Putin jeździ zmotą

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

marcels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt paź 20, 2009 6:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: marcels » sob sty 30, 2010 7:04 pm

Eh ta dzisiejsza motoryzacja ;-) . Nie ma już narodowej marki. Nawet car-towarzysz Putin
splamił się kapitalistyczną technologią. Japońskie przeguby i klima, znalazłem nawet
skrzynie skrzynie biegów aisana dedykowane do Nivy...

Idzie w dobrą stronę. Jak dla mnie idealnym autem byłoby Suzuki-Niva albo
Toyota-Niva. ;-))
Niva w takiej postaci jak jest i z taką ceną, ale z japońską trwałością ;-)

Ciut poważniej. W firmach trzech firmach produkujących dla automotivu przerobiłem
w sumie siedem lat. I stwierdzam że nie ma czegoś takiego jak marka narodowa.
No może znaczek. Auta są robione międzynarodowo. I to tak że aż trudno to sobie
wyobrazić.
Wiec jeśli japońce dorzucą się do Nivy- tylko się cieszyć;-)
--
MarcelS

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: Svenson » ndz sty 31, 2010 1:16 pm

marcels pisze:Eh ta dzisiejsza motoryzacja ;-) . Nie ma już narodowej marki. Nawet car-towarzysz Putin
splamił się kapitalistyczną technologią. Japońskie przeguby i klima, znalazłem nawet
skrzynie skrzynie biegów aisana dedykowane do Nivy...

Idzie w dobrą stronę. Jak dla mnie idealnym autem byłoby Suzuki-Niva albo
Toyota-Niva. ;-))
Niva w takiej postaci jak jest i z taką ceną, ale z japońską trwałością ;-)

Ciut poważniej. W firmach trzech firmach produkujących dla automotivu przerobiłem
w sumie siedem lat. I stwierdzam że nie ma czegoś takiego jak marka narodowa.
No może znaczek. Auta są robione międzynarodowo. I to tak że aż trudno to sobie
wyobrazić.
Wiec jeśli japońce dorzucą się do Nivy- tylko się cieszyć;-)
Wiem dokładnie o czym mówisz bo sam robię w jednej :)11

A produkcja na moim wydziale ma detale począwszy od Fiata przez Mercedesa kończąc
na Ferrari :roll:

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: kb-autostyle » śr lut 03, 2010 2:16 pm

musieli dać mocniejsze, bo z 2 litrowym motorem klasyczne nie wytrzymywały.

chevy niva wogóle ma mało wspólnego z klasyczną. i jedzie i hamuje i nie szumi :) .. tak mocno.

łaziłęm klasyczna chevy z moitorem 1,7 na reduktorze, po dziurkach ,blotku to zupelnia fajnie, na trasie też nie jest taka szumiąca jak klasyka.

artykuł z testów porównawczych, klasyka ... niva/1.htm
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Borgir
Posty: 346
Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: Borgir » śr lut 03, 2010 4:12 pm

Svenson pisze:Jedno jest pewne, jak powiedza ze zrobia 200000 kilometrów , to zrobią :)21
Z czego ostatnie 150 tkm na lawecie :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 ostatnio nawet skośni w gównolit wleźli i nie chcą wyleźć :)17 :)17 :)17 :)17
They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre

Coming Soon

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: Svenson » śr lut 03, 2010 4:42 pm

Borgir pisze:
Svenson pisze:Jedno jest pewne, jak powiedza ze zrobia 200000 kilometrów , to zrobią :)21
Z czego ostatnie 150 tkm na lawecie :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 ostatnio nawet skośni w gównolit wleźli i nie chcą wyleźć :)17 :)17 :)17 :)17
Chiny badziewie robią , ale Japan starają się trzymać jakość

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: bartekbp01 » czw lut 04, 2010 9:06 am

Ivul pisze:
kb-autostyle pisze: przeguby japonskie.
Skośni tłuką przeguby do Nivy?
JA CHCĘ !! !! :)16

:)21
to chyba zbyt piękne ażeby było prawdziwe....ale jak coś to ja dwie sztuki przytulę
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: kb-autostyle » czw lut 04, 2010 10:50 am

te japońskie przyguby spasowali do chevrolet-niva z 2.0 opla, cos m isie zdaje ze do klasykow pozostanie przegub klasyczny :)
ale dobry fabryczny z Toljatti tez jest zupelnie ok. od nowosci 85000 km zrobila juz nivka kolegi i jest w swietnej kondycji.

(do tej pory urwana linka sprzegla, regulacja hydro-kompensatorow) swiece, paski, filtry wszystko regularnie, wylacznie na 91 oktanie jezdzi, ale generalnie spala wszystko co zalac .. nawet na 80-tym jechala :P
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: 10zulu » czw lut 18, 2010 9:02 pm

Ktoś ogarnął temat tej wersji,jak z fabryki wychodzą dwulitrówki to zajefajnie :D
http://www.youtube.com/watch?v=6tLt2BUk ... re=related
Wj/Wg

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: kb-autostyle » sob lut 20, 2010 8:48 pm

dla ciekawskich troche informacji z rosyjskiej wikipedii

na dole linki do innych modeli koncernu General Motors - Avtovaz

http://ru.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Niva
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

soki74
 
 
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:52 am
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: soki74 » ndz lut 21, 2010 11:19 am

A te japońskie przeguby to nie przypadkiem homokinetyki na nowych wałach napedowych ?

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: kb-autostyle » ndz lut 21, 2010 10:23 pm

soki, chyba masz racje, ale trzeba by sie zaglebic.
maja wytrzymywac duze przebiegi i byc bezobslugowe. żadnych krzyzaków itd.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: kb-autostyle » ndz lut 21, 2010 10:28 pm

już sa rosyjskie odpowiedniki - podróbki :)

oto teoria:
"Казалось бы, что может быть проще старого доброго карданного вала?

7 кг железа и пара "крестовин" - вот и вся конструкция. Действительно, в таком варианте трудно придумать что-либо лучшее того, что серийно выпускают машиностроительные заводы у нас и за рубежом.

А если вернуться к теории - что такое карданный вал?

Карданный вал служит для передачи крутящего момента к узлам, агрегатам и специальному и дополнительному оборудованию.

Карданный вал состоит из двух шарниров, соединённых между собой шлицевым подвижным соединением.

Требуемая длина достигается применением специальной карданной трубы.

Каждый карданный вал обязательно проходит динамическую балансировку.

Требуемый уровень для баланса достигается путём приварки на карданный вал балансировочных пластин.

Ключевое слово здесь - "шарнир", самый ответственный узел в составе изделия. Но шарнир - это ведь не обязательно "крестовина", носящая официальное название "шарнир Гука". Всем хорошо известны шарниры равных угловых скоростей, давно и с успехом применяемые в приводах колёс автомобилей, так называемые ШРУСы, состоящие из двух "гранат" - наружной и внутренней. А если заменить крестовину на одну из "гранат" - что получится?

Получится карданный вал со ШРУС - он работает на передачу крутящего момента точно так же как и "обычный" карданный вал, но не имеет недостатков, присущих карданному валу с "крестовинами".

Самые заметные недостатки штатного карданного вала автовладельцам прекрасно известны. Это в первую очередь вибрация трансмиссии, обусловленная появлением (по мере смещения агрегатов друг относительно друга) "мертвых" зон передачи крутящего момента из-за невозможности крестовины "изогнуться" в любой плоскости, как это способен делать ШРУС. Причём размер этой зоны тем больше, чем короче карданный вал и чем сильнее смещены концы вала относительно оси вращения (Яркий пример - крошечный карданный вал между раздаточной коробкой и коробкой передач, применявшийся на ВАЗ-2121 в первые годы выпуска автомобиля. Автозавод при первой же возможности стал использовать ШРУС из-за очевидной малопригодности карданного вала в этой части трансмиссии). Трансмиссия "расплачивается" за это вибрациями и повышенным износом всех остальных агрегатов. Вторая, не менее неприятная особенность традиционной схемы заключается в наличии подвижного шлицевого соединения в карданном валу. Такое соединение не только весьма чувствительно к нагрузкам из-за малого диаметра вала, оно еще нуждается в регулярном обслуживании для своей исправной работы. Как, впрочем, и сами крестовины.

Как результат, владельцы самых популярных отечественных вседорожников семейства "Нивы" вынуждены регулярно заниматься обслуживанием трансмиссии своего автомобиля, а любители регулярно "полазить по грязи" даже обзаводятся запасным комплектом карданных валов.

На время отставим в сторону проблему исправности трансмиссии - в конце концов, эта проблема беспокоит владельца лишь в виде неизбежного технического обслуживания. Как говорится, на то автосервисы и существуют, чтобы избавлять клиентов от подобных проблем (хотя и небесплатно).

Но есть и другая проблема, которая ощущается водителем, как только "Нива" трогается с места. Это проблема вибраций трансмиссии как вследствие её конструктивных особенностей (наличия крестовин в карданах), так и вследствие недостаточно точной балансировки карданных валов с помощью приваренных балансировочных пластин. Вообще говоря, идеально сбалансировать вал, состоящий из двух вложенных одна в другую частей (а именно так сделан "традиционный" карданный вал), крайне затруднительно, если вообще возможно...

Именно по "фирменной" вибрации "Ниву" можно узнать с закрытыми глазами - достаточно просто в ней прокатиться. Причем, даже вполне благополучные в плане вибраций автомобили остаются таковыми лишь до первого вмешательства в трансмиссию - например, для замены диска сцепления. Зачастую после этого балансировку и поиск взаимного расположения агрегатов трансмиссии, дающих в сумме наименьшую вибрацию, можно начинать заново.

Оказывается, карданные валы со ШРУСами решают и эту проблему. Дело в том, что работу шлицевого соединения в таком валу выполняют ШРУСы, а сама "труба" карданного вала является неразъёмной и поддается весьма точной балансировке сразу в процессе изготовления, не нуждаясь для этого ни в каких балансировочных пластинах. Кроме того, шлицевое соединение "переехало" внутрь ШРУСа и стало неподвижным - все перемещения теперь происходят в "гранатах", имеющих куда больший ресурс, чем традиционные шлицы и крестовины.

Подведем итог. Замена "родного" карданного вала на доработанный, со ШРУСами вместо крестовин, позволит владельцу "Нивы" любой модификации (от "боевого" ВАЗ-2121 до "солидной" "Шевроле-Нивы"):

- избавиться от вибраций карданных валов, особенно ощутимых с ростом скорости движения;

- снизить трудоемкость технического обслуживания автомобиля до уровня, сопоставимого с аналогичным показателем для переднеприводного легкового автомобиля;

- избавиться от дополнительных трат времени, сил и денег, связанных с балансировками, шприцеваниями и т.п. "прелестями" автомобильной жизни, подстерегающими автовладельца как минимум один раз в сезон;

- любителям "покатушек" по буеракам и оврагам безбоязненно "лифтовать" кузова своих боевых аппаратов, не боясь перегрузить или повредить трансмиссию запредельными углами передачи крутящего момента;

- продлить жизнь всех без исключения узлов и агрегатов трансмиссии, избавив их от значительной части вибрационных нагрузок, а сальники хвостовиков редукторов и коробок - от преждевременного износа..

Если Вы задумались о ремонте карданных валов или приобретении запасного комплекта - обратите внимание на нашу продукцию!

Если Вы устали бесконечно тратить деньги на балансировку валов - потратьте их один раз на карданный вал без вибраций! Установка даже одного-единственного заднего вала со ШРУС избавит Вас от большинства характерных вибраций, а полный комплект валов еще и снимет проблему обслуживания трансмиссии.

Разработка и испытания карданного вала новой конструкции велись с 2004 года. С 2006 года отработанная конструкция запущена в производство. "

a mowa o:

Obrazek

Obrazek - Tema Plus - najlepsza firma w ulepszeniach nivy (cech przy fabryce AvtoVaz

Obrazek

Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: bartekbp01 » wt lut 23, 2010 11:49 am

ja rozumiem że to forum posiadaczy samochodów produkcji rosyjskiej ale ja się nie dałem zrusyfikować i ni w ząb nie rozumiem :)16
po polsku proszę albo angielsku niemiecku szwedzku... :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: michalxl600 » wt lut 23, 2010 12:15 pm

bartekbp01 pisze:ja rozumiem że to forum posiadaczy samochodów produkcji rosyjskiej ale ja się nie dałem zrusyfikować i ni w ząb nie rozumiem :)16
po polsku proszę albo angielsku niemiecku szwedzku... :)21
po wyjęciu z tłumacza google -postaram się jakoś wygładzić pospiesznie :

Mozliwe , że może być coś łatwiejszego (prostszego ) niż stary dobry wał kardana ?

7 kg żelaza i pary "żaby" - ot i wszystko . Rzeczywiście, w tym przypadku trudno jest wymyślić cokolwiek lepszego niż masowo produkowane wytwory fabryczne - zakładów w kraju i za granicą.

A jeśli wracać już do teorii - to, co jest wał Kardana ?

Wał Cardana służy do przenoszenia momentu obrotowego do węzłów, zespołów , oraz dodatkowego wyposażenia.

Wał Cardana składa się z dwóch stawów połączonych wielowpustem .

Wymaganej długości uzyskuje się za pomocą specjalnych przewodów kardana.

Każdy wał napędowy musi być obowiązkowo wyważany dynamiczne.

Wymagany poziom dla równowagi osiągnięty zostaje poprzez spawanie na wał płyty balansowania.

Słowo kluczowe tutaj - "zawias" [krzyżak], jest najważniejszym węzłem w produkcie. Ale zawias - to niekoniecznie "przejście", który nosi oficjalną nazwę " zawias Hooke'a . Jest dobrze znany przegubów prędkości, długo i skutecznie stosowane w pojazdach napęd na cztery koła, tzw przegubów prędkości, składający się z dwóch "granaty" - zewnętrzną i wewnętrzną. A jeśli zamiast (zamienić )poprzeczki na jednym z "Granat" - co się dzieje?

Get napędowy z przegubów prędkości - to działa w sprawie przekazywania momentu obrotowego w taki sam sposób jak "normalne" wał, ale ma wady wału Kardana z "pająk".

Najbardziej zauważalne wady wału kardana są doskonale znane posiadaczom aut. Jest to przede wszystkim przekazywanie wibracji ze względu na wygląd[ budowę?] (w zakresie jednostek przemieszczenie względem siebie) "martwych" stref momentu transferu z powodu niezdolności [budowy, chodzi o "martwe " strefy podczas obrotu krzyżaka ]do krzyża "Bend" w każdej płaszczyźnie, jak to jest w stanie zrobić przegub prędkości.

DOBRA- TU MUSZĘ PRZERWAĆ TĘ "POLERKĘ" - MOŻE KTOŚ INNY SIE POBAWI W RAMACH ĆWICZEŃ Z JĘZYKA
Wielkość tej strefy jest większa, tym krótszy wał i więcej usunięte końcach wału w stosunku do osi obrotu (uderzający przykład - mały wał śmigła między przypadku transferu i skrzyni biegów, używane w VAZ-2121 w pierwszym roku od wydania samochodu. Avtozavod przy najbliższej okazji zaczął używać przegubów prędkości ze względu na oczywiste mniejszym na wał przydatność w tej części transmisji danych). Przekazanie "podmiot" na wibracje i zwiększone zużycie wszystkich innych jednostek. Po drugie, nie mniej nieprzyjemne cechy tradycyjnego systemu jest dostępność toczenia Krzywe w wału Kardana. To połączenie jest nie tylko bardzo wrażliwe na stres z powodu małej średnicy wału, to nadal wymaga regularnej konserwacji dla jego prawidłowego funkcjonowania. Ponieważ jednak i krzyż siebie.

W rezultacie właściciele najbardziej popularnych rodzin drogi krajowej "Niva regularnie musiał służyć do przekazywania swoim samochodzie, a fani regularnie" wspinaczkowe w błocie, nawet zdobyć części zestawu napędowe.

W tym czasie możemy odłożyć na bok problem sprawności transmisji - w końcu problem dotyczy właściciela tylko nieuniknione konserwacji. Jak mówią, na stacjach paliw i tam, aby świadczyć klientom z podobnymi problemami (choć non-free).

Ale jest inny problem, który jest odczuwany przez kierowcę, jak tylko "Pole" ruszyć. To jest problem przekazywania drgań w wyniku jej konstrukcja (obecność żab w przegubowe) oraz z powodu niewystarczającej dokładności bilansowania napędowe ze spawanych płyt bilansowania. Ogólnie rzecz ujmując, idealny wał równowagi, składający się z dwóch zagnieżdżonych jedna w drugiej części (tj. tak się "tradycyjne" Drive Shaft) jest niezwykle trudne, jeśli nie niemożliwe ...

Że "markę" wibracje "Niva" można znaleźć z zamkniętymi oczyma - tyle w nim jeździć. Co więcej, nawet bardzo zamożnych w zakresie drgań samochodów pozostaje więc tylko do pierwszej interwencji w transmisji - na przykład zamiast płyty sprzęgła. Często po tym poszukiwaniem równowagi i wzajemnego porozumienia jednostek przesyłowych, które dają najmniejszą ilość drgań, możemy zacząć od nowa.

Okazuje się, wały przegubowe z przegubów prędkości i rozwiązać ten problem. Równowagi fakt, że prace Krzywe w wale przegubów prędkości służyć jako bardzo "rury" na wał jest niepodzielne i mogą być bardzo dokładne jednocześnie w procesie produkcji, bez potrzeby, że w każdym płyty bilansowania. Ponadto, Krzywe "przeniesiony" do przegubów prędkości i został usunięty - każdy ruch ma miejsce w granat ", o wiele większe środki niż tradycyjne sloty i poprzeczek.

Podsumuj. Wymiana "rodzimych" na wał na zmianie, z przegubów prędkości zamiast żab, to właściciel "Niva" żadnych zmian (z "walki" VAZ-2121 na "stałe" Chevrolet-Niva "):

- Pozbyć się drgań wałów śruby, szczególnie widoczne z wzrastającą prędkością;

- Ograniczaj złożoność pojazdów do utrzymania do poziomu porównywalnego z danymi za przednią jazdy samochodem;

- Pozbyć się dodatkową stratę czasu, wysiłku i pieniędzy związanych z utrzymaniem równowagi, wytłaczanie, itp. "uroki" życia samochodowych, nękana właściciel samochodu przynajmniej raz w sezonie;

- Fani "pokatushek" przez wąwozy i jary strachu "liftovat" Ciało jego wozy bojowe, nie boi się przeciążenia lub uszkodzenia przekazywania bardzo wysokie kąty przekazywania momentu obrotowego;

- Rozszerzenie życiu każdego węzła i jednostki transmisji, uwalniając ich od większości wibracyjne ładunków i gruczołów trzpieniowe i skrzynie biegów - od przedwczesnego zużycia ..

Jeśli myślisz o naprawy napędowe lub zakup części zestawu - zwrócić uwagę na nasze produkty!

Jeśli jesteś zmęczony nieustannie wydają pieniądze na wyważania wałów - mieć je raz na wał drgań! Instalacja nawet jednego tylnego wału z przegubów prędkości zwalnia Cię to z najbardziej charakterystycznych wibracji, a pełny zestaw rolki, a nawet rozwiązać problem usługi przesyłowej.

Rozwój i testowanie nowych konstrukcji wału śruby zostały w 2004 roku. Od 2006 r. pracował-out design wprowadzony do produkcji. "
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: bartekbp01 » pt lut 26, 2010 11:22 am

Niby po polsku a nadal nie kumam
tłumacz google rządzi :)21 :)21 :)21

"...Fani "pokatushek" przez wąwozy i jary strachu "liftovat" Ciało jego wozy bojowe..." :)9

:)21 :)21 :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: michalxl600 » pt lut 26, 2010 12:12 pm

bartekbp01 pisze:Niby po polsku a nadal nie kumam
tłumacz google rządzi :)21 :)21 :)21

"...Fani "pokatushek" przez wąwozy i jary strachu "liftovat" Ciało jego wozy bojowe..." :)9

:)21 :)21 :)21
любителям "покатушек" по буеракам и оврагам безбоязненно "лифтовать" кузова своих боевых аппаратов, не боясь перегрузить или повредить трансмиссию запредельными углами передачи крутящего момента;
буерак- google tłumaczy jako wpust
овраг -odpływ
перегрузить-przeciążyć ?
повредить-szkoda , uszkodzenie?
запредельными - bardzo wysokie

składajac "cuzamen "do kupy sens chyba taki :
miłosnicy katowania sprzętu po trudnym terenie ( jary , doliny) mogą bez obawy "liftować" korpusy swoich bojowych wozów nie bojąc się o przeciążenie lub uszkodzenie wału transmisyjnego dużymi kątami pod jakimi w takich razach przekazywany jest moment obrotowy

Była by to odpowiedź na czyjeś tutaj pytanie - czy te nowe wały robią pod dużymi ugięciami
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

marcels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt paź 20, 2009 6:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: marcels » pt lut 26, 2010 8:34 pm

Mam taki pomysł skoro auto i tak made in CCCP to może ułożyć tu jakiś
słownik coby "żaby" nie były żabami ;-)

A co do wałów.

Z tego co pamietam z PKM. Kardan ma wadę - nierównomierne obroty.
Nawet jeśli wał pędny ma obroty stałe, to na wyjściu układu mamy
pulsacje. Czyli wyjściowy obraca się raz szybciej raz wolniej.
Przykładowo w ciągu pierwszej połowy obrotu walu napędowego
wał odbiorczy wykonuje 0,4 obrotu. Wiec kręci sie wolniej.
W ciągu drugiej połowki obrotu wału pędnego - wał odbiorczy
wykonuje 0,6 obrotu - więc kręci się szybciej.
Wartości podałem przykładowe - w rzeczywistości jest to proces
płynny i przebiega szybciej - jeśli dobrze pamietam to 4 pulsy
na obrót.
Jeżeli do razdatki wchodzą dwa wały i do tego jeszcze mają
przesunięcie fazowe- skrzynka rozdzielcza będzie wibrować.

Przegub kulowy inaczej zwany homokinetyczny, Bielfielda
albo przegub równych prędkości - tej wady nie ma.
Dodatkowo jest bardziej odporny na stałą pracę pod kątem
i ma większy zakres ruchu niż cardan.
Dodatkowo w środku jeszcze siedzi wieloklin+wielowpust
co daje możliwość kompensacji długości.
Wada : większa komplikacja, konieczność wydajnego smarowania
i większa podatność na bród.
--
MarcelS

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: Ivul » sob lut 27, 2010 6:09 pm

Nie ma nic za darmo, ale kto nie idzie do przodu, ten się cofa.. teraz już smary są lepiej dostępne, gumy nie drogie, więc warto się za tym rozglądnąć :wink:

Awatar użytkownika
mayer2
Posty: 399
Rejestracja: śr mar 11, 2009 1:23 pm
Lokalizacja: przemysl

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: mayer2 » sob lut 27, 2010 6:48 pm

fajny gaz adi

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: michalxl600 » sob lut 27, 2010 8:20 pm

marcels pisze:Mam taki pomysł skoro auto i tak made in CCCP to może ułożyć tu jakiś
słownik coby "żaby" nie były żabami ;-)

A co do wałów.

Z tego co pamietam z PKM. Kardan ma wadę - nierównomierne obroty.
Nawet jeśli wał pędny ma obroty stałe, to na wyjściu układu mamy
pulsacje. .......................................
no własnie o tym jest powyżej w tym kulawo przetłumaczonym tekście - ale jesli dobrze rozumiem to ten nowy kardan (patrz zdjęcie jakie dokleił do testu @kb-autostyle - przegub ma konstrukcję z kulkami wewnątrz ) nie ma tej wady i działa płynnie bez szarpnięć charakterystycznych dla martwych położeń Kardana.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

marcels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt paź 20, 2009 6:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: marcels » ndz lut 28, 2010 7:26 am

Kulki jak kulki.Teraz przyjrzałem się przekrojowi. Świetnie wymyślone
zabezpieczenie przed brudem i uderzeniami. Gumowa osłona nie jest od zewnątrz
tylko od wewnątrz w stalowym cylindrze.
Przeguby homo są powszechne- nawet niva ma je w przednich kółkach i moście.
Ale odwrotny montaż gumy- szacun dla gościa który to wymyślił ;-)
--
MarcelS

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: 2Kółka » ndz lut 28, 2010 7:38 am

:o To może ja mam coś z oczami.

Osłona jest na zewnątrz :wink: .

marcels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt paź 20, 2009 6:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: marcels » ndz lut 28, 2010 8:50 am

Z okami masz w porządku.
Są dwa przekroje - kolorowy (wyżej)
I techniczny (pod kolorowym)
Na kolorowym jest przegub w takim wykonaniu jak się
zwykle stosuje.
A na technicznym- właśnie ten z gumą od środka.

Finalnie przegub ma gumę od środka.
--
MarcelS

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: 2Kółka » ndz lut 28, 2010 1:09 pm

Jest git, ale ja nadal widzę, co widziałem.
Może opisz ten rysunek, tak łopatologicznie :wink:

marcels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt paź 20, 2009 6:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Putin jeździ zmotą

Post autor: marcels » ndz lut 28, 2010 1:47 pm

Obrazkowo - czyli łopatologicznie ;-))

http://www.el_mamuto_diving.republika.pl/Niva/pic/lebro-3.JPG

Sorry że przez link ale jeszcze nie umiem wstawić rysunku na forum :-(
--
MarcelS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości