tak.chiquito83 pisze:jechalem uazem z taka blokada po asfalcie i jakies dziwne dzwieki to wydawalo i blokowalo sie na zakretach, moze jezdzic nie umiem a moze zepsute bylo.
kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Moderator: Student
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Odświeżając wątek. Chciałbym się zapytać o to czy założenie blokady krzywkowej (rosyjskiej) tylko na przedni most ma sens. Dodam, że nie chodzi o eksploatację ekstremalną. Argumentem za założeniem na przód jest to, że gdy nie puści po załączeniu, można odłączyć dyfer sprzęgiełkami a w tylnim moście takiej możliwości nie ma. Ale może to nie ma sensu?
rybak
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Nie ma, bo:
ujowo skręcać
ujowo jeździć
przód jest dociążony bardziej niż tył, więc mniej się kopie
przeguby Ci powiedzą, że to zły pomysł
Dowiedzione jest wielokrotnie, że taką blokadę lepiej wstawić na tył i cieszyć się jazdą.
ujowo skręcać
ujowo jeździć
przód jest dociążony bardziej niż tył, więc mniej się kopie
przeguby Ci powiedzą, że to zły pomysł

Dowiedzione jest wielokrotnie, że taką blokadę lepiej wstawić na tył i cieszyć się jazdą.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
aha
ktoś mi mówił że zimą przy przedniej blokadzie można nie skręcić
ktoś mi mówił że zimą przy przedniej blokadzie można nie skręcić
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Co wy ludziska naj lepszego piszecie
to co opisujecie to z legend cz powieści sf
1 po zaspawaniu dyfra nic się nie urywa,tylko trochę nie daje jeździć -sprawdzone ,na czarnym robi drifting i nic,a w terenie potrafi się sam zakopać
2blokad krzywkowych się nie załącza
3 UAZ lepiej robi z przednią blokadą niż z tylną
4blokady 100% naszego kolegi są extra
5 Spawane elementy spokojnie wytrzymują , ponieważ zrobione są ze stali przeważnie 40H lub18HM lub16HMJ,one się pierwszorzędnie spawają
6 jedźcie w terem
7 zapomniałem


1 po zaspawaniu dyfra nic się nie urywa,tylko trochę nie daje jeździć -sprawdzone ,na czarnym robi drifting i nic,a w terenie potrafi się sam zakopać

2blokad krzywkowych się nie załącza

3 UAZ lepiej robi z przednią blokadą niż z tylną
4blokady 100% naszego kolegi są extra
5 Spawane elementy spokojnie wytrzymują , ponieważ zrobione są ze stali przeważnie 40H lub18HM lub16HMJ,one się pierwszorzędnie spawają
6 jedźcie w terem
7 zapomniałem
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Mechanik 100% blokady Zwolnice
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Którego kolegi? Bo też myślę nad takową blokadą byle tylko była załanczana z kabinyKrzysio pisze:Co wy ludziska naj lepszego piszecieto co opisujecie to z legend cz powieści sf
![]()
1 po zaspawaniu dyfra nic się nie urywa,tylko trochę nie daje jeździć -sprawdzone ,na czarnym robi drifting i nic,a w terenie potrafi się sam zakopać![]()
2blokad krzywkowych się nie załącza![]()
3 UAZ lepiej robi z przednią blokadą niż z tylną
4blokady 100% naszego kolegi są extra
5 Spawane elementy spokojnie wytrzymują , ponieważ zrobione są ze stali przeważnie 40H lub18HM lub16HMJ,one się pierwszorzędnie spawają
6 jedźcie w terem
7 zapomniałem
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Pewnie kolegi z Kościerzyny
Gaz99 chyba mu było





Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 6:52 pm przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
to chyba nie moje blokady ,w moich oprucz rurki na przesówkę nic się niespawaBalu-Balu pisze:Pewnie kolegi z KościerzynyGaz69 chyba mu było
![]()
![]()
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
To zatem jest pewna kontrowersja - jedni twierdzą, że lepiej na tylni most inni na przedni. Tych chyba jest mniej. Może jeszcze inni podzielą się swoimi doświadczeniami, bo mam w tej chwili pewną konfuzję a chciałbym niebawem założyć blokadę.
rybak
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
daj na oba mosty, bedzie najtaniej 

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Kolego możesz przybliżyć coś na temat tych twoich blokad?gaaz99 pisze:to chyba nie moje blokady ,w moich oprucz rurki na przesówkę nic się niespawa
Jak to wygląda tzn. w które elementy ingerujesz, jakie to koszty jak wygląda montaż tego itd.
Myślę że większość była by wdzięczna za informacje nt.
Bo z tego co widzę to potencjalnie jest spore zainteresowanie tematem.
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Zdecydowanie na przedni... Po pierwsze przód robi skuteczniej i wyciąga auto z przeszkody w terenie,zwykle jak przód przejdzie to i tył wyciagnie na twarde. Po drugie jak ma to być krzywkowa automatyczna to po wyłączeniu sprzęgiełek nie ma negatywnego wpływu na prowadzenie się auta po czarnym,czego nie można powiedzieć o automacie w tylnym moscie...uadam pisze:To zatem jest pewna kontrowersja - jedni twierdzą, że lepiej na tylni most inni na przedni. Tych chyba jest mniej. Może jeszcze inni podzielą się swoimi doświadczeniami, bo mam w tej chwili pewną konfuzję a chciałbym niebawem założyć blokadę.
Ruski potrafi...
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
a są blokady które uruchania się z kabiny za pomocą dźwigni mechanicznej bądź hydraulicznej. na którą oś jest taka blokada możliwa i czy nie jest awaryjna
no i dodam że chodzi mi o tanią i prostą konstrukcję
pewnie nie możliwe ale można pomażyć 



UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Są. Kolega Gaaz99 zajmuje się czymś takim. Polecam bezpośredni kontakt z nim
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
morte 36 czytam i dochodze do wniosku że sie pogubileś totalnie w kwestii blokad więc od początku
do uaza można wstawić 2 rodzaje blokad automatyczne (krzywkowe) lub ręczne 100%
automatyczne (zmieniasz tylko mechanizm różnicowy) blokują się same kiedy występuje różnica obrotowa kół tzn. np. jedno koło sie podniesie i zaczyna mielić to blokada się zacieśnia i zaczyna obracać się się drugie koło i ciągnąć ale nie jest to 100% siły tylko tak z 60-70%, można ją założyć i na przód i na tył, tylko jadąc po czarnym w zakrętach blokada może się sama załączyć i auto może nie skręcić, jeśli założysz ją na przodzie to na czarnym musisz rozpinać sprzęgiełka w kołach jeśli chcesz jechać tak powyżej 50 km/h , samo rozpięcie napędu w kabinie nic nie da bo i tak koło zacznie blokować koło w zakręcie, dobra bo zaczynam sie gubić
ręczna (100%) taka jak robi gaaz69, czy jest na stronce ze szczecina i tego typu wynalazki, jest załączana ręcznie z kabiny kiedy ty chcesz i na jak długo chcesz, montaż nie jest już tak prosty bo oprócz wymiany mechanizmu różnicowego musisz przedłużyć frez na półosi oraz dorobić włącznik blokady na moście, jakąś linke , rurke czy co sobie tam wymyślisz do kabiny do włączanie ustrojstwa. O ile z tyłu można sobie na moście poszaleć z włącznikiem bo miejsca na moscie dużo (po stronie kierowcy) to w przednim moście jest bardzo mało miejsca na zrobienie włącznika bo wypada on po stronie pasażera (schyl sie pod Uaza i zobacz jak tam ciasno) ale da sie to zrobić,
100% jest lepsza o tyle że to ty decydujesz kiedy ma sie włączyć i koła na osi obracają się równo a nie jedno szybciej jedno wolniej,
żeby nie bylo że to tylko teoria to w jarocinie jest kilka Uazów 1 ma blokade automatyczną z tyłu i robi w terenie, 1 ma automatyczne w obu mostach i robi lepiej w tej chwili montowana jest automatyczna w 3 uazie też z tyłu, 100% blokade mam w jarocinie tylko ja na obu mostach ale jak robią ci nie powiem bo robie go, robie i zrobić nie moge ale koniec coraz bliżej więc będe sie mógł wypowiedzieć koło jesieni na ten temat.
mam nadzieję że coś wytłumaczyłem a nie zamieszałem Ci do końca
do uaza można wstawić 2 rodzaje blokad automatyczne (krzywkowe) lub ręczne 100%
automatyczne (zmieniasz tylko mechanizm różnicowy) blokują się same kiedy występuje różnica obrotowa kół tzn. np. jedno koło sie podniesie i zaczyna mielić to blokada się zacieśnia i zaczyna obracać się się drugie koło i ciągnąć ale nie jest to 100% siły tylko tak z 60-70%, można ją założyć i na przód i na tył, tylko jadąc po czarnym w zakrętach blokada może się sama załączyć i auto może nie skręcić, jeśli założysz ją na przodzie to na czarnym musisz rozpinać sprzęgiełka w kołach jeśli chcesz jechać tak powyżej 50 km/h , samo rozpięcie napędu w kabinie nic nie da bo i tak koło zacznie blokować koło w zakręcie, dobra bo zaczynam sie gubić

ręczna (100%) taka jak robi gaaz69, czy jest na stronce ze szczecina i tego typu wynalazki, jest załączana ręcznie z kabiny kiedy ty chcesz i na jak długo chcesz, montaż nie jest już tak prosty bo oprócz wymiany mechanizmu różnicowego musisz przedłużyć frez na półosi oraz dorobić włącznik blokady na moście, jakąś linke , rurke czy co sobie tam wymyślisz do kabiny do włączanie ustrojstwa. O ile z tyłu można sobie na moście poszaleć z włącznikiem bo miejsca na moscie dużo (po stronie kierowcy) to w przednim moście jest bardzo mało miejsca na zrobienie włącznika bo wypada on po stronie pasażera (schyl sie pod Uaza i zobacz jak tam ciasno) ale da sie to zrobić,
100% jest lepsza o tyle że to ty decydujesz kiedy ma sie włączyć i koła na osi obracają się równo a nie jedno szybciej jedno wolniej,
żeby nie bylo że to tylko teoria to w jarocinie jest kilka Uazów 1 ma blokade automatyczną z tyłu i robi w terenie, 1 ma automatyczne w obu mostach i robi lepiej w tej chwili montowana jest automatyczna w 3 uazie też z tyłu, 100% blokade mam w jarocinie tylko ja na obu mostach ale jak robią ci nie powiem bo robie go, robie i zrobić nie moge ale koniec coraz bliżej więc będe sie mógł wypowiedzieć koło jesieni na ten temat.
mam nadzieję że coś wytłumaczyłem a nie zamieszałem Ci do końca

- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
spoko właśnie tak to sobie wszystko wyobrażałem i jeszcze wydaje mi się że malualna blokada jest mniej awaryjna bo słyszałem że te automatyczne do kilka sesonów i trzeba wymieniać a na allegro stoją po około 700zł więc nie mało.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
....na allegro stoją po około 700zł więc nie mało.[/quote]
700 zł za blokadę to dużo ? A czy jest jakies inne auto do którego dostaniesz blokade za taką śmieszną kwotę ?
700 zł za blokadę to dużo ? A czy jest jakies inne auto do którego dostaniesz blokade za taką śmieszną kwotę ?
Ruski potrafi...
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
To prawda. 700zł to nie jakaś kosmiczna cena zwłaszcza że za zwykły most zapłacisz tyle samo. A jak wiemy prędzej czy później most uaza się ukręci.
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Jak dobrze złożony i prawidłowo wyregulowany to tak szybko sie nie ukręci... Byle co go nie zmieli...
Ruski potrafi...
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Tak kolego jeśli dobrze wyregulowany to faktycznie za szybko się nie ukręci tylko myślę, że jeśli ktoś pyta o blokodę to ostro jeździ w terenie. A tam łatwo zmielić most zwłaszcza mając lepszy silnik. No ale mniejsza o to czy są luzy czy nie. Osobiście uważam że za tą cenę wolałbym wymienić wkład mostu na taki zblokadą niż na most bez.
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
No dobra, ale to jest zamiast zwykłej różnicówki czyli cena jest nie taka sama a o jakieś pięć stów większa, prawdażmaciejmlynarz pisze:No ale mniejsza o to czy są luzy czy nie. Osobiście uważam że za tą cenę wolałbym wymienić wkład mostu na taki zblokadą niż na most bez.

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Tak bo przyznaje że za cene wkładu z blokadą masz cały most. To prawda. szystko zależy co musisz wumienić
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
no czasem wasze wypowiedzi mnie bawi, martwi, śmieszy, zmusza do myślenialandryn pisze:700 zł za blokadę to dużo ? A czy jest jakies inne auto do którego dostaniesz blokade za taką śmieszną kwotę ?

jeśli to jest taka śmieszna poczułem się jak biedak, ale po chwili zastanowienia to czy jest jakaś terenówka do której blokada kosztuje 1/3 wartości auta

UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
PS: wniosek jest taki że punkt myslenia zależy od punktu leżenia a przynajmniej portfela
więc trzeba myśleć szerokokątnie 


UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)
Nie miałem w zamyśle tego, żebys poczuł sie jak biedak
Ale nie wiem czemu tak nisko wyceniasz swoje auto ? 


Ruski potrafi...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości