dolna sensowna cena nissana?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

beery
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 9:12 pm

dolna sensowna cena nissana?

Post autor: beery » wt sie 12, 2008 3:06 pm

witam
Na wstepie chciałbym sie przywitac jako nowicjusz na tym forum.
Być moze takie pytanie juz gdzieś na forum było zadawane, niestety nie doszukałem sie po paru godzinach uważnego przegladania postów, wiec do rzeczy....
Zapadła rodzinna decyzja o zakupie nissana patrola jako autka do poruszania sie w terenie.
rodzina ma zakorzenione skłonnosci do działań które kryja sie za pojeciami: włóczykije, łazęgi, poszukiwacze przygód itd w kazdym razie zamiast pilnego sledzenia seriali w TV wolimy tzw. upodlenie w terenie:) pieszo czy autem...bez znaczenia:) po co taki opis? bo po pierwsze VW Passat nie bardzo nadaje sie w tereny bardziej trudne, a nissan który miałby go z tego wyreczyć, bardzo szybko, jak sadze, przestanie jeżdzić po leśnych szutrach i wszelkich "gruntówkach" a zacznie być wykorzystywany także do zabaw offroadowych nie wykluczajac udziału w jakiś mniej wymagajacych rajdach 4x4....znam swoja rodzine wiec wiem co mowie:)..lepszy sprzet to nowe wyzwania które nalezy podjąć :)

przegladajac oferty sprzedaży Patroli w necie, ceny za autka zaczynaja sie od 5 tys do...hmmm... no własnie, gdziej jest dolna granica cenowa ponizej której zakup patrola = zakup padnietego "rzęcha" nadajacego sie własciwie juz tylko do złomowania albo na czesci ? Czy powiedzmy przedział miedzy 10 a 15 tys zł to optimum za które mozna dostac "przyzwoity stan"? Zdaje sobie sprawe ze inetensywna eksploatacja "terenówki" wiaze sie z nieustannym dokładaniem kasy i remontami.... więc za ile można kupic sensowną "baze" do której warto dokładać? przy załozeniach jakie podałem wyzej, czyli na początek szutry i grunty, a potem apetyt w miare jedzenia....:)
Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt sie 12, 2008 3:10 pm

jak chcecie hardcor prawdziwy to uaza kupcie :)23 :)21

a co do tej ceny to 10 tys za K160 - K260 ok

15tys za GRata

ja to tak czuje, ale mogę się mylić
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt sie 12, 2008 3:15 pm

Spóźniliście się jakieś 8 lat.
Odchodzi się już od off-road'u na rzecz ekoterroru i mocnych alkoholi.
:P


Patrol, jakikolwiek poniżej 15tyś nadaje się jako baza do głebokiego drenażu portfela.
Przy mniejszym budżecie na poprawki, naprawy i modyfikacje, wspaniale nadaje się natomiast do ciągania mixokreta. Zarabia na siebie i całą rodzinę.

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » wt sie 12, 2008 3:43 pm

Wiechu pisze:Spóźniliście się jakieś 8 lat.
Patrol, jakikolwiek poniżej 15tyś nadaje się jako baza do głebokiego drenażu portfela.

Demonizujesz i straszysz :wink:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt sie 12, 2008 3:53 pm

Przygotowany przyzwoicie GR, wygląda dość...
...pretensjonalnie. Ukryć się tego nie da. :wink:
W/g mnie to wielka wada tego auta podczas np. samotnych wyjazdów i spotkań z różnymi "przypadkowymi świadkami" :wink:

Auto bez wyposażenia do kupienia za 15 bez problemu. Doposażenie, żeby był tym czym ma być, to minimum 10tyś. :wink:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Post autor: kulkagsx1200 » wt sie 12, 2008 4:14 pm

a moze warto popatrzec na wranglera z 4.0?
auto niewielkie , w teren zajebiste i kontakt z przyroda macie na bank :)2 zdejmujecie dach i spoko
polecam :)2
oj, zaraz sie zacznie :roll: :wink: :wink:
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

beery
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 9:12 pm

Post autor: beery » wt sie 12, 2008 6:44 pm

Dziekuje za błyskawiczne i konkretne odpowiedzi, juz wiem na czym "stoje".
Wiechu pisze:Spóźniliście się jakieś 8 lat.
Odchodzi się już od off-road'u na rzecz ekoterroru i mocnych alkoholi.
Z tym spoźnieniem to tak nie do końca:) 20 lat nie próźnowalismy i robiło sie rózne dziwne rzeczy (niekoniecznie zwiazane z autkami) i bywało tu i tam:) a ze teraz "moda" na temat jaki własnie chcemy zacząć mija, to tylko sie cieszyc, zostaja na placu boju tylko pasjonaci, a w takie towarzystwo tym bardziej miło wpasc.... po drugie, jak by było łatwo to kazden jeden by potrafił co nie?:)

...ekoterrorysci...hmmm... przyroda wczesniej czy poźniej sie nimi upora, nie z takimi problemami dawała sobie rade.:)
pozdrawiam

Bono
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 11, 2007 7:19 pm

Post autor: Bono » wt sie 12, 2008 8:49 pm

Beery,

Myślę, że 15 tysi to jest dolna granica minimum cenowego. Kupując GR'a zwróć uwagę na jakość ramy z tyłu na wysokości zbiornika i z przodu za mocowaniem zderzaka. Ponad to parchy korodujągłównie na tylnich nadkolach i sprytnie to kamuflują :). Mówię to dlatego, że naprawa tych elementów (porządna) to około 2,5tyś zł u blacharza.
Wracając do sedna. GR polecam, bo jest na sprężynach, ma diff locka (oprócz holenderskiej wersji), a jak będziesz miał szczęście to trafisz na wersję z klimą. Niby to luksus, ale w lipcu na rajdzie jeździłem moim (bez kloimy w temperaturze 35 w cieniu.... Dopowiedz sobie jak wyglądałem ja i mój pilot. Kupując musisz kierować się relacją cena vs jakość i zdrowym rozsądkiem oczywiście. W każdym razie dodatkowe koszty , które musisz przygotować (apetyt :)) to:

1.lasie MT GR'che 33" x10,5x15 minimum z odsadzonymi felami komplet około 4tys
2. Polibusze komplet około 500zł
3. CB 400zł
4. poszerzenie nadkoli (przy w/w oponach to konieczne, bo będziesz miał błoto na dachu) to koszt około 1000zł jeżeli sam to zrobisz.
5. Zderzak z płytą na wyciągarkę (sam możesz zrobić) to około 800zł
6. Wyciągarka 5,5T minimum 1600zł
7. Szekle z dwie i lina kinetyczna to około 350zł
8. Snoorkel to koszt około 600zł

Realizując t listę wyjedziesz prawie z każdego terenu z rodziną. Powyzsze punkty realizowałem sam przez ostatnie 6 miesięcy, gdy zmieniłem Jeepa na GR'a. Uważam to za bardzo dobrą decyzję. Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania daj znać. Jestem świeży w kontaktach i mogę doradzić, podrzucić namiar, numer na poszczególnych dostawców w/w punktów.

Podsumowując przy założeniu, że kupisz Parcha za 18 tysi (92 rok to cena przyyzwoita jeśli nie pognity) to dorzuć do tego jeszcze sumę z listy ,czyli 8.950 i masz bydlaka nie do zatrzymania w terenie :).

Pzdr, Bono.

PS. Lista to podstawa. Nie chcę się rozpisywać, co dalej można dołożyć, ale jak będziesz chciał to pogadamy szerzej.
beery pisze:Dziekuje za błyskawiczne i konkretne odpowiedzi, juz wiem na czym "stoje".
Wiechu pisze:Spóźniliście się jakieś 8 lat.
Odchodzi się już od off-road'u na rzecz ekoterroru i mocnych alkoholi.
Z tym spoźnieniem to tak nie do końca:) 20 lat nie próźnowalismy i robiło sie rózne dziwne rzeczy (niekoniecznie zwiazane z autkami) i bywało tu i tam:) a ze teraz "moda" na temat jaki własnie chcemy zacząć mija, to tylko sie cieszyc, zostaja na placu boju tylko pasjonaci, a w takie towarzystwo tym bardziej miło wpasc.... po drugie, jak by było łatwo to kazden jeden by potrafił co nie?:)

...ekoterrorysci...hmmm... przyroda wczesniej czy poźniej sie nimi upora, nie z takimi problemami dawała sobie rade.:)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Ba » śr sie 13, 2008 8:56 am

Dzies te laczki cza upchać, więc lift by się ogarnał tak ze 2 cale. - 3500 tyś.
Chyba że bude liftujesz, ale ta opcja jest bez sensu.

Zamiast go pycić od razu na potwora, zrób pakiet startowy (bez dziadowania) może zderzaki, tirfora zanabądź, długą linę i se jeżdżij tym co masz.

Jak se juz pojezźdxisz to sam bedziesz wiedział jak go przypotworzyć.

A najlepi kupic coś wyprowadzonego ze stanu złomowatości z Polski za jakieś 20 tysi.

tanio kupiony patrol nieźle potrafi w dupe dać... Z drugiej strony ile sie człek uczy mechaniki :)
tel: 600298546

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr sie 13, 2008 12:16 pm

pitolicie 3 po 3 ;)
do szutrów i do lasu parch na standardowym zawieszeniu i opnkach 31 albo 32 cale nadaje sie zupelnie :)2 wyciągarki, difloki sroki sie przydaja, ale jak nie ma to przynajmniej zaczyna sie myśleć a nie FAJA :)3
w późniejszym czasie łatwo stosunkowo zmotać Patrola do większego extremu :)2 za to na początek kupić krótkiego K160 zrobić mu pożądny remont, wspawać pożądne uchwyty do szarpania, oponki niezbyt gresywne MT, kupić soobie kilka szekli pas i trifora i cieszyć się jazdą :)2 potem zawsze można go motać w różne szpeje :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » śr sie 13, 2008 5:07 pm

Ceny aut mogą być niskie-ich stan techniczny to dramat-chcąc mieć auto dla siebie na wyjazdy dalekie to albo kupić krajowego już zrobionego i jeżdżonego przez danego osobnika albo kupić tanio i pakiet startowy. Po mojemu-co tanie to drogie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » śr sie 13, 2008 5:10 pm

Wiechu pisze:
Patrol, jakikolwiek poniżej 15tyś nadaje się jako baza do głebokiego drenażu portfela.

:)21
I z tym się zgodzę w zupełności. :)2

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » pt sie 15, 2008 8:01 am

Ja za długiego 260 z 92r dwa miesiące temu wziołem 18 tyś, nikt nawet słowa nie powiedział że drogo. Wszystko zależy od stanu technicznego , i wyposażenia. Wyglądał tak -> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Patrol/13963
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości