Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » śr maja 06, 2009 9:17 pm

Witam.
Panowie jak w temacie - na gazie wolne obroty falują od prawie 0 do około 1000 (na neutralu) podczas jazdy - gdy równo trzymam pedał gazu i obroty mam w okolicach 1500-2000 autkiem szarpie, jakby czasami brakowało mu gazu.
Dodam że na benzynie jest ok i nie ma żadnych problemów.

Czy to po prostu problem z regulacją gazu?? czy coś więcej??
Dodam że mam reduktor omvl r90, instalka II gen ale odłączony silnik krokowy i chodzi tylko na śrubie.
A może problem jest w poborze powietrza??

Z góry dzięki za odpowiedź.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: enter » pt maja 08, 2009 5:35 pm

Musisz podłączyć kompa i zobaczyć jak pracuje sonda.
Powinna pomóc regulacja gazu, a jeśli nie to do wymiany parownik.
Co do poboru powietrza to nie może dmuchać wprost do wlotu, bo gdy zdejmujesz nogę z gazu przy rozpędzonym aucie to zubożeje mieszanka, a nawet gaśnie silnik. Ja sobie zasłoniłem ten wlot .
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » pt maja 08, 2009 9:45 pm

enter pisze:Musisz podłączyć kompa i zobaczyć jak pracuje sonda.
Powinna pomóc regulacja gazu, a jeśli nie to do wymiany parownik.
Co do poboru powietrza to nie może dmuchać wprost do wlotu, bo gdy zdejmujesz nogę z gazu przy rozpędzonym aucie to zubożeje mieszanka, a nawet gaśnie silnik. Ja sobie zasłoniłem ten wlot .

Parownik mam nowy - omvl r90 więc chyba ok, a instalke mam podpięta jako I gen, czyli regulacja tylko na śrubie. więc pewnie regulacja będzi eniezbędna.
a co do zasłonięcia wylotu to masz rację, bo mi gaśnie, ale w takim razie skąd filtr będzie pobierać powietrze??

może ktoś podpowie do czego i ktore śruby tym reduktorze służą?? chodzi mi o regulację.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: enter » sob maja 09, 2009 7:24 am

stef pisze:Witam.
instalka II gen ale odłączony silnik krokowy i chodzi tylko na śrubie.
Jeśli masz sterownik lpg i podłączoną sondę to możesz w ten sposób sprawdzać mieszankę podczas regulacji.
W necie jest sporo artykułów o regulacji 1 gen. Na pewno poradzisz sobie.
Problem z wolnymi obrotami może być też przez zbyt duży mikser. Prawidłowy powinien mieć około 35-40mm.
Wlotu powietrza nie przerabiałem. Wstawiłem tylko zasłonę przy lampie, by nie dmuchało bezpośrednio do filtra.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
bialka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 10:05 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: bialka » sob maja 09, 2009 7:43 am

Proponuję sprawdzić listwę wtryskową Na 90% potrzebna będzie wymiana na nową a 10% wystarczy przeczyścić.
Jestem świeżo po wymianie a przeczyszczenie nic nie pomogło
Objawy były dokładnie takie same.
Warto pojechać do jakiegoś magika który na podstawie objawów sam powie że to listwa a nie zacznie wymieniać i szukać złego ustawienia zaworów albo jeszcze czegoś innego :/

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: enter » sob maja 09, 2009 11:35 am

bialka pisze:Proponuję sprawdzić listwę wtryskową Na 90% potrzebna będzie wymiana na nową a 10% wystarczy przeczyścić.
Jestem świeżo po wymianie a przeczyszczenie nic nie pomogło
Objawy były dokładnie takie same.
Warto pojechać do jakiegoś magika który na podstawie objawów sam powie że to listwa a nie zacznie wymieniać i szukać złego ustawienia zaworów albo jeszcze czegoś innego :/
kolega stef nie ma listwy wtryskowej tylko śrubę
ile przejechałeś i jakie masz wtryski, bo słyszałem o małej żywotności tych elementów lpg?
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » pn maja 11, 2009 6:50 am

Panowie pisałem że mam II gen... więc o jakich listwach wy piszecie - przecież II gen to nie sekwencja !!
Poza tym tez pisałem, że mam odłączona sendę i regulację mam na śrubie !!

Ale już wiem co jest nie tak i jadę żeby mi [przerabiali instalkę - póki na gwarancji !!
Otóż za daleko mam mieszalnik od przepustnicy i komp dostaje za późno informację i obroty falują.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Tomek-o
Posty: 443
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:59 am
Lokalizacja: Zabłudów /Białystok

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: Tomek-o » pn maja 11, 2009 7:53 am

stef pisze:Panowie pisałem że mam II gen... więc o jakich listwach wy piszecie - przecież II gen to nie sekwencja !!
Poza tym tez pisałem, że mam odłączona sendę i regulację mam na śrubie !!

Ale już wiem co jest nie tak i jadę żeby mi [przerabiali instalkę - póki na gwarancji !!
Otóż za daleko mam mieszalnik od przepustnicy i komp dostaje za późno informację i obroty falują.
chcesz przenieś mieszalnik w okolice filtra powietrza?

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » pn maja 11, 2009 9:44 am

no właśnei mam mieszlanik tuż za filtrem powietrza. I drgoa do przepustnicy jest chyba za długi i trzeba go przenieśc bliżej przepustnicy

Obrazek
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: enter » pn maja 11, 2009 2:41 pm

stef pisze:Panowie pisałem że mam II gen... więc o jakich listwach wy piszecie - przecież II gen to nie sekwencja !!
Poza tym tez pisałem, że mam odłączona sendę i regulację mam na śrubie !!

Ale już wiem co jest nie tak i jadę żeby mi [przerabiali instalkę - póki na gwarancji !!
Otóż za daleko mam mieszalnik od przepustnicy i komp dostaje za późno informację i obroty falują.
Moje pytanie o listwy jest do kolegi białka.
Skoro masz odłączoną sondę i regulacje na śrubie to skąd komp dostaje za późną informacje i czym steruje ?? Kto założył taką instalację - komputer nie podpięty do czujników i niczym nie steruje ??
Im bliżej przepustnicy jest mikser tym lepiej, ale obawiam się że to nie rozwiąże problemów.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » pn maja 11, 2009 4:22 pm

enter pisze: Moje pytanie o listwy jest do kolegi białka.
Skoro masz odłączoną sondę i regulacje na śrubie to skąd komp dostaje za późną informacje i czym steruje ?? Kto założył taką instalację - komputer nie podpięty do czujników i niczym nie steruje ??
Im bliżej przepustnicy jest mikser tym lepiej, ale obawiam się że to nie rozwiąże problemów.

OK sorry, to ja sie tym razem nie doczytałem...
a co do instalki to mam wszystko założone ale na razie specjalnie nie chciałem podłączać sondy do kompa gazu.
Sonda jest podłączona i sprawna i na benzynie chodzi ok.
a czym steruje komp... tym co komp od auta. komp od gazu jest nie podpiety. tak wiec obroty falują.
ale jutro jadę żeby mi podłłączyli sondę lambda i żeby starowanie było podcisnieniem poprzez silnik krokowy na przewodzi a nie przez śrubę.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: enter » pn maja 11, 2009 4:52 pm

Ja miałem tak samo zamontowany mikser i po zmianie nad przepustnice nie odczułem różnicy.
Jak podłączysz sondę i attuator zrób jazdę próbną z laptopem i zobaczysz w czym jest problem.
Dodatkowo możesz posprawdzać przewodziki od podciśnienia i uszczelkę kolektora ssącego.
Ważne: pamiętaj że masz sondę 5Voltową i nie daj sobie wmówić że tak nie jest!
Powodzenia.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Tomek-o
Posty: 443
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:59 am
Lokalizacja: Zabłudów /Białystok

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: Tomek-o » pn maja 11, 2009 6:18 pm

Dziś byłem u tego samego gazownika, mam założony mieszalnik w okolicach klimatyzacji i u mnie nic nie faluje, co prawda u mnie jest pierwsza gen.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » pn maja 11, 2009 6:49 pm

enter pisze:Ja miałem tak samo zamontowany mikser i po zmianie nad przepustnice nie odczułem różnicy.
Jak podłączysz sondę i attuator zrób jazdę próbną z laptopem i zobaczysz w czym jest problem.
Dodatkowo możesz posprawdzać przewodziki od podciśnienia i uszczelkę kolektora ssącego.
Ważne: pamiętaj że masz sondę 5Voltową i nie daj sobie wmówić że tak nie jest!
Powodzenia.

U mnie jest oryginalna sonda. I tu pytanie: Sonda 5 V jaki podaje prąd - w jakim zakresie - bo u mnie w okolicach 4 V - czy to oznacza problem z sondą??

Tomek - a mieszalnik masz w którym miejscu?? Bo jak na razie to mam podłączenie tak jakbym miał I gen.

I ostatnie pytanie - w reduktorze R90 omvl, sa na boku dwie śruby - jedna mocno wkręcona - druga poniżej ze spręzyną - wyraźnie do regulacji - czy wkręcając tę śrubę zubażam mieszankę??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Tomek-o
Posty: 443
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:59 am
Lokalizacja: Zabłudów /Białystok

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: Tomek-o » pn maja 11, 2009 7:16 pm

Tomek - a mieszalnik masz w którym miejscu?? Bo jak na razie to mam podłączenie tak jakbym miał I gen.

U mnie mieszlanik jest pomiędzy klimą a filtrem oleju.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » pn maja 11, 2009 7:23 pm

Tomek-o pisze:
Tomek - a mieszalnik masz w którym miejscu?? Bo jak na razie to mam podłączenie tak jakbym miał I gen.

U mnie mieszlanik jest pomiędzy klimą a filtrem oleju.
Tomek !! Chodzi ci o parownik (reduktor) a mieszalnik to urządzenie które miesza gaz z powietrzem z filtra i montowany jest pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą !! Pomyliły ci się pojęcia.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Tomek-o
Posty: 443
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:59 am
Lokalizacja: Zabłudów /Białystok

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: Tomek-o » pn maja 11, 2009 7:28 pm

stef pisze:
Tomek-o pisze:
Tomek - a mieszalnik masz w którym miejscu?? Bo jak na razie to mam podłączenie tak jakbym miał I gen.

U mnie mieszlanik jest pomiędzy klimą a filtrem oleju.
Tomek !! Chodzi ci o parownik (reduktor) a mieszalnik to urządzenie które miesza gaz z powietrzem z filtra i montowany jest pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą !! Pomyliły ci się pojęcia.
Zapędziłem się, sorry :oops:

mieszalnik w takim razie mam zraz nad wlotem powietrza do przepustnicy jakieś 2-3cm.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Faluja wolne obroty i szarpie na wolnych

Post autor: stef » ndz maja 17, 2009 12:14 pm

Problem rozwiązany - wystarczyło opier...ć majstrów i od razu znalazł się analizator spalin i pięknie mi ustawili. Działa super.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości