Drgania i stuki ?
Moderator: Jerry
Drgania i stuki ?
Witam
Wystąpił u mnie dziwny objaw, mianowicie pojawiły się drgania z cyklicznym stukiem częstszym wraz ze wzrostem prędkości. Co dziwne kiedy samochód jedzie na luzie, lub bez gazu, rozpędem, drgań ani stukania nie ma. Wyciągnąłem przedni wał i podczas jazdy na samym tyle (zapięty diff-lock) jest ok. Czy macie jakieś pomysły co to może być, jak sprawdzić krzyżaki wału ?
Pozdrawiam
CortheZ
Wystąpił u mnie dziwny objaw, mianowicie pojawiły się drgania z cyklicznym stukiem częstszym wraz ze wzrostem prędkości. Co dziwne kiedy samochód jedzie na luzie, lub bez gazu, rozpędem, drgań ani stukania nie ma. Wyciągnąłem przedni wał i podczas jazdy na samym tyle (zapięty diff-lock) jest ok. Czy macie jakieś pomysły co to może być, jak sprawdzić krzyżaki wału ?
Pozdrawiam
CortheZ
Disco 300Tdi 1998
Re: Drgania i stuki ?
Wiem że poszlaki prowadzą do napędu przedniego mostu, i gdyby były widoczne na nich luzy to odpowiedź była by prosta ( po cichu liczę że to będzie tylko krzyżak) ale krzyżaki nie wyglądają źle mają przebieg na pewno ponad 20 kkm i już mogą dziękować za współprace ale może się tylko pocieszam, więc jaka jest twoja diagnoza ?
Pozdrawiam
CortheZ
Pozdrawiam
CortheZ
Disco 300Tdi 1998
Re: Drgania i stuki ?
Wymień obydwa krzyżaki przedniego wału. Padł jeden.
Obydwa, bo są tanie.
Obydwa, bo są tanie.
łoś też człowiek
Re: Drgania i stuki ?
no skoro wydłubałeś już wał, to wymień te wyglądajace nieźle krzyżaki
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

Re: Drgania i stuki ?
Wymienię obydwa, przy ich cenie nie warto kombinować, czy krzyżak może już być wypracowany mimo że nie wyczuwa się na nim luzów przy ręcznym sprawdzaniu ?
Czy taki efekt może być także spowodowany kończącym się reduktorem lub dyferencjałem ?
Czy taki efekt może być także spowodowany kończącym się reduktorem lub dyferencjałem ?
Disco 300Tdi 1998
Re: Drgania i stuki ?
jak nie wiesz jak,to jedz do warsztatuCortheZ pisze: jak sprawdzić krzyżaki wału ?
Re: Drgania i stuki ?
Do warsztatu zawsze zdążę, ja nie staram się na siłę potanić koszty, ale to co jestem w stanie naprawiam sam, bo lubię i potrafię, ale nie wszystko da się zrobić bez specjalnego sprzętu i wtedy zarabia warsztat, a pytam żeby się dowiedzieć, bo nie wyczuwam na krzyżakach luzu, chodzą lekko bez zacięć, ale wiadomo że nie da się ręcznie skręcić wał z taką siłą z jaką pracuje w samochodzie. Jutro wymienię krzyżaki i zobaczymy.
Disco 300Tdi 1998
Re: Drgania i stuki ?
Wieloklin sprawdź.
Re: Drgania i stuki ?
nigdy mi sie w aucie wieloklin nie wysypal...N2O pisze:Wieloklin sprawdź.
Re: Drgania i stuki ?
mam ci przypomniec stan jednego w serii?LR_Olek pisze:nigdy mi sie w aucie wieloklin nie wysypal...N2O pisze:Wieloklin sprawdź.

a w disco się u mnie wieloklin wysypał na przednim wale na poczatku roku
Re: Drgania i stuki ?
JarekK pisze:mam ci przypomniec stan jednego w serii?LR_Olek pisze:nigdy mi sie w aucie wieloklin nie wysypal...N2O pisze:Wieloklin sprawdź.![]()
ale to nie mi sie wysypał

a jak tam, nowy nabywca kombinerki ci odeslal?

Re: Drgania i stuki ?
Nie no Olo, nie rób sobie jaj!LR_Olek pisze:nigdy mi sie w aucie wieloklin nie wysypal...N2O pisze:Wieloklin sprawdź.
Jak mogłoby coś złego stać się w Twoim aucie?!
Nawet do warsztatu jeździć nie trzeba

Re: Drgania i stuki ?
i tu jestes w mylnym bledzie...Flytier pisze: Nawet do warsztatu jeździć nie trzeba!
do warsztatu jezdzi jak sie popsuje wiec sie nie psuje bo czesto tam jest

Re: Drgania i stuki ?
jeszcze...LR_Olek pisze:
nigdy mi sie w aucie wieloklin nie wysypal...

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: Drgania i stuki ?
Istne...LR_Olek pisze:i tu jestes w mylnym bledzie...Flytier pisze: Nawet do warsztatu jeździć nie trzeba!
do warsztatu jezdzi jak sie popsuje wiec sie nie psuje bo czesto tam jest


Re: Drgania i stuki ?
Zdaje się, że kiedyś wklejałeś foty z wymiany głowicy w 300tdi z różowego. To chyba te wizyty nie są takie skuteczne ?LR_Olek pisze: i tu jestes w mylnym bledzie...
do warsztatu jezdzi jak sie popsuje wiec sie nie psuje bo czesto tam jest
Disco Romulus 

Re: Drgania i stuki ?
Olo lubi grube tematy.
Nie jakiś tam wieloklin, albo krzyżak. To dobre dla garażowych dłubaczy.
Temat musi być poważny i warsztatowy. Żeby na zniżki pracować.
Głowica, reduktor to jest to.

Nie jakiś tam wieloklin, albo krzyżak. To dobre dla garażowych dłubaczy.

Temat musi być poważny i warsztatowy. Żeby na zniżki pracować.
Głowica, reduktor to jest to.

łoś też człowiek
Re: Drgania i stuki ?
Wiechu pisze:Olo lubi grube tematy.
Nie jakiś tam wieloklin, albo krzyżak. To dobre dla garażowych dłubaczy.
![]()
Temat musi być poważny i warsztatowy. Żeby na zniżki pracować.
Głowica, reduktor to jest to.
o to to,coś jak to
a akcja głowica była 4 lata temu
Re: Drgania i stuki ?
Od tego czasu nauczyłeś się jeździć ? Seria była ostatnim zakatowanym pojazdem ?LR_Olek pisze:... akcja głowica była 4 lata temu

Disco Romulus 

Re: Drgania i stuki ?
yuni pisze:Od tego czasu nauczyłeś się jeździć ? Seria była ostatnim zakatowanym pojazdem ?LR_Olek pisze:... akcja głowica była 4 lata temu
nie mialem nigdy zakatowanego pojazdu...
znasz mnie? nie, wiec czasem sie pohamuj.
Re: Drgania i stuki ?
No to pogrubimy temat, krzyżaki były dobre teraz są jeszcze lepsze bo nowe
nie wniosło to niestety nic do poprawy zachowania samochodu. Podejrzewałem jeszcze przedni dyfer i to jest winowajca, podniosłem jedną stronę i zakręciłem flanszą, jest wyczuwalne przytrzymanie i przeskok choć trzeba użyć sporej siły. Sądzę że dyfer jest zdupcony , czy jest sens naprawiać czy szukać sprawnego egzemplarza ?

Disco 300Tdi 1998
Re: Drgania i stuki ?
rozbierz , ale miej w pogotowiu coś na zapas
Duży luz masz na walku atakującym ?
Duży luz masz na walku atakującym ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Drgania i stuki ?
Luz wzdłużny jest za bardzo nie wyczuwalny, delikatny na pewno jest, ale po osi obrotu jest spory tak na oko ćwierć obrotu.
Jutro go wydłubię i zobaczy się, na co zwrócić uwagę przy wyciganiu dyfra, jakieś specjalne klucze, problemy itp?
Czy potrzebna jest nowa uszczelka czy silikon wystarczy ?
Jutro go wydłubię i zobaczy się, na co zwrócić uwagę przy wyciganiu dyfra, jakieś specjalne klucze, problemy itp?
Czy potrzebna jest nowa uszczelka czy silikon wystarczy ?
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 6:29 pm przez CortheZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300Tdi 1998
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości