mosty hipoidalne

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 11:01 pm

Jagoda pisze:Co Wy Panowie znowu pier... !!
99,99% przekładni kątowych używanych w napędach, we współczesnej motoryzacji, to przekładnie hipoidalne, tzn oś ataku jest przesunięta względem osi koła talerzowego oraz zęby są łukowe, co powoduje samokasowanie luzu w trakcie pracy. Wszystkie mosty jakie są stosowane w UAZ-ach (69, 469, 452 itd.) są mostami hipoidalnymi, zarówno zwykłe jak i afgany.
Klasycznych stożkowych przekłądni kątowych, obecnie w napędach nie stosuje się, można natomiast spotkać mosty ślimakowe, oraz globoidalne, ale na pewno nie w UAZ-ach !! !! !!

A ja trafiłem na człowieka, który ma mosty, jak twierdzi, nowego typu, HIPOidalne do UAZ-a właśnie. Kto się myli czy ja czegoś nie pojmuję ??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn sty 31, 2005 11:07 pm

to zobacz czy wał napędowy wchodzi w osi mostu czy wezej lub nizej osi i bedziesz miał odpowiedz, apropo w książce tej są tez opisane afgany i róznego tupu blokady i półosie itd
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 11:10 pm

Marci pisze:to zobacz czy wał napędowy wchodzi w osi mostu czy wezej lub nizej osi i bedziesz miał odpowiedz, apropo w książce tej są tez opisane afgany i róznego tupu blokady i półosie itd

No to czemu się obijasz i nie skanujesz ??


:)21
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn sty 31, 2005 11:11 pm

Wladek lepiej pokaz ten samochod zanim go popsujesz, a nie sobie wymyslasz kolejne gadzety. Moze lepiej kup odrazu nowego w kosztach i czasie wyjdziesz znacznie lepiej :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn sty 31, 2005 11:17 pm

Władek pisze:
Marci pisze:to zobacz czy wał napędowy wchodzi w osi mostu czy wezej lub nizej osi i bedziesz miał odpowiedz, apropo w książce tej są tez opisane afgany i róznego tupu blokady i półosie itd

No to czemu się obijasz i nie skanujesz ??


:)21
bo niemam skanera :(
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » wt lut 01, 2005 10:12 am

No, bo w zasadzie gościu Cię nie okłamał, ma nowe mosty hipoidalne, tyle tylko, że nie powiedział Ci, że są one fabrycznie nowe, a nie konstrukcyjnie. :)20 :)20 :)20
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 01, 2005 10:47 am

jagoda ma rację...a satelity na "ślimaku" to ruski torsen...
i trza bardzo uważać przy wyjeździe zagranicę - bo jak wynika z nazwy mostów mogą one tylko na hipolu być użytkowane !! :)1

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt lut 01, 2005 12:04 pm

no to w koncu jak to jest z tymi mostami bo cos mi sie wydaje ze jagodzie to sie mosty pomylily, moze i widzial je w uazie tyle ze ten uaz to mial mosty patrolowskie.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 01, 2005 12:45 pm

banan pisze:jagoda ma rację...a satelity na "ślimaku" to ruski torsen...
i trza bardzo uważać przy wyjeździe zagranicę - bo jak wynika z nazwy mostów mogą one tylko na hipolu być użytkowane !! :)1
no a jednak sa takie roznicowki do uaza - dobrze mi sie zdawalo

nie rozumiem tylko czemu na hipolu, a co inni ATF leja do tego czy jak ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 01, 2005 1:06 pm

no proszę cię...to żart był :)21

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 01, 2005 2:35 pm

zart powiadasz :wink: ja znam takich co do skrzyn albo dyfrow leja rozne plyny :lol: nigdy nic nie wiadomo, ludzie maja czasem niezle pomysly :)20
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 12:18 am

Cos mi sie widzi ze kolega Jagoda zalewa.

To ze przekladnai stozkowa ma zeby lukowe to jeszcze nie swiadczy ze jest hipoidalna.

Nie mam teraz pod reka wlasciwej litratury ale proponuje poczytac:

http://ipbm.simr.pw.edu.pl/ztps/wyk1.html

i poogladac

http://ipbm.simr.pw.edu.pl/ztps/stozkowe.html

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

przekladnie hipo

Post autor: ub40 » pn lut 07, 2005 12:33 am

mysle ze Jagoda ma racje poniewazto chodzi o ksztalt zebow ktore ze soba wspolpracuja a one jak jest w nazwie sa hiperboliczne w przeciwienstwie do np tych ktore napedzaja zwykla betoniarke, te sa stozkowe ale proste.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn lut 07, 2005 12:58 am

ja za to mam wlasciwa literature :)21
Slownik Wyrazow Obcych wyd PWN
hipo- <gr hypó = pod > pierwszy wyraz czlon wyrazo zlozonych oznaczjacych: pod, ponizej

zatem wnioskuje ze chodzi tu o umiejscownienie osi ataku wzgledem osi kola talerzowego. A dokladniej w hipoidalnych os ataku jest ponizej osi kola talerzowego. W zwyklej przekladni stozkowej z zebami lukowymi osie te sa na tym samym poziomie
WIdac to dobrze tu
http://ipbm.simr.pw.edu.pl/ztps/stozkowe.html
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 07, 2005 10:19 am

Przeciez to jest logiczne zeby mozna bylo zastosowac przesuniety atak wzgledem osi kola talerzowego to musza byc zeby jak wy to nazywacie hiperboliczne, (dla mnie poprostu slimak). Im wieksze przesuniecie tym bardziej zwiniete zeby. Ot i cala filozofia.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 12:12 pm

Taa, a porownaj sobie zewnetrznie most od UAZ-a i Poldolota. Golym okiem widac roznice w polozeniu walu....

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 07, 2005 1:46 pm

Adampio pisze:Taa, a porownaj sobie zewnetrznie most od UAZ-a i Poldolota. Golym okiem widac roznice w polozeniu walu....
A co to ma do tego co ja napisalem ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 3:03 pm

A to ma ze są i przekladnie hipoidalne i hiperboidalne (te drugie - inaczej śrubowe).
Przekladnie srubowe czyli o osiach tzw wichrowatych (nie przecinajce sie ale i nie rownlegle) dzielimy na:
- toczne przekladnie śrubowe (hiperboidalne wlasnie)
- przekladnie slimakowe.

Przekładnie hiperboidalne nie muszą wcale miec kół stożkowych

Przynajmnie bylo tak jeszcze jak robilem dyplom :)21

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 07, 2005 3:32 pm

Ale ja nie pisze o przekladni hiperboidalnej ale hipoidalnej czyli o przekladni z przesunietym atakiem wzgledem osi kola talerzowego. Jesli zeby kola talerzowego sa lukowate to jesli przesuniemy atak o kilka stopni wzgledem osi ukladu to musi sie zmienic automatycznie geometria zebow ataku. I ta geometria przypomina poprostu slimak ale nie jest hiperboidalna chociaz w zasadzie mozna by ja byla tak nazwac.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 7:00 pm

no i ladnie, wymieniliśmy poglądy ale Wlodek i tak chyba dalej nic nie wie konkretnego ;)

Pozwole sobie więc na male podsumowanie:

1. Założyciel wątku (zwany dalej "Włodkiem") działa jak powszechnie wiadomo pod wplywem imperatywu "dalszego doskonalenia" swojego UAZ-a,

2. Wyż/wym. (Włodek ofkors a nie imperatyw) będąc w wyżej opisanym stanie ducha powziął wiadomość o istnieniu "mostow hipoidalnych do UAZ-a",

3. Aby poszerzyc swoja wiedzę Włodek zapragnął zasięgnąc na ninejszym forum informacji dotyczącej rzeczonych mostów i zakładając ten wątek wyartykułował swoją potrzebę,

4. W dyskusji wypowiedziało sie wielu mowców przy czym założono milcząco, ale jak sie wydaje słusznie, że most hopidalny to most z hipoidalną przekładnią główną,

5. Wszyscy dyskutanci zgodnie uznali, że przekładnia hipoidalna to przekładnia kątowa o przesuniętej (obniżonej) osi wałka atakującego w stosunku do położenia linii obotu kół,

6. Zdaniem większości wypowiadajacych się typowy UAZ nie ma w mostach tak zdefiniowanej przekladni hipoidalnej,

7. Pojawilo się jednak jedno (kategoryczne) zdanie odrebne, wedlug ktorego wszystkie mosty pojazdow terenowch byłego Zwiazku Radzieckiego są "hipoidalne" .

8. W powstalej sytuacji należy rozważyć:
a) czy wymienione wyżej zdanie odrebne jest obiektywnie prawdziwe?
b) czy jesli odpowiedż na pierwsze pytanie bedzie brzmiało "nie" to czym się charakteryzują "mosty hipoidalne do UAZ-a"?

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn lut 07, 2005 7:34 pm

Adampio pisze:no i ladnie, wymieniliśmy poglądy ale Wlodek i tak chyba dalej nic nie wie konkretnego ;)

Pozwole sobie więc na male podsumowanie:

No geniusz jesteś Pan, Panie Adampio !! :wink:
Gwoli sprostowania tylko dodam, że mam na imię Władek a nie Włodek, co nie zmienia jednak w żaden sposób mocy imperatywu, o którym zechciał Adampio w łaskawości swej wspomnieć powyżej.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt lut 08, 2005 1:51 am

Zrobił Ci sekcję,jak w prosektorium :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » wt lut 08, 2005 6:38 am

Adampio przeprowadz jeszcze schemat wnioskowoania dla tych zdan :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt lut 08, 2005 7:44 am

Adampio moze do kazdego watka dolaczalbys takowe podsumowanie, nie trzebaby sie wowczas przebijac przez tysiace postow.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt lut 08, 2005 2:47 pm

MOC pisze:Adampio moze do kazdego watka dolaczalbys takowe podsumowanie, nie trzebaby sie wowczas przebijac przez tysiace postow.....
:)21

:o Toż chłop się zarobi na śmierć !!
:wink:
Władek - Kraków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości