Hak i swiatla
Moderator: Mroczny
Odnośnie świataełek, to montowałem kiedyś przekaźnik do halogenów.
Wystarczy 30A z czterema końcówkami, dostępny w każdym motoryzacyjnym za około 8-10 PLN. Z regóły mają jednakową numerację.
- 30B - podłączasz pod akusa
- 85 S - wyjście z włącznika
- 87 H - do reflektorów
- 86 M - do masy
Ja bym podpioł bezpośrednio przy każdym reflektorze po 1 sztuce.
potrzeba tylko przeciągnąć grubszy kabel bezpośrednio od akusa.
POWODZENIA.
Wystarczy 30A z czterema końcówkami, dostępny w każdym motoryzacyjnym za około 8-10 PLN. Z regóły mają jednakową numerację.
- 30B - podłączasz pod akusa
- 85 S - wyjście z włącznika
- 87 H - do reflektorów
- 86 M - do masy
Ja bym podpioł bezpośrednio przy każdym reflektorze po 1 sztuce.
potrzeba tylko przeciągnąć grubszy kabel bezpośrednio od akusa.
POWODZENIA.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
No ładnie tylko do czego ten drut oporowy na porcelanie ? Potencjometr do regulacji siły świecenia ? (wtedy mały być nie może)..Bocian pisze:..To jest wlacznik z XJ w calej okazalosci amerykanskiej techniki ery kosmicznejjak go zobaczylem to zwatpilem...
...kto byl pierwszy w kosmosie czy USA czy ruscy bo technika podobna.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
To dlatego jest ciepły..
Tak czy inaczej obwód silnoprądowy (w tym przypadku pewnie pomiędzy 10-20 A) lepiej skrócić do minimum (aku, bezpiecznik, przekaźnik,lampa) a przełącznik/włącznik steruje już przekaźnikiem przez zwykły przewód.
Minimalne spadki napięć i długowieczność włącznika.

Minimalne spadki napięć i długowieczność włącznika.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Tak ale w tym rozwiazaniu nadal na wlaczniku "wisza" tylne swiatla pozycyjne, przednie pozycje, oswietlenie tablicy, ewentualnie po podlaczeniu przyczepy kolejne pozycje i oswietlenie.zbig pisze:To dlatego jest ciepły..
Tak czy inaczej obwód silnoprądowy (w tym przypadku pewnie pomiędzy 10-20 A) lepiej skrócić do minimum (aku, bezpiecznik, przekaźnik,lampa) a przełącznik/włącznik steruje już przekaźnikiem przez zwykły przewód.
Minimalne spadki napięć i długowieczność włącznika.
A na regultorze oswietlenia kabiny wisi cala deska rozdzielcza, oswietlenie kabiny (w wersji limited dodatkowe pare punktow swietlnych pod sufitem)
to razem ok. z 20W dlatego taki duzy.
Dlatego u siebie dalem przekazniki jako odciazajace wlacznik.
Ciekawe ze wlacznik ten posiada w srodku bezpiecznik z bimetalu i jak temp w srodku przekroczy krytyczna to odcina doplyw pradu do wlacznika

Zapobiegnie pożarowi ale wygasi samochód..Bocian pisze:..Ciekawe ze wlacznik ten posiada w srodku bezpiecznik z bimetalu i jak temp w srodku przekroczy krytyczna to odcina doplyw pradu do wlacznika


Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
co do DMC auta to ja mam wpisane w dowodzik 2210 a DMC przyczepy figuruje u mnie jako 3250 - jaja jak berety
Co do podlanczania haka to na starcie proponuje zapodac z 2 przekaznikow na kierunkowskazy
pomaga bardzo
! kierunki nie wariuja jak oszalale po podlonczeniu przyczepy!! a i instalacji lzej!!
co do swiatel to rezygnuje z zakladanie przekaznikow bo u mnie juz sa zamontowane łoriginalnie ka sie okazalo - made in canada

Co do podlanczania haka to na starcie proponuje zapodac z 2 przekaznikow na kierunkowskazy


pomaga bardzo

co do swiatel to rezygnuje z zakladanie przekaznikow bo u mnie juz sa zamontowane łoriginalnie ka sie okazalo - made in canada

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Tak, mnie to spotkalo w srodku lasu o 23.30 jadac za radiowozemzbig pisze:Zapobiegnie pożarowi ale wygasi samochód..Bocian pisze:..Ciekawe ze wlacznik ten posiada w srodku bezpiecznik z bimetalu i jak temp w srodku przekroczy krytyczna to odcina doplyw pradu do wlacznikaBez ostrzeżenia ? W czasie jazdy ?

Na szczescie byli wyrozumiali. Potem drugi raz stracilem swiatla na trasie do Lodzi tez w nocy.
Swiatla;
Zamontowalem przekazniki i podlaczylem zaraz za bezpiecznikiem 40A (od siwatel) w "power distribution center". Dziala ok, dalem kable 2.5mm2 tak ze sobie radza, ale zeby bylo duzo jasniej to powiedziec nie moge. Troche jasniej jest ale bez rewelacji; chyba wina tkwi w samych reflektorach (slyszalem ze sa tacy co lampy do Malucha montuja
. A z grzaniem sie wylacznika to chyba faktycznie bardziej kwestia przyciemniania deski; troche sie wtedy ten drut oporowy grzeje 
Jezeli chodzi o chak to ten co mam zamiar kupic ma gniazdko na belce a nie pod i sam hak nie jest w dol wygiety tylko sterczy do tylu i do gory (patrz zdjecie haku Bociana). A z mocowaniem zawsze sie mozna pobawic przy pomocy wiertarki i szlifierki kontowej co by belka byla jak nawyzej i nie zadaleko od zbiornika
Zamontowalem przekazniki i podlaczylem zaraz za bezpiecznikiem 40A (od siwatel) w "power distribution center". Dziala ok, dalem kable 2.5mm2 tak ze sobie radza, ale zeby bylo duzo jasniej to powiedziec nie moge. Troche jasniej jest ale bez rewelacji; chyba wina tkwi w samych reflektorach (slyszalem ze sa tacy co lampy do Malucha montuja


Jezeli chodzi o chak to ten co mam zamiar kupic ma gniazdko na belce a nie pod i sam hak nie jest w dol wygiety tylko sterczy do tylu i do gory (patrz zdjecie haku Bociana). A z mocowaniem zawsze sie mozna pobawic przy pomocy wiertarki i szlifierki kontowej co by belka byla jak nawyzej i nie zadaleko od zbiornika
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

No a czemu podpiołeś się w PDC a nie na akumulator od razu ?
Zmierz jeszcze spadek napięcia akumulator -> PDC i będziesz mądrzejszy
jak żarówka przygotowana na 14V może rozsądnie świecic przy 10.5V
Bawiłem się troche w oblicznia jak u siebie montowałem przekaźniki, seryjnie wychodziło mi z obliczeń pomkiaru prądu i napięcia na żarówce że pobiera jakieś 38W prądu, w porówaniu do coś ponad 60W po zamontowaniu przekaźników. Mówimy o żarówce 55W, standartowej.
Zmierz jeszcze spadek napięcia akumulator -> PDC i będziesz mądrzejszy


Pod PDC bo nie chce miec pozaru w przypadku zwarcia w instalacji; jakis bezpiecznik po drodze musi byc!!! A nie ma sensu montowac oddzielnych bezpiecznikow, jak mam juz zainstalowane w PDC. Zresta PDC ma polaczenie z Aku przez linke fi 10 chyba, i dlugosci 15cm, wiec nie ma o czym mowic. Spadku napiecia tez mi sie juz miezyc nie chcialo, bo po prostu juz lepiej byc nie moze (tylko 2 metry kabla o przekroju 2.5mm2 po drodze do lewego leflektora; prawu ma max. 20-30cm). Wiec zostaja tylko same reflektory lub kurza slepota. To drugie raczej wykluczam, bo jak sobie porownam z tym jak Mercedes swieci to jest conajmniej dwukrotna roznica!!!!PKi pisze:No a czemu podpio³e¶ siê w PDC a nie na akumulator od razu ?
Zmierz jeszcze spadek napiêcia akumulator -> PDC i bêdziesz m±drzejszyjak ¿arówka przygotowana na 14V mo¿e rozs±dnie ¶wiecic przy 10.5V
Bawi³em siê troche w oblicznia jak u siebie montowa³em przeka¼niki, seryjnie wychodzi³o mi z obliczeñ pomkiaru pr±du i napiêcia na ¿arówce ¿e pobiera jakie¶ 38W pr±du, w porówaniu do co¶ ponad 60W po zamontowaniu przeka¼ników. Mówimy o ¿arówce 55W, standartowej.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Michal
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Hm no to chyba jednak lampy. Jak kupilismy Isuzu to najlepiej było widać drogę jak ktoś za mną jechał i pod naszym podwoziem jego światła świeciły. Szukam zamienników lamp ale na szybko solidnie oczyściłem styki i dałem żarówki, za przeproszeniem, Osram '+50%'. Dużo lepiej ale...
W dawnych czasach, gdy w Syrenie jeszcze miałem prądnicę, poprawiłem troche regulator napięcia. Światło z halogenów było fajne, zblizone do ksenonów ale dość często trzeba było wymieniać akumulator...
W dawnych czasach, gdy w Syrenie jeszcze miałem prądnicę, poprawiłem troche regulator napięcia. Światło z halogenów było fajne, zblizone do ksenonów ale dość często trzeba było wymieniać akumulator...
Juz sie pogodzilem ze swiatlami; widzialem ns necie zamienniki kloszy do cziroka chyba za jakies 100$ i porownanie ze standardowymi; bylo duuuuuuzo lepiej. No i komentarze ludzi o fabrycznych kloszach; sa do d...y jednym slowem. No ale zrobilem co moglem jak na razie; przynajmniej mniej mnie to bedzie irytowalo!
Jeszcze mam pytanie o hak; jakie macie atesty wbite na hakach; ten co sie zamiezam ma 1.8tony.... pasowalo by mi 2tony, ale nie wiem czy sa dostepne i czy warto (tak na przyszlosc, w razie jakbyco)
Jeszcze mam pytanie o hak; jakie macie atesty wbite na hakach; ten co sie zamiezam ma 1.8tony.... pasowalo by mi 2tony, ale nie wiem czy sa dostepne i czy warto (tak na przyszlosc, w razie jakbyco)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Daleko nie trzeba jezdzic.
Jeep Cherokee 84-95 reflektor gł. z poz. 142mmx200mm L=P - 22zl ?
Jeep Cherokee 84-96 reflektor gł. z poz. 142mmx200mm L=P (BOSH) - 140
Jeep Cherokee 84-96 reflektor gł. bez poz. 142mmx200mm L=P gładkie szkło - 74
http://daniels.lumena.com/suzuki/Gielda/cougar.htm
Roznice w cenie od 100$ przyjmuje w RedBullach
Jeep Cherokee 84-95 reflektor gł. z poz. 142mmx200mm L=P - 22zl ?

Jeep Cherokee 84-96 reflektor gł. z poz. 142mmx200mm L=P (BOSH) - 140
Jeep Cherokee 84-96 reflektor gł. bez poz. 142mmx200mm L=P gładkie szkło - 74
http://daniels.lumena.com/suzuki/Gielda/cougar.htm
Roznice w cenie od 100$ przyjmuje w RedBullach

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Jakos jeszcze nie udalo mi sie kupic haku... ale zato mialem czas na przemyslenia; mozna w zasadzie chyba kupic dowolny (czyt. duzo tanszy; np. uzywany) hak i przystosowac poprzez obrobke kontowka i spawarka do przymocowania do Szerokiego... pytanie tylko czy "fahowiec" na przegladzie nie bedzie kiwal glowa; w zasadzie chyba wazny jest tylko atest z podanym max obciazeniem haku....... czy moze sie myle?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość