Pajero I - Zrób to sam

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pn maja 25, 2009 10:55 am

830 A to prąd rozruchu czyli chwilowy prąd podawany na rozrusznik. Taki wielki Ci nie potrzebny bo Pajeraki mają przekładniowy rozrusznik, który przy akumulatorze jaki mam chwilowo zapięty o prądzie coś około 350 i 50Ah kręci jak porąbany. Pojemnośc to inna sprawa bo może się przydać. Generalnie niczym to nie grozi. W plaskaczu miałem 74Ah i 680A prąd rozruchu i było w miarę ale ta rozrusznik to jakaś porażka w porównaniu do przekładniowego.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » pn maja 25, 2009 11:44 am

Ja myslalem o takim bo chcem sobie wstawic z przodu wyciagare i powiedzieli mi ze musze taki aku zamontowac.....

I dlatego tez takie moje pytanie powstalo ??
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Eskapada » pn maja 25, 2009 12:17 pm

PAJERO Driver pisze:Ja myslalem o takim bo chcem sobie wstawic z przodu wyciagare i powiedzieli mi ze musze taki aku zamontowac.....

I dlatego tez takie moje pytanie powstalo ??

zanim sobie wstawisz wielki akumulator i windę to najpierw wymień drążki skrętne :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pn maja 25, 2009 12:56 pm

Pod winde to sobie lepiej zapodaj drugi akumulator bo się okaże, że z błota Cię wyciągnie a zabraknie prądu na odpalenie silnika :) Poza tym łatwo windą usmażyć akumulator więc druga instalacja odseparowana od pierwszej choćby diodami najlepsza.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » pn maja 25, 2009 12:58 pm

Tak tak zbieram kasiorke na cala zawieszke aby go podniesc mam juz miejsce skad wezme cala Eskapada4x4.pl tylko narazie z robota mam krucho i tak przystopowalem mam nieco zapasu ale musze nieco cedzic wydatki :-? Bo moze bym mogl wziasc ja n raty fakt ze o to sie nie pytalem ale boje sie ze jak wezme to polece z tyrki bo szykuje sie ciecie stanowisk i ja jestem w tej liscie do opuszczenia miejsca pracy... :-?
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » pn maja 25, 2009 1:13 pm

" acinski "

U mnie w Padzeraku niema az tyle miejsca na druga baterie :) dlatego mi powiedzieli ze jak juz bym chcial winde montowac to abym taka duza baterie wstawil....

Wiec sobie pomyslalem " zapytam sie na forum :wink: "
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pn maja 25, 2009 1:15 pm

W jedynkach bezproblemowo. Mam podstawę z angola i pasuje idealnie. Może dwójki tez bywały z podwójną instalacją.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Greentop » czw maja 28, 2009 12:01 pm

PAJERO Driver pisze:Witam :)

Ze tak sie zaptam w tym dziale skoro mowa o Padzero I :wink:

Czy trzeba na cos uwazac gdy sie wstawia akumulator 95Ah 830A ?? Aby nie bylo ze wstawie i pry przekreceniu kluczyka zrobi pssssss i kabli niema lub czegos innego typu zarowek itp.. :wink:

Pozdrawiam
Tak se myślę że jak wstawisz aku 1,5 raza wyższej pojemności to alternator przestanie wkrótce wyrabiac - w końcu przeznaczony był do ładowania aku z odpowiedno mnejsza pojemnością...
Ale ja się nie znam bo ja z Gliwic jestem :wink:
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » czw maja 28, 2009 1:10 pm

" Greentop "

Dzieki za info..

Bo pytanie sie wzielo z tego jak rozmawialem z tymi co maja wyciagarki i powiedzieli mi ze jak bede chcial wstawic sobie winde do Padzeraka to aby taka paderie zpodal o takich parametrach..

Jest tak jak mowisz "Greentop" wlasnie boje sie wstawic taka baterie aby cos nie pierdło...

Ale ogolnie to pytanie jest na zaske... :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

maciekr3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 1:15 pm
Lokalizacja: Galwiecie k/Gołdapi
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: maciekr3 » czw maja 28, 2009 5:25 pm

Ja w moim Misiu mam wsatwiony od pół roku 95Ah 830 rozruch i wszystko działa oki, wcześniej siedział 74Ah, ale jak padł to z książki wyszło, ż pownien siedzieć 95Ah, a że mieszkam trochę na północy i zimno być potrafi to wziąłem z większym rozruchowym:)
http://www.agroturysta.info
monterey LTD 3.1 TD '97
monterey RS 3.1 TD '92

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » śr cze 03, 2009 2:56 pm

Ja mam centre future + 95Ah 900 A, zero problemow. A nawet zamienilbym na ta jeszcze mocniejsza 100Ah i 1000A :)
@acinski kupujesz moj aku ?

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » śr cze 03, 2009 9:48 pm

Przy obecnej wypłacie to ziemniaków sobie nawet nie kupie
:)
Dziadek 2,5TD `98

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Marc. » czw cze 04, 2009 12:29 am

acinski pisze:Przy obecnej wypłacie to ziemniaków sobie nawet nie kupie
:)
a ziemniaki się troszkę pozmieniały przez te kilka lat :)21



ZMIANY ZAWARTOŚCI AZOTANÓW (V) W BULWACH ZIEMNIAKA W ZALEŻNOŚCI OD FAZY WEGETACJI I NAWOŻENIA MINERALNEGO

Mirosław Wyszkowski
Katedra Chemii Środowiska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie


Słowa kluczowe: ziemniak, dawki NPK i Mg, fazy wegetacji, azotany (V)

Streszczenie
W przeprowadzonym doświadczeniu badano wpływ wzrastających dawek NPK - N40P17K50, N80P34K100, N120P51K150, N160P68K200, we współdziałaniu z magnezem stosowanym dolistnie (12 kg Mg • ha-1) i doglebowo (24 kg Mg • ha-1) na zmiany zawartości azotanów (V) w bulwach w czasie wegetacji ziemniaka. Zawartość azotanów (V) w bulwach ziemniaka wykazywała uzależnienie od fazy rozwojowej tej rośliny. Była ona zdecydowanie najwyższa w fazie poprzedzającej kwitnienie i w miarę upływu wegetacji stopniowo ulegała obniżeniu. Wysokie dawki NPK wywołały znaczny przyrost zawartości N-azotanowego w bulwach ziemniaka. Wzrost zawartości tego składnika w bulwach ziemniaka był najniższy po kwitnieniu (53-82%), a najwyższy w czasie zbioru tej rośliny (121-137%). Nawożenie magnezem wpłynęło korzystnie na koncentrację azotanów (V) w bulwach ziemniaka w fazie wzrostu poprzedzającej kwitnienie i bezpośrednio po kwitnieniu powodując ograniczenie ich wzrostu po zastosowaniu wysokiego nawożenia NPK. Zawartość N-NO3 w bulwach w czasie wegetacji ziemniaka zależała od ilości opadów atmosferycznych i temperatury powietrza. Niekorzystny układ warunków meteorologicznych w czasie wegetacji roślin w roku 1995 wpłynął na zwiększenie koncentracji azotanów (V) w bulwach ziemniaka w porównaniu do lat 1996-1997.
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » pt cze 12, 2009 11:00 pm

No aby nie bylo ze jak w Samolocie o to Widok ukonczonych prac przy wnetrzy F-16 :wink: Nic jak latac tylko 8)


Obrazek

Obrazek

Wszystko dziala jak ta lala :)2

Jezeli by ktos chcial taki zestaw 3x zegarow w Pelni i 101% Sprawnych " kwestia zalatania membramy tylnej z tej kuli to mam na zbyciu " w kuli brakuje tylko gliceryny ktora juz zakupilem tylko niemam czasu sie zabrac aby to zalatac z tego co dostalem info to wystarczy tyl zalepic elegancko bezbarwnym silikonem wstrzyknac glicerynke i kula jak ta lala 8) .... Info na Priv..

Pozdrawiam
Damian N.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pt cze 12, 2009 11:49 pm

Zapodałem silikon na swoją i jak na razie robi pięknie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » sob cze 13, 2009 8:02 am

acinski pisze:Zapodałem silikon na swoją i jak na razie robi pięknie.

Czesc

I co ten z zologocznego trzyma czy taki z Castoramy bezbarwny przezroczysty jak to kabin natryskowych ?? :wink:

aha a kule wypelniales do pelna aby nie bylo powietrza czy zostawiles nieco aby bez stresu mogla ta glicerynka pracowac przy zmianie temperatur ??

Pozdrawiam.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » sob cze 13, 2009 1:25 pm

Silicon z akwarystycznego. Malutka tubeczka za 1.4zł i połowa mi została. Powietrza zostawiłem taki malutki bąbelek.
Jak na razie trzyma i działa.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » sob cze 13, 2009 3:30 pm

acinski pisze:Silicon z akwarystycznego. Malutka tubeczka za 1.4zł i połowa mi została. Powietrza zostawiłem taki malutki bąbelek.
Jak na razie trzyma i działa.
Wlasnie wrocilem z miasta silikones zakupiony w morde :o u mnie kosztuje 2.50zyka hehe i to tez mala tubka ta wieksza ponad 6 zyka to by chyba stykolo na 100 takich kul i mozna by bylo dla wszystkich naprawiac z forum hehehe :wink:

Zaraz madzare i zabieram sie za latanie tej kuli z tego kompletu co mi zostal wolny :)2
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » sob cze 13, 2009 4:11 pm

Sorry, ze sie przy*ierdalam ale wiesz czasem co to sa znaki przestankowe ? Czasem jak czytam ten belkot to nic nie rozumiem. Prosze, chociaz kropki czasem uzyj...

EDIT:
I nie w cenie tubki...

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » sob cze 13, 2009 5:16 pm

Kajen pisze:Sorry, ze sie przy*ierdalam ale wiesz czasem co to sa znaki przestankowe ? Czasem jak czytam ten belkot to nic nie rozumiem. Prosze, chociaz kropki czasem uzyj...

EDIT:
I nie w cenie tubki...
Nie masz za co resorrowac- A chyba Ty tez zjadles jakas literke... :wink:
Tak wiem co to sa te znaki tylko jak bym mial wstawiac z jezyka Yankesow polskie litery to dopiero bys chyba padaczki dostal czytajac to co bym pisal... :D

Pozdrawiam
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: marcyb3 » pn cze 15, 2009 3:57 pm

po zdemontowaniu pływaka okazało się ze rozwalony jest zwój który pokazuje ilość paliwa w zbiorniku po dłuższych kombinacjach przełozyłem z drugiego zbiornika i po zatankowaniu do pełna pokazauje mi 3/4 zawartości,podkresle ze wcześniej tylko rezerwa mi sie paliła,może ktoś wie gdzie można coś takiego kupić??bede próbować to w jakiś sposób polutowac i sprawdzić jak bedzie.jak cos to dam znać,poniżej przedstawiam zdjęcia:

Obrazek

to właśnie jest ten zwój myslicie ze można to jakoś naprawić,a może da się na nowo przewinąć??tylko jakim drutem,bo na miedziany to on mi nie wyglądał.

Obrazek
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » pn cze 15, 2009 5:41 pm

w tym tygodniu razem z @acinskim pewnie damy rade zreanimowac pływak, niestety bedziemy skladac jeden z dwoch, zastrzegam ze to ja bede walczyl z lutownica, Krzychu z nikonem. Niestety mam neta z komorki i nie widze obrazkow... Poza tym to deczko niebezpieczne takie lutowanie, moze skonczyc sie zejsciem, dlatego tez nie montowalem swojego smoka po probie spawania (swoja droga nic spawanie nie zmienilo) a nie bylem pewny izolatorow. Znaczy sie bylem pewny ze nie moge tego zalozyc. :)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Przemy » pn cze 15, 2009 6:26 pm

U mnie wyrwało sie mocowanie od przewodów i tez nic nie wskazywało. Ja po prostu kupiłem używkę i jest :)2
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pn cze 15, 2009 10:48 pm

Najlepsze jest to, że wersji smoków jest kilka co najmniej. Ja ostatecznie zapakowałem używany bak z dwójki i działa jak ta lala.
Dziadek 2,5TD `98

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: polaff » pn cze 15, 2009 11:38 pm

jak czytam Wasze wypowiedzi na temat pływaków smoków itp. to dochodzę do wniosku, ze niedziałająca kontrolka rezerwy przestała mi przeszkadzać i nie chce w tym temacie grzebać bo jak ma kupić nie takie części ale zakopać się w pozornie małym problemie.... poza tym i tak zawsze mam więcej niż pół zbiornika :P :wink:

mimo wszystko PANOWIE (!) POWODZENIA :)2 :)2 :)2
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości