podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413

Post autor: kruhy » pt lis 07, 2008 10:34 am

witam szanowne grono forumowe :)21

wiem, że już było, przejrzałem wszystkie 69 stron podforum suzuki i dalej nic nie wiem, więc:

zanabyłem gaźnik od pony w celu zamiany z oryginalnym, pozapinałem tak jak uznane zostało za stosowne przez kogoś kto kiedyś miał do czynienia z gaźnikami w ogóle, ale gaźnik nie robi jak trzeba, obroty falują i nie schodzą tak jak trzeba.
postanowiłem więc zasięgnąć informacji od szanownego grona forumowego i dowiedzieć się co gdzie i jak podłączyć.
w celu ułatwienia sobie pracy, a zarazem pomocy innym potrzebującym sporządziłem dwa zestawy zdjęć, gaźnika oryginalnego i pony. wszystkie podpięcia oznaczyłem i proszę tych co wiedzą jak o połączenie odpowiednich literek/cyferek (np. 1-A co oznacza połącz przewód który był podpięty do 1 w miejsce A, albo B-C zapętl przewodem B z C, czy też 1-2 połącz przewody przychodzące do 1 i 2 ze sobą)
oto zdjęcia:
suzuki:
ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek
pony:
ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » pt lis 07, 2008 1:50 pm

jużkilka osób prosiło żebym poradził co gdzie i jak z tym gaźnikiem zrobić jutro zrobię fotki wstawię i może admin by to przykleił bo zainteresowanie spore 8) a wydaje mi sie że temat dopracowałem solidnie bo wolne obroty mam 900 ciągnie równo aż do 7000 i nie wybija go zbyt często na wyj...ebach czy podjazdach
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » pn lis 10, 2008 5:57 pm

żeby nie było, że nikt nie czeka na opis, to napiszę, że będę bardzo wdzięczny za napisanie co, gdzie i jak

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » pn lis 10, 2008 7:03 pm

jest z tym pewien problem bo moja żona jeździ moim !! samim !! do pracy !! i nie bardzp mam kiedy go dopaść za widoku ale jutro 11 będzie w domu to na 100% będą fotki i opis co jak i gdzie

sorki i proszę o cierpliwość :roll:
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
AMAX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:37 pm
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

Post autor: AMAX » wt lis 11, 2008 11:18 am

kruhy pisze:żeby nie było, że nikt nie czeka na opis, to napiszę, że będę bardzo wdzięczny za napisanie co, gdzie i jak
Ja też chętnie dowiem się co i jak pospinać.


ps. "kruhy" jaki dokładnie masz ten gaźnik (pojemność, rok auta).

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » wt lis 11, 2008 2:45 pm

AMAX pisze:ps. "kruhy" jaki dokładnie masz ten gaźnik (pojemność, rok auta).
gaźnik był kupiony telefonicznie, więc wiem o nim na pewno tylko to, że jest z pony... wydaje mi się, że z 1.5, a rocznika to nawet zgadywać nie umiem

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » wt lis 11, 2008 7:39 pm

jak pech to pech , miałem wyjazd i ne zrobiłem zdjęć ale na fotkach gaźnika od kruchego są literki więc mogę wam napisać co i jak 8)

A- zasilanie paliwa z pompy
B- zaworek odcinający powrót paliwa do baku
C-jak wyżej - ja mam teraz nie podpięte jest to po to żeby więcej paliwa szło na dysze podczas nagłego dodawania gazu można to podłączyć w powrót z pompy paliwowej ja mam zaślepione
D- podciśnienie do przyśpieszacza zapłonu ( do rozdzielacza zapłonu)
E- podciśnienie z przodu kolektora ssącego ( jedno z trójnika)
F- pogrzewacz płynem chłodzącym (ja mam zaślepione)
G - podciśnienie z przodu kolektora ssącego ( też z trójnika)

to tyle jak bede jutro miał czas to zrobie te fotki
ps kruchy ja ci je podeśle na mail a ty je wstawisz albo napisz jak mam wstawić bo nie ma konta na imageshacku
Ostatnio zmieniony wt lis 11, 2008 9:59 pm przez viperecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » wt lis 11, 2008 8:22 pm

wielkie dzięki za opis :)

a ze wstawieniem nie będzie problemu, więc będę czekał na mail ze zdjęciami

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: fiqs » śr lis 12, 2008 8:52 am

Czy każdy silnik pony ma taki sam gaźnik bo jak sądzę to były w pony silniki 1.3 i 1.5

P.s.
Dobry temat :)
przykleić go :D
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » śr lis 12, 2008 10:34 am

podążając za wskazówkami kolegi viperecki'ego podpiąłem gaźnik, tak jak zrozumiałem, że ma być podpięty:
Obrazek
(dla ułatwienia pokolorowałem wężyki)
ale nadal falują mi obroty w zakresie 800-1200 RPM, ale czasem spadają do jakiś 400 i podskakują do 1500 (na ssaniu idzie równo), coś źle podłączyłem, czy gaźnik jest spsuty? :-?

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: fiqs » śr lis 26, 2008 11:42 am

kruhy pisze: ale nadal falują mi obroty w zakresie 800-1200 RPM, ale czasem spadają do jakiś 400 i podskakują do 1500 (na ssaniu idzie równo), coś źle podłączyłem, czy gaźnik jest spsuty? :-?
no i co poradziłeś sobie z podłączenmiem ??
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » śr lis 26, 2008 4:50 pm

fiqs pisze: no i co poradziłeś sobie z podłączenmiem ??
chwilowo nie poradziłem sobie, bo wyjechałem na dłużej, ale osoby co znają się na samochodach mówią, że to może być wina zbyt ubogiej mieszanki, bo na ssaniu idzie równo... jak wrócę do domu na jakąś dłuższą chwilę, to zaprowadzę chyba auto do jakiegoś magika od gaźników w celu regulacji :roll:

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » śr lis 26, 2008 5:28 pm

skoro falują obroty to trzeba rozkopać gaźnik na czynniki pierwsze i dokładnie wymyć w benzynce pitem przedmuchać kompresorem i poskładac , tak na marginesie to każdy gaźnik powinno sie dokładnie wyczyścić przed założeniem, powinno pomóc
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: fiqs » śr lis 26, 2008 9:16 pm

viperecki pisze:skoro falują obroty to trzeba rozkopać gaźnik na czynniki pierwsze i dokładnie wymyć w benzynce pitem przedmuchać kompresorem i poskładac , tak na marginesie to każdy gaźnik powinno sie dokładnie wyczyścić przed założeniem, powinno pomóc
No właśnie ja mam gaźnik sj 413 i rozkręcany był przez ostatnie dwa miechy z pięć razy :evil:
Dlatego postanowiłem kupić gaźnik od pony mam nadzieje że nie będzie takich problemów jak z SJ

w sj mam problemy bo jak jest ciepły to kompletnie wariuje gaśnie non stop :evil: czasami robi a czasami nie taka huśtawka :roll:
czasami mocy brakuje przy samym wysprzęglaniu :)3 :)3 :)3
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PI7er » pn gru 08, 2008 1:24 am

kruhy pisze: ale nadal falują mi obroty w zakresie 800-1200 RPM, ale czasem spadają do jakiś 400 i podskakują do 1500 (na ssaniu idzie równo), coś źle podłączyłem, czy gaźnik jest spsuty? :-?

Zanabylem gaznik od pony, mialem juz dosc walki z aisanem.

Wolne obroty nie sa zbyt rewelacyjne, potrafia sie zmieniac w zakresie 1000-1800 w zalezonosci od sytuacji (nie mylic z falowaniem).
Jezeli chodzi o osiagi to mam wrazenie ze na aisanowskym lepiej sie wkrecal, tu mu sie gorzej wkrecic na te 5-7k...

Byc moze jest to kwestia podlaczenia podcisnien lub regulacji. Gaznik przed montazem rozebralem i wymylem.

Podciesnienia zostaly podlaczone tak jak to zrobil kruhy (thx za informacje telefoniczna, dzownilem w sobote wypytac o gazniczek)

Zauwazylem ze viperecki calkiem inaczej podlaczyl podcienienia, u niego w ukladzie jest trojnik i całkiem inaczej poprowadzone podcisnienia. Zauwazylem ze u mnie podcisnienia wygladaja identycznie jak u kruhego a zarazem calkiem inaczej jak u viperecki.
Przypuszczam ze viperecki mial seryjnie inny gaznik.
W manualu jest opisany calkiem inny gaznik niz ja posiadałem oryginalnie.

I pytanie do viperecki-ego, czy napewno twoj schemat podlaczenia podcisnien który podales kruhemu jest prawidlowy?

U Ciebie jeszcze jest ten zaworek na przewodzie podcisnienia (zielono-czarny).
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » pn gru 08, 2008 11:46 am

ja mam tak i jest dobrze a szczerze mówiąc to gaźnik pony potrzebuje tylko jednego podciśnienia zewnętrznego do porawnej pracy w samuraiku resztę podpiołem bo nie chciałem żeby silnik ssał wodę podpinasz tylko przyspieszacz zapłonu do krućca od strony głowicy sątam dwa ja mam podpięte pod ten od strony przodu autka drugi podpiołem do kolektora a żeby się wkręcał to dajesz bezpośrednie podciśnienie z kolektora do zaworu sterjącego 2 przepustnicą i jest wtedy piekło z silnika w moim przypadku na orginalnym gaźniku chodził fajnie wszystko był ok poza odłączaniem paiwa na wybojach i podjazdach ale po swapie na ponego jest piekło poprostu inne autopolecam :)2 8)
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PI7er » pn gru 08, 2008 2:31 pm

viperecki pisze: a żeby się wkręcał to dajesz bezpośrednie podciśnienie z kolektora do zaworu sterjącego 2 przepustnicą

Jakos nie widze tego polaczenia, mozesz je wskazac na zdjeciach kruhego ?

Ale fakycznie moze sie gorzej wkrecac przez to ze druga przepustnica sie nie otwiera, musze to sprawdzic.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » pn gru 08, 2008 2:45 pm

u kruchego tego niema poszukaj mojego wątku o gaźniku
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PI7er » pn gru 08, 2008 3:02 pm

viperecki pisze:u kruchego tego niema poszukaj mojego wątku o gaźniku
No wlasnie u mnie tego brak, tak jak u kruhego dlatego chcialem abys wskazał :)

Twoj temat juz przegladalem kilka razy...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
cezar_br
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 17, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: cezar_br » pn gru 08, 2008 5:50 pm

Może ja pomogę ostatnio też walczyłem z gaźnikiem no i się udało.Ja mam gaźnik od pony 1.3 z ręcznym ssaniem i z tego co widzę to kruhy ma identyczny. U mnie wszystkie podciśnienia w gaźniku są zaślepione, podciśnienie od aparatu zapłonowego podłączyłem do kolektora ssącego, przewody B,C połączyłem ze sobą A do pompy paliwa reszta niepotrzebna. Falowanie silnika jak opisywał kruhy spowodowane jest tym że nie podłączone są te kable wychodzące od gaźnika (prawdopodobnie jest to jakiś elektromagnes ale nie jestem pewien do końca), u mnie było identycznie po podłączeniu wszystko działa idealnie. Wolne obroty mam ustawione na jakieś 800 i do 7000 wkręca się bez problemu.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » pn gru 08, 2008 10:24 pm

aa widzisz misiu kolorowy i tutaj mamy nieścisłość bo ja mam od 1.5 a to raczej różnica a ssanie masz ręczne czy automat ja mam ręczne
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PI7er » wt gru 09, 2008 12:47 am

Ogarnołem temat.

W zaleznosci jaki byl gaznik seryjnie w samuraju(SJocie) roznie byly rozmieszczone podcisnienia w kolektorze oraz zaworki.

Ja podpiolem teraz tak:

Obrazek

A polaczylem z podcisnieniem z koletora ssacego D, wczesniej bylo polaczone A do B (bylo to błędne rozwiazanie).

B został ozaslepione. G wychodzace z gruszki przy koletorze zostało zaslepione. C zostało tak jak byl ow oryginale i idzie do obudowy filtra powietrza. E i F jest poprsotu nei uzywane, jest to jakis zaworek, ktos wie co on robil przy oryginalnym gazniku ?

I czy wie ktos co to jest H ?

Po podlaczenia podcisnienia zk olektora w koncu zaczela otwierac sie druga przepustnica i auto dostało dodatkową moc :).


Przyczyna falujacych obrotów byla nastepan rzecz:

Obrazek

Element 1 który jest na stałe zespolony z przepustnica pierwsza podczas dodawaniu gazu napiera na roleczke 2 zamontowana na dzwigience, dzwigienka napiera na zabek 3 który jest czescia dzwigni 2 przepustnicy.

Podczas dodawania gazu element 1 zejdzie na dol, roleczka 2 wraz z dzwigienka pojdzie w lewa strone otwierajac przepustnice, ale uwaga, otworzy ja tylko wtedy kiedy do gruszki 5 bedzie podpiete podcisnienie i pociagnie dzwigienke 4 w prawa strone. Bez podanai podcisnienia na gruszke drugap rzepustnica nie otworzy sie.

Problem wolnych obrotów byl nastepujacy, druga przepustnica nei byla do konca domykana. Wystarczyle przegiac lekko element 3 w lewa strone i ładnie bedzie domykana przepustnica druga.

Mysle kuruhy ze to moze byc taki sam problem u ciebie, poruszaj elementem 3 u siebie i zobacz co sie stanie w kwesti wolnych obrotów aby przepustnica druga byla calkiem zamknieta dzwigienka (element) 3 musi byc maksymalnie odsuniety w lewą strone.

Kruhy mamy identyczne gazniki i identyczne rozmieszczenei podcisnien i zaworków przy kolektorze w przeciwienstwie do vipereckiego u którego jest to całkiem inaczej.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Post autor: KSikorski » wt gru 09, 2008 11:50 am

Małe pytanko mam, bo myślę również o zamianie gaźnika na pony. Jak się zmienia apetyt na paliwo? Aktualnie mam orginalny i drań żłopie 12 litrów, to trochę za dużo...

Ile mniej więcej ma prawo palić samurai z gaźnikiem pony na oponach 215/75/15 AT ?

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413

Post autor: fiqs » czw sty 15, 2009 1:07 pm

Powiedzcie mi koledzy gdzie w gaźniku pony jest regulacja składu mieszanki ?
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413

Post autor: viperecki » czw sty 15, 2009 1:50 pm

hmm jakby ci to obrazowo ...... jeżeli patrzysz na gaźnik zamontowany w aucie to porawej stronie w luce pomiędzy gaźnikiem a pokrywką klawiatury na samym dole gaźnika pomiędzy dwoma krućcami podciśnień jest metalowy prostokątny wypust z pozomą dziurką 6 mm w środku jestśrubka którą regulujemy miesznkę , najlepiej do tego nadaje się odcięty śrubokrę płaski około 4 cm długości
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości