"Liftowka padwieski"

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

"Liftowka padwieski"

Post autor: Krzysiek-74 » pn mar 01, 2010 7:15 pm

Ponieważ, wraz z rychło zbliżającą się wiosną, nastąpił wysyp nowych forumowiczów i
pojawiają się nowe :wink: , stare :)21 pytania, to postanowiłem wyjść "naprzeciw" i opisać moją wersję liftu zawieszenia :)13 .

Podstawą całej operacji było dorobienie kompletu odpowiednich dystansów.
Całość, po wykonaniu tak się prezentuje:

Obrazek

Dla chętnych, wklejam również rysunki techniczne, coby paniki nie było w stylu:
skąd i gdzie :wink:
1)
Dystanse między sworzeń a zwrotnicę:

Obrazek

Grubość tego elementu, u mnie, wynosi 20 mm.

Do tego trzeba wytoczyć elementy dystansujące, wkładane w gniazda sprężyn.
Kolejność montażu:
-Dystans ( dwie sztuki przód i dwie tył)
-Oryginalna gumowa wkładka
-Sprężyna.

Całość po montażu, na przykładzie tyłu, wygląda tak:

Obrazek

a "rysunkowo" tak:

Obrazek

Całość mojego liftu, została dopełniona kompletem amortyzatorów TRAIL MASTER Stage II, dedykowanych do NIVY, ale do zawieszenia niestandardowego.
Przód do zawieszenia dźwigniętego w zakresie 0-20 mm
Tył, do zawieszenia dźwigniętego w zakresie 30-50 mm

Obrazek

Te kilka elementów, sprawia, że nasza stara NIVA, zyskuje nowe możliwości, że o atrakcyjniejszym "widoku" nie wspomnę :)21 :)21 .
Trakcja wyraźnie się poprawiła (amortyzatory robią swoje) i dzielność terenowa również :)2
Załadowana, nie wygląda, jakby sprężyny wypadły :wink: .
Przy maxi wykrzyżach, nic nie ociera i co najważniejsze - koła mocno opierają się o podłoże.
Lift w takim zakresie, nie powoduje efektu "przeciągnięcia" budy względem osi mostu.

Polecam każdemu, kto ma chęć coś na wiosnę zmienić w NIVIE.
Kolega silverstone, czeka już tylko na cieplejsze dni, coby zamontować drugi komplet
w swojej karocy :wink: 8)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Bart03 » pn mar 01, 2010 9:31 pm

twoja wersja liftu to byla u mnie i tieriego a niwkach testowana juz w latach 90 tych a ertalon to na tamte czasy byla era kosmiczna :)21

ale ze ci sie chcialo tak profesjonalnie z rysunkami i zdjeciami do tematu podejsc - no to cie musze pochwalic :D

acha - te trailmastery to ci dlugo nie strzymaja :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Krzysiek-74 » pn mar 01, 2010 9:44 pm

Bart03 pisze:

acha - te trailmastery to ci dlugo nie strzymaja :)21
A po czemu ?? :)21

W tzw. międzyczasie Lublinkowe były wstawione i dały radę :)2
Trailmastery, to jednak troszkę wyższa półka a i jakichś super rally, nie mam zamiaru im fundować.
Ot tak po prostu - zmodyfikowałem swój samochód do roboty :wink:

A całość pomysłu na lift, rzeczywiście brodę już ma długą i siwą. Ja też to już jakiś czas zrobiłem.
Wypadało po prostu "podać przepis" od poczaku do końca. Komuś kto zechciałby liftnąć zawiechę, zapewne się przyda.
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 9:53 pm przez Krzysiek-74, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Bart03 » pn mar 01, 2010 9:53 pm

a po temu ze mi padly w tri miga. W jednym odlecialo ucho a drugi trysnal olejem, tyle ze ich nie oszczedzalem i do tego byly w klamorowato ciezkim K160 :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: silverstone » pn mar 01, 2010 11:59 pm

Tak żeby jasność była pełna, podkładki pod sworzeń wycinane były laserem z płyty. W tym celu najlepiej rysunek wrzucony przez Krzyśka zrobić sobie w pliku CADowskim *.dwg Niestety przy tak dużej grubości płyty może być problem z wypaleniem otworów na śruby, więc trzeba je wiercić.
1,6 '92, 1,7i '98.....

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: 2Kółka » wt mar 02, 2010 12:39 pm

:)2

Fotkę z profilu było wstawić :D

sadoś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 11:15 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: sadoś » wt mar 02, 2010 2:29 pm

krzysiek 74 możesz podpowiedzieć jaki to materiał, gdzie i jakiego wykonawce szukać.
dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: LTK » wt mar 02, 2010 3:52 pm

Tak dla dopełnienia, żeby wszystko mogło być w jednym miejscu :)21
http://ladaniva.co.uk/baxter/resources/BaxterLift.htm
:)17 :)17
Tak w ogóle to ile Nivka poszła w górę??
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 5:36 pm przez LTK, łącznie zmieniany 1 raz.
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Marek D. » wt mar 02, 2010 4:50 pm

Namówiliście mnie - idę powcurwiać zaprzyjaźnionego tokarza :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: poborcapodatkowy » wt mar 02, 2010 6:24 pm

W mojej muszę jeszcze zadać dystans między sworzeń a górny wahacz, bo skoku w dól mało zostało :oops: :wink:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

bobo1308
 
 
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 3:34 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: bobo1308 » wt mar 02, 2010 8:54 pm

u mnie tył dygnięty w górę a przód podkładki zrobione tylko nie ma natchnienia zeby zrobić resztę. a podkładki zrobione z wałka fi 80mm i mieści się otwór pod swożeń i otwory pod przykręcenie swożnia. a wszystko to według wzoru poniżej
http://ladaclub.szm.sk/nivka/lift1
http://ladaclub.szm.sk/nivka/lift2
http://ladaclub.szm.sk/nivka/lift3

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: bartekbp01 » śr mar 03, 2010 9:04 pm

w ostatnim linku zwróćcie uwage na obudowe przedniego mostu :o :o :o
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: silverstone » śr mar 03, 2010 10:55 pm

bartekbp01 pisze:w ostatnim linku zwróćcie uwage na obudowe przedniego mostu :o :o :o
Co, nigdy takiej nie widziałeś ?? Żartujesz :o
Nawet gdzieś w Sojuzie takie sprzedają :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Sniper » czw mar 04, 2010 11:24 am

@Krzysiek-74 dobra robota :)2
do FAQ z tym :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: jjg-jarek » czw mar 04, 2010 1:36 pm

w sumie mnie to zaciekawiło! Musze ustalić ile weźmie tokarz i ile wydam na amory i sprężyny...miałem się jej pozbyć i kupić z powrotem aro, ale kto to wie ile czasu będę ja jeszcze miał. Pewnie do ludzi dopiero w lipcu/sierpniu.

bobo1308
 
 
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 3:34 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: bobo1308 » czw mar 04, 2010 5:34 pm

ja za dorobienie podkładek pomędzy swożeń a wahacz dałem 30 zeta za robotę plus mój materiał

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: jjg-jarek » pt mar 05, 2010 6:46 am

Tanizna, dowiedz sie ile by było z materiałem wysłał bym Ci kasę...u mnie wszystko dużo droższe...podobno dlatego ze ludzie więcej zarabiają ale to gówno prawda. Postawie flachę a jak się kiedy spotkamy...to druga co?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Sniper » pt mar 05, 2010 11:20 am

jjg-jarek pisze:...miałem się jej pozbyć i kupić z powrotem aro...
A z jakiego powodu chcesz się pozbyć tak ultra-fantastycznej konstrukcji? :o :o :o :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: jjg-jarek » pt mar 05, 2010 4:30 pm

jest za ciasna dla mnie, tzn jest to auto 3 osobowe z malutkim bagażnikiem. Do aro moglem wzucic stertę szpei lub ze 4 osoby...nie zależy mi na wyglądzie i takich tam pierdołach, łada jest super ale ja potrzebuje auto do wożenia i jeżdżenia po bezdrożach-do tego jest dla mnie za ciasna, ale jestem zainteresowany podniesieniem jej, jeśli bym kupił robura 4x4 to został bym z niva. Wyglądam śmiesznie targając na dachu dwie taczki czy coś takiego...w aro moglem je wrzucić do środka.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: bartekbp01 » pt mar 05, 2010 5:06 pm

silverstone pisze:
bartekbp01 pisze:w ostatnim linku zwróćcie uwage na obudowe przedniego mostu :o :o :o
Co, nigdy takiej nie widziałeś ?? Żartujesz :o
Nawet gdzieś w Sojuzie takie sprzedają :)21

Sugerujesz że to orginalna obudowa przedniego mostu??? Moim zdaniem to przeróbka tylnego na potrzeby przedniego :o
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: jjg-jarek » pt mar 05, 2010 6:26 pm

przychylam się do wersji, ze to tylni most przerobiony...

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: silverstone » pt mar 05, 2010 6:33 pm

bartekbp01 pisze:
silverstone pisze:
bartekbp01 pisze:w ostatnim linku zwróćcie uwage na obudowe przedniego mostu :o :o :o
Co, nigdy takiej nie widziałeś ?? Żartujesz :o
Nawet gdzieś w Sojuzie takie sprzedają :)21
Sugerujesz że to orginalna obudowa przedniego mostu??? Moim zdaniem to przeróbka tylnego na potrzeby przedniego :o
Jest jak mówisz, przeróbka ale dostępna w handlu :)21 :)21 :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Ivul » pt mar 05, 2010 7:15 pm

Przewija się na forumie od miesiąca..
Bartek, nie znasz najnowszych trendów :)21 :)21

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: bartekbp01 » pt mar 05, 2010 8:22 pm

To pewnie przez te białe myszki na mojej podłodze...
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Ivul » pt mar 05, 2010 8:25 pm

:)2
U mnie jeszcze nie ma myszek ale..
viewtopic.php?f=5&t=62216

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości