snorkel - pytanie o szum
Moderator: Kosiarz
snorkel - pytanie o szum
Od niedawna jezdze ze snurklem. W weekend przejechalem sporo kilometrow po czarnym i podczas przyspieszania od strony silnika slychac taki jakby metaliczny szum wychodzacy od strony silnika.
- szum jest slyszalny tylko przy przyspoieszaniu czyli jak silnik jest obciazony
- szum jest na 3 , 4 i 5 biegu jak tylko obroty wejda na okolo 2 tys obrotow
- na luzie nie slychac nic
- myslalem, ze to moze lisc wpadl w filtr powietrza ale filtr jest czysty
- wlot powietrza od snurkla mam ustawiony do kierunku jazdy, jak przekrecilem o 180 stopni to szum praktycznie zniknal !
Z problemem bylem w swoim ulubionym serwisie ale chlopaki nic nie znalezli wiec pisze na grupe bo moze to jakas bzdura i ktos mnie oswieci.
- szum jest slyszalny tylko przy przyspoieszaniu czyli jak silnik jest obciazony
- szum jest na 3 , 4 i 5 biegu jak tylko obroty wejda na okolo 2 tys obrotow
- na luzie nie slychac nic
- myslalem, ze to moze lisc wpadl w filtr powietrza ale filtr jest czysty
- wlot powietrza od snurkla mam ustawiony do kierunku jazdy, jak przekrecilem o 180 stopni to szum praktycznie zniknal !
Z problemem bylem w swoim ulubionym serwisie ale chlopaki nic nie znalezli wiec pisze na grupe bo moze to jakas bzdura i ktos mnie oswieci.
Profesjonalne sklepy internetowe MaxShop http://www.max-shop.pl
- Rzeźnik z Jakubowa
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
- Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
- Kontaktowanie:
Re: snurkel - pytanie o szum
Szumi dokoła las
szumi bo ma szumieć jak zasysa powietrze przez "snurkel" 


Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 
KLR 600 1985 (nowy)

KLR 600 1985 (nowy)

Re: snurkel - pytanie o szum
przez snurkel do kulektura ssuncego. 

- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: snurkel - pytanie o szum
to jak Ci nie przeszkadza ze snorkiem odwróconym do tyłu to tak jeździj.... 

y60 autobus, czerwony.
Re: snurkel - pytanie o szum
Szum snurkla jest calkiem inny. U mnie ten szum to tak jakby dwa metalowe talerzyki o siebie sie ocieraly...
Profesjonalne sklepy internetowe MaxShop http://www.max-shop.pl
Re: snorkel - pytanie o szum
Co do jazdy ze snurklep odwroconym, to ponoc nie jest to za zdrowe dla silnika bo tworzy sie zawirowanie powietrza i silnik dostaje za malo powietrza i ze jesli dobrze pamietam to moga pozapiekac sie zawory...
Profesjonalne sklepy internetowe MaxShop http://www.max-shop.pl
- Rzeźnik z Jakubowa
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
- Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
- Kontaktowanie:
Re: snorkel - pytanie o szum
Więc tak, było że świszczy, teraz że ociera cóś metalowego,nie snorkel, warsztat nic nie znalazł może zmień warsztat albo jeździj aż się coś rozleci i wtedy będzie wiadomo co, niestety nie jesteśmy wróżkami.
Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 
KLR 600 1985 (nowy)

KLR 600 1985 (nowy)

Re: snorkel - pytanie o szum
pompa wspomagania?? 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: snorkel - pytanie o szum
Turbina szumi - normalne.


Re: snorkel - pytanie o szum
Dokręć snurkla.. Luźne śrubki mocujace i podkładki ci brzęczą. 

Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: snorkel - pytanie o szum
wlot snurkiela do przodu bo turbine można zatrzeć przy dużych prędkościach mając wlot na tył
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: snorkel - pytanie o szum
A jak to jest z tym wlotem, w ulewę albo przy jakiś opadach jak jest przodem do kierunku jazdy, nie łapie to wody ? Albo na myjni automatycznej ...
bo to tak wygląda jak by miało i wodę zaciągać i co do filtra powietrza też 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: snorkel - pytanie o szum
DokładnieKarolSawiak pisze:wlot snurkiela do przodu bo turbine można zatrzeć przy dużych prędkościach mając wlot na tył

Ja mam dwa położenia snorkla:
- w przód to standardowe, używane prawie zawsze
- w tył, jak trzeba jakąś dużą wodę przeskoczyć na pełnym bucie

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: snorkel - pytanie o szum
a gdzie to Wy sie takich mondrości o "zacieraniu turbiny" przez fajką odwróconą do tyłu naczytaliście ?
turbina centralnie w dupie ma jak jest fajka odwrócona, no chyba że z prędkościami poddźwiekowymi sie podróżuje, czego w przypadku pojazdów terenowych trudno sie raczej spodziewać













turbina centralnie w dupie ma jak jest fajka odwrócona, no chyba że z prędkościami poddźwiekowymi sie podróżuje, czego w przypadku pojazdów terenowych trudno sie raczej spodziewać

robok rzępoli w harapuciu
Re: snorkel - pytanie o szum
To ciekawe co tu piszecie.
Tyle nowych rzeczy się tu dowiaduję
Ma ktoś jeszcze jakieś przemyślenia dot. wątku ?
Tyle nowych rzeczy się tu dowiaduję

Ma ktoś jeszcze jakieś przemyślenia dot. wątku ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: snorkel - pytanie o szum
Np pisali o tym w:seburaj pisze:a gdzie to Wy sie takich mondrości o "zacieraniu turbiny" przez fajką odwróconą do tyłu naczytaliście ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bravo Girl
Pani Domu
Cosmopolitan
i w Ksiedze Porad Auto Świata.

Z tym kominem to megabzdura. Sobie nawet w bok go obróć jak bedziesz chciał...
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: snorkel - pytanie o szum
o co to to niemayer pisze: Z tym kominem to megabzdura. Sobie nawet w bok go obróć jak bedziesz chciał...



przeciez fajka odwórcona "na bok" podlega gwałtownie prawu bernouliego zdaje sie które to opisuje w takiej sytuacji wręcz wyssanie jakiegokolwiek powietrza z wnetrza snorka i spowoduje bez mała trwałą próżnię w dolocie i motor kaput a przynajmniej zgaśnie na wieki wieków

robok rzępoli w harapuciu
Re: snorkel - pytanie o szum
Chyba w wiekszosci seryjnych aut wlot powietrza jest pod maska i ustawiony wlotem do kierunku jazdy.
Jesli nie mialo by to znaczenia to nie montowali by tych wlotow...
Jesli nie mialo by to znaczenia to nie montowali by tych wlotow...
Profesjonalne sklepy internetowe MaxShop http://www.max-shop.pl
Re: snorkel - pytanie o szum
no oki, ale ponawiam pytanie, jak to jest w deszcz lub śnieg z tym wlotem ? Nie zasysa do filtra wody ?
oryginalnie no to jest wlot na tyle ukryty że nie załapie deszczówki 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: snorkel - pytanie o szum
Zasysa, ale parę kropli wody na dziesiątki litrów powietrza są dla silnika "niezauważalne".
Inaczej sytuacja się ma, kiedy jedziemy po mega kałużach. Wtedy warto snora obrócić, bo może zassać klika litrów, a nie kilka kropli.
Inaczej sytuacja się ma, kiedy jedziemy po mega kałużach. Wtedy warto snora obrócić, bo może zassać klika litrów, a nie kilka kropli.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: snorkel - pytanie o szum
jak jedziesz na bucie po kaluzach, a snork jest porzadny (Safari, Airtec) to woda ktora wpada przez wlot, wylatuje tylem, grzybki sa tak uksztalotowane zeby ten lekki nadmiar mial ujscie...LSD pisze:Zasysa, ale parę kropli wody na dziesiątki litrów powietrza są dla silnika "niezauważalne".
Inaczej sytuacja się ma, kiedy jedziemy po mega kałużach. Wtedy warto snora obrócić, bo może zassać klika litrów, a nie kilka kropli.
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: snorkel - pytanie o szum
Safari - nowe modele mają takie ujście,grzes pisze:jak jedziesz na bucie po kaluzach, a snork jest porzadny (Safari, Airtec) to woda ktora wpada przez wlot, wylatuje tylem, grzybki sa tak uksztalotowane zeby ten lekki nadmiar mial ujscie...
ale czy Air-tec nie jestem pewien ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: snorkel - pytanie o szum
Airtec'a to u siebie sprawdzilem, nawet pisalem do nich w tej sprawie i nie wiedzieli ze Safari ma taki obrazek a oni nie, pozniej na stronach TJMa tez sie pojawil...ap4x4 pisze:Safari - nowe modele mają takie ujście,grzes pisze:jak jedziesz na bucie po kaluzach, a snork jest porzadny (Safari, Airtec) to woda ktora wpada przez wlot, wylatuje tylem, grzybki sa tak uksztalotowane zeby ten lekki nadmiar mial ujscie...
ale czy Air-tec nie jestem pewien ?
Sprawdzone organoleptycznie i dziala...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: snorkel - pytanie o szum
A jak to się ma do tych podróbek, ten odpływ ? np. tej http://www.allegro.pl/item1027393909_ni ... super.html
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: snorkel - pytanie o szum
Snorkel Superwader do Y60 itp z Allegro za 500zł mają tak samo ukształtowany smok jak Safari , że odprowadza wszelaką wodę zassaną do wewnątrz . Pod smokiem nawet widać odpływy .
A z zacieraniem turbiny to jest tak że przy większych prędkościach trudniej zassać powietrze ze smoka odwróconego w tył kierunku jazdy bo robi się za wlotem podciśnienie i potrzebna jest dodatkowa siła by je pokonać i nie jest to też obojętne dla silnika , który nie dostaje tylke powietrza ile powinien .
Korzyści z odwrócenia w tył wlotu w terenie wiadome - nie przychacza się snolker na gałęziach ,ale przy powolnej sprawa podciśnienia za wlotem jest marginalna , przy szybkiej jeździe ma już znaczenie .
Ten snolker z linku ma kształt smoka jak safari więc śmiało w przód mozna go obracać, ale trzeba zwrócić uwagę czy wykonczenie fabryczne nie zalało miejsc gdzie mają być otwory odplywowe, a jak nie ma to poprawić odlew i zrobić .
W gazecie w empiku 4x4 o tym pisali jak oglądałem, w Pani Domu i Cosmopolitan nie sprawdzałem .
A z zacieraniem turbiny to jest tak że przy większych prędkościach trudniej zassać powietrze ze smoka odwróconego w tył kierunku jazdy bo robi się za wlotem podciśnienie i potrzebna jest dodatkowa siła by je pokonać i nie jest to też obojętne dla silnika , który nie dostaje tylke powietrza ile powinien .
Korzyści z odwrócenia w tył wlotu w terenie wiadome - nie przychacza się snolker na gałęziach ,ale przy powolnej sprawa podciśnienia za wlotem jest marginalna , przy szybkiej jeździe ma już znaczenie .
Ten snolker z linku ma kształt smoka jak safari więc śmiało w przód mozna go obracać, ale trzeba zwrócić uwagę czy wykonczenie fabryczne nie zalało miejsc gdzie mają być otwory odplywowe, a jak nie ma to poprawić odlew i zrobić .
W gazecie w empiku 4x4 o tym pisali jak oglądałem, w Pani Domu i Cosmopolitan nie sprawdzałem .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości