Land Cruiser 90
Moderator: Mroczny
Land Cruiser 90
Witam wszystkich i mam zarazem takie pytanko: czy LC 90 jest odpowiedni do budowy wyprawówki ? Ogólnie auto jest duże, masa akcesoriów, cenowo przystępne i co ważne, na całym świecie znajdzie się do niego części. Zastanawia mnie jedynie czy jednostki napędowe ( oczywiście myślę o dieslach) są do tego odpowiednie? Bo dowiedziałem się że ten motor 3.0 125 KM nie lubi przechyłów a takich na pewno nie zabraknie na drodze wyprawówki, i czy chodzi tu o pionowe ściany, czy o nieznaczne przechyły terenu, z kolei motor 3.0 160KM jest cholernie wrażliwy na jakość paliwa, a w niektórych krajach typu wschód itp z jakością paliwa jest "średnio". Zatem chciałbym się dowiedzieć jak wy to widzicie.
Cool jest 

Re: Land Cruiser 90
Generalnie miała być wyprawówka z hiluxa tego 1998 - 2005, jednak motor ma troszeczkę za mało mocy, a to może się w niektórych momentach przydać, chyba żeby mu zmienić program, robił ktoś coś takiego już?
Cool jest 

Re: Land Cruiser 90
chyba LC95 a nie LC90 bo ta druga to krótka 
co do przechyłów
to 90 bierze udział w magam a tam sa przechyły... więć jakos nie wierze w te nowinki techniczne


co do przechyłów

emeryt off
Re: Land Cruiser 90
no dokładnie tak 95
czyli jak najbardziej można taką wyprawówkę z niej zrobić
a jak pomysł z hiluxem??
No i który motór do tej 95 ? common rail kusi bo nie dość , że mocniej ciągnie to mniej spala...


No i który motór do tej 95 ? common rail kusi bo nie dość , że mocniej ciągnie to mniej spala...
Cool jest 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Standardowy silnik w J90 (czyli 1KZ-TE) - nie wiem, czy to od przechyłów, ale jest po prostu delikatny. Ostatnio wymieniałem taki, a uszkodzony był dokładnie oglądany. I okazało się: w głowicy popękane wszystkie komory wirowe, plus na jednym cylindrze pęknięty mostek między zaworami. W bloku cylindrów pęknięty płaszcz wodny na trzecim cylindrze (pęknięty cylinder) od strony wymiennika ciepła oleju. Silnik ok. 300 tysięcy km.
Ale zdarzały się też młode siniki z problemami.
Generalnie nie mam dobrego zdania na temat długowieczności tych jednostek.
Inna "wada" w prado to listwa kierownicza. Dobra na asfalty, ale delikatna. Zdarza się ją zwyczajnie połamać.
Tu, w Islandii, tego modelu w zasadzie wogóle nie przerabia się do jazdy w terenie. Za delikatny.
Ale zdarzały się też młode siniki z problemami.
Generalnie nie mam dobrego zdania na temat długowieczności tych jednostek.
Inna "wada" w prado to listwa kierownicza. Dobra na asfalty, ale delikatna. Zdarza się ją zwyczajnie połamać.
Tu, w Islandii, tego modelu w zasadzie wogóle nie przerabia się do jazdy w terenie. Za delikatny.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Kod: Zaznacz cały
No i który motór do tej 95 ?

emeryt off
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Land Cruiser 90
1. przekładnia kierownicza rodem praktycznie z osobówki
2. niezależne zawieszenie słabe
2. niezależne zawieszenie słabe
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Land Cruiser 90
heh jak zwykle jedni chwalą drudzy nie
Osobiście też spotkałem się z kilkoma wyprawówkami zrobionych z 95 , co nie znaczy, że były one dobre i odwrotnie. Jakby nie patrzeć każda bryka będzie miła jakieś wady tylko trzeba wybrać tą co ma ich najmniej

W takim razie pomyśli się nad hiluxem


dosłownie to samo mi powiedział pan mechanikDamian pisze:1. przekładnia kierownicza rodem praktycznie z osobówki
2. niezależne zawieszenie słabe

W takim razie pomyśli się nad hiluxem
Cool jest 

Re: Land Cruiser 90
poczekaj za chwilę ktoś Ci zrobi metlik w głowie że hilux też do dupyW takim razie pomyśli się nad hiluxem

emeryt off
Re: Land Cruiser 90
Hilux z tego rocznika to o którym piszesz też Heavy Duty nie jest. Jeździ we Wrocławiu takowy z motorem 2,5D4d -czerwony ze zderzakiem UP z zawieszenie OME, nomen omen z możliwością zwiększenia mocy za pomocą pstryczka elektryczka ....
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Land Cruiser 90
ha chyba go widziałem, no fakt heavy duty nie jest lecz jak teraz na to spojrzałem to jest to pick-up a wiadomo one są bardziej stworzone do tyrania niż taki 95 ( z którego też widziałem wyprawówkiEskapada pisze:Hilux z tego rocznika to o którym piszesz też Heavy Duty nie jest. Jeździ we Wrocławiu takowy z motorem 2,5D4d -czerwony ze zderzakiem UP z zawieszenie OME, nomen omen z możliwością zwiększenia mocy za pomocą pstryczka elektryczka ....

Cool jest 

Re: Land Cruiser 90
sądząc po wizytach w warsztacie i ilości wydanych pieniędzy w ASO Toyota na Bielanach to do tyrania to on się tak średnio nadaje
Cena zakupu czy J95 czy Hiluxa j dość zbliżona jest więc na auto wyprawowe wolałbym jednak J95 z jej listową przekładnią Jeśli chodzi o IFS to jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu że w J95 solidniejsze jest niż w Hilux a tylny most ten sam jest ..

Cena zakupu czy J95 czy Hiluxa j dość zbliżona jest więc na auto wyprawowe wolałbym jednak J95 z jej listową przekładnią Jeśli chodzi o IFS to jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu że w J95 solidniejsze jest niż w Hilux a tylny most ten sam jest ..
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Przód mają podobny (niemal identyczny dolny wahacz), różnią się sposobem sprężynowania (w hilu jest drugi wahacz i drążek skrętny, w J95 jet coilover). Z tyłu most jest bardzo podobny, tyle że hil ma resory, a w J9 jest 4link.
Silnik D4D jest niemal identyczny jak 1KZ-TE, bo odziedziczył po nim dół. I oba są niestety dosyć delikatne.
Niezajebliwe silniki hila to 2L-T lub 22R-E.
Ostatni model w pełni HD toyoty to był HJ60.
Silnik D4D jest niemal identyczny jak 1KZ-TE, bo odziedziczył po nim dół. I oba są niestety dosyć delikatne.
Niezajebliwe silniki hila to 2L-T lub 22R-E.
Ostatni model w pełni HD toyoty to był HJ60.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
a sądząc po Twym awatarze mam wrażenie jakbyś wolał L200 albo długie pajeroEskapada pisze:sądząc po wizytach w warsztacie i ilości wydanych pieniędzy w ASO Toyota na Bielanach to do tyrania to on się tak średnio nadaje![]()
Cena zakupu czy J95 czy Hiluxa j dość zbliżona jest więc na auto wyprawowe wolałbym jednak J95 z jej listową przekładnią Jeśli chodzi o IFS to jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu że w J95 solidniejsze jest niż w Hilux a tylny most ten sam jest ..

Cool jest 

Re: Land Cruiser 90
Nie jestem fetyszystą i nie uznaje jakiejkolwiek jedynej słusznej marki. Uważam że na wyprawowe auto nadaje się każdy sprawny, nie bity samochód terenowy. W dobrą bazę można inwestować. Jeśli ktoś zamierza podróżować w dwie osoby to pick upy będa dobrym rozwiązaniem jeśli ktoś zamierza podróżować z rodziną to pick to kiepski pomysł EOT 

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Land Cruiser 90
No tu się z Tobą muszę zgodzić
ale wiadomo w każdej marce są jakieś detale a nie kiedy bardzo małe szczegóły które nakłaniają nas do zakupu właśnie tego a nie innego modelu.
Najwięcej wyprawówek widziałem zrobionych z toyot lecz niestety albo i stety są to dość stare mocno wyjeżdżone egzemplarze które najpierw trzeba wnikliwiej potraktować niż tylko pakiet startowy. A tymczasem mi zależy na autku średnio nowym i w miarę bezawaryjnym, coś się pomyśli, jeszcze zima nie minęła więc nie ma co się z zakupem śpieszyć
Pozdro dla wszystkich udzielających się


Najwięcej wyprawówek widziałem zrobionych z toyot lecz niestety albo i stety są to dość stare mocno wyjeżdżone egzemplarze które najpierw trzeba wnikliwiej potraktować niż tylko pakiet startowy. A tymczasem mi zależy na autku średnio nowym i w miarę bezawaryjnym, coś się pomyśli, jeszcze zima nie minęła więc nie ma co się z zakupem śpieszyć

Pozdro dla wszystkich udzielających się


Cool jest 

Re: Land Cruiser 90
W kwestii przekładni kierowniczej w j95 to szybciej ją dobiją dziury w asfaltach niż jazda w terenie. Po prostu znając budowę swojego samochodu trzeba go użytkowac z głową bo sztywny most też można uszkodzić
Ja swoją 95 jeżdżę dosyć dużo, samochód zakupiony właśnie z myślą o budowaniu jako wyprawówka. Silnik D4D, faktycznie dość czuły na jakość paliwa jednak ta słaba jakość objawia się praktycznie tylko w kwestii braku mocy. Obecnie u mnie założone pełne zawieszenie OME +150 kg oraz polibusze przekładni kierowniczej i naprawdę nie narzekam.

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Land Cruiser 90
Niestety konstrukcja zawieszenia LC95 (czyli serii J9) jest bardzo podobna do tej w hiluxie w wersji z niezależnym przednim zawieszeniem. Oba auta łączy wspólny kuzyn, czyli Toyota 4Runner, na bazie której stworzono serię J9. Natomiast 4Runner został stworzony na podwoziu Hiluxa z niezależnym zawieszeniem przednim, czyli light duty.Wezyr pisze:ha chyba go widziałem, no fakt heavy duty nie jest lecz jak teraz na to spojrzałem to jest to pick-up a wiadomo one są bardziej stworzone do tyrania niż taki 95 ( z którego też widziałem wyprawówkiA z pewnymi awariami to liczyć się trzeba czy to ferrari czy 95
Wersja hiluxa ze sztywnym mostem przednim jest rzadka na europejskim rynku. Występuje głównie z silnikami 2L i 3L (2,4 i 2,8 diesel).
A na wyprawach to jaki teren masz zwykle? O taki, zwykle przez setki i tysiące kilometrów:mlodyy pisze:W kwestii przekładni kierowniczej w j95 to szybciej ją dobiją dziury w asfaltach niż jazda w terenie.

Niestety IFS, w każdym aucie poleci szybciej niż sztywny most. I zapewniam, że poleci...

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Nie chodzi o łapanie luzów na listwie kierowniczej od ciągłego telepania, tylko o zwyczajne złamanie jej obudowy. Widziałem już tak załatwione dwie przekładnie w J9.
No i do tego typu nie ma jak za bardzo zamontować amora skrętu, a przydaje się takowy na bardzo zniszczonych drogach.
No i do tego typu nie ma jak za bardzo zamontować amora skrętu, a przydaje się takowy na bardzo zniszczonych drogach.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Damian mi chodziło bardziej o ostre wyrwy w asfalcie niż o jazdę dziurawymi szutrówkami. Pozatym po dziurach nie jedziesz zbyt szybko a jak jedziesz sobie asfaltem i nagle przy prędkości około 100 km/h złapiesz taką fajną wyrwę w asfalcie to napewno coś urwiesz

Re: Land Cruiser 90
Proszę Was nie prowadźcie rozmowy o wyższości kilku dziur na trasie łazienkowskiej nad wyboistą drogą w Rumuni.
Prawda jest taka, że każdy układ kierowniczy cierpi na dziurach, że przy dużych kołach cierpi jeszcze bardziej. Prawda jest taka, że amortyzator skrętu, o ile się da go zamontować wydłuża żywność układu kierowniczego.
Puenta jest taka, że ani kolumna wspomagania plus podpora układu kierowniczego ani listwa nie są zbyt trwałe nie mniej jednak rozwiązanie wspomagania w J9 jest delikatniejsze niż w Hiluksie za to bardziej komfortowe podczas parkowania w Galerii Mokotów
Prawda jest taka, że każdy układ kierowniczy cierpi na dziurach, że przy dużych kołach cierpi jeszcze bardziej. Prawda jest taka, że amortyzator skrętu, o ile się da go zamontować wydłuża żywność układu kierowniczego.
Puenta jest taka, że ani kolumna wspomagania plus podpora układu kierowniczego ani listwa nie są zbyt trwałe nie mniej jednak rozwiązanie wspomagania w J9 jest delikatniejsze niż w Hiluksie za to bardziej komfortowe podczas parkowania w Galerii Mokotów

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
I o niebo lepsza przy autostradowych prędkościach.
Pewnie dlatego nie ma jej w dychawicznym hilu, ale już jest w bliźniaczej tacomie
Pewnie dlatego nie ma jej w dychawicznym hilu, ale już jest w bliźniaczej tacomie

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Land Cruiser 90
to nie RomaniaEskapada pisze:[...]wyboistą drogą w Rumuni.

@Mlodyy
Jadąc po takich drogach n-ty dzień przestajesz już zwracać uwagę na dziury i zapitalasz po takiej drodze 80km/h
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Land Cruiser 90
widzę, że zdania są dośc podzielone jak to w kążdym temacie jedni wolą tak inni tak
A poza wspomnianym 90 i hiluxem jest coś wartego obejrzenia? Wiem też, że jest to dział Toyoty ale chyba nikt się nie obrazi, jak napiszę, że na oku mam jeszcze Pajero, L200, i disco,
Dodam też, iż w pickupach wnerwiające jest też spanie, co w przypadku samochodu z nadwoziem długiego kombi zostaje rozwiązane złożeniem siedzeń...

A poza wspomnianym 90 i hiluxem jest coś wartego obejrzenia? Wiem też, że jest to dział Toyoty ale chyba nikt się nie obrazi, jak napiszę, że na oku mam jeszcze Pajero, L200, i disco,
Dodam też, iż w pickupach wnerwiające jest też spanie, co w przypadku samochodu z nadwoziem długiego kombi zostaje rozwiązane złożeniem siedzeń...
Cool jest 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt paź 09, 2007 1:00 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Land Cruiser 90
pozostaje tylko zmotać sztywny most na przód 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość