Sie zagotowało ...

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob sie 02, 2008 8:38 pm

TomaszB pisze:czy to jest normalne?
nie jest !
to nie prasowany ryż :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » ndz sie 03, 2008 7:45 am

Sporo jeździłem Defem 300/110 po Afryce m.in. po Saharze przy temperaturach zdecydowanie wyższych niż obecne w PL i nawet podczas największego katowania strzałka temperatury nawet nie drgnęła w kierunku czerwonego :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz sie 03, 2008 8:07 am

TRAWOLT pisze:
TomaszB pisze:czy to jest normalne?
nie jest !
to nie prasowany ryż :roll: :D
ryż-sryż...

Nieważne jakie auto, ale jeżeli układ jest sprawny, to nie powinien się przegrzewać.

Jeżeli:
- jest płyn w układzie,
- jest sprawny termostat o odpow. temp.,
- cały układ jest drożny - w tym chłodnica.

No i jak coś nie gra, to zacząłbym w kolejności:
- wymiana płynu,
- termostat (wcześniej sprawdzając w garnku czy na pewno dobry)
- czyszczenie chłodnicy,
- szukanie dziury w całym - czy odwrotnie - przyblokowania obiegu w którymś wężu.

Dalej to już chyba tylko w grę wchodzi przytkanie obiegu w bloku silnika - też można przepłukać.

Oczywiście - zakładam że wisko sprawne, pasek klinowy itd.

Silniki 200/300 są naprawdę bardzo odporne na przegrzewanie, nawet w upały, przy powolnej jeździe albo staniu w miejscu - zdrowy układ chłodzenia trzyma temperaturę idealnie w połowie.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

TomaszB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:34 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomaszB » ndz sie 03, 2008 10:50 am

Nowo zalany płyn w układzie jest. Termostat nowy, chłodnica po remoncie dopiero co. Uszczelka pod głowicą wymieniona. Głowica sprawdzona. Tunel na chłodnicy jest.
Może jestem w błędzie ale co ma visco do grzania silnika przy dużych prędkościach. (oczywiście sprawdzę).
Samochód łapie temp. przy wyższych obrotach sinika, np. redukcja biegu przy wyprzedzaniu. Jadąc do 80 km/h jest w normie tzn. wskazówka na wskaźniku tuż przed czerwonym polem. Przy jeździe powyżej tej prędkości wskazówka wchodzi już na czerwone.
Może to pompa wody pada?
'04 WJ V8 +2''

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz sie 03, 2008 11:39 am

TomaszB pisze: Może to pompa wody pada?
No oczywiście - jest jeszcze ten element :)

Wisko przy większej prędkości nie ma istotnego znaczenia, ale przy małej i na postoju tak.

A włączenie ogrzewania na max obniża temperaturę?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

TomaszB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:34 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomaszB » ndz sie 03, 2008 12:16 pm

W trasie włączałem ogrzewanie i niestety nie miało to większego wpływu na obniżenie temp. Ale próbowałem tego przed zrobieniem chłodnicy i głowicy. Dzisiaj to sprawdzę.
'04 WJ V8 +2''

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pn sie 04, 2008 9:52 am

Wzrost temp. przy wzroście obciążenia silnika wskazuje na problem z wydajnością układu chłodzenia. Zatem w pierwszej kolejności sprawdź to, czy nie ma zasyfionej chłodnicy od wewnątrz: zdejmij grill, i przepłucz (przy zimnym silniku) myjką ciśnieniową żeberka chłodnicy.
UWAGA: rób to z odległości nie mniejszej, niż kilkanaście cm i ustaw dyszę prostopadle do chłodnicy, żeby ciśnienie wody nie zaginało delikatnych lamelek chłodnicy.

A jeżeli chcesz przepłukac układ od wewnątyrz preparatek dostepnym na rynku, weź poprawkę na to, że w tych silnikach na biegu jałowym nigdy temperatura nie dojdzie do taklej, żeby była koniecznośc otwarcia termostatu ;) Więc olej to, co jest napisane w instrukcji specyfiku i po prostu wlej go w układ i się przejedź tak, żeby to ustrojstwo pokrążyło w CAŁYM układzie.

Pozdro!
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn sie 04, 2008 1:49 pm

HUSKY - przecież napisał, ze chłodnica świeżo po remoncie :)

Na marginesie -warto pamiętać, aby chłodnicę płukać od dołu do góry.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

elementy podmaską---> silnika

Post autor: vip » ndz lis 23, 2008 1:06 am

Witam... POtrzebuję wykazu elementów silnik tj dokładniej chodzi mi o chłodzenie bo w jednym miejscu mi płyn chłodzący ucieka... w manualach szukałem ale nigdzie nie ma... zresztą większość linków nie działa... a nikomu z moderatorów nie chce się kasować postów
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: elementy podmaską---> silnika

Post autor: jpi » ndz lis 23, 2008 12:54 pm

vip pisze:Witam... POtrzebuję wykazu elementów silnik tj dokładniej chodzi mi o chłodzenie bo w jednym miejscu mi płyn chłodzący ucieka... w manualach szukałem ale nigdzie nie ma... zresztą większość linków nie działa... a nikomu z moderatorów nie chce się kasować postów
poszło na pw
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości