uaz mi przecieka...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

uaz mi przecieka...

Post autor: Majkello » pt wrz 10, 2004 8:02 am

witam.
Wczoraj wieczorem przy okazji wymiany korków, wylałem ze skrzyni rozdzielczej ok 2 litrów wody, a z dyfrów po 1,5 litra, zaraz zabieram się za skrzynię biegów i miskę.
Dziwna sprawa - odpowietrzenia mostów wyprowadzone do wysokości podszybia szczelnymi igielitowymi rurkami 5mm, wszystkie skrzynie szczelne, podkładki, silikon - nigdy z nich za bardzo nie ciekło - tylko rozdzielcza ostatnio posikała się z radości, że ma tak dużo płynów w środku.
Co z tym kwantem zrobić - jako zdeklarowany jebacz kijanek, wody po pas omijac nie mam zamiaru, a częsta wymiana oleju ze względu na koszty i uciążliwość dla środowiska - mnie nie bawi... :-?
Zastanawiałem się czy nie podłączyć nadciśnienia do odpowietrzników - kompresorek już mam, a 1 atmosferka nie powinna wysadzić uszczelnień...?
Tylko potrzebny mi regulowany (w zakresie od 0,1 do 1 atm) zaworek bezpieczeństawa i jakiś min. 8 wyjściowy rozgałęziacz na 5 mm rurkę - skąd to zdobyć?
Gdzie skrzynia biegów i rozdzielcza mają odpowietrzenia? czy są to takie same grzybki jak na mostach?
pozdro.
PS: niedawno wrociłem z Irkucka - panie jakie ceny! sprzęgiełka 1100 R (132pln) amortyzatory gazowe 900R (108pln) dostępne takie bajery jak klamki do szybek trójkątnych, korki oleju do dyfrów, klucze do sprzęgiełek i absolutnie każda inna część! polecam sklep "wsie dla UAZa" koło dworca autobusowego :D :D jest tam dokładnie to co sama nazwa wskazuje. :D
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 10, 2004 11:02 am

Ja mialem taka sama sytuacje w nivovskiej skrzyni biegow, a tez od ostatniej wymiany po wodzie nie jezdzilem. Wszystko szczelne a zamiast oleju mleko z woda. Kurde nie wiem co jest grane moze sie to jakos skrapla albo co. Reszta - dyfry, reduktor ok, tylko skrzynia ma taka przypadlosc. Moze ktos wyjasni o co chodzi?

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 10, 2004 11:43 am

Moze ciurka gdzies po karoserii woda deszczowa?

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 11:43 am

Bart03 pisze:Ja mialem taka sama sytuacje w nivovskiej skrzyni biegow, a tez od ostatniej wymiany po wodzie nie jezdzilem. Wszystko szczelne a zamiast oleju mleko z woda. Kurde nie wiem co jest grane moze sie to jakos skrapla albo co. Reszta - dyfry, reduktor ok, tylko skrzynia ma taka przypadlosc. Moze ktos wyjasni o co chodzi?

Zakładam, że przy poprzedniej wymianie wlewałeś do skrzyni olej... :)21
A na poważnie - przez jak długi czas użytkowałeś tę skrzynię? może podciągała wilgoć atmosferyczną? Nie ma cudów, żeby w skrzyni nie następowała minimalna choćby wymiana powietrza na skutek zmian temperaturowych i ciśnieniowych atmosfery. Ile tej wody w oleju było?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: uaz mi przecieka...

Post autor: SebastianS » pt wrz 10, 2004 11:57 am

Majkello pisze:...potrzebny mi regulowany (w zakresie od 0,1 do 1 atm) zaworek bezpieczeństawa i jakiś min. 8 wyjściowy rozgałęziacz na 5 mm rurkę - skąd to zdobyć?
Ze sklepu akwarystycznego :)20

A co do wody - zaciągasz przez simmeringi wskutek obniżenia temperatury, a zatem i ciśnienia.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 10, 2004 5:05 pm

Skrzynie kupilem nowa piatke i zrobilem na niej ok. 30 tys km przez trzy lata. W oleju nia bylo strasznie duzo wody (gdzies 50ml) ale wygladal jak kawa z mlekiem. Zalalem nowy ale niestety juz ja troche slychac. Tak przy okazji moze zna ktos jakis dodatek do oleju zeby to wyciszyc.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 6:00 pm

Bart03 pisze:Skrzynie kupilem nowa piatke i zrobilem na niej ok. 30 tys km przez trzy lata. W oleju nia bylo strasznie duzo wody (gdzies 50ml) ale wygladal jak kawa z mlekiem. Zalalem nowy ale niestety juz ja troche slychac. Tak przy okazji moze zna ktos jakis dodatek do oleju zeby to wyciszyc.

Tytan Renep jest podobno najlepszy. Tak mówi teoria. Praktyki jeszcze nie znam.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 10, 2004 6:02 pm

Ok to w takim razie ja to przetestuje i dam znac.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 6:04 pm

W Krakowie chcą 36 pln za literek. A jak u Was?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: uaz mi przecieka...

Post autor: JaFuzz » pt wrz 10, 2004 6:31 pm

Majkello pisze: Zastanawiałem się czy nie podłączyć nadciśnienia do odpowietrzników - kompresorek już mam, a 1 atmosferka nie powinna wysadzić uszczelnień...?
Tylko potrzebny mi regulowany (w zakresie od 0,1 do 1 atm) zaworek bezpieczeństawa i jakiś min. 8 wyjściowy rozgałęziacz na 5 mm rurkę - skąd to zdobyć?
z zaworkiem to lipa... jestem też w trakcie kombinowania jak to zrobić z tym nadciśnieniem.... a myślę że 1 atm może zaszkodzić zemmerom... jak na razie wykombinowałem kompresorek od szajs pompek za 17 szelestów... rurki i trójniki to nie problem... problem z włącznikiem... dumam nad kaszlakowym czujnikiem od kontrolki smarowania silnika... wyłącza to to kontrolkę przy ciśnieniu oleju 0,4 ... więc by w zupełności starczyło coby wyłączało kompresorek jak ciśnienie osiągnie te 0,4... ale... czy tak samo będzie działało na niego powietrze jak olej ... tego nie wiem... :( ale sprawdze
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » pt wrz 10, 2004 7:04 pm

nie wiem dokladnie jak to w starze 266 rozwiazane jest to odpowietrzanie/napowietrzanie mostow.. tam tez jest pompowane powietrze do mostu ale o uszczelnieniach i cisnieniu pojecia nie mam :(
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: uaz mi przecieka...

Post autor: RudeBoy » pt wrz 10, 2004 7:19 pm

SebastianS pisze:
Majkello pisze:...potrzebny mi regulowany (w zakresie od 0,1 do 1 atm) zaworek bezpieczeństawa i jakiś min. 8 wyjściowy rozgałęziacz na 5 mm rurkę - skąd to zdobyć?
Ze sklepu akwarystycznego :)20

A co do wody - zaciągasz przez simmeringi wskutek obniżenia temperatury, a zatem i ciśnienia.
Jest jakis patent poza pompowaniem powietrza w podzespoly?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 10, 2004 7:27 pm

nie wjezdzac do wody :roll:


:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 10, 2004 9:27 pm

MOC pisze:nie wjezdzac do wody :roll:


:)21
heheheh nono wiesz coś o tym :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 10, 2004 9:29 pm

ja ?? skad :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pt wrz 10, 2004 9:40 pm

a kompac sie mozna...?
np. w wannie?

czy tez moze wode zaciagnac?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 10, 2004 10:16 pm

RudeBoy pisze:a kompac sie mozna...?
np. w wannie?

czy tez moze wode zaciagnac?
no można jak ci się bączek cofnie :)
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 10, 2004 10:16 pm

MOC pisze:ja ?? skad :)21
O NIE !!! czyżby jakaś powódź w garażu .... O NIE !!!
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pt wrz 10, 2004 10:27 pm

JaFuzz pisze:
MOC pisze:ja ?? skad :)21
O NIE !!! czyżby jakaś powódź w garażu .... O NIE !!!
:)2 :)2 :)2
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt wrz 10, 2004 11:34 pm

Zastanawiałem się czy nie podłączyć nadciśnienia do odpowietrzników - kompresorek już mam, a 1 atmosferka nie powinna wysadzić uszczelnień...?
Tylko potrzebny mi regulowany (w zakresie od 0,1 do 1 atm) zaworek bezpieczeństawa i jakiś min. 8 wyjściowy rozgałęziacz na 5 mm rurkę - skąd to zdobyć?
Gdzie skrzynia biegów i rozdzielcza mają odpowietrzenia? czy są to takie same grzybki jak na mostach?
1 atmosfera wydmucha ci cały olej w kilka minut. Jest to cisnienie odpowiedające głebokości 10 m wody! Tyle ci chyba nie trzeba do brodzenia. No chyba, że masz U-aza :lol:
0,1 atmosfery to jest tyle ile potrzeba, i nie powinno być problemów z przeciekami. Do uzyskania takiego ciśnienia możesz użyć regulowanego reduktora do CO2. Stosuje się je w migomatach i saturatorach.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: uaz mi przecieka...

Post autor: SebastianS » sob wrz 11, 2004 12:58 am

RudeBoy pisze:
SebastianS pisze:
Majkello pisze:...potrzebny mi regulowany (w zakresie od 0,1 do 1 atm) zaworek bezpieczeństawa i jakiś min. 8 wyjściowy rozgałęziacz na 5 mm rurkę - skąd to zdobyć?
Ze sklepu akwarystycznego :)20

A co do wody - zaciągasz przez simmeringi wskutek obniżenia temperatury, a zatem i ciśnienia.
Jest jakis patent poza pompowaniem powietrza w podzespoly?
Jest. Założyć po drugim zimmerze na każdą piastę koła, ale odwrotnie... Są takie cienkie zimmery, że się dwa zmieszczą spokojnie... W ten sposób jeden uszczelnia oleum, drugi od zewnątrz - ewnetualną wodę...
Gorzej w skrzyni - tam miejsca na dwa zimmery może nie być... Ale watro to sprawdzić.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 11, 2004 2:43 am

JaFuzz pisze:
MOC pisze:ja ?? skad :)21
O NIE !!! czyżby jakaś powódź w garażu .... O NIE !!!

ty idz smietnik remontowac bo dopiero bedzie wstyd jak pierwszy syfem wyjade :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » sob wrz 11, 2004 7:32 am

MOC pisze: ty idz smietnik remontowac bo dopiero bedzie wstyd jak pierwszy syfem wyjade :)21
Spoko spoko... syf śmiga w ciodziennym użytkowaniu... bo do roboty nim śmigam... więc masz pecha :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości