Chłodnica oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » śr wrz 08, 2004 11:57 pm

moj silnik wszytskie plyny ma chlodnica sprawna termostat tez i sie przegrzewa, cisnienie raczej niskie, chlodnicy nie ma :)21

co wnioskujesz :)23 ?[/quote] może zaczyna się przycierać?termostat klęknięty?może go kiedyś mocno przegrzałeś?uszczelka pod głowicą?

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » czw wrz 09, 2004 12:04 am

[quote="Adampio"]Czyli przy lekko zjechanym silniku bilans cisnienia jest ujemny bo wzrost gestosci oleju spowodowany jego chlodzeniem nie kompnsuje spadku cisnienia w ukladzie (na panewkach) spowodowanego zbocznikowaniem chlodnica.

nie może być spadku temperatury z chłodnicą czy bez powinno być około 90 stopni za co odpowiedzialny jest termostat

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » czw wrz 09, 2004 12:08 am

hydraulik pisze:
wojtekd pisze:moj silnik wszytskie plyny ma chlodnica sprawna termostat tez i sie przegrzewa, cisnienie raczej niskie, chlodnicy nie ma :)21

co wnioskujesz :)23 ?
może zaczyna się przycierać?termostat klęknięty?może go kiedyś mocno przegrzałeś?uszczelka pod głowicą?
przeciez napsialem ze termostat ok, uszczelka tez raczej cala bo oleju w wodzie nie ma...
ZG 5.2 96r.

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » czw wrz 09, 2004 12:12 am

nie zawsze woda dostaje się do oliwy

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw wrz 09, 2004 12:19 am

Jeżeli chodzi o cłodnicę to ta z allegro ma na pewno większą wydajność od karbowanej rurki. Takie rurki są stosowane w plackach o średniej pojemności, albo jako chłodnice oleju do wspomagania. A te z radiatorami w silnikach dużej pojemności, a szczególnie turbo.
Przy sprawnym silniku chłodnica powinna podnieść ciśnienie przez obniżenie temperatury i zwiększenie gęstości. Chyba, że mamy padło, które puszcza olej bokami - wtedy będzie tylko gorzej.
Zastanawiam się jeszce nad jednym. Chcę zamontować naprawdę dużą chłodnice oleju do mojego GR (ze względu na wybuchowość głowicy). Pytanie tylko, czy można przechłodzić zbytnio olej (np: w zimie) i jaki to będzie miało wpływ na żywotność silnika??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 09, 2004 12:24 am

A nie lepiej zainstalować wymiennik ciepła woda-olej,taki jak jest stosowany w wielu silnikach?Stabilizuje to obie temperatury.Woda ogrzewająca się szybciej-podnosi temp zimnego oleju,a w przypadku zbytniego nagrzania oleju jest on przez tą wodę chłodzony?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw wrz 09, 2004 1:01 am

Akurat w Patrolu coś takiego jest, tylko mało wydajne.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » czw wrz 09, 2004 6:48 am

vandall1 pisze:A nie lepiej zainstalować wymiennik ciepła woda-olej,taki jak jest stosowany w wielu silnikach?Stabilizuje to obie temperatury.Woda ogrzewająca się szybciej-podnosi temp zimnego oleju,a w przypadku zbytniego nagrzania oleju jest on przez tą wodę chłodzony?
Jako że w Giezie nie mam chłodniczki ojeju zaproponuj od czego można takie coś zamotać ??
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw wrz 09, 2004 7:38 am

Bmw serii 5 lub 7 ma chlodnice wody polaczona z chlodnica oleju skrzyni automatycznej i pompa oleju znajdujaca sie w skrzyni podaje olej do chlodnicy a z chlodnicy dalej do skrzyni...zasilanie olejem nie jest bocznikowane i cisnienie nie spada...w poczatkowej fazie nagrzewania silnika woda ogrzewa olej aby mial jak najszybciej swoja temperature pracy a pozniej odbiera cieplo z oleju utrzymujac jego optymalna tem pracy...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw wrz 09, 2004 7:40 am

Koledzy chłoodnica oleju owszem wpływa na cisnienie oleju, bo olej chłodniejszy to i cisnienie większe, ale w uazie obojetnie czy silnik jest zajechany czy nie zawsze po właczeniu chłodnicy ciśnicenie spada. Szczególnie w tych silnikach co wyiscie na chłodnice maja pod alternatorem z przodu silnika. Dlaczego to jest proste czyjnik oleju jest ostatnim ze tak powiem elementem instalacji smarowania i pokazuje on bezposrednio cisnienie oleju jakie na niego działa. Jak otwieramy chłodnicę to jakbyśmy defakto otworzyli przepływ obok czyinika czyli nie całe cisnienie idzie na czyinik i defakto spadają wskazania na zegarze, choć powinny rosnąć bo niby zimnieiszy olej.
Reasumująć przy włączonej chłodnicy jest większe ciśnienie ale na wskażnikach mnieisze. Aby to było jeszcze prostrze to np. silnik nie młody na wolnych obrotach ma cisnienie 1 to po włączeniu chłodnicy ciśnienie spadnie do 0 na wolnych i wcale nie wskazuje to o awari silnika, i przy włączonej chłodnicy i ciśnieniu zero na zegarze nie pali się lampka, a wiadomo że ona gdy defakto było by takie cisnienie to gore.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw wrz 09, 2004 10:01 am

Cowboy to to chyba musisz flaszke dostac bo zawsze temat zakonczysz jak trzeba :D :D :D
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw wrz 09, 2004 12:13 pm

Co do UAz-a to moze ma i Kowboj racje ale u w mnie Woldze chlodnica odchodzi przed pelnprzeplywowym filtrem, a czujnik cisnienia mam w obudowie filtra czyli mierzy on cisnienie jakie IMHO idzie na panewki.
No i na oko (wskaznik) i na ucho (wieksza glosnosc) wlaczenie kranika chlodnicy wywoluje spadek cisnienia oleju.
Jedyny znany mi efekt zwiekszenia cisnienia oleju spowodowanego chlodzeniem tegoż wystepuje na czarnym podczas deszczu.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw wrz 09, 2004 7:23 pm

Kasprol pisze:Władziu poszukaj sobie wiekszych problemów Moze ci podpalic chałupe ??????? :lol: :lol:

Kasprol! Ty to potrafisz ucieszyć człowieka! :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 09, 2004 7:54 pm

cowboy_3151 pisze: Reasumująć przy włączonej chłodnicy jest większe ciśnienie ale na wskażnikach mnieisze. Aby to było jeszcze prostrze to np. silnik nie młody na wolnych obrotach ma cisnienie 1 to po włączeniu chłodnicy ciśnienie spadnie do 0 na wolnych i wcale nie wskazuje to o awari silnika, i przy włączonej chłodnicy i ciśnieniu zero na zegarze nie pali się lampka, a wiadomo że ona gdy defakto było by takie cisnienie to gore.
:o :o :o :)21 :)21 :)21
Czujnik mierzy ciśnienie w instalacji.Jezeli spada na zegarze-to spada też na panewkach.Widocznie nie tyle,zeby sie zapaliła lampka.
Jeżeli chłodnica oleju zasilana jest pompa smarujacą /z magistrali/i ma swobodny odpływ do miski-to ciśnienie zawsze spadnie.Przy zajechanych silnikach-może to przyspieszyć awarię.
Chłodnica włączona szeregowo z magistrala olejową-nie da tego efektu-bo spadek bedzie tylko na panewkach.Musi jednak wytrzymywać sama ciśnienie.Olej ma mieć temperaturę odpowiednią /poniżej 110 C/ i przechłodzony wcale nie jest dobry.Stosuje się tu też termostaty.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw wrz 09, 2004 8:02 pm

czyli zastosowanie chlodnicy od bmw 5 gdzie jest 2 w jednym tz.woda i olej i wytrzymalosc jest olejowej czesci poniewaz pompa podaje na chlodnice a z chlodnicy dalej
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 09, 2004 8:17 pm

JaFuzz pisze: Jako że w Giezie nie mam chłodniczki ojeju zaproponuj od czego można takie coś zamotać ??
A potrzebna?Ja sobie wstawiłem prosty układ pomiaru temp oleju i nigdy mi 110 nie przekroczyło.Najpierw bym to zbadał,a nie motał na zapas.
Natomiast zdarzyło się,owszem,że olej w skrzyni mi sie zagotował..
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 10, 2004 6:13 am

vandall1 pisze:A potrzebna?Ja sobie wstawiłem prosty układ pomiaru temp oleju i nigdy mi 110 nie przekroczyło.Najpierw bym to zbadał,a nie motał na zapas.
Natomiast zdarzyło się,owszem,że olej w skrzyni mi sie zagotował..
Myślę że potrzebna.... przez zmniejszenie miski olejowej (coby przedni most na niej negatywu swojego nie zostawiał) zmniejszyła się też niestety ilość ojeju w układzie :( myślę więc że mniejsza ilość oleju (4l zamiast 5) dużo wolniej oddaje ciepło do otoczenia... na zimę nie ma paniki ale latem... hmmm kto wie...
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 10, 2004 8:14 am

A moze zamiast tak kombinowac naspawc zeberka na misce? :D

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » pt wrz 10, 2004 11:33 am

I jeszcze dorobić tunel, dołożyć wentylator wymuszonego obiegu powietrza oraz intercooler coby air zimnym był :)22 :)21
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 12:15 pm

Ej Chopy! Se jaja robicie. Ja tu oczekiwałem podpory, że dobrze robię nabywając efektywniejszą chłodnicę, że silnik dobrze na tym będzie się smarował tec. a tu, panie, jakiś kulery? czy to coś obraźliwego?
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt wrz 10, 2004 12:17 pm

MOC pisze:nie chodzi o ilosc oleju a droge jaka musi pokonac, opory przeplywu, zmiana temperatury a przy tym gestosci itp.
trzebaby pompe o wiekszej wydajnosci zastosowac wowczas...
ale w tym wypadku to co to ma za znaczenie :)21
Olej w uazie chłodzony jest bocznikowo... Nie ma żadnego znaczenia dla smarowania silnika oporność przepływu przez chłodnicę.
A ogólnie chłodnica starego typu (tradycyjnego kształtu) jest słaba mechanicznie i łatwo pęka... z wiadomym skutkiem. Chłodnica typu faviera jest lżejsza, lepiej wymienia ciepło z otoczeniem (aluminium, nie stal...) - polecam.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 10, 2004 12:29 pm

SebastianS pisze:Olej w uazie chłodzony jest bocznikowo... Nie ma żadnego znaczenia dla smarowania silnika oporność przepływu przez chłodnicę
W UAZ-ie tak, ale co z ew. chlodnica do silnika Wolgi? U mnie jest zamknieta (zalozyl jeszcze poprzednik)

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob wrz 11, 2004 12:06 am

W gaz 24 jest taka sama... Dopiero 3102 chyba a na pewno 3110 mają taką favierowską.... lekką i sprawną.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » ndz wrz 12, 2004 1:26 pm

A gdzie oryginalnie w Woldze jest odejscie do chodnicy oleju?

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

chlodnica oleju

Post autor: ub40 » ndz wrz 12, 2004 8:07 pm

W moim przypadku jest tak, ze mam zawor odcinajacy olej do chlodnicy ale jest caly czas zamkniety poniewaz w lecie spada cisnienie ogolne oleju a w zimie jest nie potrzebna. W szczegolnych przypadkach tzn. straszny upal duze obciazenie uruczamiam jednak chlodnice oleju mimo ze cisnienie jest nizsze.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości