[Samurai] Kliny pod most.
Moderator: Albert_N
[Samurai] Kliny pod most.
Witam,
dysponuje ktoś z Was zdjęciem, albo jakimś szkicem klinów pod tylny most. Mam zrobiony lift +2' na resorach od Mazura i przez zbyt duży kąt na krzyżakach, przy ok. 30km/h trochę trzęsie. Bedę wdzięczny za jakieś praktyczne wskazówki.
Ew. może macie namiary na kogoś w okolicy Wrocławia, kto mógłby przespawać mocowania.
Z góry dzięki.
dysponuje ktoś z Was zdjęciem, albo jakimś szkicem klinów pod tylny most. Mam zrobiony lift +2' na resorach od Mazura i przez zbyt duży kąt na krzyżakach, przy ok. 30km/h trochę trzęsie. Bedę wdzięczny za jakieś praktyczne wskazówki.
Ew. może macie namiary na kogoś w okolicy Wrocławia, kto mógłby przespawać mocowania.
Z góry dzięki.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition
Rost Edition
Re: [Samurai] Kliny pod most.
rowniez mam resory od mazura w wersji hd i nic nie trzesie. moze masz wyrobiony wieloklin na wale albo zle zlozony wal ktory wpada w wibracje? u mnie trzeslo zaraz po zakupie auta, okazalo sie ze wlasnie wal byl zle zlozony i ewidentnie bylo czuc wibracje z tylnego napedu, po prawidlowym zlozeniu walu wszystko jest w porzadku
Samurai 86'
Re: [Samurai] Kliny pod most.
właśnie odebrałem go dziś od mechanika. miałem wywalone poduszki pod reduktorem i krzyzaki padły po kilku miesiącach (od jakiegoś czasu tak jeździłem). Generalnie jest dużo lepiej, ale wibracje są nadal. Auto mam lżejsze niż seria właściwie i moze dlatego kąt jest zbyt duży. Zresztą kliny albo przespawanie mocowań to porada i osobiste doświadczenie mechanika.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition
Rost Edition
Re: [Samurai] Kliny pod most.
tak jak mówi kolega - raczej nie wina resorów tylko wału lub krzyżaków.
może być też tak że odważnik na wale sie urwał.
może być też tak że odważnik na wale sie urwał.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: [Samurai] Kliny pod most.
wszystko na świeżo posprawdzane. i nie jest to wina resorów, tylko zbyt dużego kata na wale. gdzieś na forum jeepa czytałem też o tym, że przy lifcie przy pewnej predkosci pojawiały się wibracje, po zmianie kąta mostu problem znikał.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition
Rost Edition
Re: [Samurai] Kliny pod most.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition
Rost Edition
Re: [Samurai] Kliny pod most.
tak, tak, tak.. ale poza tobą takie resory ma kilkadziesiąt osób i nikt takiego problemu nie miał 

Re: [Samurai] Kliny pod most.
Kliny
pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )

"Pytają czemu nie chcę spoważnieć... Nie obchodzi mnie , że sztywniaków drażnię "
Re: [Samurai] Kliny pod most.
Na sztywnych mostach?Slepy pisze:Klinypod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Jeśli krzyżaki są w dobrym stanie to zwiększenie kąta pod którym pracują krzyżaki nie będzie powodować wibracji. Krzyżak sam z siebie powoduje nierównomierność obciążenia wału co kompensuje się drugim krzyżakiem. Dlatego krzyżaki muszą pracować w płaszczyznach obróconych o 180 st. tj. w praktyce "U" z widełek po obu końcach wału musi być w jednej płaszczyźnie. Jak się wał złoży na wielowypuście w innym położeniu to pojawią się drgania. Dlatego na wielowypuście są znaki jak składać wał, co też można łatwo sprawdzić "na oko".
Dlatego też w Suzuki nie trzeba stosować klinów w celu zmniejszenia kąta załamania na krzyżakach

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: [Samurai] Kliny pod most.
przy obracaniu przednich resorówSlepy pisze:Klinypod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: [Samurai] Kliny pod most.
A przy wieszakach takich +5 cm nie to pewien serwis ( nie będę mówił jaki ale chodzi o 4x4 ) ściemnił mówił mi tam typ o klinach przy wieszakach większych od serii że dająkliny takie (+ -) 5mm do zeraAdam.Ż pisze:przy obracaniu przednich resorówSlepy pisze:Klinypod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )


"Pytają czemu nie chcę spoważnieć... Nie obchodzi mnie , że sztywniaków drażnię "
Re: [Samurai] Kliny pod most.
O i to je Święta prawda!!!matchbox pisze:Na sztywnych mostach?Slepy pisze:Klinypod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Jeśli krzyżaki są w dobrym stanie to zwiększenie kąta pod którym pracują krzyżaki nie będzie powodować wibracji. Krzyżak sam z siebie powoduje nierównomierność obciążenia wału co kompensuje się drugim krzyżakiem. Dlatego krzyżaki muszą pracować w płaszczyznach obróconych o 180 st. tj. w praktyce "U" z widełek po obu końcach wału musi być w jednej płaszczyźnie. Jak się wał złoży na wielowypuście w innym położeniu to pojawią się drgania. Dlatego na wielowypuście są znaki jak składać wał, co też można łatwo sprawdzić "na oko".
Dlatego też w Suzuki nie trzeba stosować klinów w celu zmniejszenia kąta załamania na krzyżakachTakie tam podniesienie o 2" na pewno nie spowoduje powstania drgań od wału.

wg mnie żle złożony wał na wieloklinie i stąd całe wibracje (no chyba że krzywy)
P.S. 5 cm na wieszakach albo 2" na mazurach to C..J nie lift.
Pozdrawiam, znad morza(moża)???
Re: [Samurai] Kliny pod most.
jak 5 centow dla ciebie w suzi to h..j to ile jest nie h..jkiduś pisze:O i to je Święta prawda!!!matchbox pisze:Na sztywnych mostach?Slepy pisze:Klinypod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Jeśli krzyżaki są w dobrym stanie to zwiększenie kąta pod którym pracują krzyżaki nie będzie powodować wibracji. Krzyżak sam z siebie powoduje nierównomierność obciążenia wału co kompensuje się drugim krzyżakiem. Dlatego krzyżaki muszą pracować w płaszczyznach obróconych o 180 st. tj. w praktyce "U" z widełek po obu końcach wału musi być w jednej płaszczyźnie. Jak się wał złoży na wielowypuście w innym położeniu to pojawią się drgania. Dlatego na wielowypuście są znaki jak składać wał, co też można łatwo sprawdzić "na oko".
Dlatego też w Suzuki nie trzeba stosować klinów w celu zmniejszenia kąta załamania na krzyżakachTakie tam podniesienie o 2" na pewno nie spowoduje powstania drgań od wału.
![]()
wg mnie żle złożony wał na wieloklinie i stąd całe wibracje (no chyba że krzywy)
P.S. 5 cm na wieszakach albo 2" na mazurach to C..J nie lift.
Pozdrawiam, znad morza(moża)???

Re: [Samurai] Kliny pod most.
sie pisze przez ch
nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...

nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: [Samurai] Kliny pod most.
nie wiem jak u Was ale u mnie mazurowe resory podniosly auto o jakies 15 cm, jest o wiele wyzej niz na OME czy Ironman
Samurai 86'
Re: [Samurai] Kliny pod most.
Co rozumiesz przez odwrócony resor - wieszaki do tył?Adam.Ż pisze:sie pisze przez ch![]()
nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: [Samurai] Kliny pod most.
kotara pisze:Co rozumiesz przez odwrócony resor - wieszaki do tył?Adam.Ż pisze:sie pisze przez ch![]()
nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...
Dokładnie


np: http://www.puresuzuki.com/shackle_reverse.htm
Samiec
Re: [Samurai] Kliny pod most.
Witam wszystkich.
Po założeniu klinów wzszelkie drgania zniknęły jak ręką odjoł. A tak swoją drogą to te mazurowe resory dają z 10-15 cm liftu (trudno mi powiedzieć dokładnie bo poprzednie to mi w drugą stronę pracowały jak kupiłem).
Po założeniu klinów wzszelkie drgania zniknęły jak ręką odjoł. A tak swoją drogą to te mazurowe resory dają z 10-15 cm liftu (trudno mi powiedzieć dokładnie bo poprzednie to mi w drugą stronę pracowały jak kupiłem).
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition
Rost Edition
Re: [Samurai] Kliny pod most.
Jakieś zdjęcie patentu można prosić ? 

Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
_____________________________________
Re: [Samurai] Kliny pod most.
ja tez jezdze na mazurowych i mialem wibracje ale byly one spowodowane luzem na wieloklinie. musze zaznaczyc ze przy oryginalnych resorach i tym wybitym wale wibracji nie bylo. takze wedlug mnie masz zniszczony wieloklinie na wale i wstawienie klinow to rozwiazanie tymczasow bo wibracje pojawia sie znowu za jakis czas 

SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
692121109 Kuba
Re: [Samurai] Kliny pod most.
Dlaczego chcesz mnie przekonać, że mam zniszczony wieloklin? Pisałem przecież, że posprawdzane mam wszystko (a krzyżaki i poduszki wymienione 5 dni temu)kuba84 pisze:ja tez jezdze na mazurowych i mialem wibracje ale byly one spowodowane luzem na wieloklinie. musze zaznaczyc ze przy oryginalnych resorach i tym wybitym wale wibracji nie bylo. takze wedlug mnie masz zniszczony wieloklinie na wale i wstawienie klinow to rozwiazanie tymczasow bo wibracje pojawia sie znowu za jakis czas
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition
Rost Edition
Re: [Samurai] Kliny pod most.
tak jak juz koledzy wspominali wczesniej nie jestes jedynym ktory jezdzi na mazurowych i zaden z nas jeszcze sie nie zalil ze cos nie tak. powiedz mi czy ty to sprawdziles osobiscie czy byles u jakiegos fachowca. a po drugi nalezalo by jeszcze spr lozyska na walkach atak przod i tyl i to samo w reduktorze
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
692121109 Kuba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości