ził 131 a zmiana silnika na leylanda
Moderator: Pasza
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
A nie!
Przecież Urał pali o 50% więcej od ziła 131.
Przecież Urał pali o 50% więcej od ziła 131.
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
Swoje 3 grosiki wtrace...
W zamierzchlych latach 80-tych jezdzilem Zilem z leylandem, bez turbo. 130 Km o ile pamietam.Skrzynia zilowska. Malutko palil, bez ladunku na trasie to nawet w 17 sie zmiescil.
Tylko nie wiem co to Ci pomoze - niestety byla to zwykla wywrotka na krotkiej ramie, 2 osiowa z wolnym dyfrem. (Czyli to paskudztwo co w PRL po budowach jezdzilo.)
Skrzyniowki mialy szybszy, ale o roznice w przelozeniach mnie nie pytaj.
Predkosc- na do dechy to z 90 poszlo, ale to max. zreszta przy tych hamulcach i zawieszeniach to byla smierc w oczach.
W zimie problemu z rozruchem nie bylo zadnych. Przy duzych mrozach - przelanie chlodnicy ciepla H2O i od kopa szlo. Troche sie z wiadrami nalatalem, ale co tam....
Eh, studenckie czasy -
Ogolnie ten silnik do Zila jest wg mnie calkiem OK.
W zamierzchlych latach 80-tych jezdzilem Zilem z leylandem, bez turbo. 130 Km o ile pamietam.Skrzynia zilowska. Malutko palil, bez ladunku na trasie to nawet w 17 sie zmiescil.
Tylko nie wiem co to Ci pomoze - niestety byla to zwykla wywrotka na krotkiej ramie, 2 osiowa z wolnym dyfrem. (Czyli to paskudztwo co w PRL po budowach jezdzilo.)
Skrzyniowki mialy szybszy, ale o roznice w przelozeniach mnie nie pytaj.
Predkosc- na do dechy to z 90 poszlo, ale to max. zreszta przy tych hamulcach i zawieszeniach to byla smierc w oczach.
W zimie problemu z rozruchem nie bylo zadnych. Przy duzych mrozach - przelanie chlodnicy ciepla H2O i od kopa szlo. Troche sie z wiadrami nalatalem, ale co tam....
Eh, studenckie czasy -

Ogolnie ten silnik do Zila jest wg mnie calkiem OK.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
-
-
- Posty: 128
- Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
silnik orginalny może i jest według ciebie mało awaryjny i mało pali
ale w porównaniu z dislami jest nie do przyjęcia
czesto jeżdze w kolumnie z dislami uralami i moje osiagi i spalanie sa gorsze jak urali z dislami
w zile tylko hamulce sa rewelacyjne
ale w porównaniu z dislami jest nie do przyjęcia
czesto jeżdze w kolumnie z dislami uralami i moje osiagi i spalanie sa gorsze jak urali z dislami
w zile tylko hamulce sa rewelacyjne
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
To bylo do mnie? Pisalem : silnik leyland. Diesel. Na rope.
Normalny, z Andrychowa. Bez turbo.
W oryginalnym silniku Zila jedyne fajne bylo chyba to ze byl V8. i tyle. Reszta do d...
Normalny, z Andrychowa. Bez turbo.
W oryginalnym silniku Zila jedyne fajne bylo chyba to ze byl V8. i tyle. Reszta do d...
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
-
-
- Posty: 128
- Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
nie , nie do ciebie
ktos tam pisał ze na bedzynie sie super jeżdzi
ja jestem innego zdania
ził na bedzynie na asfalcie jadac z Gorzowa do Bornego Sulinowa spalił mi okolo 60 l bendzyny na 100 km
jechałem w kolumnie za uralami które z dislami spaliły oloło 20-25 l na 100 km
mało tego ził pod górke słabł czego nie zauważyłem w uralach z dislami
jedyna pociechą jest to ze jak bylismy w tym roku na Rajdzie Karabanowa w MRU to w nocy tempaeratura spadła poniżej 20 stopni to ziłek zapalił na dotyk z akumulatorem od malucha
a urale z dislami miały problemy nie tylko z zapalaniem ale i tagże z hamulcami
ziłek ma hamulce rewelcyjne
http://www.youtube.com/watch?v=LY9BJ7yCVGg
ktos tam pisał ze na bedzynie sie super jeżdzi
ja jestem innego zdania
ził na bedzynie na asfalcie jadac z Gorzowa do Bornego Sulinowa spalił mi okolo 60 l bendzyny na 100 km
jechałem w kolumnie za uralami które z dislami spaliły oloło 20-25 l na 100 km
mało tego ził pod górke słabł czego nie zauważyłem w uralach z dislami
jedyna pociechą jest to ze jak bylismy w tym roku na Rajdzie Karabanowa w MRU to w nocy tempaeratura spadła poniżej 20 stopni to ziłek zapalił na dotyk z akumulatorem od malucha
a urale z dislami miały problemy nie tylko z zapalaniem ale i tagże z hamulcami
ziłek ma hamulce rewelcyjne
http://www.youtube.com/watch?v=LY9BJ7yCVGg
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
No zagadnienie slabniecia benzyniakow jest (albo bylo
w latach zamierzchlych) znane i czesciowo nierozwiazywalne.
Bardzo proste, przerabialem to na moim ulubionym 66. Tam byl gaznik -> z 1 plywakiem -> jak jest dlugi podjazd lub zjazd pod ostrym katem -> to poziom paliwa ulegal zmianie. W starze akurat pod gore sie obnizal a w dol zalewal. Przestawilem za pomoca flanszy o 90 st i bylo - ale to dziala tylko na drogach utwardzonych a nie w terenie (no bo na boki znow bedzie problem). Jako ze mialem ten sliczny egzemplarz z MO katowickiej z dzwigiem bramowym do przewozenia aut osobowych - to zdolnosci terenowe mi nie byly stricte potrzebne.
Trzeba zmienic gaznik najlepiej na dolnossacy jak w kosiarkach Briggsa albo pilarkach lancuchowych.. Ino nie tak latwo znalezc odpowiednio duzy. A najlepiej zmienic silnik na diesla. I po klopocie.

Bardzo proste, przerabialem to na moim ulubionym 66. Tam byl gaznik -> z 1 plywakiem -> jak jest dlugi podjazd lub zjazd pod ostrym katem -> to poziom paliwa ulegal zmianie. W starze akurat pod gore sie obnizal a w dol zalewal. Przestawilem za pomoca flanszy o 90 st i bylo - ale to dziala tylko na drogach utwardzonych a nie w terenie (no bo na boki znow bedzie problem). Jako ze mialem ten sliczny egzemplarz z MO katowickiej z dzwigiem bramowym do przewozenia aut osobowych - to zdolnosci terenowe mi nie byly stricte potrzebne.
Trzeba zmienic gaznik najlepiej na dolnossacy jak w kosiarkach Briggsa albo pilarkach lancuchowych.. Ino nie tak latwo znalezc odpowiednio duzy. A najlepiej zmienic silnik na diesla. I po klopocie.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
W pilarkach zastosowane są gaźniki bezpływakowe.
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
No wlasnie - zwane inaczej dolnossacymi bo poniewaz w ten sposob pobieraja paliwo. Pracuja dzieki temu w kazdej pozycji.
Bez skojarzen
Bez skojarzen

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
-
-
- Posty: 128
- Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
gażnik od pilarki to dobry pomysł
bedzie napewno mniej palił
pozdrawiam
bedzie napewno mniej palił
pozdrawiam

Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
Kolego a te urale diesle w kolumnie to były oryginalne diesle czy jakieś przeróbki ?saplakataraska pisze:nie , nie do ciebie
ktos tam pisał ze na bedzynie sie super jeżdzi
ja jestem innego zdania
ził na bedzynie na asfalcie jadac z Gorzowa do Bornego Sulinowa spalił mi okolo 60 l bendzyny na 100 km
jechałem w kolumnie za uralami które z dislami spaliły oloło 20-25 l na 100 km
mało tego ził pod górke słabł czego nie zauważyłem w uralach z dislami
jedyna pociechą jest to ze jak bylismy w tym roku na Rajdzie Karabanowa w MRU to w nocy tempaeratura spadła poniżej 20 stopni to ziłek zapalił na dotyk z akumulatorem od malucha
a urale z dislami miały problemy nie tylko z zapalaniem ale i tagże z hamulcami
ziłek ma hamulce rewelcyjne
http://www.youtube.com/watch?v=LY9BJ7yCVGg
Pytam bo nie pasuje mi spalanie.
Doświadczenie jakie znam to że oryginalny Ural diesel 4320-2 z silnikiem kamaz 704 (bez turbo oczywiście) w wersji "buda" spala minimum 27 na sto więc skąd twój wynik

Dodam że Ural był z przebiegiem 730 kilometrów (wiec nie za bardzo wyjechany

Dwa, to w Uralach zawsze jest problem z hamulcami, problem to pompa hamulcowa i przepuszczające tam gumki. Trudno się dziwić, każdy z nas nabywa Urala który ma około 20 lat więc to rzecz normalna.
Jestem na dobrej drodze żeby zdobyć zestawy naprawcze wiec jak coś to nad-stanem będę mógł się podzielić.
Pozdrawiam KAMILLO
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
Nie był bym taki przekonany o tym " i tyle. Reszta do d... "QL pisze:
W oryginalnym silniku Zila jedyne fajne bylo chyba to ze byl V8. i tyle. Reszta do d...
Na zlotach jeździłem ziłem 131 w benzynie i był bardziej dynamiczny niż ten z silnikiem diesla bo się mierzyliśmy na wszelakie sposoby, dwa to dźwięk, trzy mój egzemplarz jest wciąż oryginałem, a cztery to to że sam właściciel ziła z dieslem przyznał na koniec że w tych momentach chciał by mieć oryginalnego benzyniaka, (pozdrowienia dla Pana Janusza z Gdańska)
Więc poza kosztem przejechania 100 kilometrów więcej na + jest dla benzyniaka, a jak ktoś chce ciężarówkę do wożenia piasku to się nie oszukujmy, ziły to nie ta epoka.
Pozdrawiam KAMILLO
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
No przeca napisalem ze jedyne co fajne to V8. Czyli dzwiek tez do tego zaliczam. A reszta do d.... znaczy sie cala reszta jako auto ogolnie, chociaz w sumie dosc trwale, ino juz 20 lat temu mialo sie nijak do innych ciezarowek. A wtedy sie je uzywalo do pracy.
No a dzis na zloty - to inna bajka, dla funu to sie nadaje.
Najbardziej lubilem wycieraczki napedzane powietrzem z plynna regulacja predkosci - nie do osiagniecia w zadnym nowoczesnym samochodzie
No a dzis na zloty - to inna bajka, dla funu to sie nadaje.
Najbardziej lubilem wycieraczki napedzane powietrzem z plynna regulacja predkosci - nie do osiagniecia w zadnym nowoczesnym samochodzie

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
saplakataraska pisze:zima mnie zastała
silnik już siedzi ale nie było jazdy próbnej
jezdzilem takim ziłem z dislem sw 400 w terenie super
duzo lepiej niż będzyniak
na asfalcie nie miałem okazji podróżować
skrzynia orginalna od ziła
Witam, pozwolę sobie odświeżyć kotleta

Pytam ponieważ zastanawiam się nad kupnem właśnie Ziła 131 i przeróbka na diesla, myślałem o Starze 266, ale ceny są zaporowe

było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat
Re: ził 131 a zmiana silnika na leylanda
witam moze troche spóznione ale ja pracuje w geofizyce ziłem jezdziłem trzy lata zamontowana jast tam andoria turbo taka jak w starach. a jak silnik jest zdrowy to i 90 poleci. przelotowa to ok 70km. fajny sprzet ale mi w terenie to 37 palił. pozdrawiam 

LJ 70
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości