
Regulamin 2009 pkt.4.5
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5

Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 7:28 pm przez mirek_to, łącznie zmieniany 1 raz.
T2 optymista
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Dlatego, właśnie pomyślałem o stworzeniu klasy OPEN, która byłaby połączeniem klasy narodowej i KJST, i nie wchodziłaby do klasyfikacji generalnej RMPST, dla samochodów o dowolnym zakresie modyfikacji ale spełniających określone normy bezpieczeństwa( klatka, fotele, pasy, kaski, gaśnice itp.) Ci którzy nie zdąrzyli zmienić samochodów mogliby się ścigać dalej i nowi mieliby jak zacząć.
Nasi koledzy za granicą mają klasy Open więc w czym problem u nas? Z nadmierną frekfencją nie mamy jeszcze problemu, rajdy są dla zawodników - płacimy za to, a organizatorzy nie mają za dużo pieniędzy, kaźde wpisowe się przyda.
Jak trasy się wydłużą i wygładzą to nasze pokraki same zaczną znikać za 2-3lata, bo nie będą w stanie nawiązać walki z T1.
Nasi koledzy za granicą mają klasy Open więc w czym problem u nas? Z nadmierną frekfencją nie mamy jeszcze problemu, rajdy są dla zawodników - płacimy za to, a organizatorzy nie mają za dużo pieniędzy, kaźde wpisowe się przyda.
Jak trasy się wydłużą i wygładzą to nasze pokraki same zaczną znikać za 2-3lata, bo nie będą w stanie nawiązać walki z T1.
T2 optymista
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Mirek wszystko ok. klasa open super tylko trzeba też pomyśleć o zawodnikach z mniejszym silnikiem starej klasy o2. Z Poznania znam dwie załogi które miały w tym roku wystartować w tej klasie lecz po ogłoszeniu regulaminu chyba zrezygnują. Moje zdanie jest takie choć wiem że już za późno klasa T1 T2 TH jeśli się zbierze a oprócz tego O2 o O3 która mogłaby nie wchodzić do klasyfikacji generalnej jeśli tu jest problem, a oprócz tego KJST który uczyłby nowych zawodników jak poruszać się w Mistrzostwach Polski .Trochę żałuję że nie zabrałem głosu jak Piotrek prosił o głosy w sprawie regulaminu bo widzę że sprawa już jest pozamiatana.
Szczerze mówiąc liczyłem na to że najpierw zabiorą się za zorganizowaniem lepszych tras lepszego zaplecza i większej medialności tego sportu, a później ograniczą ilość zawodników.
Polacy jakoś nie umieją docenić tego co mają i przysłowie "cudze chwalicie swego nie znacie" jest tu jak najbardziej trafne. Super hałda najlepsza eliminacja w Polsce najładniejszy teren do jazdy terenowej moim oczywiście zdaniem i co przyjechały pepiczki po marudzili, Polacy ogon podwinęli i hałda się skończyła. Czesi mieli zrobić zajefajną eliminacje w Pradze i co olali nas ciepłym ........ z góry. Myślę że to powinno dać do myślenia prawda? Najpierw zróbmy fajne eliminacje Mistrzostw Polski niech stanie się medialne a później zaostrzajmy przepisy. Przykładem na Islandi Formula Off Road impreza medialna i znana na całym świecie, choć niektóre sprzęty miernej jakości.
Szczerze mówiąc liczyłem na to że najpierw zabiorą się za zorganizowaniem lepszych tras lepszego zaplecza i większej medialności tego sportu, a później ograniczą ilość zawodników.
Polacy jakoś nie umieją docenić tego co mają i przysłowie "cudze chwalicie swego nie znacie" jest tu jak najbardziej trafne. Super hałda najlepsza eliminacja w Polsce najładniejszy teren do jazdy terenowej moim oczywiście zdaniem i co przyjechały pepiczki po marudzili, Polacy ogon podwinęli i hałda się skończyła. Czesi mieli zrobić zajefajną eliminacje w Pradze i co olali nas ciepłym ........ z góry. Myślę że to powinno dać do myślenia prawda? Najpierw zróbmy fajne eliminacje Mistrzostw Polski niech stanie się medialne a później zaostrzajmy przepisy. Przykładem na Islandi Formula Off Road impreza medialna i znana na całym świecie, choć niektóre sprzęty miernej jakości.

MAREK MAHINDRA
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
To wszystko prawda. Ale ja znowu napisze bo nie moge pojac tego co piszesz:
"Z Poznania znam dwie załogi które miały w tym roku wystartować w tej klasie lecz po ogłoszeniu regulaminu chyba zrezygnują."
To ze zwezki i masy sa obowiazkowe we wszystkich klasach wiadomo od 2 lat. Jesli oni TERAZ czytaja regulamin to jest o 2 lata za pozno. Sorry, moga miec tylko do siebie pretensje.
Tak czy nie?
domator
"Z Poznania znam dwie załogi które miały w tym roku wystartować w tej klasie lecz po ogłoszeniu regulaminu chyba zrezygnują."
To ze zwezki i masy sa obowiazkowe we wszystkich klasach wiadomo od 2 lat. Jesli oni TERAZ czytaja regulamin to jest o 2 lata za pozno. Sorry, moga miec tylko do siebie pretensje.
Tak czy nie?
domator
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Piotrek owszem tyle tylko że także napisałem że nikt nie przypuszczał że zupełnie odsunie się klasę O. Sory ale ja też tak myślałem dlatego zbudowałem samochód do tej klasy. 

MAREK MAHINDRA
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Marek, ale to BYLO napisane. No to jak nikt nie przypuszczal....
W zal 13 regulaminu RMPST 2008 http://www.rajdy4x4.pl/rmpst/regulaminy/2008/zal13.pdf
jest napisane:
"Uwaga: Od roku 2009 obowiązywać będzie ważenie samochodów i zwężki wlotu powietrza we wszystkich klasach."
WSZYSTKICH klasach....
domator
PS. A wogole to mi sie wydaje ze to juz pisali nawet w 2007 albo przynajmniej sie o tym mowilo....
W zal 13 regulaminu RMPST 2008 http://www.rajdy4x4.pl/rmpst/regulaminy/2008/zal13.pdf
jest napisane:
"Uwaga: Od roku 2009 obowiązywać będzie ważenie samochodów i zwężki wlotu powietrza we wszystkich klasach."
WSZYSTKICH klasach....
domator
PS. A wogole to mi sie wydaje ze to juz pisali nawet w 2007 albo przynajmniej sie o tym mowilo....
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
ok.Piotrek masz racje dalismy ciala dlatego w tym roku nie startujemy
MAREK MAHINDRA
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Wiem. Przykro mi. Ja tez nie startuje (w calym cyklu RMPST). Niestety to jest troche jak z gospodarka czy innymi "reformami" - Najpierw trzeba zabic/zniszczyc cos a potem trzymac kciuki zeby powstalo na nowo. Od pocztaku bylo wiadomo ze ta zmiana przepisow spowoduje ze nie bedzie zawodnikow przez 1-2 lata. Trudno.
domator
domator
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Mirku.
Najbardziej martwi mnie to iż nikt kto pisał regulamin 2009 nie wpadł na pomysł stworzenia klasy Open, nawet nikt nie raczył podpatrzyć jak to jest u naszych sąsiadów, ba bo po co, znowu jakaś tam klasa Open , zbieranina świrów różnej maści, frekwencja nie do opanowania, tylko problem i nic więcej. Biorąc pod uwagę fakt iż w tym roku nie będzie H4x4 na którą to w porywach docierało 60 samochodów, można by było pokusić się o stwierdzenie iż zawodnicy tam startujący spróbowali by swoich sił w RMPST. Tu ukłon w strone KJST przedszkola dla przyszłych zawodników, szkoły która moim zdaniem uczy „młodych” pokory i zachowania się na „boisku”. Kiedyś żeby dostać licencję trzeba było ukończyć parę KJS-ów, a żeby nie podnosić zawodnikom ciśnienia regulamin zabraniał mierzenia czasu (nikt tego przepisu niestosował).
Piotrze.
O ważeniu i zwężkach była mowa w regulamine z 2008 roku i dobrze o tym wszyscy wiedzieli (no może wszyscy), ale liczyłem iż idziemy do europy a przykład bierzemy z Czechów gdzie już wtedy była klasa Open, ale się przeliczyłem no i tyle. To że na zwężce nie da się jechac już pisałem i do tego fatalnego odczucia, jazdy lokomotywą parową wstecz nie chcę wracać.
Bigo.
Moim zdaniem masz rację iż nie ma możliwości stworzenia klasy Open, „Ustawodawcy” chodzi tu prawdopodobnie o podklasy w klasach, ale tak naprawdę o co Mu chodzi to on sam pewnie nie wie.
Reasumując na powstanie klasy Open nie mam co liczyć, pozostaje tylko nadzieja, iż będzie do czego wracać za parę lat.
ps. W tym roku upalamy po łąkach, a co tam kij w oko rolnikom.
Najbardziej martwi mnie to iż nikt kto pisał regulamin 2009 nie wpadł na pomysł stworzenia klasy Open, nawet nikt nie raczył podpatrzyć jak to jest u naszych sąsiadów, ba bo po co, znowu jakaś tam klasa Open , zbieranina świrów różnej maści, frekwencja nie do opanowania, tylko problem i nic więcej. Biorąc pod uwagę fakt iż w tym roku nie będzie H4x4 na którą to w porywach docierało 60 samochodów, można by było pokusić się o stwierdzenie iż zawodnicy tam startujący spróbowali by swoich sił w RMPST. Tu ukłon w strone KJST przedszkola dla przyszłych zawodników, szkoły która moim zdaniem uczy „młodych” pokory i zachowania się na „boisku”. Kiedyś żeby dostać licencję trzeba było ukończyć parę KJS-ów, a żeby nie podnosić zawodnikom ciśnienia regulamin zabraniał mierzenia czasu (nikt tego przepisu niestosował).
Piotrze.
O ważeniu i zwężkach była mowa w regulamine z 2008 roku i dobrze o tym wszyscy wiedzieli (no może wszyscy), ale liczyłem iż idziemy do europy a przykład bierzemy z Czechów gdzie już wtedy była klasa Open, ale się przeliczyłem no i tyle. To że na zwężce nie da się jechac już pisałem i do tego fatalnego odczucia, jazdy lokomotywą parową wstecz nie chcę wracać.
Bigo.
Moim zdaniem masz rację iż nie ma możliwości stworzenia klasy Open, „Ustawodawcy” chodzi tu prawdopodobnie o podklasy w klasach, ale tak naprawdę o co Mu chodzi to on sam pewnie nie wie.
Reasumując na powstanie klasy Open nie mam co liczyć, pozostaje tylko nadzieja, iż będzie do czego wracać za parę lat.
ps. W tym roku upalamy po łąkach, a co tam kij w oko rolnikom.

Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Nie chciałbym być złosliwy, ale mieliście Koledzy kilka tygodni na wpisanie swoich pomysłów i propozycji regulaminowych na ten rok! ->
Domator czekał, czekał, ponaglał...
Nie płaczcie więc teraz nad rozlanym mlekiem!
Kto miał Wam te klasy wymyslić? BetonPZM-ot? Nie żartujcie!

Domator czekał, czekał, ponaglał...
Nie płaczcie więc teraz nad rozlanym mlekiem!
Kto miał Wam te klasy wymyslić? BetonPZM-ot? Nie żartujcie!
- Robert suzuka
- jestem tu nowy...
- Posty: 83
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 6:39 pm
- Lokalizacja: Łask
- Kontaktowanie:
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Zgadzam się w pełni. Jak mi Paweł fure budował to wiadomo było o zwężce i wcale diesla nie włożyłem. Ja wiedziałem o zwężkach w 2007 roku. Jak by teraz klasę th nazwali open i sywierdzili że się nic nie zmienia tylko zwężki o których była mowa już dawno to byście nic nie gadali. Uszanujcie chociaż to co mamy i przestańcie piep.... To sa te same klasy. Czego się boicie, że wam Dudziak dokopie? Ma prawo w końcu bo jest dobrym kierowcą. Mimo że mam samochód mocniejszy od niego to szedl za mną zawsze ostro. Ma po prostu doświadczenie. Jak bym się z nim zamienił to tylko smród bym wąchał. A w KJST z Bystrym Suzukami szliśmy łeb w łeb. Była zajebista walka, Bystry pamięta ostatnią rundę. Teraz z moją 2,5 litrówką robił mnie na minuty (jak mu fura nie klękła). Nie płakalem z tego powodu. A tutaj same narzekania. Zamieńmy się samochodami ze zwężkami i masą i zobaczymy. I tak wasza 4 litrówka będzie mocniejsza. Nie będę płakał jak baba. Jedźcie na 1/4 mili bo tam liczy się bardziej sprzęt nie kierowca.
Nawet teraz po tych zmianach sponsorzy lepiej patrzą a wy powiecie pewnie że ich nie ma a kasy brak. My 2008 przejeździliśmy za free. Komuś to się udało? Przestańcie się rozczulać i weźcie się do roboty. Koniec narzekania i pomyślcie lepiej o KJST.
Nawet teraz po tych zmianach sponsorzy lepiej patrzą a wy powiecie pewnie że ich nie ma a kasy brak. My 2008 przejeździliśmy za free. Komuś to się udało? Przestańcie się rozczulać i weźcie się do roboty. Koniec narzekania i pomyślcie lepiej o KJST.
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
temat powinien byc raczej tu :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8#p2247628
Mnie osobiscie dziwi, ze tak szybko wszyscy odpuszczaja. Ja sie nie ma T1 albo T2 to chyba warto sprobowac w TH skoro wiadomo, ze sa tak mocno rowne szanse. Wygra zawsze lepszy !
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8#p2247628
Mnie osobiscie dziwi, ze tak szybko wszyscy odpuszczaja. Ja sie nie ma T1 albo T2 to chyba warto sprobowac w TH skoro wiadomo, ze sa tak mocno rowne szanse. Wygra zawsze lepszy !
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Panowie a słyszeliście jeszcze o czymś takim jak przyjemność z jazdy, czy wam na tym nie zależy i liczy sie tylko wygrana? Dla mnie osobiście auto musi zapierdalać (sory) i tyle, jak mam pyrkać i za to dostać puchar to wole poupalać w sobote po łące.
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Teraz @bystry już Cię nie rozumiem. Na takim np. rajdzie Dakar wszyscy mają zwężki i przepisową wagę. I co? Przemieszczają się tylko? Czy średnia prędkość VW w okolicy 120km/h na jednym z odcinków specjalnych to jazda taś tasiem? Policz sobie jakie średnie prędkości osiągałeś do tej pory na rundach i może się rapem okazać, że stałeś w porównaniu z rajdami typu Baja, nie mówiąc już o Cross Country. Auto na pewno gorzej przyspiesza i ma mniej mocy, ale z 4 litrowego motoru BMW powinieneś i tak wydusić powyżej 250 koni mechanicznych. To mało? Jeżdżąc w O2 mieliśmy ok. 200 koni i też dało się jechać.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- Robert suzuka
- jestem tu nowy...
- Posty: 83
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 6:39 pm
- Lokalizacja: Łask
- Kontaktowanie:
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Masz rację Biga. Ale jak kogoś tu przekonać zeby jechać skoro wszyscy są załamani. Zobaczycie ze teraz sami pogrzebiecie ten sport.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Biga kolego powiedz mi jak chcesz wyciągnąć ponad 250 koni z 4.0 BMW gdzie nominał jest 286 koni przy ZWĘŻCE chętnie posłucham i dostosuje się do wskazówek jeśli będą w rozsądnej cenie. Stary to nie dakarowe załogi fabryczne gdzie kasa płynie strumieniami.
z poważaniem
Marek Mahindra
z poważaniem
Marek Mahindra
MAREK MAHINDRA
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
To nie jest raczej pytanie do mnie, tylko do specjalistów.
Wg. pewnych źródeł można nawet więcej. Poczytaj tu:
http://dakar.orlenteam.pl/nissan-navara ... ction.html
3954 ccm - 290KM
Albo np. tu :
http://joomla.projektdakar.pl/index.php ... &Itemid=92
Wszystko kosztuje pieniądze. Ale wcale nie oznacza to, że raptem należy wszystko rzucić i stwierdzić - nie da się.
Są ludzie w tym podłym kraju co się na tym znają i nie czekają na pieniądze koncernów. Wystarczy poszukać.

Wg. pewnych źródeł można nawet więcej. Poczytaj tu:
http://dakar.orlenteam.pl/nissan-navara ... ction.html
3954 ccm - 290KM
Albo np. tu :
http://joomla.projektdakar.pl/index.php ... &Itemid=92

Wszystko kosztuje pieniądze. Ale wcale nie oznacza to, że raptem należy wszystko rzucić i stwierdzić - nie da się.

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Biga kolego ale Ty cały czas mówisz o profesjonalnym przerobieniu silnika za grubą kasę.Dakar to nie ta bajka obudź się kolego. Mnie na razie na taką kasę nie stać i myślę że wielu ludzi też nie. Kiedyś ten sport był dla większości a teraz dla tych co mają kasę. Mam nadzieje że tego nie chcieliście. Teraz dopiero zacznie się wyścig zbrojeń tylko ciekawe ilu zostanie?
Mam jeszcze jedno pytanie bo obiło mi się o uszy że ten rok jest ostatnim rokiem TH czy to prawda? Bo jeśli tak to w ogóle nie widzę sensu na przebudowę.
Mam jeszcze jedno pytanie bo obiło mi się o uszy że ten rok jest ostatnim rokiem TH czy to prawda? Bo jeśli tak to w ogóle nie widzę sensu na przebudowę.
MAREK MAHINDRA
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Szanowni koledzy.
Zbigniew Tełowski obiecał mi komentarz do regulaminu RMPST 2009.
Czy ktoś ma jakieś konkretne pytanie? Mógłbym je wykorzystać.
pozdrawiam
Paweł
Zbigniew Tełowski obiecał mi komentarz do regulaminu RMPST 2009.
Czy ktoś ma jakieś konkretne pytanie? Mógłbym je wykorzystać.
pozdrawiam
Paweł
...to je reli...
...były pilot...

...były pilot...


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Pasza chętnie pogadam podaj numer tel albo daj głuchego na 504-009-515
MAREK MAHINDRA
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Panowie i Panie mam pytanko.Czy w sezonie 2009 ktoś ma ochote jeździc w klasie TH?Czy tylko ja z Robertem mamy jaja do ścigania bo widzę że 4 litrówki z klasy 03 się popłakały i wolą jeżdzic w koło trzepaka.
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Chcemy wystartować w TH w pierwszych 2 lub 3 rundach, ale nie jest to jeszcze pewne i wyjaśni się w ciągu najbliższych 2 tygodni.
(to chyba wystarczy żebyście zrobili mistrza polski w TH
a my przy okazji jak frekfencja nie dopisze 2 miejsce
)
(to chyba wystarczy żebyście zrobili mistrza polski w TH



T2 optymista
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
- Robert suzuka
- jestem tu nowy...
- Posty: 83
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 6:39 pm
- Lokalizacja: Łask
- Kontaktowanie:
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Pasza spytaj się czy coś zrobią z pojawieniem się rajdów w mediach. Myślę że to jest bardzo ważne dla startujących aby zmniejszać koszty. I czy w końcu będzie jakaś wzmianka o KJST?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:41 am
Re: Regulamin 2009 pkt.4.5
Wole w ogóle nie jeździć niż startować ze zwężką stary u mnie zwężka ma mieć ok 25 mm czy uważasz że to na prawdę frajda tłuc się i katować tak silnik. Zadzwoń do Piotra i zapytaj się jak się jeździ mega zajebiście! Start do setki to poziom fiata 126p i to jeszcze z przedmuchem,sprawdzone przez Piotrka na jego aucie a ja mam jeszcze mniejszą zwężkę. Mnie nie stać na kolejny wydatek ok. 20 000 żeby przerobić samochód bo już teraz te samochody nie są warte więcej niż 25 000 KTO JE KUPI. Brak nowych zawodników powoduje że możemy sobie je.... A jeśli macie takie fundusze by wystartować to jazda na tytuł macie jakieś szanse o ile będzie was tylu.
MAREK MAHINDRA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości