Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: poreb » ndz lut 28, 2010 7:12 pm

Można by tak wzorem innych for założyć jeden temat do wszystkiego
Mam nadzieje ze ograniczy to ilość nowych powtarzających się tematów oraz pytań o błahostki.

Jeżeli się przyjmie to dobrze jak moderator uzna ze bez sensu niech usunie w niebyt


Ale żeby nie było że tylko założyłem to sie pytam.

Dzisiaj skończyły mi sie łożyska w tylnym moście.
Most mam już rozebrany i kilka pytań sie pojawiło.
Pierścienie ściągać na zimno czy na gorąco?
Nowe(na gorąco)wchodzi bez problemu czy trzeba sobie przygotować coś do pobijania?
Mam luz na ataku około ćwierć obrotu.
Wydaje mi sie ze to dużo za dużo myle się?
Jak przeglądnąć Lock-Righta?
Ma już rok i myśle że przegląd mu sie już należy.

NO :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kuszman » ndz lut 28, 2010 7:31 pm

Stare pierścienie na zimno diaksem przeciąć.
Nowe tak łatwo nie wpadną. Przygotuj kawał rury tak żeby można było naparzać nią w pierścień bez konieczności celowania specjalnego. Jak już założysz pierścionek to stygnie bardzo szybko. Nie ma za dużo czasu na marudzenie. Aby nie uszkodzić szpilek pod półośkę jakiś profil stalowy lub klocek drewniany i solidna podłoga.
Nie przegrzej pierścienia bo wpadnie luźno ale już nie wróci do pożądanego wymiaru. Ma się zacząć robić tylko lekko fioletowy i już gotowy.
Dyfer do śmieci :)21

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: poreb » ndz lut 28, 2010 7:34 pm

Dyfer do śmieci

niezbyt dobra diagnoza :)21
jutro go rozbiore na czynniki i zobacze czy da rade cos z niego uratowac
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Adam.Ż » ndz lut 28, 2010 7:49 pm

stary pierścień można zdjąć podgrzewając go i mając prase i odpowiedni uchwyt.
Nowy jak sie dobrze nagrzeje to wchodzi bez problemu, ale dobić i tak trzeba...
Dobrze że u nas już nie ma tego ustrojstwa 8)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
MarcinX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 4:09 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: MarcinX » pn mar 01, 2010 9:23 am

a co zrobiliscie?:>
Dodge Dakota 4.7 V8
Suzuki Samurai 1.9D

kuba9449
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:17 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: kuba9449 » czw mar 04, 2010 7:58 pm

Korzystajac z tematu

flansze w 'cienkim wale' w sj sa takie same jak w 'grubym'?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Adam.Ż » czw mar 04, 2010 8:43 pm

MarcinX pisze:a co zrobiliscie?:>
odciążone półosie z tyłu 8)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
MarcinX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 4:09 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: MarcinX » czw mar 04, 2010 11:18 pm

Adam.Ż pisze:
MarcinX pisze:a co zrobiliscie?:>
odciążone półosie z tyłu 8)

w sesie ze co?:> polos nie konczy sie piasta kola? mozesz rozwinac temat? moze jakies foto?
Dodge Dakota 4.7 V8
Suzuki Samurai 1.9D

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kuszman » pt mar 05, 2010 12:31 am

Zobacz np jak jest w landrowerach i przeskaluj 1:2 :)21

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » pt mar 05, 2010 9:42 pm

wskaźnik ładowania to podpiąć pod alternator gdzieś ? czy klemy aku ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Adam.Ż » sob mar 06, 2010 8:30 am

MarcinX pisze:
w sesie ze co?:> polos nie konczy sie piasta kola? mozesz rozwinac temat? moze jakies foto?
w sensie że półoś jest patykiem, a z tyłu jest piasta oddzielna, zaadaptowana z przodu.
Na stronie danielsa jest opisane jak to Karol L niedawno robił.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Zun » sob mar 06, 2010 3:22 pm

slavok pisze:wskaźnik ładowania to podpiąć pod alternator gdzieś ? czy klemy aku ?
Nie ma znaczenia.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pn mar 08, 2010 10:36 am

Zun pisze:
slavok pisze:wskaźnik ładowania to podpiąć pod alternator gdzieś ? czy klemy aku ?
Nie ma znaczenia.
To zależy, czy "wskaźnik ładowania" to woltomierz czy amperomierz...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Zun » pn mar 08, 2010 11:03 am

Kostuch pisze:
Zun pisze:
slavok pisze:wskaźnik ładowania to podpiąć pod alternator gdzieś ? czy klemy aku ?
Nie ma znaczenia.
To zależy, czy "wskaźnik ładowania" to woltomierz czy amperomierz...
Sluszna uwaga - z gory zalozylem ze to bedzie woltomierz.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: piotrk_gd » pn mar 08, 2010 2:19 pm

To jak woltomierz, to na aku. Na alternatorze jest trochę bez sensu.
Jak amperomierz, to nie ma znaczenia.
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pn mar 08, 2010 4:19 pm

piotrk_gd pisze:To jak woltomierz, to na aku. Na alternatorze jest trochę bez sensu.
Jak amperomierz, to nie ma znaczenia.
Ale... alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora, więc o co chodzi z tym brakiem sensu? :roll:
A amperomierz (w uproszczeniu) włącza sie POMIĘDZY alternator a akumulator.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: piotrk_gd » pn mar 08, 2010 4:36 pm

Kostuch pisze: Ale... alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora, więc o co chodzi z tym brakiem sensu? :roll:
właśnie o to połączenie ... możesz jechać w pełni szczęśliwy, że masz cudne napięcie, a "nadgnite/naderwane/nadpalone/niedokręcone" połączenie będzie stawiać opór i nędzny prąd popłynie, a tym samym spadnie napięcie na samym aku, które to, w przypadku pomiaru przeprowadzanego na klemie od razu widzimy i możemy reagować.
Niby niuans ... ale jednak ... szczególnie przy dużych prądach ma znaczenie wg. mnie.
Kostuch pisze: A amperomierz (w uproszczeniu) włącza sie POMIĘDZY alternator a akumulator.
true - mi chodziło o to, że nie ma znaczenia, czy bliżej alternatora, czy bliżej aku.
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
alex!
 
 
Posty: 168
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: alex! » pn mar 08, 2010 6:42 pm

ok, w temacie - opony jest małe zainteresowanie - piszę więc tu - proszę o fachowe porady!

Opony już przyszły. :mrgreen: Na oponach podane wymiary to 265/70r15, jednak realna wysokość to 75cm.
Opony to nalewki - czeskie Pneu Vranik.

Teraz mam pytanie czy na oponach z przodu wys. 70cm i na tyle wys. 75 cm na załączonych napędach nic się nie stanie? (auto jeździ tylko teren - zero czarnego).

Bo obwód opony przód 70cm to ok 219,905cm
a opony 75cm(tył) - 235,612cm
różnica więc około - 15,707 cm ( na pełny obrót koła )

Jeżeli ktoś wie co nieco, na ten temat proszę o odpowiedź. Z góry dzięki!
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Zun » pn mar 08, 2010 8:16 pm

alex! pisze:ok, w temacie - opony jest małe zainteresowanie - piszę więc tu - proszę o fachowe porady!

Opony już przyszły. :mrgreen: Na oponach podane wymiary to 265/70r15, jednak realna wysokość to 75cm.
Opony to nalewki - czeskie Pneu Vranik.

Teraz mam pytanie czy na oponach z przodu wys. 70cm i na tyle wys. 75 cm na załączonych napędach nic się nie stanie? (auto jeździ tylko teren - zero czarnego).

Bo obwód opony przód 70cm to ok 219,905cm
a opony 75cm(tył) - 235,612cm
różnica więc około - 15,707 cm ( na pełny obrót koła )

Jeżeli ktoś wie co nieco, na ten temat proszę o odpowiedź. Z góry dzięki!
Stanie się i to dużo. Na luźnym będzie szło cały czas w poślizgu , jak chwyci coś twardszego z którym razem polecą prawdopodobnie zęby na talerzu bo dyfry bedą szły nonstop w powaznych naprezeniach. A jak bedziesz probowal ruszyc po twardym to bedziesz mial efekt jakbys trzymal noge na hamulcu ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
alex!
 
 
Posty: 168
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: alex! » pn mar 08, 2010 8:24 pm

ale jak będe jeżdził tylko na tylnym napędzie? bo wszystko będzie ok co nie>?
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Zun » pn mar 08, 2010 8:35 pm

alex! pisze:ale jak będe jeżdził tylko na tylnym napędzie? bo wszystko będzie ok co nie>?
Tak , nie mniej jednak jak załączysz napędy to prędzej czy później trafi szlak dyfry. Im mniej luźna nawierzchnia tym prędzej , ale nawet na luxnej dyfry będa dostawać w du.pę
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pn mar 08, 2010 11:45 pm

piotrk_gd pisze:
Kostuch pisze: Ale... alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora, więc o co chodzi z tym brakiem sensu? :roll:
właśnie o to połączenie ... możesz jechać w pełni szczęśliwy, że masz cudne napięcie, a "nadgnite/naderwane/nadpalone/niedokręcone" połączenie będzie stawiać opór i nędzny prąd popłynie, a tym samym spadnie napięcie na samym aku, które to, w przypadku pomiaru przeprowadzanego na klemie od razu widzimy i możemy reagować.
Niby niuans ... ale jednak ... szczególnie przy dużych prądach ma znaczenie wg. mnie.
Pozwolisz, że podrążę temat...
1. W powyższej wypowiedzi chyba sam sobie przeczysz.
2. Jeżeli akumulator jest naładowany, to wartość końcowa prądu ładowania przyjmuje się na poziomie 0,01Q (czyli dla akumulatora 50Ah prąd ten wyniesie 0,5A nawet jeżeli alternator ma 150A max). Taki prąd przepłynie przez najbardziej zasyfiałe połączenie.
3. Jeżeli całkowicie zostanie odłączony akumulator (zrzut obciążenia), bo odpadł kabelek, to napięcie skoczy do ponad 80V - większość elektroniki zaliczy zgon. Raczej wtedy gwałtownie się dowiesz o problemie :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: piotrk_gd » wt mar 09, 2010 2:01 am

Kostuch nie zaprzeczam sobie, być może nieprecyzyjnie się wyraziłem za co przepraszam. Nie chce mi się nic wyliczać bo pora nie ta.

Chodzi mi o sytuację, gdzie masz duży pobór prądu, np. wyciągarka ("szczególnie przy dużych prądach" ), przez co prąd ładowania jest/powinien być b. duży. W tej sytuacji mamy spadek napięcia zarówno na kablach jak i połączeniach.
Jeśli masz trefne połączenie między alternatorem a aku, to napięcie w tych dwóch punktach instalacji będzie się znacząco różnić, prąd ładowania popłynie mniejszy ("nędzny prąd popłynie ")

Czy się mylę i jest inaczej? Czy może twierdzisz, że absolutnie nie ma znaczenia, gdzie wepniemy miernik napięcia?

Przewody i połączenia mają swoją oporność (o czym na pewno wiesz) i mogą zawodzić w różny sposób, a do tego ich właściwości "ujawniają się" przy dużych prądach i temperaturach, kiedy to przestają być "połączeniami" a stają się "impedancjami" (o czym też znakomicie wiesz, sądząc po poprzednich postach w tej tematyce). Użytkownika interesuje stan akumulatora wg. mnie i właśnie ten punkt instalacji należałoby mierzyć, by mieć pewny pomiar.

Fakt, że jak bym do osobówki montował taki miernik, to masę można ciągnąć od byle śruby, a plus od zapalniczki i różnicy nie będzie znaczącej ... ale to nie forum vw, tu to strach się bać co ludzie motają i jak to używają, więc założyłem od razu zastosowanie ekstremalne ;)

EDIT: Ad 1 i 2 - masz rację ;)
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » wt mar 09, 2010 10:28 pm

piotrk_gd pisze:Kostuch nie zaprzeczam sobie, być może nieprecyzyjnie się wyraziłem za co przepraszam. Nie chce mi się nic wyliczać bo pora nie ta.
Nie chodzi o wyliczenia, tylko prawidłowe podejście do zagadnienia.
piotrk_gd pisze: Chodzi mi o sytuację, gdzie masz duży pobór prądu, np. wyciągarka ("szczególnie przy dużych prądach" ), przez co prąd ładowania jest/powinien być b. duży. W tej sytuacji mamy spadek napięcia zarówno na kablach jak i połączeniach.
Jeśli masz trefne połączenie między alternatorem a aku, to napięcie w tych dwóch punktach instalacji będzie się znacząco różnić, prąd ładowania popłynie mniejszy ("nędzny prąd popłynie ")

Czy się mylę i jest inaczej? Czy może twierdzisz, że absolutnie nie ma znaczenia, gdzie wepniemy miernik napięcia?
Hmmm...
Jak masz duży pobór prądu (np. wyciągarką), to trudno wogóle mówić o prądzie ładowania. Natomiast rzeczywiście wtedy jest problem z zasilaniem wyciągarki odpowiednim prądem.
Sam miernik napięcia to niestety za mało. Dopiero w połączeniu z amperomierzem daje pogląd na stan instalacji.
piotrk_gd pisze: Przewody i połączenia mają swoją oporność (o czym na pewno wiesz) i mogą zawodzić w różny sposób, a do tego ich właściwości "ujawniają się" przy dużych prądach i temperaturach, kiedy to przestają być "połączeniami" a stają się "impedancjami" (o czym też znakomicie wiesz, sądząc po poprzednich postach w tej tematyce). Użytkownika interesuje stan akumulatora wg. mnie i właśnie ten punkt instalacji należałoby mierzyć, by mieć pewny pomiar.
Impedancja charakteryzuje zależność między natężeniem prądu i napięciem w obwodach prądu zmiennego.
Ale faktycznie przy prądach rzędu kilkuset amper zaczynają się różne cyrki.
piotrk_gd pisze: Fakt, że jak bym do osobówki montował taki miernik, to masę można ciągnąć od byle śruby, a plus od zapalniczki i różnicy nie będzie znaczącej ... ale to nie forum vw, tu to strach się bać co ludzie motają i jak to używają, więc założyłem od razu zastosowanie ekstremalne ;)

EDIT: Ad 1 i 2 - masz rację ;)
Ja osobiście mam woltomierz analogowy podłączony do amperomierza (od strony alternatora). Oprócz tego prosty woltomierz diodowy podłączony "gdzieśtam w wiązce przewodów" i dodatkowo dopisałem sobie kawałek software do metromierza - taki dodatkowy woltomierz.
Ale ja to jestem walnięty :)21 :wink:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: piotrk_gd » śr mar 10, 2010 1:02 am

Kostuch pisze:Jak masz duży pobór prądu (np. wyciągarką), to trudno wogóle mówić o prądzie ładowania.
tak, może znowu nieprecyzyjnie się wyraziłem ... gwoli ścisłości - prąd w przewodzie pomiędzy alternatorem a akumulatorem. O ten prąd mi chodziło. Faktycznie nie ładuje on, a jedynie zmniejsza tempo rozładowania akumulatora.
Kostuch pisze:Sam miernik napięcia to niestety za mało. Dopiero w połączeniu z amperomierzem daje pogląd na stan instalacji.
Tak, ale ja np. uważam, że to podstawowy miernik, łatwy do zamontowania dla każdego, nie wymagający ingerencji w instalację, a jego zachowanie sporo potrafi powiedzieć.
Kostuch pisze: Impedancja charakteryzuje zależność między natężeniem prądu i napięciem w obwodach prądu zmiennego.
nie, impedancja charakteryzuje zależność między prądem i napięciem. Kropka. Ma część rzeczywistą i urojoną. Prąd stały to szczególny przypadek prądu zmiennego i wtedy operujemy jedynie częścią rzeczywistą impedancji, zwaną rezystancją ;) ale nie łapmy się za słówka i nie zagłębiajmy się w teorię obwodów :wink:
Kostuch pisze:Ja osobiście mam woltomierz analogowy podłączony do amperomierza (od strony alternatora). Oprócz tego prosty woltomierz diodowy podłączony "gdzieśtam w wiązce przewodów" i dodatkowo dopisałem sobie kawałek software do metromierza - taki dodatkowy woltomierz.
Ale ja to jestem walnięty :)21 :wink:
no i to daje pełen pogląd na sytuację :D z prądowymi zagadnieniami mam podobnie, to rozumiem, jak niezbędne są te 4ry pomiary i aż dziw bierze, że w seryjnych samochodach tego nie ma ;) :)21 (ja np. posiadam niezbędny dla każdego użytkownika samochodu wskaźnik prezentujący sygnał sondy lambda :)21 )
Mając 3 pomiary napięcia + prądu "ładowania" dokładnie wiesz co się dzieje i w sytuacji podobnej do podanej przeze mnie od razu zauważyłbyś, że coś jest nie tak.
Sam jestem zbyt leniwy i mam jedynie prosty woltomierz, ale jak się w końcu wezmę, to widziałbym to tak:
1. woltomierz na aku
2. amperomierz na przewodzie alternator-aku
3. amperomierz na "-" aku
coś jeszcze jest istotne?
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość