"Gazownicy " czy palanty ??

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

"Gazownicy " czy palanty ??

Post autor: Salus » wt paź 21, 2008 1:18 pm

Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf.
Przy 5000obr pierwsze szarpniecie a pozniej po 5500 to juz kangury jak z Australii. Dodam, ze goscie nie rzucili okiem na dowod rejestr i zalozyli reduktor do 90kW a moj silnik ma 97kW.

Powiedzcie czy ten reduktor to ma wplyw na szarpanie i czy robic wjazd na gazownika czy regulowac to kolejny raz (bylem juz u nich milion razy)
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » wt paź 21, 2008 1:34 pm

ja miałem 150 hp to dali reduktor do 300 żeby mu nie brakło
:)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt paź 21, 2008 1:55 pm

pytanie czy to jest wina reduktora czy innych rzeczy ;)
co do reduktora to naklejka naklejka a specyfikacja czym innym ale ogólnie zakłada się dużo większy niż trzeba :)21
a do sprawdzenia: kabelki, świece, filtr powietrza, dolot czy dziur nie ma, poza tym na stacje diagnostyczną i niech ci w wydech czujnik wsadza czy toto w ogóle trzyma się jakiś przepisów :)2 i ewentualnie wyregulować na komputerze :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Salus » wt paź 21, 2008 2:07 pm

No i widzisz ja mam wszycho nowe. Oprócz kabelków ;> ale tego to nie dostanę chyba nigdzie. Poza tym działaja jak trzeba do 5000. A i jeszcze ciekawostka bo po zejsciu z obrotow wyskakuje "check engine" i jak przydusze silnik to znika :???

Na benzynie nie ma nic takiego miejsca !!!
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Browning » wt paź 21, 2008 2:48 pm

Miałem tak w osobówce. Za mały reduktor do silnika, przy wysokich obrotach po prostu nie wyrabia... Szukaj nowego :)2 albo reklamuj... :roll:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » wt paź 21, 2008 4:54 pm

moim zdaniem reduktor co najmniej tak do 150 hp powinien być a różnica w kasie niewielka :wink:

a ten silnik nie jest na wielopunkcie co by można sekwencje założyć :oops:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt paź 21, 2008 5:10 pm

Aśka&Kuba pisze: a ten silnik nie jest na wielopunkcie co by można sekwencje założyć :oops:
sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co :wink: :)21
co do reduktora to zwykle dobiera sie do przepustowości a nie do koników :wink: oznaczenie w HP jest dość orientacyjne i zwykle za małe do danego silnika :)3 może do spokonej zwykłej codziennej jazdy by wystarczyło ale jak chce sę kręcić silnik to pobór paliwa wzrasta bardzo więc przepustowość też musi być wielka :)2 z drugiej strony pytanie czy dolot nie jest zbyt ograniczony masz snorkel?? i czy strzału w kolektor nie było rzypadkiem :roll:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt paź 21, 2008 5:34 pm

Mam w Alfie reduktor na 90HP a mam ponad 100HP. Nic nie szarpie, po prostu jak depnę to czuć, że dostaje za mało gazu i nie wchodzi na pełne obroty, ale nic nie szarpie, nie strzela itp. Wg mnie szukaj gdzie indziej.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Post autor: Grześ K. » wt paź 21, 2008 6:25 pm

A może na instalacji po prostu chciałeś przyoszczędzić? Ile za nią dałeś? Często tak jest ze bierze się najtańszą a później narzekanie jaki to gaz jest be.
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » wt paź 21, 2008 7:05 pm

pierdu pierdu ; ] Salus, poczekaj do czwartku, zadzwon do mnie albo cos, mam sajgon teraz przez 2 dni w robocie i dodatkowo chce WRESZCIE bordowa wyjechac ; / w czwartek sie kontaktujemy i CI powiem wszystko co i jak z tym stagiem, stag jest zajebisty, trzeba to tylko dobrze poustawiac, porobie Ci screeny, schemat kabelka, zrobie zdjecia i sobie wszystko poustawiasz, tylko prosze, daj mi chociaz Ty wyjechac bordowym pussywagenem z warsztatu, bo wszystko przeciwko mnie ; /
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » wt paź 21, 2008 9:24 pm

pussywagenem?? :o :)23

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr paź 22, 2008 6:53 am

lbl78 pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co :wink: :)21
jestes w mylnym błędzie. nie do każdego.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » śr paź 22, 2008 7:07 am

z dizlem to bedzie drobny problem
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » śr paź 22, 2008 8:14 am

milas pisze:z dizlem to bedzie drobny problem
do diesla to montuje sie podobno I- gen. ostatnio na TVN turbo oglądałem :roll:
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » śr paź 22, 2008 8:15 am

milas pisze:z dizlem to bedzie drobny problem
do diesla tez mozna zalozyc lpg( nie do comonrail)jako paliwo dodatkowe bo paliwa z pompy nie odetniesz mozna obnizyc koszty ale nie jest to zbyt popularne ani oplacalne ze wzgledu na drozszego diesla w zakupie +lpg montaz.Ale fakt faktem -mozna :wink:
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Salus » śr paź 22, 2008 9:04 am

Byłem u Panów "gazowników" :) Teraz będą rozwiercać dysze ciekawe co jutro będą robić ?
Ręce opadają ale może pomoże troszkie.

vaiker - nie ma stresa zrób se swoje a w wolnej chwili w ramach hobby zrob foteneny.

Oni sa juz tak na mnie wq wieni ze raczej jak cos przymieszam w instalacji to mi zabiora gwarancje na wszystko co jezdzi.

Odpowiadając wydałem 2600 na STAG 300 jak już pisałem chyba wcześniej.
Wybór padł taki bo miałem już w 2 samochcodach BRC i chcialem sprawdzić jak toto działa.

I pewnie STAG 300 działa tylko Pany GAZOWACZE nie umiejom czytac :D albo dodawać nie wiem

STAG 300 to sekwencja !!!
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr paź 22, 2008 9:32 am

maristez pisze:
lbl78 pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co :wink: :)21
jestes w mylnym błędzie. nie do każdego.
a do jakiego nie zamontujesz sekwencji?? :o
pomijam sens i opłacalność, chodzi tylko o warunki techniczne :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr paź 22, 2008 9:38 am

Wtrysk gazu w fazie ciekłej

(V generacja instalacji)

do FSI na ten przykład.

kiedys w omedze mnie gaz sekwencyjny sponiewierał do teog stopnia ze wymieniłem silnik

:)3

nadal było to samo. dzisiaj już wiem co i gazownika bym zabił. od wtedy uznaje tylko diesle.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr paź 22, 2008 10:05 am

maristez pisze:Wtrysk gazu w fazie ciekłej

(V generacja instalacji)

do FSI na ten przykład.
do FSI jak najbardziej IV generacja się nadaje :)2 moja sis od roku pomyka takim golfikiem z sekwencja i nic nie narzeka :)2 jest tam IV generacja "sportowa" Landirenzo,

miałem kilka samochodów na gazie, uturbione też, wszystko kwestia dobrego wyregulowania i zdrowości gazowanego silnika, sekwencje są różne i do każdego silnika można coś dobrać, problemy są ze sterowaniem w silnikach wielocylindrowych(przy każdej generacji za wyjątkiem 1) ale sprytny gazownik też jest to w stanie obejść. dobry serwis i porządnie ustawiona instalacja to podstawa :wink: w większości instalacji powinno się je ustawiać na hamowni co niestety w Polsce jest bardzo rzadko stosowane :evil:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
ryba
Posty: 595
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: .:Kaszuby:.
Kontaktowanie:

Re: "Gazownicy " czy palanty ??

Post autor: ryba » śr paź 22, 2008 10:47 am

Salus pisze:Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf (...)
a można wiedzieć gdzie zakładałeś ??

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Salus » śr paź 22, 2008 10:54 am

Chylońska chyba 110
Eko-Gaz czy coś takiego
Ogólnie gościu (mechanik) jest spoko ale właściciel to pomyłka - marna imitacja człowieka zwana burakiem
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » śr paź 22, 2008 1:28 pm

sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
A do syrenki, czy starego trabanta również :> ?
Jeśli chodzi o silniki z bezpośrednim wtryskiem, to nie jest tak różowo z zakładaniem LPG. Oczywiście można założyć zwykłą instalkę wtrysku LPG (bo do tego wystarczą sygnały z wtryskiwaczy), ale obniży to sprawność i trwałość jednostki (konstrukcja silnika przewiduje między innymi chłodzenie tłoków wtryskiwanym paliwem). Ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy też jest znacznie większe (brak ich chłodzenia przepływającym paliwem) niż w układach z wtryskiem wielopunktowym. Sterowniki przystosowane do pracy z układami zasilania wtryskiem bezpośrednim dawkują trochę LPG, trochę PB. Częściowo rozwiązuje to problem, ale raczej jest mało ekonomiczne.


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw paź 23, 2008 9:52 am

Wilku pisze:
sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
A do syrenki, czy starego trabanta również :> ?
pzdr, W
nie próbowałem :)21 troche mogło by by problemów ze smarowaniem :D co nie oznacza ze się nie da :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » czw paź 23, 2008 10:20 am

Napewno by odpaliła ale ze względu na kiepskie właściwości smarujące samego lpg długo by nie pochodziła :D
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw paź 23, 2008 11:29 am

z drugiej strony nowoczesne silniki dwusuwowe są wyposażone we wtrysk oleju smarującego i w tych silnikach można by już coś wykminić :)21
zresztą widziałem "skuter" (dwusuw) zasilany holtzgazem więc na LPG też się da :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości