[Samurai] Kliny pod most.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vanish
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn gru 01, 2008 12:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

[Samurai] Kliny pod most.

Post autor: vanish » pn mar 22, 2010 5:37 pm

Witam,

dysponuje ktoś z Was zdjęciem, albo jakimś szkicem klinów pod tylny most. Mam zrobiony lift +2' na resorach od Mazura i przez zbyt duży kąt na krzyżakach, przy ok. 30km/h trochę trzęsie. Bedę wdzięczny za jakieś praktyczne wskazówki.
Ew. może macie namiary na kogoś w okolicy Wrocławia, kto mógłby przespawać mocowania.

Z góry dzięki.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: wobia » pn mar 22, 2010 6:20 pm

rowniez mam resory od mazura w wersji hd i nic nie trzesie. moze masz wyrobiony wieloklin na wale albo zle zlozony wal ktory wpada w wibracje? u mnie trzeslo zaraz po zakupie auta, okazalo sie ze wlasnie wal byl zle zlozony i ewidentnie bylo czuc wibracje z tylnego napedu, po prawidlowym zlozeniu walu wszystko jest w porzadku
Samurai 86'

Awatar użytkownika
vanish
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn gru 01, 2008 12:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: vanish » pn mar 22, 2010 6:36 pm

właśnie odebrałem go dziś od mechanika. miałem wywalone poduszki pod reduktorem i krzyzaki padły po kilku miesiącach (od jakiegoś czasu tak jeździłem). Generalnie jest dużo lepiej, ale wibracje są nadal. Auto mam lżejsze niż seria właściwie i moze dlatego kąt jest zbyt duży. Zresztą kliny albo przespawanie mocowań to porada i osobiste doświadczenie mechanika.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Adam.Ż » pn mar 22, 2010 6:38 pm

tak jak mówi kolega - raczej nie wina resorów tylko wału lub krzyżaków.
może być też tak że odważnik na wale sie urwał.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
vanish
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn gru 01, 2008 12:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: vanish » pn mar 22, 2010 6:43 pm

wszystko na świeżo posprawdzane. i nie jest to wina resorów, tylko zbyt dużego kata na wale. gdzieś na forum jeepa czytałem też o tym, że przy lifcie przy pewnej predkosci pojawiały się wibracje, po zmianie kąta mostu problem znikał.
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition

Awatar użytkownika
vanish
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn gru 01, 2008 12:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: vanish » pn mar 22, 2010 6:44 pm

RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Salata123 » wt mar 23, 2010 2:07 am

tak, tak, tak.. ale poza tobą takie resory ma kilkadziesiąt osób i nikt takiego problemu nie miał :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Jogi4x4 » wt mar 23, 2010 2:25 am

Kiedyś, ktoś musi mieć ten pierwszy raz :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Salata123 » wt mar 23, 2010 2:29 am

e tam :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Slepy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw lut 18, 2010 1:07 am
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Slepy » wt mar 23, 2010 11:41 am

Kliny :o pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
"Pytają czemu nie chcę spoważnieć... Nie obchodzi mnie , że sztywniaków drażnię "

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: matchbox » wt mar 23, 2010 3:09 pm

Slepy pisze:Kliny :o pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Na sztywnych mostach?
Jeśli krzyżaki są w dobrym stanie to zwiększenie kąta pod którym pracują krzyżaki nie będzie powodować wibracji. Krzyżak sam z siebie powoduje nierównomierność obciążenia wału co kompensuje się drugim krzyżakiem. Dlatego krzyżaki muszą pracować w płaszczyznach obróconych o 180 st. tj. w praktyce "U" z widełek po obu końcach wału musi być w jednej płaszczyźnie. Jak się wał złoży na wielowypuście w innym położeniu to pojawią się drgania. Dlatego na wielowypuście są znaki jak składać wał, co też można łatwo sprawdzić "na oko".
Dlatego też w Suzuki nie trzeba stosować klinów w celu zmniejszenia kąta załamania na krzyżakach :wink: Takie tam podniesienie o 2" na pewno nie spowoduje powstania drgań od wału.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Adam.Ż » wt mar 23, 2010 5:10 pm

Slepy pisze:Kliny :o pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
przy obracaniu przednich resorów
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Slepy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw lut 18, 2010 1:07 am
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Slepy » wt mar 23, 2010 5:24 pm

Adam.Ż pisze:
Slepy pisze:Kliny :o pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
przy obracaniu przednich resorów
A przy wieszakach takich +5 cm nie to pewien serwis ( nie będę mówił jaki ale chodzi o 4x4 ) ściemnił mówił mi tam typ o klinach przy wieszakach większych od serii że dająkliny takie (+ -) 5mm do zera ???? ale może to ich zagrywka żeby oddawać samochody do nich a oni do tanich nie należą :P
"Pytają czemu nie chcę spoważnieć... Nie obchodzi mnie , że sztywniaków drażnię "

kiduś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 01, 2009 8:54 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: kiduś » wt mar 23, 2010 9:54 pm

matchbox pisze:
Slepy pisze:Kliny :o pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Na sztywnych mostach?
Jeśli krzyżaki są w dobrym stanie to zwiększenie kąta pod którym pracują krzyżaki nie będzie powodować wibracji. Krzyżak sam z siebie powoduje nierównomierność obciążenia wału co kompensuje się drugim krzyżakiem. Dlatego krzyżaki muszą pracować w płaszczyznach obróconych o 180 st. tj. w praktyce "U" z widełek po obu końcach wału musi być w jednej płaszczyźnie. Jak się wał złoży na wielowypuście w innym położeniu to pojawią się drgania. Dlatego na wielowypuście są znaki jak składać wał, co też można łatwo sprawdzić "na oko".
Dlatego też w Suzuki nie trzeba stosować klinów w celu zmniejszenia kąta załamania na krzyżakach :wink: Takie tam podniesienie o 2" na pewno nie spowoduje powstania drgań od wału.
O i to je Święta prawda!!! :)2

wg mnie żle złożony wał na wieloklinie i stąd całe wibracje (no chyba że krzywy)

P.S. 5 cm na wieszakach albo 2" na mazurach to C..J nie lift.

Pozdrawiam, znad morza(moża)???

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: corny » wt mar 23, 2010 11:05 pm

kiduś pisze:
matchbox pisze:
Slepy pisze:Kliny :o pod tylni z tego co wiem i widziałem to że wkłada się pod przedni żeby geometri nie przestawić po podniesieniu (ale mogę się mylić ;P )
Na sztywnych mostach?
Jeśli krzyżaki są w dobrym stanie to zwiększenie kąta pod którym pracują krzyżaki nie będzie powodować wibracji. Krzyżak sam z siebie powoduje nierównomierność obciążenia wału co kompensuje się drugim krzyżakiem. Dlatego krzyżaki muszą pracować w płaszczyznach obróconych o 180 st. tj. w praktyce "U" z widełek po obu końcach wału musi być w jednej płaszczyźnie. Jak się wał złoży na wielowypuście w innym położeniu to pojawią się drgania. Dlatego na wielowypuście są znaki jak składać wał, co też można łatwo sprawdzić "na oko".
Dlatego też w Suzuki nie trzeba stosować klinów w celu zmniejszenia kąta załamania na krzyżakach :wink: Takie tam podniesienie o 2" na pewno nie spowoduje powstania drgań od wału.
O i to je Święta prawda!!! :)2

wg mnie żle złożony wał na wieloklinie i stąd całe wibracje (no chyba że krzywy)

P.S. 5 cm na wieszakach albo 2" na mazurach to C..J nie lift.

Pozdrawiam, znad morza(moża)???
jak 5 centow dla ciebie w suzi to h..j to ile jest nie h..j ??
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: Adam.Ż » wt mar 23, 2010 11:35 pm

sie pisze przez ch :wink:
nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: wobia » śr mar 24, 2010 7:16 am

nie wiem jak u Was ale u mnie mazurowe resory podniosly auto o jakies 15 cm, jest o wiele wyzej niz na OME czy Ironman
Samurai 86'

Awatar użytkownika
kotara
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 23, 2009 3:18 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: kotara » śr mar 24, 2010 7:20 am

Adam.Ż pisze:sie pisze przez ch :wink:
nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...
Co rozumiesz przez odwrócony resor - wieszaki do tył?
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: szerokimost » śr mar 24, 2010 9:13 am

kotara pisze:
Adam.Ż pisze:sie pisze przez ch :wink:
nie wiem co kolega kiduś uważa za lift, ale u nas jest w sumie może z 5cm(z przodu poprzez odwrócenie resorów, z tyłu resor + lekko wydłużony wieszak) i w zupełności wystarczy...
Co rozumiesz przez odwrócony resor - wieszaki do tył?

Dokładnie !! z przodu sztywne mocowanie z tyłu wieszak (przednia oś), tylny wieszak dłuższy (tylna oś ) :)

np: http://www.puresuzuki.com/shackle_reverse.htm
Samiec

Awatar użytkownika
vanish
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn gru 01, 2008 12:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: vanish » pt mar 26, 2010 6:55 pm

Witam wszystkich.

Po założeniu klinów wzszelkie drgania zniknęły jak ręką odjoł. A tak swoją drogą to te mazurowe resory dają z 10-15 cm liftu (trudno mi powiedzieć dokładnie bo poprzednie to mi w drugą stronę pracowały jak kupiłem).
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: gruszek » sob mar 27, 2010 2:22 pm

Jakieś zdjęcie patentu można prosić ? 8)
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: kuba84 » sob mar 27, 2010 2:45 pm

ja tez jezdze na mazurowych i mialem wibracje ale byly one spowodowane luzem na wieloklinie. musze zaznaczyc ze przy oryginalnych resorach i tym wybitym wale wibracji nie bylo. takze wedlug mnie masz zniszczony wieloklinie na wale i wstawienie klinow to rozwiazanie tymczasow bo wibracje pojawia sie znowu za jakis czas :wink:
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
vanish
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn gru 01, 2008 12:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: vanish » sob mar 27, 2010 6:39 pm

kuba84 pisze:ja tez jezdze na mazurowych i mialem wibracje ale byly one spowodowane luzem na wieloklinie. musze zaznaczyc ze przy oryginalnych resorach i tym wybitym wale wibracji nie bylo. takze wedlug mnie masz zniszczony wieloklinie na wale i wstawienie klinow to rozwiazanie tymczasow bo wibracje pojawia sie znowu za jakis czas :wink:
Dlaczego chcesz mnie przekonać, że mam zniszczony wieloklin? Pisałem przecież, że posprawdzane mam wszystko (a krzyżaki i poduszki wymienione 5 dni temu)
RIP: Samurai Santana 1.3i '92
Rost Edition

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: [Samurai] Kliny pod most.

Post autor: kuba84 » ndz mar 28, 2010 8:22 am

tak jak juz koledzy wspominali wczesniej nie jestes jedynym ktory jezdzi na mazurowych i zaden z nas jeszcze sie nie zalil ze cos nie tak. powiedz mi czy ty to sprawdziles osobiscie czy byles u jakiegos fachowca. a po drugi nalezalo by jeszcze spr lozyska na walkach atak przod i tyl i to samo w reduktorze
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości