M110 280 Pytanie???

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

M110 280 Pytanie???

Post autor: Słoń2 » śr kwie 29, 2009 8:14 am

Witam!
Wiem jestem z działu uaz-a no ale to juz prawie mercedes!
A mianowicie miałem tam silnik om 617 a teraz wzieło mnie na
cos mocniejszego czyli podcziwy m110!
W związku z nim mam kilka pytań:
Na bloku z lewej strony jest czujnik nagrzewajacego sie silnika( czy jakos tak)
co on ma ma zadanie i do czego jest ta wtyczka przy nim, czy to ma dostawac prad razem z wtryskiem rozruchowym ??
No i dalej mam pompe filtr akumulator paliwa i cos tam jeszcze jest przy tym wszystko pochodzi z w126 i zastanawia mnie kiedy włacza sie pompa paliwa i czy po odpaleniu chodzi cały czas ??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Kostuch » śr kwie 29, 2009 9:41 pm

Czujnik temperatury wskazuje kiedy ma przestać działać wtryskiwacz rozruchowy (takie ssanie).
Pompa jest elektryczna i ma cały czas chodzić po odpaleniu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Słoń2 » śr kwie 29, 2009 10:00 pm

Wielkie dziki!
A to ustrojstwo na bloku po lewej stronie jak to podłaczyc ??

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Kostuch » śr kwie 29, 2009 10:13 pm

Słoń2 pisze:Wielkie dziki!
A to ustrojstwo na bloku po lewej stronie jak to podłaczyc ??
No nie wiem o co pytasz...
Ten czujnik temperatury? To wg schematu lecisz.
Masz chyba schemat? :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Słoń2 » śr kwie 29, 2009 10:28 pm

Yyy schematu nie mam ale jak by jakis był to by było fajnie!
A to na bloku to niby jest jakis tam czujnik nagrzewajacego sie silnika!
Idą do nieg dwa przewody paliwowe i dwa wezyki od podcisnienia a i jest tam wtyczka na dwa piny i to jest no własnie nie wiem! :(

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Kostuch » śr kwie 29, 2009 10:51 pm

Eeee...
To ja nie wiem. Jak miałem jeszcze G, to z silnikiem M102.
Schematy znajdziesz w necie
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Słoń2 » śr kwie 29, 2009 11:30 pm

no ale i tak dzieki :D :D :D
M 102 jest na wtrysku ke-jetronic a m110 na k-jetronic temu pewnie u Ciebie tego nie było!
Pozdrawiam i dalej czekam na jakies rady!

Awatar użytkownika
andrzej300
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Beskidy

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: andrzej300 » wt cze 09, 2009 9:30 pm

a ja tez w kwastii M110 2,8 benzynka...
otóż nie pobłogosławił mnie Bóg żadnym kupcem na Gienię, więc postanowiłem ją trochę ożywić. A dokładnie zastąpić jedną beznynę 2,3 inną mocniejszą 2,8. Dostałem od goscia mesia 126 2,8 automat. Silnik wyremontowany, wszystko cacy... Wszystko ma pasowac... wkładamy a tu zonk....
kielich koła zamachowego (połączenie ze skrzynią) koliduje z wałem reduktor-przedni most. spotkał sie ktos z takim przypadkiem?
jak to jest rozwiązane w oryginale? podobno ten silnik był fabrycznie montowany w gelendzie, a u mnie wygląda, że trzeba by go podnieść o jakieś 10 cm do góry,żeby się znalazł nad wałem....
już ... już.... prawie jest...

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Artur » śr cze 10, 2009 7:12 am

Słoń2 pisze:no ale i tak dzieki :D :D :D
M 102 jest na wtrysku ke-jetronic a m110 na k-jetronic temu pewnie u Ciebie tego nie było!
Pozdrawiam i dalej czekam na jakies rady!
Ważne abys sobie podlączył napiecie pod takie ustrojstwo pod kolektorem sacym tam jest taka spirala nagrzewjaca która zwalnia cisnienie ssania i klapka przepływomierza inaczej sie odchyla bez tego tez chodzi ale paliwa duzo przepalasz na zimnym. Wtryskiwacz rozruchowy nie musi byc albo podłącz bezposrednio pod rozrusznik. Pompke mozna po przekazniku tez podłączyc pod zapłon orginalnie wyjscie z modułu.

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: rafalwicher » śr cze 10, 2009 10:51 am

Kolego odnosnie tego m110 w G. Nieznam sie na G z 2.3 ale z tego co widze w moim 2.8GE to moze problem ktory ci sie urodzil jest spowodowany dlugoscia walu pomiedzy skrzynia a reduktorem? Skrzynia automatyczna jest dluzasza od manualnej o jakies 10cm przez co w manualach wal jest dluzszy a w automacie jest krotszy. Ale jak pisalem ja sie nie znam tak wiec niewiem czy to cos pomoze zreszta jesli sam sie bierzesz za zmiane silnika to pewno jestesmy po tej samej szkole.
Pozdrawiam
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
andrzej300
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Beskidy

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: andrzej300 » śr cze 10, 2009 11:08 am

no właśnie nie biorę się za to sam....
tylko czowiek który mi to robi i ma "wszystkie możliwe szkoły" w pewnym momencie wyhamował i juz nie może ruszyć...
nagle się okazało że się nie da, choć miało byc tak pieknie....
problemem nie jest wałek skrzynia reduktor ale reduktor -przedni most, i o ten wałek obija mi sie łaczenie skrzyni z silnikiem. zastanawiałem sie nad dłuższymi spręzynami do zawieszenia, wtedy most pójdzie w dół a za nim wał . I może to pomoże....
już ... już.... prawie jest...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: rafalwicher » śr cze 10, 2009 2:16 pm

A masz do tego m110 oryginalne lapy do G?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
andrzej300
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Beskidy

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: andrzej300 » śr cze 10, 2009 2:55 pm

no właśnie nie mam i próbujemy kombinować z beczkowymi. Ale na razie wygląda to tak, że żeby wał nie bił o silnik to silnik musi być tak wysoko że się nie zamknie maska. I teraz, żeby odsunąć ten wał od silnika to trzeba by chyba obniżyć most albo redukuor, albo jedno i drugie
już ... już.... prawie jest...

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Re: M110 280 Pytanie???

Post autor: Słoń2 » sob cze 13, 2009 12:06 am

Artur pisze:
Słoń2 pisze:no ale i tak dzieki :D :D :D
M 102 jest na wtrysku ke-jetronic a m110 na k-jetronic temu pewnie u Ciebie tego nie było!
Pozdrawiam i dalej czekam na jakies rady!
Ważne abys sobie podlączył napiecie pod takie ustrojstwo pod kolektorem sacym tam jest taka spirala nagrzewjaca która zwalnia cisnienie ssania i klapka przepływomierza inaczej sie odchyla bez tego tez chodzi ale paliwa duzo przepalasz na zimnym. Wtryskiwacz rozruchowy nie musi byc albo podłącz bezposrednio pod rozrusznik. Pompke mozna po przekazniku tez podłączyc pod zapłon orginalnie wyjscie z modułu.
Dzieki za odpowiedz!
Ale mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie podłaczyc prad ale na stałe po zapaleniu czy tylko w danym momencie?
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości