355mm
Długość rozciągnięty: 625mm
Skok amortyzatora: 270mm
Typ mocowania amortyzatora
Góra: S1
Dół: BP4

Wersja: Sport
to sa dane techniczne mojego amora. Gosciu mowi ze sa one wydluzone o okolo 90mm ale sma niejest pewny. Wiec jezeli chcesz zkaupic seryjki to raczej bd podobnej dlugosci jak Kii a moze nawet krotsze??
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pt lip 11, 2008 12:30 pm

ok mam pytanie

kupilem nowe amorki na przod do kia sportage 98.. zanioslem je do inzyniera i poprosilem o dorobienie przedluzki do amorka o 5cm...

Pytanie:

Czy nie przesadzilem? czy mi nie popie... polosiek jak bedzie za za duzy kat...

czy jestem idiota, czy mam szanse na sukces?

Sprezyny beda dluzsze i twardsze. Jeszcze ich nie mam, ale juz sie robia..

auto bedzie wyzsze o 2.7 cala z przodu i prawie 3 cale z tylu

na tyl zakladam amorki od rav4 98

PROSZE O RADY

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pt lip 11, 2008 10:35 pm

Hmmm wedlog mnie jestes odwazny :P tz niby nic sie niepowinno dziac jedynie przy wykrzyzu jakims wiekszym moze sie cos zadziac z przeubem moze ale niemusi. w sumie ja podnioslem auto o 40 a bd podnosil jeszce o 40 :) wiec jak cos razem bedziemy zalowac :P. Powodzenia :)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » sob lip 12, 2008 7:28 am

tylko ze ja jestem do tego taki madry ze przedluzam amortyzator o 2 cale.. takze polos jeszcze bardziej sie wygnie.... na razie nie wyobrazam sobie obnizenie mostu,, czy to wogole jest mozliwe?

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob lip 12, 2008 9:14 am

Przedniego mosty?? Tak i jest to latwiejsze niz mi sie wydawalo przedni most trzyma sie na 2 srobach M14 albo M16 juz niepamietam :) w Retonie jak podgladalem od gory i od dolu sa dane gumowe podkladki okolo 3cm i pare podkladek tez z 3 cm i juz nawet myslalem zeby od gory uszczuplic po jednej podkladce i dac gume ciensza a podlozyc cos podspud tylko obawiam sie o sruby. W symie gwintu bedzi etylesamo skreconego ale lepiej juz to zrobic pobozemu i przezlozyc te lapy :) znajomy co robil mi te kielichy podpowiedzial mi ze najlpeiej zorbic cos w rodzaju przelduzki do tych trzyman i to jest nieglupi pomysl :)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » sob lip 12, 2008 2:41 pm

Nie no nie wiem, chyba trzyma sie na trzech srubach. Nie zagladalem tam pod spod jeszcze ale studiowalem obrazki i wyglada to tak:

http://www.bebo.com/PhotoAlbumBig.jsp?M ... 8287869289

ale nato tez musi byc sposob

a co do tylnego mostu, to na ile znam sie na prawach fizyki i matematyki to przedluzenie drazkow nie wiele pomoze... trzeba by obnizycmocowania,, czy mam racje?

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob lip 12, 2008 5:50 pm

Op sorki niezauwazylem trzeciej srubki :) Hmmmm nie no NAJWAŻNIEJSZE musisz zmienic wedlog mnie odrazy po zrobiniu zawiechy bez testowania centralny drazek ktory idzie od kosza mostu do ramy-karoseri on odpowiada za trzymanie poziomu w moscie (zreszta jak i te 2 przy kolach) musisz je wydluzyc zebys niezatarl mostu przy 3" wzwyzki istnije taka mozliwosc.mocowan niemusisz przespawywac tylko wydluzyc drazki :). bo to na jedno wychodzi obnizasz przesuwasz mocowanie drazka - drazek zaostaje ten sam, wydluzasz skracasz drazek mocowanie zostaje :) jedyne nad cyzm moglbym jescze pomyslec to nad dystansami do walu tylnego mostu... ja podnioslem 2" i zalozylem dystansy po 1cm przy reduktorze i przy moscie ;]
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » ndz lip 13, 2008 8:11 pm

Czy zna ktos wymiery amortyzatora przedniego do kijanki?? Rozlozony i zlozony?? Na stronce Ironmana znalazlme stosunkowow duoz amorkow do kolumny Mc Phersona i bd sie probowal podpiasc pod ktorys. Prosze jak ktos zna wymiery to podajcie.
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pn lip 14, 2008 8:20 pm

ok zaluzmy ze chce wydluzyc drazki... ile?
bez problemu oddam je do inzyniera i on mi to przedluzy.. tylko musze wiedziec co mu powiedziec..

czy macie dosiwadczenie w tym temacie?

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » wt lip 15, 2008 6:59 pm

Ja jak wysluzalem ten drazek par.... costam o poprostu mniejwiecej ustawilem wszystko tak jak byc powinno zmiezylem odstek od ucha do ucha i tyle przespawalismy. Z gornym drazkiem od tylniego mostu zrobilismy tosamo.
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt lip 15, 2008 9:49 pm

Tym sposobem zwiększyłeś długość ramienia na które będą działać siły przenoszone przez drążek Panharda. A siła razy ramię równa się moment. Pomyśl o wzmocnieniu mocowania drążka Panharda do ramy - inaczej się pięknie upier...dolniczy.

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » śr lip 16, 2008 6:04 pm

z moich obserwacji:
1. zbytnie wydłużenie przedniego amortyzatora może doprowadzić do przecięcia gumy osłaniającej swożeń górnego wachacza lub nawet do jego urwania ... raczej nie jest przystosowany do bycia "oporem" skoku zawieszenia. Dolny swożeń i przegób ma jeszcze zapas ... inny problem do stykanie się dolnej obejmy amortyzatora z manżetą
2. obniżenie przedniego mostu nie jest proplemem, ale po co liftować żeby obniżać :o kąt rampowy na tych 2cm niewiele zyska
3. nie bardzo widzę potrzebę wydłużania drążków tylnego zawieszenia przy 2-3" lifcie tyłu, to nie są wachacze i most się nie obraca, lepiej skorygować panharda coby mniej 4-roślad się robił
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość