JAKIE OPONY BFGoodrich
Moderator: Student
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
JAKIE OPONY BFGoodrich
Mam pytanie, a nie widziałem, żeby ten temat już był... Jakie opony BFGoodrich założyć do Uaz'a 469B, mosty oryginalne, silnik 2,4 benzyna oryginał... Chodzi mi o to żeby sobie nie ukręcić niczego przy pierwszym wjeździe w teren... Pomóżcie proszę... A jak juz będziecie chcieli kasztanić, to najpierw wypowiedzcie sie na temat opon a później możecie to zrobić...
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu
2" + 265/75R16.. W końcu

- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
jaki to 8.40 / 15 czyli 8.40x8.40 / 15....
jeden cal to 2.5 cm czyli po 1.25 cm na strone...gaz i uaz jeździ na nich oryginalnie...ja na jakach nic nie ukręciłem a nie oszczędzałem zbytnio - pozatym producenci różnie robią - u jednego 31 to 74 cm a u drugiego 78 cm...podstawa to brak luzów w układzie napędowym (a w praktyce ograniczenie ich do minimum) bo to one najbardziej szkodzą...czy na jakach czy na bfg 31 będziesz jeździł bez wielkich scen - zależy to od stanu twojego auta...
jeden cal to 2.5 cm czyli po 1.25 cm na strone...gaz i uaz jeździ na nich oryginalnie...ja na jakach nic nie ukręciłem a nie oszczędzałem zbytnio - pozatym producenci różnie robią - u jednego 31 to 74 cm a u drugiego 78 cm...podstawa to brak luzów w układzie napędowym (a w praktyce ograniczenie ich do minimum) bo to one najbardziej szkodzą...czy na jakach czy na bfg 31 będziesz jeździł bez wielkich scen - zależy to od stanu twojego auta...
na bfg nie jeździłem ani na żadnej innej oponie o szerokości 10.5 - napewno lepiej niż na 8.40 ale różnica w cenie jest znaczna...za to ja 192 a 245 (standard uazowy) to duuża różnica...jeśli cię stać to kup bfg - napewno lepsze od jaków, ale można też kupić jaki a za oszczędzoną kase zrobić porządek z układem napędowym...no i jeszcze kierowca - wiele razy kotś poszedł na ruskich 245 tam gdzie inni stali na markowych oponach 

- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
luzy minimalne, bo umiem to z ojcem zrobić. kierowca też spokojny bo to mój ojciec... więc jakby co to moge zanabyć 32/11.5/15?? bo może za rok będe sciągał Patrola z niemcowni i przydałoby się, żeby to jakoś pasowało i tu, i tu... bo jak będzie patrol to Uaz tylko turystycznie... dla ojca do zabawy i jazdy za mna... a ja będe patrolem upalał
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu
2" + 265/75R16.. W końcu

Bezpiecznie jest 31/10,5/R15 i tak jak mówi Pan Banan, naważniejsza jest dbałośc o luzy na mostach, szczegónie atak z talerzem i jest to bardzo upierdliwe do korekty a reszta zależy od amoku opetańczego czy cię dorwie czy nie. Najgorsze jest oderwnaie kręcoego się koła od podłoża i ponowne uderzenie w glebe lub pełny but na ostrym podjeżdzie na dużych kołach. 

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Takie BFG 31-32" to jakieś 450 do 500 zł, felgę 16" z patrola sprzedasz Rempściarzom gdzieś za 150-180 z/ szt, za ile kupisz 15" felgi to nie wiem ale moze uda ci się zamienić w podobnej cenie, więc felgą bym się nie przejmował. Jeśli jesteś pewny tego patrola to z obserwacji mojej wynika, że patrol bez 33" to sobie nie pojeżdzi w terenie bo masa auta całkiem inna i ma nisko profilowaną ramę pośrodku więc za bardzo to i tak nie wchodzi zamiana w grę. Do Uaza szukałbym albo tanich nalewek 31" albo kupił ruskie do patrola min. 33" a nawet 35" i wtedy jeżdzi. 

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Wiadomo, że im szersza opona tym więcej na niej zaklejonego błota i lepsza trakcja związana z większym kontaktem bieznika i podłoża, dlatego jeśli już ktoś zdecyduje się na 33" w Gazie/Uazie to im węższa opona tym cięzar odśrodkowy zapchanej kręcącej się opony będzie mniejszy, jeśli jeżdzisz spokojnie, dbasz o luzy na moscie to pewnie da radę wsadzić i upalać wąską oponę 33"/10,5/r15 ale gwrancji nigdy nie masz. 

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość