sprezyny do kia sportaga

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

SPECYFIKACJA SPREZYN

Post autor: mototom » pt cze 20, 2008 1:43 pm

Mam wielka prosbe. Potrzebuje specyfikacji przednich i tylnych sprezyn do kia sportage 1999 2.0 benzyna dluga buda.

Chcialbym zamowic nowe sprezyny, dluzsze i mocniejsze, ale pan potrzebuje albo zwyklych na wzor albo specyfikacji... za cholere nie moge znalezc uzywanych nigdzie w anglii, a moich przeciez mu nie wysle.

Jakby ktos z was mogl mi podac specyfikacje sprezyn... ale by bylo fajnie

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt cze 20, 2008 2:02 pm

W sumie wala mi się po garażu jedna stara tylna oryginalna sprężyna. Mocno zmęczona jest. Co mam z nią zrobić?

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Post autor: kd » pt cze 20, 2008 10:37 pm

Wyspecyfikuj :)21
PATROL GR

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt cze 20, 2008 10:40 pm

:)20
Muszę tylko odpowiedni specyfik znaleźć
:)20

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » sob cze 21, 2008 4:44 pm

nie no raczej mialem na mysli bardziej skomplikowane wzory... jezeli ktos z was dorabial wyzsze sprezyny w fabryce sprezyn to ta fabryka musiala najpierw zbadac oryginalne sprezyny.. i to jest wlasnie to czego potrzebowalem, ale juznie potrzebuje, bo kupilem przez internet po jednej sprezynie na przod i tyl i wyslalem to do goscia ktory ma mi wyprodukowac wyzsze twardsze i dluzsze sprezyny...

a tak wogole to ile moge podniesc kijanke z przodu? 3 cale to nie za duzo?

nietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 4:52 pm
Lokalizacja: Nowy Wiśnicz

Post autor: nietek » śr cze 25, 2008 7:13 am

gdzie mozna zamuwić spręzyny! ale takie zeby wytrzymały cięszki przód!! bo chce założyć metalowe zdezaki?? u kogo mogę zamuwić coś takiego??
Szukam kogoś z samochodem do jazdy w terenie z okolic Bochni Krakowa

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » śr cze 25, 2008 7:57 am

3" to trochę dużo .... stracisz praktycznie skok koła w dół (będzie ale bardzo mały - każdy zjazd z krawężnika to będzie strzał amortyzatora)

sprężyny zamów z katalogu albo w W-wie u p. Burzynowskiego "kręcone pod wymiar" :D
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » wt lip 01, 2008 4:43 pm

3" zdecydowanie nie niehcodiz tylko o amortyzator ale wszystkie drazki i koncowki drazkow beda napiete jak baranie ja**. Pozatym jak kolega powiedizal Amortyzatro do wymiany bo przy 3" to on sie wysunie calkiem ze skoku niebedziesz mial prawie wcale no i przeguby beda nonstop wysilone chyba ze masz w planach przesuniecie mostu w dol ;]. Co do amortyzatora przy 2" mozna jescz epokombinowac przy srubie dokrecajacej amortyzator.(jezeli masz zawieszenie mc phersona) masz tam pare podkladek dlugi gwint 2 gumki ;] tu mozna dac podkladke mniej tu wiecej. Ogolnie mozna powiedziec ze kazde auto mozesz podniesc o 2" praktycznie bez przerobek :) pozniej zaczynaja sie problmemy. co do tylu. Jezeli niezmienil bys drazkow mozesz zatrzec most bo mzieni on swoje pochylenie i olej niebedzie lezal tam gdzi elezec powinien (przyklad z zycia wziety)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pt lip 11, 2008 12:37 pm

dzieki za dobre rady.. szkoda ze nie dostalem ich zanim zamowilem czesci..

no nic.. bedzie tak

przod 5 cm nakladka na amorek + dluzsze i twardsze sprezyny
tyl amorki od rav4 + dluzsze i twardsze sprezyny

na razie tylko to.. z waszych komentarzy wynika ze mam sie bac..

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt lip 11, 2008 1:17 pm

Amorki od ravki?
Od której? Jaki rocznik i jaka długość w rozciągnięciu?

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pt lip 11, 2008 3:11 pm

nie znam wymiarow, , wiem ze w hameryce zakladaja tyl od rav4 z 1998 roku..

mowia ze sa dluzsze

inny koles mowi ze zalozyl tyl od kia besta... ale ja nawet o takiej nie slyszalem

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pt lip 11, 2008 10:50 pm

364 587

Z tego co wyczytalem w katalogu Trial Master atkie wymiary maja zamienniki seryjnych amortyzatorow do RAV4 3 i 5 drzwiowej
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt lip 11, 2008 11:02 pm

To by pasowało :)2
587mm w rozciągnięciu - ciekawe jak długa jest szpilka mocująca. Jakby dało się wstawić nieco grubszą niż standardowa podkładkę gumową (polibusz) można byłoby zyskać następny centymetr. A to już byłoby jakieś 60 cm - czyli to o co by mi chodziło

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » sob lip 12, 2008 7:30 am

do tego trzeba wydystansowac kola, bo wiadomo przy wykrzyzu beda tarly o amorek... ja planuje jeden cal dystanse przod i tyl..

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob lip 12, 2008 9:20 am

Mototom wzucaj foty na fotosik i pokaz swoja bestie jak ja zrobisz :) ja wzucilem dystanse po 30 na strone ;] ALE!! Podnoszac przod tylko o 5cm bedzie kolo dobijac o nadkole pomimo ze auto jest u mnie podniesione bodylift 1,5" i na zawieszce z 2" i sa to twarde sprezyny po zalozeniu dystansow 30mm na przod przy dobiciu ociera o blotnik ;] ale mowie o retonie w sportage tego problemu moze niebyc ja bd musial to przerobic :( ale juz mam zamowiona wizyte u znajomego blachaza niestety dopiero za miesiac :(. I jeszcze koledzy co do przednich amortyzatorow to tylko taka smutna wiadomosc ze narazie zadna firma nierdoukuje zamiennikow ani wydluzonych czy utwardzonych amorkow :P Ani Trialmaster, iron man, koni, kyb, OME. Niciewo :) pozostaje kombinowac z seryjkami badz przerobic zawieche
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » sob lip 12, 2008 2:46 pm

no ja myslalem o dystansach 1 cal, czyli 26 milimetrow.. czy tam 25 nie wiem

co do amorkow, to kupilem takie ladne zolte gazowe monroe i dorabiam 2 cale czyli 5 cm przedluzenie.. tyle ze bede musial bump-blockí zastosowac co by sie nie chcial schowac za gleboko...

z tego powodu placze jak obnizyc przedni most, bomi polosie poukreca

a co do fotek to mam je w galerii a tutaj prosze:

http://www.bebo.com/PhotoAlbum.jsp?Memb ... 4653636658

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » sob lip 12, 2008 5:52 pm

Szkoda ze kupiles seryjne monroe. . . jak juz przerabiasz mogles dolozyc i kupic juz pozadne amorki utwardozne i wzmocnione zrobione pod off-road :) na tych monroe mozesz przezywac lekkie turbulencje na wybojach albo jezeli beda twardze sprezyny zacznie ci plywac nardziej. Juz wskakuje na albumik ;]
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pn lip 14, 2008 8:15 pm

sprezyny beda lekko twardsze i dluzsze.. seryjne beda spoko, ja nie planuje ostrej jazdy... lekki trial jak zreszta widziales na filmikach,,, nie zabijamy fury tylko sobie podrozujemy

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » wt lip 15, 2008 7:01 pm

Noooo ;) to do takiej przeprawowki to Ci stykna :) bo ja myslalem np o cyzms takim jak my robimy z chalastra. :) czyli wolne drozki lesne blotne itp i kto bdzi emial najlepsyzy czas przy chorongiewce...
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pt sie 01, 2008 3:07 pm

nie ja zdecydowanie nie jezdze na czas... szkoda mi auta.. (pieniedzy na czesci hehe)

jade sobie przeprawowke i jest fajnie. tu na wyspie za bardzo nie ma miejsca do szybkiej jazdy.. raczej trzeba uwazac na bagna i kamienie.. tez jest fajnie.. na szybkosci jezdze po plazy hehehe.. a ze jestem taksowkarzem to w nocy jezdze 100 mil/h po drogach.. bo zakrety sa tu piekne, a o fotoradarach nie slyszeli...

a dzis wyczyscilem sonde lambda i nagle zaczelo jechac.. jutro powinienem odebrac nowa sonde.. tak ze licze nawet na poprawe

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » czw sie 14, 2008 1:53 pm

ok, sprezyny zalozone... przod stoi calkiem wysoko, za to tyl poszedl do gory wiecej niz przewidywalem,, do otwarcia kompletnego amorka zostaje moze 1cm albo 1.5cm, jest zle... jutro powinienem dostac amorki od rav4 zobaczymy ile sa dluzsze...

do tego w poniedzialek umowilem sie z inzynierami na przedluzanie panhard rod... ucinam rure i wstawiam regulacje jak w drazkach kierowniczych..

most jest tylko pod lekkim katem, nie sadze ze spowodue to brak smarowania..

auto jest wysokie.. moje 235 oponki wydaja sie male

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw sie 14, 2008 11:19 pm

Znalazłem niezły patent na tylne amorki...
Powinny podejść od lanosa - długość w rozciągnięciu 66 centymetrów, o ile handlarz prawdę mi powiedział. No i cena - 5 dych za sztukę :D

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pt sie 15, 2008 7:02 pm

zamontowalem dzis amorki MONROE 4x4 ADVENTURE na tyl od TOYOTA RAV4 1998

rozciagaja sie okolo 64cm i sa idealne... jedyne co trzeba przerobic to tulejka na srube przy dolnym mocowaniu,, ja wybilem tulejke z orginalnych kia amorkow i wbilem ja w nowe od ravki.. podocinalem wystajaca gumke i pasuja jak ulal...

jedyne co mnie niepokoi to ze jak podnioslemauto na lewarku to moge reka wyjac sprezyne... hehe.. mam nadzieje ze sama nie wypadnie..

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pt sie 15, 2008 7:03 pm

a dodam ze mam sprezyny nieco dluzsze i twardsze niz oryginalne.. co daje okolo 3" lift

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob sie 16, 2008 10:37 am

mototom pisze:jedyne co mnie niepokoi to ze jak podnioslemauto na lewarku to moge reka wyjac sprezyne... hehe.. mam nadzieje ze sama nie wypadnie..
Jesl sie tak dzieje to wypadnie napewno. Moze nawet na asfalcie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości