Pajero I pod lawetę

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Pajero I pod lawetę

Post autor: mitsu102 » ndz mar 28, 2010 10:44 pm

Witam.Koledzy chciałem spytać zanim zrobię jakiś błąd.Czy pajero I krótka z silnikiem 2.5 poradzi sobie z lawetą .Dodam że to patrola mam zamiar tam wozić.Czy lepiej dać sobie spokój :roll: .Może ktoś przerabiał kiedyś ten temat praktycznie :) .Dzięki z góry.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Przemy » pn mar 29, 2010 6:09 am

mam 2,5 longa i nie raz lawetę ciągnąłem. Nie jest to żadna rewelacja (pod względem przyspieszeń, wyprzedzania), szczególnie jak jest coś ciężkiego ale daje radę.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: rudypajero.koszalin » pn mar 29, 2010 7:24 am

Sprawdź ile to pajero ma na haku (Najlepiej policz z tabliczki homologacyjnej, jest umieszczona na grodzi po lewej stronie przedziału silnikowego). Krótkie wersje miały czasami ograniczoną masę przyczepy nawet do 2200kg, a to trochę mało pod lawetę, szczególnie z patrolem. Do tego celu lepszy jest długi, z reguły 3300kg jest homologowane.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: mitsu102 » pn mar 29, 2010 7:55 am

Mój właśnie ma 2200 kg na haku :cry: .Ale szkoda mi go zamienić na longa.Tyle w niego włożyłem.Chodzi mi oto czy nie będzie nim za bardzo rzucało na drodze :roll:.Najlepiej było by spróbować jak jest w praktyce ale laweta którą chcę kupić stoi w Nowym Sączu więc pytam żeby z darma tam nie jechać :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Eskapada » pn mar 29, 2010 12:07 pm

Pajero 3D da radę Michale bez problemu tzn problemem może być ze spalaniem - założyć musisz min. 16 L/100km
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Mroczny » pn mar 29, 2010 1:10 pm

T4 sobie kup

spali 1/3 mniej, 1/3 szybciej pojedzie i w razie czego gratów sporo wciśniesz a od biedy leżankę nawet..

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Przemy » pn mar 29, 2010 1:41 pm

Terenówka do ciągania lawety jest mało ekonomiczna. Lepsza tylko w tym ze jak zjedziesz na jakiś slip z łódką czy coś śliskiego to zawsze masz 4x4. Lepiej właśnie jakieś T4 z silnikiem 2,5td. Tylko trzeba sprawdzić ile ma na haku i oczywiście potrzebował będziesz do tego kategorie BE.


Chyba że masz taki ekonomiczny wóz jak @Flor :)21 :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: mitsu102 » pn mar 29, 2010 8:44 pm

Dzięki za podpowiedż.Kupować T4 tylko do lawety,mija mi się z celem bo miśkiem zawsze można pojeżdzić na codzień.To jednak frajda :D .Do tej pory woziłem Patrola na Mercedesie 817 z firmy szefa który pali minimum 20 litrów więc jak zejdę na 15 litrów Pajerem to już lepiej :wink: .I zawsze można podjechać bliżej w teren w razie odpukać awarji Patrola.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: mitsu102 » pn mar 29, 2010 8:54 pm

Może jeszcze napiszecie mi jaką oponkę zapodać miśkowi żeby dobrze robił z lawetą.Myślałem o AT z BFGoodrich tylko nie wiem jaki rozmiar :roll: .Felgi mam 15 stki.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Przemy » pn mar 29, 2010 9:56 pm

najrozsądniejszym rozmiarem będzie 31x10,5 lub odpowiedniki w metrycznych rozmiarach


w opisie masz MT/R to po co inwestować? Ja wielokrotnie na MT'kach jechałem i było OK.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Eskapada » wt mar 30, 2010 6:44 am

@ Przemy - Michał ma kopie wzoru Simex. Opona jest na pewno wyższa niż 31cali i używanie jej do holownika to średni pomysł.

Michał ja bym poszedł w 235x75R15 to jest około 30x9,50R15. To jest rozmiar zbliżony do seryjnego w Pajero I.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: pawel-e30 » wt mar 30, 2010 8:43 pm

Jeśli zestaw przekroczy 3,5t powinno być w aucie tacho :wink:

Raczej omiijaj wtedy ITD :)

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: mitsu102 » wt mar 30, 2010 9:37 pm

A ja myślałem że tacho obowiązuje od 7.5 tony :) .Dzięki za rade koledzy.Wesołych i Spokojnych Świąt.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: polaff » wt mar 30, 2010 9:40 pm

pawel-e30 pisze:Jeśli zestaw przekroczy 3,5t powinno być w aucie tacho :wink:

Raczej omiijaj wtedy ITD :)

ta no chyba, że to transport na potrzeby własne poniżen 7ton DMC i w promieniu mniejszym nić 50km od bazy firmy:)
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: mitsu102 » wt mar 30, 2010 9:45 pm

No właśnie ciągnięcie własnego auta na lawecie to raczej potrzeby własne :)

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: marcyb3 » wt mar 30, 2010 11:07 pm

kolego nie słuchaj się , nie potrzebujesz zadnego tacho,żadne ITD się do ciebie nie czepi,prędzej urząd celny jak cię zobaczy to zatrzyma do kontroli zeby sprawdzić paliwo. pozdrawiam :)2 :)2 :)2
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Eskapada » śr mar 31, 2010 7:15 am

marcyb3 pisze:kolego nie słuchaj się , nie potrzebujesz zadnego tacho,żadne ITD się do ciebie nie czepi,prędzej urząd celny jak cię zobaczy to zatrzyma do kontroli zeby sprawdzić paliwo. pozdrawiam :)2 :)2 :)2
Michał z racji wykonywanego zawodu wie o tym bardzo dobrze

:)21

podpisano
rzecznik prasowy mitsu102
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero I pod lawetę

Post autor: Przemy » śr mar 31, 2010 7:17 am

jeśli samochód masz na siebie a nie na firmę, lawetę tak samo to mogą cię cmoknąć. Wozisz na potrzeby własne to nie musisz mieć tacho. Winiety tez już nie ma od 3,5 zatem można latać.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości