Moj Xj jest słabawy (4.0)

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Blady78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 19, 2004 6:38 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Moj Xj jest słabawy (4.0)

Post autor: Blady78 » ndz sie 08, 2004 11:24 am

Ostatnio wtrociłem nim z wczasów - wszystko było ok - tylko że biedaczek cos słabawy jest. Max na długieeeeeej prostej jechał 140 (normalnie 120 było kłopotliwe) - gdzie szukac rpzyczyna (gaz mam - ale na beznynce niewiele lepiej - oczywiście mam antywybucha założony na dolocie powietrza - czyżby aż tak go to osłabiło). Szukam przyczyna. Buiedaczek ma problemy z wejściem -tak jak by mocy brakowało na obroty powyżej 3000 na 4-rce. Pomocy (swiece i przewody mam stare - czyzby moze to?).


Hilfe

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz sie 08, 2004 1:21 pm

Oj przyczyn może byc dużo, gaz zapewne osłabia maszyne, nawet jak przełączysz na benzyne - dolot powietrza jest zwężony.

Sprawdź wszystkie czujniki, jak masz silnik HO to sprawdź czy pokazuje jakiś kod błędu.

Sprawdź czy katalizator nie jest zapchany.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz sie 08, 2004 2:41 pm

jak sa stare przewody i swiece to tez warto je wymienić

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz sie 08, 2004 4:20 pm

podjedz tez do zaprzyjaznionego mechanika i niech ci cisnienie sprawdzi na cylindrach, pozniej bedziesz sie martwil reszta :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Blady78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 19, 2004 6:38 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Kable i swiece wymienilem juz

Post autor: Blady78 » ndz sie 08, 2004 4:37 pm

Z cisnieniem musze poczekac - (przynajmniej do poniedzialku). Silnik juz pracuje rowniej (wimiena swiec i kabli) - ale mam wrazenie ze mocy nie przybylo. Zapchany katalizator mzoe byc powodem bo mi czasem z przed katalizatora wode puszcza (przy smiganiu na gaz). Wiec to sprawdze rowniez.


Dzieki za sugestie bede informowal o postepach.


Bladzienki

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sie 09, 2004 9:51 am

A jak sprawdzic katalizator? Czy da sie go jakos przeczyscic/przedmuchac? Ile kosztuje nowy... pytam tak z ciekawosci i na przyszlosc...

ps. sam kiedys przechodzilem problem utraty mocy... ale umnie raczej problem tkwil w nodze ktora sie przyzwyczaila i chciala wiecej niz w samochodzie chyba :D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Blady78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 19, 2004 6:38 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem wyjasniony (tak twierdza specjaliści lokalni)

Post autor: Blady78 » pn sie 09, 2004 3:38 pm

Utrata mocy + puszczanie sporej ilości wody (wraz z niewielka iloscia oleju) spowodowane jest uszkodzoną uszczelka pod głowicę (dobrze ze nie sama głowica padła). Czeka mnie teraz nieco zabawy - ale zastanawiam się czy nie przeczekać do września gdy zostanie otwarty serwis w Jelczu Laskowice (pan Wiktor), bo lokalnym specjalistom się boję autko oddawać (nie jestem na tyle majętny by pewne koszsty - które i tak straszliwie poczuje - ponosic wielokrotnie). Nartazie kontroluje poziom płynów i śmigam nim bardzie oszczednie.

Czekam na wasze sugestie.

Tak poza tym gdzie takie uszczelkowe ustoństwo kupić by nie przepłacić (i o jakich tu kosztach mówimy?)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sie 09, 2004 4:23 pm

uszczelka+planowanie glowicy i ... - moze troche $$$ wyskoczyc :x

pozatym znajdz przyczyne takiego stanu rzeczy, czy sie przypadkiem nie zagzal itp...

najpierw wyeliminuj przyczyne a dopiero potem jej skutek coby niepotrzebnie 2 x tego samego nie robic
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Blady78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 19, 2004 6:38 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Byc moze tak

Post autor: Blady78 » pn sie 09, 2004 4:49 pm

Zgrzac sie mogl - ale to sprawa poprzedniego wlasciciela u mnei temeratura ok nie dochodzi nawet w korkach do 100 C. OJ słodkie wydatki. Oby na tym sie skonczylo

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sie 09, 2004 5:02 pm

marzyciel z Ciebie!! :)2

:lol: :lol: :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn sie 09, 2004 7:01 pm

to już koniec :)21
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Blady78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 19, 2004 6:38 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Cisnienie na cylindrach

Post autor: Blady78 » pt wrz 03, 2004 2:29 pm

Jakie byc powinno "wzorcowe" cisnienie na cylindrach w XJ 4.0 90r.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt wrz 03, 2004 4:01 pm

827 - 1034 kPa lub 120 - 150 psi lub 8,16 - 10,2 Аtm

roznica miedzy cylindrami 206 kPa lub 30 psi lub 2 Аtm

Jak bedziesz mierzyl to zrob probe olejowa za jednym razem. I gaz w desce podczas badania.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt wrz 03, 2004 5:11 pm

Głowicy w jeepach rzekomo sie nie planuje bo nie ma takiej potrzeby !? A jak jest wygięta dużo to to wyrzucenia.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Post autor: redy » sob wrz 04, 2004 11:07 am

Oj, nie wiem...
Czy to Jeep czy nie Jeep wymieniać uszczelkę bez planowania głowicy to chyba nie najlepszy pomysł, wiele nie zaoszczędzisz (w Lublinie jakieś 40 zeta) a przy okazji sprawdzisz sobie zaworki bo może co poniektórego przetrzeć trzeba...
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości