kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: Krees » pt sty 16, 2009 10:04 pm

chiquito83 pisze:jechalem uazem z taka blokada po asfalcie i jakies dziwne dzwieki to wydawalo i blokowalo sie na zakretach, moze jezdzic nie umiem a moze zepsute bylo.
tak.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: uadam » wt mar 24, 2009 5:12 pm

Odświeżając wątek. Chciałbym się zapytać o to czy założenie blokady krzywkowej (rosyjskiej) tylko na przedni most ma sens. Dodam, że nie chodzi o eksploatację ekstremalną. Argumentem za założeniem na przód jest to, że gdy nie puści po załączeniu, można odłączyć dyfer sprzęgiełkami a w tylnim moście takiej możliwości nie ma. Ale może to nie ma sensu?
rybak

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: Krees » wt mar 24, 2009 6:12 pm

Nie ma, bo:
ujowo skręcać
ujowo jeździć
przód jest dociążony bardziej niż tył, więc mniej się kopie
przeguby Ci powiedzą, że to zły pomysł :)21

Dowiedzione jest wielokrotnie, że taką blokadę lepiej wstawić na tył i cieszyć się jazdą.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: chudy1 » wt mar 24, 2009 6:21 pm

aha
ktoś mi mówił że zimą przy przedniej blokadzie można nie skręcić

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: Krzysio » czw mar 26, 2009 1:38 am

Co wy ludziska naj lepszego piszecie :)11 to co opisujecie to z legend cz powieści sf :roll:
1 po zaspawaniu dyfra nic się nie urywa,tylko trochę nie daje jeździć -sprawdzone ,na czarnym robi drifting i nic,a w terenie potrafi się sam zakopać :)3
2blokad krzywkowych się nie załącza :roll:
3 UAZ lepiej robi z przednią blokadą niż z tylną
4blokady 100% naszego kolegi są extra
5 Spawane elementy spokojnie wytrzymują , ponieważ zrobione są ze stali przeważnie 40H lub18HM lub16HMJ,one się pierwszorzędnie spawają
6 jedźcie w terem
7 zapomniałem
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: maciejmlynarz » czw mar 26, 2009 7:35 am

Krzysio pisze:Co wy ludziska naj lepszego piszecie :)11 to co opisujecie to z legend cz powieści sf :roll:
1 po zaspawaniu dyfra nic się nie urywa,tylko trochę nie daje jeździć -sprawdzone ,na czarnym robi drifting i nic,a w terenie potrafi się sam zakopać :)3
2blokad krzywkowych się nie załącza :roll:
3 UAZ lepiej robi z przednią blokadą niż z tylną
4blokady 100% naszego kolegi są extra
5 Spawane elementy spokojnie wytrzymują , ponieważ zrobione są ze stali przeważnie 40H lub18HM lub16HMJ,one się pierwszorzędnie spawają
6 jedźcie w terem
7 zapomniałem
Którego kolegi? Bo też myślę nad takową blokadą byle tylko była załanczana z kabiny
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: Balu-Balu » czw mar 26, 2009 9:14 am

Pewnie kolegi z Kościerzyny :)21 Gaz99 chyba mu było ?? :)21 :)21
Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 6:52 pm przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: gaaz99 » czw mar 26, 2009 4:17 pm

Balu-Balu pisze:Pewnie kolegi z Kościerzyny :)21 Gaz69 chyba mu było ?? :)21 :)21
to chyba nie moje blokady ,w moich oprucz rurki na przesówkę nic się niespawa
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: uadam » czw mar 26, 2009 4:28 pm

To zatem jest pewna kontrowersja - jedni twierdzą, że lepiej na tylni most inni na przedni. Tych chyba jest mniej. Może jeszcze inni podzielą się swoimi doświadczeniami, bo mam w tej chwili pewną konfuzję a chciałbym niebawem założyć blokadę.
rybak

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: szychu » czw mar 26, 2009 6:58 pm

daj na oba mosty, bedzie najtaniej ;)

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: dardes » pt mar 27, 2009 9:06 pm

gaaz99 pisze:to chyba nie moje blokady ,w moich oprucz rurki na przesówkę nic się niespawa
Kolego możesz przybliżyć coś na temat tych twoich blokad?
Jak to wygląda tzn. w które elementy ingerujesz, jakie to koszty jak wygląda montaż tego itd.

Myślę że większość była by wdzięczna za informacje nt.
Bo z tego co widzę to potencjalnie jest spore zainteresowanie tematem.

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: landryn » pt mar 27, 2009 9:44 pm

uadam pisze:To zatem jest pewna kontrowersja - jedni twierdzą, że lepiej na tylni most inni na przedni. Tych chyba jest mniej. Może jeszcze inni podzielą się swoimi doświadczeniami, bo mam w tej chwili pewną konfuzję a chciałbym niebawem założyć blokadę.
Zdecydowanie na przedni... Po pierwsze przód robi skuteczniej i wyciąga auto z przeszkody w terenie,zwykle jak przód przejdzie to i tył wyciagnie na twarde. Po drugie jak ma to być krzywkowa automatyczna to po wyłączeniu sprzęgiełek nie ma negatywnego wpływu na prowadzenie się auta po czarnym,czego nie można powiedzieć o automacie w tylnym moscie...
Ruski potrafi...

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: morte36 » pt mar 27, 2009 11:42 pm

a są blokady które uruchania się z kabiny za pomocą dźwigni mechanicznej bądź hydraulicznej. na którą oś jest taka blokada możliwa i czy nie jest awaryjna ?? no i dodam że chodzi mi o tanią i prostą konstrukcję :D pewnie nie możliwe ale można pomażyć :D
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: maciejmlynarz » sob mar 28, 2009 6:42 am

Są. Kolega Gaaz99 zajmuje się czymś takim. Polecam bezpośredni kontakt z nim
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: krolik » sob mar 28, 2009 6:44 am

morte 36 czytam i dochodze do wniosku że sie pogubileś totalnie w kwestii blokad więc od początku
do uaza można wstawić 2 rodzaje blokad automatyczne (krzywkowe) lub ręczne 100%

automatyczne (zmieniasz tylko mechanizm różnicowy) blokują się same kiedy występuje różnica obrotowa kół tzn. np. jedno koło sie podniesie i zaczyna mielić to blokada się zacieśnia i zaczyna obracać się się drugie koło i ciągnąć ale nie jest to 100% siły tylko tak z 60-70%, można ją założyć i na przód i na tył, tylko jadąc po czarnym w zakrętach blokada może się sama załączyć i auto może nie skręcić, jeśli założysz ją na przodzie to na czarnym musisz rozpinać sprzęgiełka w kołach jeśli chcesz jechać tak powyżej 50 km/h , samo rozpięcie napędu w kabinie nic nie da bo i tak koło zacznie blokować koło w zakręcie, dobra bo zaczynam sie gubić :D

ręczna (100%) taka jak robi gaaz69, czy jest na stronce ze szczecina i tego typu wynalazki, jest załączana ręcznie z kabiny kiedy ty chcesz i na jak długo chcesz, montaż nie jest już tak prosty bo oprócz wymiany mechanizmu różnicowego musisz przedłużyć frez na półosi oraz dorobić włącznik blokady na moście, jakąś linke , rurke czy co sobie tam wymyślisz do kabiny do włączanie ustrojstwa. O ile z tyłu można sobie na moście poszaleć z włącznikiem bo miejsca na moscie dużo (po stronie kierowcy) to w przednim moście jest bardzo mało miejsca na zrobienie włącznika bo wypada on po stronie pasażera (schyl sie pod Uaza i zobacz jak tam ciasno) ale da sie to zrobić,
100% jest lepsza o tyle że to ty decydujesz kiedy ma sie włączyć i koła na osi obracają się równo a nie jedno szybciej jedno wolniej,

żeby nie bylo że to tylko teoria to w jarocinie jest kilka Uazów 1 ma blokade automatyczną z tyłu i robi w terenie, 1 ma automatyczne w obu mostach i robi lepiej w tej chwili montowana jest automatyczna w 3 uazie też z tyłu, 100% blokade mam w jarocinie tylko ja na obu mostach ale jak robią ci nie powiem bo robie go, robie i zrobić nie moge ale koniec coraz bliżej więc będe sie mógł wypowiedzieć koło jesieni na ten temat.

mam nadzieję że coś wytłumaczyłem a nie zamieszałem Ci do końca :D

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: morte36 » ndz mar 29, 2009 7:39 am

spoko właśnie tak to sobie wszystko wyobrażałem i jeszcze wydaje mi się że malualna blokada jest mniej awaryjna bo słyszałem że te automatyczne do kilka sesonów i trzeba wymieniać a na allegro stoją po około 700zł więc nie mało.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: landryn » ndz mar 29, 2009 10:15 pm

....na allegro stoją po około 700zł więc nie mało.[/quote]
700 zł za blokadę to dużo ? A czy jest jakies inne auto do którego dostaniesz blokade za taką śmieszną kwotę ?
Ruski potrafi...

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: maciejmlynarz » ndz mar 29, 2009 11:16 pm

To prawda. 700zł to nie jakaś kosmiczna cena zwłaszcza że za zwykły most zapłacisz tyle samo. A jak wiemy prędzej czy później most uaza się ukręci.
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: landryn » ndz mar 29, 2009 11:20 pm

Jak dobrze złożony i prawidłowo wyregulowany to tak szybko sie nie ukręci... Byle co go nie zmieli...
Ruski potrafi...

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: maciejmlynarz » pn mar 30, 2009 6:10 am

Tak kolego jeśli dobrze wyregulowany to faktycznie za szybko się nie ukręci tylko myślę, że jeśli ktoś pyta o blokodę to ostro jeździ w terenie. A tam łatwo zmielić most zwłaszcza mając lepszy silnik. No ale mniejsza o to czy są luzy czy nie. Osobiście uważam że za tą cenę wolałbym wymienić wkład mostu na taki zblokadą niż na most bez.
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: tarhim » pn mar 30, 2009 10:36 am

maciejmlynarz pisze:No ale mniejsza o to czy są luzy czy nie. Osobiście uważam że za tą cenę wolałbym wymienić wkład mostu na taki zblokadą niż na most bez.
No dobra, ale to jest zamiast zwykłej różnicówki czyli cena jest nie taka sama a o jakieś pięć stów większa, prawdaż :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: maciejmlynarz » pn mar 30, 2009 12:27 pm

Tak bo przyznaje że za cene wkładu z blokadą masz cały most. To prawda. szystko zależy co musisz wumienić
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: morte36 » pn mar 30, 2009 7:13 pm

landryn pisze:700 zł za blokadę to dużo ? A czy jest jakies inne auto do którego dostaniesz blokade za taką śmieszną kwotę ?
no czasem wasze wypowiedzi mnie bawi, martwi, śmieszy, zmusza do myślenia :D

jeśli to jest taka śmieszna poczułem się jak biedak, ale po chwili zastanowienia to czy jest jakaś terenówka do której blokada kosztuje 1/3 wartości auta ???????????????????????????????????????
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: morte36 » pn mar 30, 2009 7:15 pm

PS: wniosek jest taki że punkt myslenia zależy od punktu leżenia a przynajmniej portfela :D więc trzeba myśleć szerokokątnie :)
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: kilka pytań o blokady mostów (proszę o wyrozumiałość)

Post autor: landryn » pn mar 30, 2009 7:20 pm

Nie miałem w zamyśle tego, żebys poczuł sie jak biedak :-? Ale nie wiem czemu tak nisko wyceniasz swoje auto ? :o
Ruski potrafi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości