jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
wojtak4
-

- Posty: 108
- Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
- Lokalizacja: z Mazur
Post
autor: wojtak4 » ndz sty 23, 2005 9:41 am
Witam

Zauwazylem w moim uazie, problem, a mianowicie : Ze strony pasazera przednie kolo jest luzne, bo szpilki sie powyciagaly czy cos, poprostu nawet tego odkrecic nie mozna gdyz nakretka sie razem ze szpilką obraca i nawet kola nie mozna zdjac, ani dociagnac. Jak sie do tego zabrac

A co moglo byc przyczyną takiego stanu rzeczy

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz sty 23, 2005 9:58 am
Szpilka moze byc juz objechana z drugiej strony i sie obraca a powinna wchodzic na wcisk. Ze sciagnieciem to moze byc problem. Musisz sprobowac jeszcze raz odkrecic jak nie da rady to trzeba rozwiercac albo ciac (z cieciem szybciej pojdzie)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » ndz sty 23, 2005 10:01 am
ja ja potrafie wyjac bez ciecia

u mnie zalozylem zukowska - urwala sie poprzedniemu wlascicielowi no do dolozylem.. ale ciezko sie zaciagala

no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz sty 23, 2005 10:15 am
No tak tylko najpierw trzeba sciagnac kolo a jemu sie ta szpilka obkreca i tu jest problem z cieciem

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » ndz sty 23, 2005 10:43 am
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
Bogdan 4x4
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Post
autor: Bogdan 4x4 » ndz sty 23, 2005 10:54 am
wojtak4 pisze:Witam

Zauwazylem w moim uazie, problem, a mianowicie : Ze strony pasazera przednie kolo jest luzne, bo szpilki sie powyciagaly czy cos, poprostu nawet tego odkrecic nie mozna gdyz nakretka sie razem ze szpilką obraca i nawet kola nie mozna zdjac, ani dociagnac. Jak sie do tego zabrac

A co moglo byc przyczyną takiego stanu rzeczy

Dobre wiertło zapodać w wolnoobrotową wiertarkę, równo zapunktowć, przy wierceniu chłodzić, jakby się obracało- przytrzymać za nakrękę.
Wymienić komplet- szpilka+ nakrętka. podchodzi od żuka i wszystkich aut z tej familii.
Przyczyną może być starość (materiału), lub młodość (operatora klucza do kół)
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz sty 23, 2005 5:22 pm
Przyczyną luzu koła mogą być też rozbite otwory w feldze-nakretka dochodzi do bebna nie łapiąc felgi.
Jak się obraca wszystko-to znaczy,że moletowanie w piascie puściło.
A nie da sie sciągnąć koła razem z piastą?Chyba sie da....Wtedy heftnąć ją z drugiej strony do blaszanego odrzutnika,odkręcić i wstawić drugą,blokując obrót.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » ndz sty 23, 2005 5:37 pm
zgadza sie
ciecie to ostatecznosc heftnac porzadnie i po sprawie

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » wt sty 25, 2005 7:54 am
No miałem to napisac ze pasta juz jest do dupy
-
kuki469

- Posty: 354
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
- Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica
Post
autor: kuki469 » wt sty 25, 2005 9:28 am
Miałem bardzo podobną sytuację, opisaną w temacie chyba " urwane koło"
tylko że mi się w trasie koło poluzowało i poobrywało wszystkie szpilki. Jeden dzień machania młotem i przecinakiem

nowa piasta i nowe nakrętki. Teraz jestem taki przewrażliwiony że co 50 km. kopę po kołach.

-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » wt sty 25, 2005 10:44 am

to chyba znacznie wydluza trase

no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
kuki469

- Posty: 354
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
- Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica
Post
autor: kuki469 » wt sty 25, 2005 2:37 pm
-
Killer17

- Posty: 303
- Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Strzelin
Post
autor: Killer17 » wt sty 25, 2005 6:24 pm
Miałem ostatno taki problem ...
Koło odkręciłem w bardzo prosty sposób:
nadciełem koniec szpilki tak że zrobiła się z niej śruba na płaski śrubokręt,potem przy użyciu szerokiego śrubokręta i płaskiego klucza udało mi się odkręcić nakrętke...
ale uda się to tylko jeśli szpilka wystaje troszkę z nakretki i nie jest dokręcona na max, w innym wypadku trzeba ciąć
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » wt sty 25, 2005 8:10 pm
Artur pisze:No miałem to napisac ze pasta juz jest do dupy
A co?Brakowało Ci tej pasty

?
A tak serio:wiem,że spawanie takiej szpilki do odrzutnika jest za słabe,a bezpośrednio do piasty w ogóle nie trzyma /żeliwo/.Zna ktos moze jakieś inne sposoby?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości