Pinzgauer wyprawowy

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » czw sty 28, 2010 7:30 pm

85km/h jako prędkość przejazdowa to nie tak mało,a poza tym zgodnie z przepisami :D

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: majkii » czw sty 28, 2010 7:39 pm

Taka prędkość przelotowa w zupełności wystarczy.
Zamiast na mandaty będzie więcej na paliwa wszelakie dla wszystkich
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » czw sty 28, 2010 7:45 pm

dla mnie podstawową wadą Pinza jest hałas :)16 i dla tego jestem ciekaw czy ktoś dał sobie z nim radę :roll:

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » pn lut 01, 2010 12:37 pm


Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 10:11 am


Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: busz » wt lut 02, 2010 12:09 pm

słyszałem, że można wygłuszyć 710k do poziomu starego transita

fajnie je przerabiał gość z niemieckiego sklepu pinzi-shop.de ale zamknął stronę już jakiś czas temu
GG 2626465

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: Duży kloss » wt lut 02, 2010 12:26 pm

No jak się wybiera na wyścig to 85km/h mało ale do turystyki OK! poza tym on jedzie 85km/h po każdej drodze i z maksymalnym obciążeniem :D i myślę że te łożyska na pewno wytrzymają trzy razy dłużej niż w dyskotece czy jeepie... poza tym nie jestem pewien czy na przykład u ruskich tak od razu dostaniecie łożysko do dyskoteki :D :D :D kiedyś porównywaliśmy volvo 303 i pinza tak jak pisał Tybero pinz dużo głośniejszy(to chyba podstawowa wada) słabiej przyśpiesza na wyższych biegach (ale volvo ma silnik 3.0L) no i faktycznie słabszy reduktor czuć na podjazdach, prześwit, kont rampowy, blokady w obu pojazdach nie porównywalny z niczym innym.... ale jak ktoś tak jak ja lubi pojazdy pochodzenia wojskowego nie zamieni na nic innego, po za tym funkcjonalność nadwozia volva303 czy pinza nie do porównania z jakimś ciasnym jepem dyskotekom czy nawet parcholem :D
Volvo TGB11,GAZ67b, T24 weasel, GM-578m1(KUB-M) a to już inna bajka...osobówka JEEP WJ

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 4:04 pm

pojezdzilismy troche wiecej.
wiec wiecej obserwacji:
- te 500 kg roznicy powoduje ze pinza prowadzi sie znacznie latwiej - jak terenowke, w wolwo czuc juz ze to ciezarowka, czyli tam gdzie waga bedzie istotna pinz pojedzie lepiej,
- zawieszenie w pinzu naprawde fajnie robi, choc wady niezaleznego pozostaja,
- 5 biegow w pinzu fajnie robi,
- jak dla mnie za szybki ten reduktor (1.92 pinz, 2.39 wolwo) - wiec nie bardzo uda sie wlozyc wieksze kola, a oryginal to jakies 31,5''
- reczny jest unikalnie rozwiazany, jak dla mnie niewygodnie - za daleko trzeba siegac
- ksztalt i umiejscowienie silnika, skrzyni, reduktora i napedow wymusza stosowanie tylko i wylacznie oryginalow, a tu ceny moga zaskoczyc zapewne (choc podobno silnik da sie inny wlozyc)
- pinz glosniejszy jest, to pewne, ale przy plandece slabo widze jakies wygluszenie - przy blaszance pewnie by sie udalo, cho na zewnatrz nie uda sie go wyciszyc.

no to tyle na razie.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 4:36 pm

bardzo wielu ludzi jeździ na kołach 35'
reduktor w 4x4 jest 0.88/1,69
a jakie to wady niezależnego ??

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 4:56 pm

wiesz, jezdzic to mozesz i na 40'', ale pytanie jak daleko, znaczy wysoko zajedzisz? jest to niewgodne, szybciej idzie sprzeglo, a wszystkie manewry na malych predkosciach to meczarnia.
na 35'' widzialem na razie jedno czy dwa zdjecia, reszta miala mniejsze.
przelozenie jest takie jak pisalem - musisz sobie podzielic.
wady niezaleznego? no takie jakie sa....
moze przesadzilem z tymi wielkimi wadami niezalznego, bo w pinzu odpada to co maja prasowane ryze, czyli maly skok i mala wytrzymalosc.
zostaje tylko to ze przy pokoywaniu wielkich nierownosci jedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4 - wiele zdjec z pinzami w sieci wlasnie to pokazuje. blokada wtedy pomaga, ale pewnie przy slabej trakcji juz nie bedzie tak latwo.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 7:50 pm

jest to niewgodne a wszystkie manewry na małych prędkościach to męczarnia.
a to dlaczemu ??
przelozenie jest takie jak pisalem
to znaczy że to 3-osiowy
jedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4
jedzie się trochę 8) dziwnie ale wbrew pozorom stabilnie :

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 8:06 pm

jest to niewgodne a wszystkie manewry na małych prędkościach to męczarnia.
a to dlaczemu ??.
no nie pytaj o takie rzeczy :)
to elementarne.
jak sobie wyobrazasz np. slalom miedzy drzewami z odstepami po 5 cm z kazdej strony? na sprzegle, zabkami?
juz widzialem takie dziwy, lacznie z zapachem spalenizny :)21
albo ruszanie pod duza stromizne - 10 m pojedziesz na sprzegle?
przelozenie jest takie jak pisalem
to znaczy że to 3-osiowy?.
czemu 3 osiowy?
przelozenie szybkie nie jest rowne jeden, wiec zeby miec porownanie z innymi autami najwygodniej jest wyrownac do 1.
stad dzielenie :)
jedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4
jedzie się trochę 8) dziwnie ale wbrew pozorom stabilnie
no bo nisko srodek ciezkosci.
podaja, ze trawersuje do 45 stopni.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 8:31 pm

reduktor w 4x4 drogowe 0.88 terenowe 1,68
reduktor w 6x6 drogowe 1.00 terenowe 1,92
na Ładodze ,Drezno-Wrocław,RFC Pinze jechały na 35'
a sprzęgło łatwo się wymienia :)21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 8:44 pm

pinc6x6 pisze:reduktor w 4x4 drogowe 0.88 terenowe 1,68
reduktor w 6x6 drogowe 1.00 terenowe 1,92
na Ładodze ,Drezno-Wrocław,RFC Pinze jechały na 35'
a sprzęgło łatwo się wymienia :)21
eehhh... :lol:
pinz 0,88 i 1,68 czyli 1,68/0,88 = 1,92
wolwo 1,00 i 2,39 czyli 2,39
defender 1,44 i 3,32 czyli 3,32/1,44 = 2,30
disco 1,22 i 3,32 czyli 3,32/1,22 = 2,72
jimny 1,00 i 2,00 czyli 2,00

mam wymieniac dalej? :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 8:46 pm

no to dawaj linki do tych pinzow na 35''
chetnie zobacze chociaz zdjecia, a moze znajda sie tez tam jakies opisy modyfikacji, bo nie widze jazdy z ta moca silnika i zmiana z 31,5'' na 35''.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 9:10 pm

wytłumacz proszę :roll: o co chodzi w tym dzieleniu bo głupi jestem.
a i jeszcze w Chorwacji ale ten nie dojechał do mety.
linków nie mam ew. zdjęcia na emila
z tego co wiem
B-D silnik+skrzynia peep 4.0
RFC bez zmian / rozmawiałem z gościem /
Ładoga 2008 mocno modyfikowany nr 317
Chorwacja 2002 i 2003 jeden mocno modyfikowany nic nie wiem, drugi 6x6 silnik 2,7 i zwiększona kompresja ok 120km

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 10:11 pm

aha, czyli jednak silniki pozmieniane i inne takie.

a z dzieleniem?
to proste, chcialem tylko zebys mogl porownac jakie przelozenia sa w dobrych terenowkach jak lr'y, a jakie kiepskie w prasowanym ryzu :)21
a zeby to zrobic musisz to sprowadzic do wspolnego "mianownika" czyli do 1.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 10:17 pm

a masz zdjecia po wymianie silnika?
bo ciekaw jestem jak to sie tam miesci - oryginal siedzi po prawej stronie "rury" i jest ulozony prawie na plasko, wiec jesli tam wrzycic jeepowy R6 to pilot chyba bedzie siadzial za drzwiami, albo na srodku :)21

zreszta, jak mozesz polsij mi mailem jakies ciekawe zdjecia....
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 10:33 pm

co do przełożeń to liczy się chyba sumaryczne !! ??

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 10:39 pm

pinc6x6 pisze:co do przełożeń to liczy się chyba sumaryczne !! ??
a to zalezy co chcesz policzyc.
ja licze ile auto jedzie wolniej na reduktorze, bo to jest dla mnie wyznacznikiem przydatnosci takiego auta w terenie, szczegolnie gorzystym i wykorzystaniu offroadowo-uzytkowym.
nie wyobrazam sobie jazdy takim jimnym, jak robie to landyna czy wolwiakiem, bo co chwile przypalone sprzeglo, albo silnik zdycha.

a sumaryczne to mozesz liczyc, jak do tego dodasz srednice kola i zakres obrotow silnika, ale po co to liczyc?
no chyba ze chcesz porownywac maksymalne predkosci....
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 10:52 pm

myślałem o przełożeniu skrzynia 1 +reduktor+dyfer+zwolnica
według tego co piszesz to Mog 404 jest kompletnie nie przydatny off-roadowo :o :)9 :)21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 11:04 pm

pinc6x6 pisze:myślałem o przełożeniu skrzynia 1 +reduktor+dyfer+zwolnica
według tego co piszesz to Mog 404 jest kompletnie nie przydatny off-roadowo :o :)9 :)21
a skad taki wniosek?
bo teraz ja nie kumam o co ci chodzi :)
i cos mam wrazenie ze duzo teoretyzujesz....
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 11:14 pm

unimog 404 nie ma reduktora :)21
a co do teoretyzowania to jeżdżę Pinzem od 7 lat :wink:

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: tybero » wt lut 02, 2010 11:22 pm

pinc6x6 pisze:unimog 404 nie ma reduktora :)21
a co do teoretyzowania to jeżdżę Pinzem od 7 lat :wink:
no to kiepsko, bo nie masz porownania :wink: :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pinzgauer wyprawowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 02, 2010 11:31 pm

a właśnie że mam :D bo się nie ograniczam :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy militarne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości