Subaru Libero
Moderator: Marcin-Kraków
Subaru Libero
Moi znajomi chcą kupić Subaru Libero - ale raczej bo im się podoba, a nie do zastosowań w teren.
Ich pytanie: czy to w ogóle nadaje się do codziennego użytku? Nie mam na myśli wielkości - tylko serwisowanie, awaryjnośc etc etc..
Mają do dyspozycji na auto jakieś 8k. Na alledrogo http://www.moto.allegro.pl/listing.php/ ... nge_view=1 można kupić nawet taniej i pewnie coś by zostało na pakiet startowy.
Więc moje pytanie:
- czy to ma sens - bo im głównie podoba się w tym aucie nie tyle napęd 4x4 co możliwość spania w środku.
- czy w Krakowie ktoś im to ogarnie za wyjątkiem autoryzowanego serwisu?
- czy części są w ogóle do dostania?
dziękuje za odpowiedzi w ich imieniu.
Ich pytanie: czy to w ogóle nadaje się do codziennego użytku? Nie mam na myśli wielkości - tylko serwisowanie, awaryjnośc etc etc..
Mają do dyspozycji na auto jakieś 8k. Na alledrogo http://www.moto.allegro.pl/listing.php/ ... nge_view=1 można kupić nawet taniej i pewnie coś by zostało na pakiet startowy.
Więc moje pytanie:
- czy to ma sens - bo im głównie podoba się w tym aucie nie tyle napęd 4x4 co możliwość spania w środku.
- czy w Krakowie ktoś im to ogarnie za wyjątkiem autoryzowanego serwisu?
- czy części są w ogóle do dostania?
dziękuje za odpowiedzi w ich imieniu.
Trooper. Isuzu Trooper.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Subaru Libero
Na Twoje pytania nie umiem odpowiedziec, ale znam goscia co jest fanatykiem tego wozidelka, mieszka w Krakowie i ma takie juz dluzszy czas. Koles jest kumaty, mozliwe ze nawet sam cos robi. Wszak musi sie znac na mechanice, posiada jeszcze Jeepa 
Jak cos moge sprobowac Was spiknac.

Jak cos moge sprobowac Was spiknac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Subaru Libero
No, jakbym mógł im przekazać jakiś namiar - to by sobie zadzwonili i się dopytali.
Z nimi problem jest taki - nie mają bladego pojęcia o motoryzacji. W sensie, że raczej auto ma być ładne, śmieszne etc etc niż powiedzmy niezawodne czy bezawaryjne.
Wrzucając to pytanie na forum miałem nadzieję, że skoro stosuje się podzespoły libero do różnych dziwnych zmot to może ktoś coś więcej wie na temat kosztów wymiany sprzęgła itp itd.. .
W każdym razie dziękuje bardzo.
Z nimi problem jest taki - nie mają bladego pojęcia o motoryzacji. W sensie, że raczej auto ma być ładne, śmieszne etc etc niż powiedzmy niezawodne czy bezawaryjne.
Wrzucając to pytanie na forum miałem nadzieję, że skoro stosuje się podzespoły libero do różnych dziwnych zmot to może ktoś coś więcej wie na temat kosztów wymiany sprzęgła itp itd.. .
W każdym razie dziękuje bardzo.
Trooper. Isuzu Trooper.
Re: Subaru Libero
Mialem 4 sztuki takiego czegos.
Nadaje sie super - jako n-te auto w rodzinie, w rodzaju maskotki. Jak ma byc 1 - to bez sensu, latka lecą.
Niezbyt łatwe w serwisowaniu, wymaga zapalonego dobrego mechanika/miłośnika tegoż pojazdu.
Jeśli ktoś tego nie ogarnia - to akurat autoryzowane serwisy. Auto nie było sprzedawane w PL, poza możliwością zamówienia części nic nie wiedzą i nie mają dokumentacji. (przetrenowałem 2 krotnie kwestie ustawienia gaźnika przez nich, potem se dałem spokój, robiłem sam).
Napędy super, użytkowość nie do pobicia. Sprzęgło słabe, ale łatwo dostępne, niezbyt drogie, wymiana: wyjąć układ napędowy w całości z ramą dodatkową. Cały wóz jest na ramie + dodatkowa rama układu napędowego.
Moje marzenie: kupić fabrycznie nowe Libero v1.... nieosiągalne.
Uwaga- v2 jest na wtrysku, częściej sie to uszkadza i były problemy z przegrzewaniem, mniej odporny na przeciążenia.
Powodzenia i zycze duzo frajdy.
Nadaje sie super - jako n-te auto w rodzinie, w rodzaju maskotki. Jak ma byc 1 - to bez sensu, latka lecą.
Niezbyt łatwe w serwisowaniu, wymaga zapalonego dobrego mechanika/miłośnika tegoż pojazdu.
Jeśli ktoś tego nie ogarnia - to akurat autoryzowane serwisy. Auto nie było sprzedawane w PL, poza możliwością zamówienia części nic nie wiedzą i nie mają dokumentacji. (przetrenowałem 2 krotnie kwestie ustawienia gaźnika przez nich, potem se dałem spokój, robiłem sam).
Napędy super, użytkowość nie do pobicia. Sprzęgło słabe, ale łatwo dostępne, niezbyt drogie, wymiana: wyjąć układ napędowy w całości z ramą dodatkową. Cały wóz jest na ramie + dodatkowa rama układu napędowego.
Moje marzenie: kupić fabrycznie nowe Libero v1.... nieosiągalne.
Uwaga- v2 jest na wtrysku, częściej sie to uszkadza i były problemy z przegrzewaniem, mniej odporny na przeciążenia.
Powodzenia i zycze duzo frajdy.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: Subaru Libero
Czy napęd 4x4 w Subaru Libero jest tak skonstruowany, że można pomykać 4x4 po drogach utwardzonych? Co za konstrukcja tam "siedzi"?
Bo każdy dzień jest 4x4.
Re: Subaru Libero
_Karol_ pisze:Czy napęd 4x4 w Subaru Libero jest tak skonstruowany, że można pomykać 4x4 po drogach utwardzonych? Co za konstrukcja tam "siedzi"?
nawet część oesów na trasie rajdu zaliczył pozytywnie gdzie pajero 1 miało problemy

fajne auto tak na codzień


era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Subaru Libero
W subaru libero jest stały napęd na tylną oś. Przód jest dołączany przyciskiem na lewarku biegów (ot elektrozaworki sterujące podcisnieniem, które działa na membranę zakończoną wałkiem). NIE ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego. Czyli jazda z zapiętym przodem po nawierzchniach twardych nie wskazana. Brak jakiegokolwiek reduktora czy blokad dyfrów (niestety). Ale daje rade bo mam V1 serie + buggy i zabawa jest 

Re: Subaru Libero
Jedyna powazna wada tego samochodu 

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości