
Pinzgauer wyprawowy
Moderator: Mroczny
Re: Pinzgauer wyprawowy
85km/h jako prędkość przejazdowa to nie tak mało,a poza tym zgodnie z przepisami 

- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Re: Pinzgauer wyprawowy
Taka prędkość przelotowa w zupełności wystarczy.
Zamiast na mandaty będzie więcej na paliwa wszelakie dla wszystkich
Zamiast na mandaty będzie więcej na paliwa wszelakie dla wszystkich
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Re: Pinzgauer wyprawowy
dla mnie podstawową wadą Pinza jest hałas
i dla tego jestem ciekaw czy ktoś dał sobie z nim radę 


Re: Pinzgauer wyprawowy
słyszałem, że można wygłuszyć 710k do poziomu starego transita
fajnie je przerabiał gość z niemieckiego sklepu pinzi-shop.de ale zamknął stronę już jakiś czas temu
fajnie je przerabiał gość z niemieckiego sklepu pinzi-shop.de ale zamknął stronę już jakiś czas temu
GG 2626465
- Duży kloss
- Posty: 501
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pinzgauer wyprawowy
No jak się wybiera na wyścig to 85km/h mało ale do turystyki OK! poza tym on jedzie 85km/h po każdej drodze i z maksymalnym obciążeniem
i myślę że te łożyska na pewno wytrzymają trzy razy dłużej niż w dyskotece czy jeepie... poza tym nie jestem pewien czy na przykład u ruskich tak od razu dostaniecie łożysko do dyskoteki
kiedyś porównywaliśmy volvo 303 i pinza tak jak pisał Tybero pinz dużo głośniejszy(to chyba podstawowa wada) słabiej przyśpiesza na wyższych biegach (ale volvo ma silnik 3.0L) no i faktycznie słabszy reduktor czuć na podjazdach, prześwit, kont rampowy, blokady w obu pojazdach nie porównywalny z niczym innym.... ale jak ktoś tak jak ja lubi pojazdy pochodzenia wojskowego nie zamieni na nic innego, po za tym funkcjonalność nadwozia volva303 czy pinza nie do porównania z jakimś ciasnym jepem dyskotekom czy nawet parcholem 





Volvo TGB11,GAZ67b, T24 weasel, GM-578m1(KUB-M) a to już inna bajka...osobówka JEEP WJ
Re: Pinzgauer wyprawowy
pojezdzilismy troche wiecej.
wiec wiecej obserwacji:
- te 500 kg roznicy powoduje ze pinza prowadzi sie znacznie latwiej - jak terenowke, w wolwo czuc juz ze to ciezarowka, czyli tam gdzie waga bedzie istotna pinz pojedzie lepiej,
- zawieszenie w pinzu naprawde fajnie robi, choc wady niezaleznego pozostaja,
- 5 biegow w pinzu fajnie robi,
- jak dla mnie za szybki ten reduktor (1.92 pinz, 2.39 wolwo) - wiec nie bardzo uda sie wlozyc wieksze kola, a oryginal to jakies 31,5''
- reczny jest unikalnie rozwiazany, jak dla mnie niewygodnie - za daleko trzeba siegac
- ksztalt i umiejscowienie silnika, skrzyni, reduktora i napedow wymusza stosowanie tylko i wylacznie oryginalow, a tu ceny moga zaskoczyc zapewne (choc podobno silnik da sie inny wlozyc)
- pinz glosniejszy jest, to pewne, ale przy plandece slabo widze jakies wygluszenie - przy blaszance pewnie by sie udalo, cho na zewnatrz nie uda sie go wyciszyc.
no to tyle na razie.
wiec wiecej obserwacji:
- te 500 kg roznicy powoduje ze pinza prowadzi sie znacznie latwiej - jak terenowke, w wolwo czuc juz ze to ciezarowka, czyli tam gdzie waga bedzie istotna pinz pojedzie lepiej,
- zawieszenie w pinzu naprawde fajnie robi, choc wady niezaleznego pozostaja,
- 5 biegow w pinzu fajnie robi,
- jak dla mnie za szybki ten reduktor (1.92 pinz, 2.39 wolwo) - wiec nie bardzo uda sie wlozyc wieksze kola, a oryginal to jakies 31,5''
- reczny jest unikalnie rozwiazany, jak dla mnie niewygodnie - za daleko trzeba siegac
- ksztalt i umiejscowienie silnika, skrzyni, reduktora i napedow wymusza stosowanie tylko i wylacznie oryginalow, a tu ceny moga zaskoczyc zapewne (choc podobno silnik da sie inny wlozyc)
- pinz glosniejszy jest, to pewne, ale przy plandece slabo widze jakies wygluszenie - przy blaszance pewnie by sie udalo, cho na zewnatrz nie uda sie go wyciszyc.
no to tyle na razie.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
bardzo wielu ludzi jeździ na kołach 35'
reduktor w 4x4 jest 0.88/1,69
a jakie to wady niezależnego
reduktor w 4x4 jest 0.88/1,69
a jakie to wady niezależnego

Re: Pinzgauer wyprawowy
wiesz, jezdzic to mozesz i na 40'', ale pytanie jak daleko, znaczy wysoko zajedzisz? jest to niewgodne, szybciej idzie sprzeglo, a wszystkie manewry na malych predkosciach to meczarnia.
na 35'' widzialem na razie jedno czy dwa zdjecia, reszta miala mniejsze.
przelozenie jest takie jak pisalem - musisz sobie podzielic.
wady niezaleznego? no takie jakie sa....
moze przesadzilem z tymi wielkimi wadami niezalznego, bo w pinzu odpada to co maja prasowane ryze, czyli maly skok i mala wytrzymalosc.
zostaje tylko to ze przy pokoywaniu wielkich nierownosci jedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4 - wiele zdjec z pinzami w sieci wlasnie to pokazuje. blokada wtedy pomaga, ale pewnie przy slabej trakcji juz nie bedzie tak latwo.
na 35'' widzialem na razie jedno czy dwa zdjecia, reszta miala mniejsze.
przelozenie jest takie jak pisalem - musisz sobie podzielic.
wady niezaleznego? no takie jakie sa....
moze przesadzilem z tymi wielkimi wadami niezalznego, bo w pinzu odpada to co maja prasowane ryze, czyli maly skok i mala wytrzymalosc.
zostaje tylko to ze przy pokoywaniu wielkich nierownosci jedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4 - wiele zdjec z pinzami w sieci wlasnie to pokazuje. blokada wtedy pomaga, ale pewnie przy slabej trakcji juz nie bedzie tak latwo.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
a to dlaczemujest to niewgodne a wszystkie manewry na małych prędkościach to męczarnia.

to znaczy że to 3-osiowyprzelozenie jest takie jak pisalem
jedzie się trochęjedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4

Re: Pinzgauer wyprawowy
jest to niewgodne a wszystkie manewry na małych prędkościach to męczarnia.
no nie pytaj o takie rzeczya to dlaczemu.

to elementarne.
jak sobie wyobrazasz np. slalom miedzy drzewami z odstepami po 5 cm z kazdej strony? na sprzegle, zabkami?
juz widzialem takie dziwy, lacznie z zapachem spalenizny

albo ruszanie pod duza stromizne - 10 m pojedziesz na sprzegle?
przelozenie jest takie jak pisalem
czemu 3 osiowy?to znaczy że to 3-osiowy?.
przelozenie szybkie nie jest rowne jeden, wiec zeby miec porownanie z innymi autami najwygodniej jest wyrownac do 1.
stad dzielenie

jedziesz na 2-3 kolach zamiast na 4
no bo nisko srodek ciezkosci.jedzie się trochędziwnie ale wbrew pozorom stabilnie
podaja, ze trawersuje do 45 stopni.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
reduktor w 4x4 drogowe 0.88 terenowe 1,68
reduktor w 6x6 drogowe 1.00 terenowe 1,92
na Ładodze ,Drezno-Wrocław,RFC Pinze jechały na 35'
a sprzęgło łatwo się wymienia
reduktor w 6x6 drogowe 1.00 terenowe 1,92
na Ładodze ,Drezno-Wrocław,RFC Pinze jechały na 35'
a sprzęgło łatwo się wymienia

Re: Pinzgauer wyprawowy
eehhh...pinc6x6 pisze:reduktor w 4x4 drogowe 0.88 terenowe 1,68
reduktor w 6x6 drogowe 1.00 terenowe 1,92
na Ładodze ,Drezno-Wrocław,RFC Pinze jechały na 35'
a sprzęgło łatwo się wymienia

pinz 0,88 i 1,68 czyli 1,68/0,88 = 1,92
wolwo 1,00 i 2,39 czyli 2,39
defender 1,44 i 3,32 czyli 3,32/1,44 = 2,30
disco 1,22 i 3,32 czyli 3,32/1,22 = 2,72
jimny 1,00 i 2,00 czyli 2,00
mam wymieniac dalej?

Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
no to dawaj linki do tych pinzow na 35''
chetnie zobacze chociaz zdjecia, a moze znajda sie tez tam jakies opisy modyfikacji, bo nie widze jazdy z ta moca silnika i zmiana z 31,5'' na 35''.
chetnie zobacze chociaz zdjecia, a moze znajda sie tez tam jakies opisy modyfikacji, bo nie widze jazdy z ta moca silnika i zmiana z 31,5'' na 35''.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
wytłumacz proszę
o co chodzi w tym dzieleniu bo głupi jestem.
a i jeszcze w Chorwacji ale ten nie dojechał do mety.
linków nie mam ew. zdjęcia na emila
z tego co wiem
B-D silnik+skrzynia peep 4.0
RFC bez zmian / rozmawiałem z gościem /
Ładoga 2008 mocno modyfikowany nr 317
Chorwacja 2002 i 2003 jeden mocno modyfikowany nic nie wiem, drugi 6x6 silnik 2,7 i zwiększona kompresja ok 120km

a i jeszcze w Chorwacji ale ten nie dojechał do mety.
linków nie mam ew. zdjęcia na emila
z tego co wiem
B-D silnik+skrzynia peep 4.0
RFC bez zmian / rozmawiałem z gościem /
Ładoga 2008 mocno modyfikowany nr 317
Chorwacja 2002 i 2003 jeden mocno modyfikowany nic nie wiem, drugi 6x6 silnik 2,7 i zwiększona kompresja ok 120km
Re: Pinzgauer wyprawowy
aha, czyli jednak silniki pozmieniane i inne takie.
a z dzieleniem?
to proste, chcialem tylko zebys mogl porownac jakie przelozenia sa w dobrych terenowkach jak lr'y, a jakie kiepskie w prasowanym ryzu
a zeby to zrobic musisz to sprowadzic do wspolnego "mianownika" czyli do 1.
a z dzieleniem?
to proste, chcialem tylko zebys mogl porownac jakie przelozenia sa w dobrych terenowkach jak lr'y, a jakie kiepskie w prasowanym ryzu

a zeby to zrobic musisz to sprowadzic do wspolnego "mianownika" czyli do 1.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
a masz zdjecia po wymianie silnika?
bo ciekaw jestem jak to sie tam miesci - oryginal siedzi po prawej stronie "rury" i jest ulozony prawie na plasko, wiec jesli tam wrzycic jeepowy R6 to pilot chyba bedzie siadzial za drzwiami, albo na srodku
zreszta, jak mozesz polsij mi mailem jakies ciekawe zdjecia....
bo ciekaw jestem jak to sie tam miesci - oryginal siedzi po prawej stronie "rury" i jest ulozony prawie na plasko, wiec jesli tam wrzycic jeepowy R6 to pilot chyba bedzie siadzial za drzwiami, albo na srodku

zreszta, jak mozesz polsij mi mailem jakies ciekawe zdjecia....
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
co do przełożeń to liczy się chyba sumaryczne



Re: Pinzgauer wyprawowy
a to zalezy co chcesz policzyc.pinc6x6 pisze:co do przełożeń to liczy się chyba sumaryczne![]()
ja licze ile auto jedzie wolniej na reduktorze, bo to jest dla mnie wyznacznikiem przydatnosci takiego auta w terenie, szczegolnie gorzystym i wykorzystaniu offroadowo-uzytkowym.
nie wyobrazam sobie jazdy takim jimnym, jak robie to landyna czy wolwiakiem, bo co chwile przypalone sprzeglo, albo silnik zdycha.
a sumaryczne to mozesz liczyc, jak do tego dodasz srednice kola i zakres obrotow silnika, ale po co to liczyc?
no chyba ze chcesz porownywac maksymalne predkosci....
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
myślałem o przełożeniu skrzynia 1 +reduktor+dyfer+zwolnica
według tego co piszesz to Mog 404 jest kompletnie nie przydatny off-roadowo

według tego co piszesz to Mog 404 jest kompletnie nie przydatny off-roadowo



Re: Pinzgauer wyprawowy
a skad taki wniosek?pinc6x6 pisze:myślałem o przełożeniu skrzynia 1 +reduktor+dyfer+zwolnica
według tego co piszesz to Mog 404 jest kompletnie nie przydatny off-roadowo![]()
![]()
bo teraz ja nie kumam o co ci chodzi

i cos mam wrazenie ze duzo teoretyzujesz....
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
unimog 404 nie ma reduktora
a co do teoretyzowania to jeżdżę Pinzem od 7 lat

a co do teoretyzowania to jeżdżę Pinzem od 7 lat

Re: Pinzgauer wyprawowy
no to kiepsko, bo nie masz porownaniapinc6x6 pisze:unimog 404 nie ma reduktora![]()
a co do teoretyzowania to jeżdżę Pinzem od 7 lat


Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Pinzgauer wyprawowy
a właśnie że mam
bo się nie ograniczam 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości