pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » pt kwie 23, 2010 5:02 am

KML1 pisze:Chłopaki , ostatnio wysiadłem z auta na pracującym silniku i usłyszałem dziwne syczenie, podniosłem maskę i dochodzi gdzieś z prawej strony silnika (okolice pompy wtryskowej).
Syczy tak jakby powietrze uciekało, systematycznie co ok 1 sek. może nawet częściej, słychać krótkie psst , psst , psst itd.

Wycieku ropy nigdzie nie zauważyłem, więc chyba przewody są ok, czyżby może sekcja na pompie padała ?
Auto jeździ normalnie, nie zauważyłem żadnych zmian.

Ktoś wie co to może być ?
ojojoj, padł Ci kompresor od doładowania :)21

może intercooler ma dziurkę

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » pt kwie 23, 2010 5:45 am

Kajen pisze:Poduszki miedzy rame a bude ? Zwymiarowac jedną starą i dorobic nowe z poliuretanu (np. w Olkuszu). Bedzie pewnie ze dwa razy taniej niz w aso i z 5 razy trwalsze. Chyba ze sie myle...
No właśnie czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tego typu zamiennikiem
??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Videlec » pt kwie 23, 2010 7:01 am

coś mi się kołacze po głowie, że drm4x4 robił testy poduszek pod silnik i skrzynię biegów z poliuretanu, pewnie takie poduszki pod budę to pryszcz, w koncu twardość tego materiału może być bardzo różna a tu chodzi tylko by ich miękkość była zbliżona do gumy.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Robur zmota
Posty: 545
Rejestracja: pn paź 18, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Robur zmota » pt kwie 23, 2010 7:34 am

Kajen pisze:Poduszki miedzy rame a bude ? Zwymiarowac jedną starą i dorobic nowe z poliuretanu (np. w Olkuszu). Bedzie pewnie ze dwa razy taniej niz w aso i z 5 razy trwalsze. Chyba ze sie myle...

Może i masz rację ,alle niewiem czy nie będą za twarde i mogą przenosić drgania na budę :)21 ,a to Pajerko co wymieniam ramę to Dupowóz od Dziadka i Babci a oni cenią sobie konfort :lol:
PATROL4.2
TOTALNY ANTYKLERYKAŁ
ZMOTA KATOWICE

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt kwie 23, 2010 1:09 pm

Nie wiem, tak sobie pomysl rzucilem... Skoro zastepujemy tym cudem elementy zawieszenia to i pewnie mozna inne rzeczy. Odboje tez, teraz mi sie przypomniało.

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » pt kwie 23, 2010 1:42 pm

Robur zmota pisze:
Kajen pisze:Poduszki miedzy rame a bude ? Zwymiarowac jedną starą i dorobic nowe z poliuretanu (np. w Olkuszu). Bedzie pewnie ze dwa razy taniej niz w aso i z 5 razy trwalsze. Chyba ze sie myle...

Może i masz rację ,alle niewiem czy nie będą za twarde i mogą przenosić drgania na budę :)21 ,a to Pajerko co wymieniam ramę to Dupowóz od Dziadka i Babci a oni cenią sobie konfort :lol:
20pln/podkladka (w olkuszu) - chcialem wymienic u siebie i zrezygnowalem, bo stare okazaly sie niezle (w longu 12szt czyli 240pln)
Drgan nie powinny przenosic bo jednak jest toto dosc sprezyste, a plusem bedzie napewno to ze buda bedzie mniej pracowac wzgledem ramy (gdzies na forum widzialem fote jak w misku robi sie szpara z 4cm zderzak/buda przy wykrzyzu)

niestety nie pamietam juz jakie były wymiary ale chyba srednica 60mm grubosc 18mm

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt kwie 23, 2010 4:18 pm

Wymienilem dzis w koncu krzyzaki na tylnym wale, przerobilem deko tą moją flanszową rzezbę... Wymienilem tez uszczelniacz na wyjsciu z reduktora. Kolejną rzeczą ktorą mam do zrobienia to:

Obrazek

Jak widac cieknie mi olej z mostu.
Dwa pytania:
1: Jest jakis sposob na odrecenie tej sruby ? Wiem, potrzebuje klucza 30 i trzeba krecic w lewo :) W ostatecznosci podjade do wulkanizatora na samym przodzie i niech mi to pneumatykiem potraktuje...
2: Czy po zdjeciu tej flanszy dokope sie do uszczelniacza ?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » pt kwie 23, 2010 5:16 pm

ad1. wkręć we flansze dwie śruby i skręć nakrętkami tak, aby falsze można było zablokować kluczem płaskim o podłogę budy
ad2. tak, jest tam uszczelniacz i jest też tam wałek ataku :)21

ad 1 szkicowo , to oczywiści moment dokręcania , do odkręcenia klucz u góry musi być po lewej stronie śruby
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt kwie 23, 2010 5:43 pm

Czy kolega wałek ataku bedzie raczył wyleciec po tym zabiegu ? :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pt kwie 23, 2010 5:58 pm

nie wyleci - jak wymienisz simmeringa to przeleć drobnym papierkiem na mokre powierzchnię z którą współpracuje. Nakrętkę dokręć kluczem dynamometrycznym zgodnie z kwitami.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt kwie 23, 2010 6:50 pm

Dzieki chłopaki. Osobiscie preferuje szmatke do czyszczenia rurek miedzianych i do czyszczenia stali po wytrawianiu. Plus zwilzenie olejem uszczelniacza co by na sucho nie pracowal. Mozna na Was liczyc :)2

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » pt kwie 23, 2010 8:38 pm

Adas pisze:
KML1 pisze:Chłopaki , ostatnio wysiadłem z auta na pracującym silniku i usłyszałem dziwne syczenie, podniosłem maskę i dochodzi gdzieś z prawej strony silnika (okolice pompy wtryskowej).
Syczy tak jakby powietrze uciekało, systematycznie co ok 1 sek. może nawet częściej, słychać krótkie psst , psst , psst itd.

Wycieku ropy nigdzie nie zauważyłem, więc chyba przewody są ok, czyżby może sekcja na pompie padała ?
Auto jeździ normalnie, nie zauważyłem żadnych zmian.

Ktoś wie co to może być ?
ojojoj, padł Ci kompresor od doładowania :)21

może intercooler ma dziurkę

Nie ciesz się tak, to nie dziura w IC, ani padnięty kompresor
N2O pisze:Zobacz czy przewód od turbosprężarki do pompy jest cały i czy się dobrze trzyma.
N2O dzięki za podpowiedz, ale przewody są ok.

Okazało się że jeden z wtrysków był zupełnie luźny :)9 , mogłem go wykręcić praktycznie palcami, pewnie słabo go ktoś dociągnął i się odkręcił od wibracji.
Już wszystko poskręcane, znowu cyka jak zegarek :wink: :)2
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » pt kwie 23, 2010 8:45 pm

KML1 pisze:
Nie ciesz się tak, to nie dziura w IC, ani padnięty kompresor
a od kiedy Pajero ma kompresor, wyluzuj bo ci drugi wtrysk się wykręci :wink:

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » pt kwie 23, 2010 8:59 pm

Adas pisze:
a od kiedy Pajero ma kompresor, wyluzuj bo ci drugi wtrysk się wykręci :wink:
To Twoje słowa, nie moje , jestem wyluzowany jak zawsze w piątek :)2 :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: freebike » pt kwie 23, 2010 9:11 pm

Panie i Panowie, może piszę zbyt wcześnie ale może warto zapytać. Pojara zaczęła źle zapalać.Wcześniej cyk i chodził, bez gazu itp. Teraz ziut ziut ziut ziut i dopiero, czasem dłuzej. Kombinuje pedałem gazu ale nie wiem czy jest różnica. Wolniej kreci rozrusznikiem. Akumulator trzyma 12,cośV ładowanie ~14V Sprawdziłem czy mam wodę w filtrze i nie mam, paliwo się nie cofa do baku czyli przewody trzymają. Masa jest ok, wcześniej miałem nie dokreconą kleme.

Pomyślałem sobie że doładuje akumulator i bedzie ok. Zanim pojade go zmierzyć do sprawdzacza akumulatorów ( bo prawie nowy) chciałbym się upewnic czy jest możliwość że to wina czegoś innego. Ostatnio jeżdziłem dużo na biosterze, co kilka tankowań leje ON. Teraz tez na ropie. Zastanawiam się czy jeszcze lać Bioster bo jednak 0.80gr na litrze robi swoje a te silniki podobno palą wszystko... Proszę o podpowiedzi.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » pt kwie 23, 2010 9:47 pm

Świece żarowe sprawdź
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pt kwie 23, 2010 10:28 pm

Kajen pisze:Czy kolega wałek ataku bedzie raczył wyleciec po tym zabiegu ? :)21
nie :)21
uszczelniacze
przód corteco 19016590 42x65x12
tył 19016663 45x72x12/19,5
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
kastor80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:11 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą / Słońsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: kastor80 » sob kwie 24, 2010 8:17 am

Panowie czy ma ktoś z was jakiś ciekawy patent na odbojniki tylnego mostu (ver. resor)?
Ceny na allegro są kosmiczne, 100pln za marny kawałeczek gumy i blachy. Proszę przedstawcie swoje pomysły.
Pajero I 2.5 tdi - krótka buda

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob kwie 24, 2010 12:50 pm

Odboje z zuka montowane do ramy.

Awatar użytkownika
kowal1912
 
 
Posty: 841
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:14 am
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: kowal1912 » sob kwie 24, 2010 5:56 pm

CZy ktoś z Was regenerował turbinę? Jeżęli tak to podajcie namiary firmy.
CZy znacie taką firmę???: http://www.allegro.pl/item996255874_tur ... 82_90.html
Czy ktoś korzystał z usług tej firmy??jest zadowolony turbina chodzi???
JeepoMontero 2.5TDI BFG M/T33"
Tel. 601 88 67 10 Orange

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bazylisek » sob kwie 24, 2010 6:38 pm

Witam.

Szybkie pytanie do praktykujących benzynowców - miałem okazję się przejechać pajero II krótkie 6v 3.0 [12v ] -myślałem o zakupie ale liczyłem na jakieś "niezłe" osiągi, [całe życie za kółkiem PI 2.5 TD] auto młodsze, v6, benzyna... a tu kupa - auto ledwo pojechało 110km/h :o przyspieszenie :-? właściciel twierdzi że normalne....chodzi równo - nic nie stuka ładnie wchodzi na obroty ale karwa nie jedzie :)3 . Acha ! Opony BFG MT 31/10,5 z przodu drutociąg. Silnik suchy - była robiona uszczelka pod głowicą [może coś zdupcyli?] :)16 Sonda lambda? Czy analiza składu spalin da odpowiedz....?

[dowiecie się w następnym odcinku :)21
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 9:44 pm przez bazylisek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob kwie 24, 2010 6:49 pm

Moje pajero 1 z silnikiem z dwojki 2.5 TD ma porownywalne osiagi do kumpla sporta 3.0 V6 z sekwencją na gazie...

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » sob kwie 24, 2010 6:54 pm

jeździłem 3,0 i 110km/h to trochę mało jak na ten silnik... :roll:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » ndz kwie 25, 2010 12:05 pm

troche? 110 to na 3ce powinno leciec
3.0 krótkim jezdzilem raz, ale mialo osiagi jak 3.5 LONG, a toto spokojnie 180 zapina.
Przyspieszenie nie jest jakies powalajace, ale jezdzi w miare dynamicznie

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: BooBoo » pn kwie 26, 2010 7:39 am

bazylisek pisze:Witam.

Szybkie pytanie do praktykujących benzynowców - miałem okazję się przejechać pajero II krótkie 6v 3.0 [12v ] -myślałem o zakupie ale liczyłem na jakieś "niezłe" osiągi, [całe życie za kółkiem PI 2.5 TD] auto młodsze, v6, benzyna... a tu kupa - auto ledwo pojechało 110km/h :o przyspieszenie :-? właściciel twierdzi że normalne....chodzi równo - nic nie stuka ładnie wchodzi na obroty ale karwa nie jedzie :)3 . Acha ! Opony BFG MT 31/10,5 z przodu drutociąg. Silnik suchy - była robiona uszczelka pod głowicą [może coś zdupcyli?] :)16 Sonda lambda? Czy analiza składu spalin da odpowiedz....?

[dowiecie się w następnym odcinku :)21

nie no na 31 powinno ganiać jak wściekłe coś nie tak jest, na 33 jest męka na oryginalnych przełożeniach.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości