dwa alternatory samurai
Moderator: Albert_N
dwa alternatory samurai
witam,
mam w samuraju alternator chyba od jakiejs vitary (55A) i aku 52 Ah. jako ze mialem fabrycznie klimatyzacje, ktora wyprulem z samochodu wiec zrobilo mi sie miejsce (w miejscu zdjetego kompresora od klimy- na pierwszy rzut oka to miejsce wlasnie by mniej wiecej pasowalo na drugi alternator ale jak bedzie docelowo- nie wiem) na drugi alternator. ktory dawalby prad tylko i wylacznie na drugi akumulator, ktory sluzylby do napedzania w przyszlosci windy elektrycznej.
czy takie rozwiazanie bedzie wogole poprawne?
druga watpliwosc: czy najpierw zdecydowac sie na akumulator o konkretnej pojemnosci i szukac pod niego alternatora czy zmotac najpierw wystarczajacy alternator ( 90-100 A ?) i do tego dobrac aku. o jakiej pojemnosci aku?
pozdrawiam
wojtek
mam w samuraju alternator chyba od jakiejs vitary (55A) i aku 52 Ah. jako ze mialem fabrycznie klimatyzacje, ktora wyprulem z samochodu wiec zrobilo mi sie miejsce (w miejscu zdjetego kompresora od klimy- na pierwszy rzut oka to miejsce wlasnie by mniej wiecej pasowalo na drugi alternator ale jak bedzie docelowo- nie wiem) na drugi alternator. ktory dawalby prad tylko i wylacznie na drugi akumulator, ktory sluzylby do napedzania w przyszlosci windy elektrycznej.
czy takie rozwiazanie bedzie wogole poprawne?
druga watpliwosc: czy najpierw zdecydowac sie na akumulator o konkretnej pojemnosci i szukac pod niego alternatora czy zmotac najpierw wystarczajacy alternator ( 90-100 A ?) i do tego dobrac aku. o jakiej pojemnosci aku?
pozdrawiam
wojtek
Samurai 86'
Re: dwa alternatory samurai
najpierw to zastanowić sie czy wogóle jest potrzebny drugi alternator i akumulator
Pamiętaj że to dodatkowe obciążenie dla silnika, i dodatkowa masa.

Pamiętaj że to dodatkowe obciążenie dla silnika, i dodatkowa masa.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: dwa alternatory samurai
Adam, mam nowy aku i alternator po kompletnym remoncie, szkoda by bylo teraz tego nie wykorzystywac bo rozumiem ze przy pozostaniu przy jednym aku i jednym altku, musialbym takowe o wiekszej pojemnosci nabyć a to sa jakby nie bylo koszty
. Oczywiscie montujac drugi alt i aku tez mu je nabyć, ale koszt chyba bedzie mniejszy niz zakup jednego akumulatora typu optima ktory wszystko uciagnie. a drugi kompletny "uklad" moglby sluzyc jako backup na czas niemca- tak to sobie tlumacze 


Samurai 86'
Re: dwa alternatory samurai
to pytanie po co Ci drugi aku??
Do windy?? to i tak zwykły nie da za bardzo rady.
Poza tym zwykły aku nie wytrzymuje dłuższej jazdy po wertepach - urywają sie cele itp.
Do windy?? to i tak zwykły nie da za bardzo rady.
Poza tym zwykły aku nie wytrzymuje dłuższej jazdy po wertepach - urywają sie cele itp.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: dwa alternatory samurai
Mam u siebie w vitarze dwa alternatory 55 + 120 A i jedną żółtą optimę i bardziej mnie martwi czy winda się nie zapali niż że braknie prądu ,ale ja tak ekstermalnie nie jeżdżę.
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Re: dwa alternatory samurai
Miałem 1 windę + żółtą optimę
Teraz alternator 55A + 2*optima na 2 windy.
Prądu nie zabrakło nigdy.
Teraz alternator 55A + 2*optima na 2 windy.
Prądu nie zabrakło nigdy.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Re: dwa alternatory samurai
a ja się zastanawiam co wszyscy widzą w tych optimach ŻELOWYCH
- ja od początku tłuke w jednym aucie Bosche - 4 lata śmiga w aucie z windą elektryczną i prądu nie brakuje
samuraia tłuke na kagerze - produkcja boscha i też prądu nie brakuje do 9,5 XP
podstawa to mocny alternator - choć byście mieli ze złota optimy to jak altek będzie padaka to dupa z niej będzie
to tak BTW

samuraia tłuke na kagerze - produkcja boscha i też prądu nie brakuje do 9,5 XP
podstawa to mocny alternator - choć byście mieli ze złota optimy to jak altek będzie padaka to dupa z niej będzie
to tak BTW

Re: dwa alternatory samurai
A skąd ten wniosek, skoro sam twiedzisz, że używasz Boscha nie Optimę



SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Re: dwa alternatory samurai
Optima je lepsza bo:psvadek pisze:a ja się zastanawiam co wszyscy widzą w tych optimach ŻELOWYCH- ja od początku tłuke w jednym aucie Bosche - 4 lata śmiga w aucie z windą elektryczną i prądu nie brakuje
samuraia tłuke na kagerze - produkcja boscha i też prądu nie brakuje do 9,5 XP
podstawa to mocny alternator - choć byście mieli ze złota optimy to jak altek będzie padaka to dupa z niej będzie
to tak BTW
- Może pracować nawet do góry nogami, nic się nie wyleja ani nie popsuje.
- Odporna na wibracje.
- Trudno uszkodzić mechanicznie.
- Nie zdycha tak szybko jak zwykły kwasiak od głębokiego rozładowywania.
- Podczas rozładowywania, napięcie nie spada w postępie geometrycznym jak w zwykłym aku.
- I najważniejsze


- a i podpięta do ładowania nie wybucha od iskier jak kwasiak

A tak w ogóle optimy to nie są żelówki

Re: dwa alternatory samurai
zapomniałeś tylko wspomniec o cenieMichal_R pisze:Optima je lepsza bo:psvadek pisze:a ja się zastanawiam co wszyscy widzą w tych optimach ŻELOWYCH- ja od początku tłuke w jednym aucie Bosche - 4 lata śmiga w aucie z windą elektryczną i prądu nie brakuje
samuraia tłuke na kagerze - produkcja boscha i też prądu nie brakuje do 9,5 XP
podstawa to mocny alternator - choć byście mieli ze złota optimy to jak altek będzie padaka to dupa z niej będzie
to tak BTW
- Może pracować nawet do góry nogami, nic się nie wyleja ani nie popsuje.
- Odporna na wibracje.
- Trudno uszkodzić mechanicznie.
- Nie zdycha tak szybko jak zwykły kwasiak od głębokiego rozładowywania.
- Podczas rozładowywania, napięcie nie spada w postępie geometrycznym jak w zwykłym aku.
- I najważniejszejest żółta i taka haj-teh , posiadanie jej to +500pkt. respectu przed kolegami
- a i podpięta do ładowania nie wybucha od iskier jak kwasiak![]()
A tak w ogóle optimy to nie są żelówki

Jimny 

Re: dwa alternatory samurai
Widziałeś kiedyś coś co nic nie kosztuje, a kolegom na widok tego szczęki opadają 

Re: dwa alternatory samurai
Witam.Może i ja się podepę pod te akumulatory . Otóż jeżdzę już parę ładnych lat i używam w dwóch samochodach,, Centry "" .Nigdy mi się nie zdażyło aby padł szybciej niż cztery lata.A wyczerpać akumulator tak aby ledwo żarówki świeciły to przepraszam za wyrażenie trzeba być matołem aby tak postępować .A jak ktoś chce szpanować to proponuję akumulator z pozłacaną obudową ( widziałem go gdzieś na targach ale już nie pamiętam których ).Pozdrawiam Jarek
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: dwa alternatory samurai
Mam jeden aku, jeden alternator(75A) na 2 windy.
Raz jedyny zabrakło prądu, ale to przez awarie alternatora.
Raz jedyny zabrakło prądu, ale to przez awarie alternatora.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: dwa alternatory samurai
Jareczek,Jareczek pisze:...A wyczerpać akumulator tak aby ledwo żarówki świeciły to przepraszam za wyrażenie trzeba być matołem aby tak postępować ...
Jak zaczniesz jeździć w terenie, to zobaczysz że zdarzają się rzeczy o których się nie śniło żadnemu inżynierowi szeroko pojętej motoryzacji

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: dwa alternatory samurai
ja mam od 4 miechów alternator 120A i aku no-=name 74Ah wszystko śmiga aż miło z jedną winda 12k polecam alternator Valeo jest malutki i mocny a poza tym nie wentylatorka więc się sam nie zachlapuje wodą
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: dwa alternatory samurai
wobia pisze:witam,
mam w samuraju alternator chyba od jakiejs vitary (55A) i aku 52 Ah. jako ze mialem fabrycznie klimatyzacje, ktora wyprulem z samochodu wiec zrobilo mi sie miejsce (w miejscu zdjetego kompresora od klimy- na pierwszy rzut oka to miejsce wlasnie by mniej wiecej pasowalo na drugi alternator ale jak bedzie docelowo- nie wiem) na drugi alternator. ktory dawalby prad tylko i wylacznie na drugi akumulator, ktory sluzylby do napedzania w przyszlosci windy elektrycznej.
czy takie rozwiazanie bedzie wogole poprawne?
druga watpliwosc: czy najpierw zdecydowac sie na akumulator o konkretnej pojemnosci i szukac pod niego alternatora czy zmotac najpierw wystarczajacy alternator ( 90-100 A ?) i do tego dobrac aku. o jakiej pojemnosci aku?
pozdrawiam
wojtek
Ja miałem dwa alternatory podłączone równolegle do całej instalacji, jeden 90A i drugi 55A, działało to bez żadnego problemu. Moc sumowała się i miałem komfort psychiczny, że jak jeden padnie to na drugim jakoś dojadę. Teraz ze względu na pompę wspomagania musiałem zrezygnować z dwóch małych alternatorów, na rzecz jednego dużego 120A od Omegi. I niestety od czasu jak się nagrzał tak, że aż się w nim śmieci zapaliły


Wyrób Samurajopodobny
Re: dwa alternatory samurai
Moc się sumowała, powiadasz...Perkos pisze:
Ja miałem dwa alternatory podłączone równolegle do całej instalacji, jeden 90A i drugi 55A, działało to bez żadnego problemu. Moc sumowała się i miałem komfort psychiczny...
A próbowałeś wstawić na próbę amperomierz dla każdego alternatora, czy dla komfortu psychicznego tego nie zrobiłeś?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: dwa alternatory samurai
Próbowałem, przy małym obciążeniu działał tylko jeden (ten którego regulator był ustawiony na większe napięcie), ale przy dużym poborze prądu gdy napięcie spadało i jeden nie był wstanie utrzymać 13,8V włączał się drugi. Wiem bo po takiej sytuacji oba alternatory były gorące, i gdy próbowałem zdejmować i zakładać kabel od alternatora czuć było jak spadają obroty silnika i iskrzy na stykach.
Wyrób Samurajopodobny
Re: dwa alternatory samurai
tzn ze jeden z altkow podczas nie wysilonej jazdy tak jakby nie pracowal wogole ?:>
Dodge Dakota 4.7 V8
Suzuki Samurai 1.9D
Suzuki Samurai 1.9D
Re: dwa alternatory samurai
Dokładnie. W aternat. za utrzymanie właściwego napięcia odpowiedzialny jest regulator, dozuje on ilość produkowanego prądu w zależności od zapotrzebowania. Jeśli napięcie w układzie ma odpowiednią wartość regulator nie załączy alternatora. Gdy są dwa altki podłączone równolegle, ładował będzie ten którego regulator ustawiony jest na wyższe napięcie, do momentu aż przestanie dawać radę i napięcie spadnie. Wtedy załączy się drugi altern.
Wyrób Samurajopodobny
Re: dwa alternatory samurai
Czyli tak naprawdę pierwszy był max obciążony a następny mu czasem pomagał.
Trochę słabe pod względem niezawodności całości...
Konieczne jest odpowiednie dobranie regulatorów - sklepowe z napisem 12 albo 14,4V mają spory rozrzut parametrów. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że parametry te zmieniają się wraz z np. temperaturą (a pod maską sporo może być). Bez kompensacji to będzie działać losowo.
Dużo lepszym rozwiązaniem, jak ktoś już musi mieć dwa alternatory) jest zewnętrzna regulacja prądu wzbudzenia tak, aby oba były równomiernie obciążone.
Trochę słabe pod względem niezawodności całości...
Konieczne jest odpowiednie dobranie regulatorów - sklepowe z napisem 12 albo 14,4V mają spory rozrzut parametrów. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że parametry te zmieniają się wraz z np. temperaturą (a pod maską sporo może być). Bez kompensacji to będzie działać losowo.
Dużo lepszym rozwiązaniem, jak ktoś już musi mieć dwa alternatory) jest zewnętrzna regulacja prądu wzbudzenia tak, aby oba były równomiernie obciążone.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: dwa alternatory samurai
Nie do końca, ponieważ mając tylko jeden alter. przy dużym poborze prądu pracuje i tak na max. bez względu na jego moc. (no chyba, że zapoda się taki 700A ale puki co takich jeszcze nie ma.) Tak jak pisałem wcześniej mój 120A spocił się tak bardzo, że się w nim liście zapaliły. Nie wiele brakowało a zakończył bym rajd w największym g..... cudem wytrzymał do końca. Gdyby były dwa ten drugi dawał by pewność, że w razie czego starczy prądu by zjechać do bazy.Kostuch pisze:Czyli tak naprawdę pierwszy był max obciążony a następny mu czasem pomagał.
Trochę słabe pod względem niezawodności całości....
Wyrób Samurajopodobny
Re: dwa alternatory samurai
Tak jak pisałem: zewnętrzna regulacja prądu wzbudzenia, żeby uniknąć pracy alternatora/alternatorów na skraju ich możliwości. Gdybyś miał wtedy dwa, to po spaleniu pierwszego pewnie byś nie zdjął palca z pilota wyciągarki (bo jest prąd) i spalił drugiPerkos pisze:Nie do końca, ponieważ mając tylko jeden alter. przy dużym poborze prądu pracuje i tak na max. bez względu na jego moc. (no chyba, że zapoda się taki 700A ale puki co takich jeszcze nie ma.) Tak jak pisałem wcześniej mój 120A spocił się tak bardzo, że się w nim liście zapaliły. Nie wiele brakowało a zakończył bym rajd w największym g..... cudem wytrzymał do końca. Gdyby były dwa ten drugi dawał by pewność, że w razie czego starczy prądu by zjechać do bazy.Kostuch pisze:Czyli tak naprawdę pierwszy był max obciążony a następny mu czasem pomagał.
Trochę słabe pod względem niezawodności całości....

A jak masz wyjechany akumulator, to nic nie pomoże...
U mnie jest grzechotnik zasilany akumulatorem 100Ah + alternator 120A. Przy obciążeniu takim że bęben prawie staje w miejscu, prąd ładowania alternatora jest około 60-80A. Większość idzie z akumulatora.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: dwa alternatory samurai
W twojej wyciągarce zapotrzebowanie na energię to 450A. W gigglepinie to jakieś 900A, przy każdym naciśnięciu guzika altek pracuje na max aż do czerwoności. Można próbować sposobu o którym piszesz, tyle że to wyższa szkoła kombinatorstwa, a wiadomo im coś bardziej skomplikowane, tym ciężej znaleźć co się skasztaniło . Mi chodzi o to że dwa alter. można bez problemu podłączyć w jednym obwodzie i to bez problemu działa.
Wyrób Samurajopodobny
Re: dwa alternatory samurai
maksymalne zapotrzebowanie, a nie ciągłe.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości