Pomocy w wyborze

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Luuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 6:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Pomocy w wyborze

Post autor: Luuk » pn kwie 27, 2009 9:52 pm

Jeszcze raz wszystkich witam
Myślę właśnie nad zakupem auta którym będę mógł nie tylko podróżować po czarnym ale i zjechać gdzieś na wertepy.
I tu właśnie pojawia się problem - jakie kupić?
Robię około 2 tys. kilometrów miesięcznie więc celował bym raczej w auto hmm powiedzmy uniwersalne, więc ewentualne poszukiwania chciałbym skupić na autach z silnikiem nie większym niż 2 litry, budżet dosyć skromny bo do 9-10 tysięcy PLNów i nic więcej na dzień dzisiejszy, nie potrafię zrezygnować z motocykla :)21
Klimy itp itd nie potrzebuje zresztą w tej kasie trudno oczekiwać nawet takiej bajery hehe
Panowie i Panie - poradzcie czy w tej kwocie znajdę coś czym jeszcze da się pojeździć?
Jeśli jest już podobny wątek to proszę moderatora o podczepienie mojego tematu bo nie potrafiłem nic znaleźć na podobe.
Za wszelkie sugestie i opdpowiedzi z góry dziękuję :)2
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: bigos » pn kwie 27, 2009 9:55 pm

Luuk pisze:Jeszcze raz wszystkich witam
Myślę właśnie nad zakupem auta którym będę mógł nie tylko podróżować po czarnym ale i zjechać gdzieś na wertepy.
I tu właśnie pojawia się problem - jakie kupić?
Robię około 2 tys. kilometrów miesięcznie więc celował bym raczej w auto hmm powiedzmy uniwersalne, więc ewentualne poszukiwania chciałbym skupić na autach z silnikiem nie większym niż 2 litry, budżet dosyć skromny bo do 9-10 tysięcy PLNów i nic więcej na dzień dzisiejszy, nie potrafię zrezygnować z motocykla :)21
Klimy itp itd nie potrzebuje zresztą w tej kasie trudno oczekiwać nawet takiej bajery hehe
Panowie i Panie - poradzcie czy w tej kwocie znajdę coś czym jeszcze da się pojeździć?
Jeśli jest już podobny wątek to proszę moderatora o podczepienie mojego tematu bo nie potrafiłem nic znaleźć na podobe.
Za wszelkie sugestie i opdpowiedzi z góry dziękuję :)2
Pozdrawiam
jak ten budżet i tyle km to vitara z gazem
ewentualnie jakies pajero :roll:
pzdr
Jimny :)21

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: kuba500 » pn kwie 27, 2009 9:59 pm

viertara i beedzie pan zadowooolonyy :)2 :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: KSikorski » pn kwie 27, 2009 10:07 pm

Ja mam podobne warunki początkowe i mam samiego... ale biorąc pod uwagę że do czasu kupna (a było to w grudniu) jeździłem tylko na rowerze, to przesiadka na cokolwiek co ma silnik i ogrzewanie była dużym krokiem naprzód. Teraz znów ciepło się robi, więc na co dzień częściej dosiadam zmotę na bazie authora niż samiego :D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: bigos » pn kwie 27, 2009 10:09 pm

KSikorski pisze:Ja mam podobne warunki początkowe i mam samiego... ale biorąc pod uwagę że do czasu kupna (a było to w grudniu) jeździłem tylko na rowerze, to przesiadka na cokolwiek co ma silnik i ogrzewanie była dużym krokiem naprzód. Teraz znów ciepło się robi, więc na co dzień częściej dosiadam zmotę na bazie authora niż samiego :D
tylko ze on jeździ 2k km na miesiąc i nie kazdemu mogą pasowac resory :roll:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: KSikorski » pn kwie 27, 2009 10:15 pm

Ja średnio przejeżdżam w miesiącu 1200-1500km więc nie jest to wielka różnica. Serio, trzeba polubić co się ma, bo przecież są tacy co w ogóle samochodu nie mają :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: bigos » pn kwie 27, 2009 10:24 pm

KSikorski pisze: bo przecież są tacy co w ogóle samochodu nie mają :-)
np ja :)11
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Luuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 6:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: Luuk » wt kwie 28, 2009 4:28 pm

Witam
Właśnie ,jak wypada Samurai vs Vitara w codziennym użytkowaniu ? Czyli dojazdy do pracy, miasto i jakieś wyjazdy załóżmy 100 km w jedną stronę :)21
Liczę że kupując takie auto podłapię bakcyla do taplania się w błocie :)21

PS co do Vitary to mówimy o jakiej wersji cabrio?

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: KSikorski » wt kwie 28, 2009 4:44 pm

Ja samuraiem jeżdżę na uczelnię, dłuższe trasy (Warszawa-Kraków, Warszawa-Giżycko), generalnie codzienne użytkowanie - jedyne co mi przeszkadza to brak uchwytu na napoje :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: drzewiasty » wt kwie 28, 2009 5:17 pm

Moje zdanie na ten temat jest takie... można robić 2k km miesięcznie Samurai'em pod warunkiem że jest to suma niezbyt długich (czytaj odległość do 100km) przelotów. Można tak, choć wcale nie jest to przyjemne... Samurai jest pojazdem typowo terenowym wiec jeśli planujesz jazdę w większości po czarnym to zdecydowanie taki zakup nie ma sensu :roll: Przy tym budżecie chyba Vitara jest jedynym słusznym wyjściem :)21
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

kingston
 
 
Posty: 274
Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: kingston » wt kwie 28, 2009 5:30 pm

co do codzienej jazdy to vitka jest lepsza ale
jak kupiłem swoja i jezdziłem seryjna po asfalcie to było super:))
po kilku wypadach w teren przyszły modyfikacje i tu jest juz zgoła inaczej:
Vitara na oponkach 30' z liftem budy zawiasu bez stabilizatora zupełnie inaczej zachowuje się na drodze i tych tzw. przejazdach :roll:
teraz mam samca i powiem tak: vitka z takimi liftami i tak sie lepiej prowadzi od samiego na drodze za to w terenie.... :)21
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: drzewiasty » wt kwie 28, 2009 7:10 pm

Vitara na oponkach 30' z liftem budy zawiasu bez stabilizatora zupełnie inaczej zachowuje się na drodze i tych tzw. przejazdach :roll:
jakiś czas temu robiłem rozeznanie w kwestii przygotowania Vitary do średniego terenu bez zbytniego ciśnienia... tak się składa,że do Pajęczna mam bardzo blisko więc zasięgnąłem opinii można powiedzieć u źródła :wink: przystosowanie zawiechy Vitki do 31"BFG MT tak aby prowadziła się normalnie (wahacze PolCalmini +3" , regulowany sierżant, dystans na wale, niewielki lift budy) to koszt... jest akceptowalny :)21 zwłaszcza, że ten zestaw działa :)21 Jeśli robić zawieche na seryjnych wahaczach to lepiej nie robić wcale i cieszyć się serią...
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

V
 
 
Posty: 186
Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: V » wt kwie 28, 2009 9:28 pm

drzewiasty pisze:Jeśli robić zawieche na seryjnych wahaczach to lepiej nie robić wcale i cieszyć się serią...
raczej bym się nie zgodził bo jeśli ktos planuje jezdzić seryjna vitą to chyba po asfalcie ew jakimś stadionie :wink:
natomiast nawet prosty lift samara-merc + troche większe oponki sporo pomagają vitarze w srednim terenie mam na myśli np. polowanie, praca w lesie a nie przeprawy, a dluzsze springi również zmieniają prace zawiechy na plus na wyboistych drogach szutrowych
Luuk pisze:Myślę właśnie nad zakupem auta którym będę mógł nie tylko podróżować po czarnym ale i zjechać gdzieś na wertepy.
polecam Vitare z twardy dachem bo mam wrażenie ze jest ciut więcej miejsca z tyłu niż w kabrio, poza tym różne opinie jesli chodzi o trwalośc i szczelność softu zwłaszca w starszym egzemplarzu, sztywniejsza konstrukcja
właśnie jestem po przesiadce z vity na samca i powiem ze w konfrontacji pod względem komfortu jazdy vita bija go na głowę :wink:
pozdrawiam
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy :)

kingston
 
 
Posty: 274
Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: kingston » śr kwie 29, 2009 3:49 pm

drzewiasty pisze:
Jeśli robić zawieche na seryjnych wahaczach to lepiej nie robić wcale i cieszyć się serią...
łoł kolega tym stwierdzeniem załatwił połowe posiadaczy vitarek z takim liftem :roll:
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: Pomocy w wyborze

Post autor: drzewiasty » śr kwie 29, 2009 6:53 pm

Nie chciałbym być źle odebrany ani nikogo urazić, ani tym bardziej kogokolwiek załatwiać, ale jeśli przednie koła po lifcie wyglądają w ten sposób \ / to taka Vitka nie ma prawa prowadzić się przyzwoicie, a koszt liftu o którym mówię i który zapewnia normalną jazdę nie jest powalający...
Vitare z twardy dachem bo mam wrażenie ze jest ciut więcej miejsca z tyłu niż w kabrio, poza tym różne opinie jesli chodzi o trwalośc i szczelność softu zwłaszca w starszym egzemplarzu, sztywniejsza konstrukcja
nie wiem czy dobrze rozumuje tę wypowiedź... autor twierdzi ze blaszanka jest sztywniejsza od cabrio ?? Jeśli tak to jest w błędzie... elementem nośnym jest rama i to ona zapewnia sztywność, a rama jak wiadomo taka sama w jednej i drugiej wersji... Zgadzam się,że blaszanka jest lepszym wyjściem głównie ze względu na to iż bywają one mniej zgnite-kwestia szczelności nadwozia :)2 Pomijając jednak ten fakt... do terenu cabrio-mniejsza masa i lepsza widoczność, do użytkowania na co dzień zdecydowanie blaszanka.
raczej bym się nie zgodził bo jeśli ktos planuje jezdzić seryjna vitą to chyba po asfalcie ew jakimś stadionie :wink:
natomiast nawet prosty lift samara-merc + troche większe oponki sporo pomagają vitarze w srednim terenie mam na myśli np. polowanie, praca w lesie a nie przeprawy, a dluzsze springi również zmieniają prace zawiechy na plus na wyboistych drogach szutrowych
masz prawo się nie zgodzić,ale praca zawiechy na "prostym lifcie" z kołami przednimi \ / nie wszystkim może odpowiadać, a założenie "troche większych" opon można zrobić nie ingerując w zawieche - mam na myśli lift budy :wink: Jest jeszcze kwestia pracy półosi pod większym kątem co znacznie wpływa na obniżenie żywotności... tak wiec oszczedzanie na lifcie może sie nie opłacać :roll: Lift który zaproponowałem zawiera kit opuszczający pół most... Pozdrawiam :)21
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość