Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Piter69A » czw paź 14, 2010 7:18 am

Po pierwsze Pajero nie jest na sprężynach :-?
Po drugie wiele osób wie, że łatwiej kupić jakiegoś Parcha czy Sukę niż motać UAZa czy GAZika ale mimo to motają, kombinują, ulepszają bo wolą UAZ/GAZa niz współczesne plastiki.
Po trzecie dobrze przerobiony GAZ/UAZ może być terenowo sprawniejszy od Parcha, Suki, itp a banan na twarzy właściciela GAZa/UAZa wciągającego innych bezcenny :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Balu-Balu » czw paź 14, 2010 8:00 am

Tak jak Uaz nie jest autem dla każdego tak samo nie każda przeróbka jest dla wszystkich. :)21 :)21 Najważniejsze jest samozaparcie a umiejętności można nabyć lub do nich dorosnąć. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » czw paź 14, 2010 10:28 am

nie samozaparcie tylko "cel uświęca środki". nowsze modele pajero są całe na sprężynach podobnie jak koreańska podróbka pajero - galloper, ale to najmniej ważne.


wg mnie do normalnej jazdy zaznaczam - jeśli chce się podnieśc własności terenowe to na pewno lepiej pójśc w jedyną słuszną stronę czyli większych kół np. afgany + opony 33-35 cali, a nie kombinowac sprężyny, zawieszenia na półosiach itd itd. szczególnie dotyczy to ludzi z małym doświadczeniem i małym zapleczem technicznym.
na pewno średnica kół znacznie bardziej podnosi własności terenowe niż takie luksusy na zawieszeniu, szczególnie, że zyskujemy jeszcze niezmiernie ważny prześwit.
nikt mi nie powie, że uaz na sprężynach i standartowej średnicy będzie lepszy w terenie od uaza na afganach i kołach przynajmniej 33 cale.

dla oponentów polecam oglądanie maszyn budowlanych gdzie w większości wypadków jest sztywne zawieszenie, a własności trakcyjne osiągane są dzięki dużej średnicy kół.

jeśli chodzi o koszty - wiele osób nie zdaje sobie sprawy ile kosztują nieudane "eksperymenty". do tego trzeba doliczyc niemałe koszty ściągania z terenu itd itd. potem przychodzi chwila zastanowienia i człowiek puka się w głowę, bo dosłownie wyrzucił pieniądze w błoto i ani grosza z tego nie da się odzyskac. nieco bardziej udane wynalazki stoją po pół roku na allegro i nikt tego nie chce.
każdy normalny człowiek zastanowi się dlaczego facet sprzedaje pojazd za 1/5 tego co do niego włożył, a i tak najszybciej schodzą normalne uazy bez przeróbek.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Piter69A » czw paź 14, 2010 12:42 pm

skyrafal pisze:... zawieszenia na półosiach... .
:o
A jak to wyglada ?? ??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » czw paź 14, 2010 1:33 pm

wpisz w allegro "pajero sprężyny tył" i się przekonasz, że nowsze modele mają jednak spiralki. jak wygląda chińska czy tam koreańska podróba pajero I to tu masz przykład- http://allegro.pl/hyundai-galloper-2-5- ... 77042.html

no i myślisz, że coś takiego jest lepsze w terenie od uaza, bo ma dieselka i sprężynki zamiast blaszek ??

tu jest bardzo dobry filmik który pokazuje jak jeździ w terenie standartowy samochód na sprężynach i jak to się ma w stosunku do seryjnego uaza na seryjnych Ya-192 i resorowym zawieszeniu
http://www.youtube.com/watch?v=hsT5gMNSD5E

powinni go oglądnąc wszyscy którzy mają zamiar ładowac pieniądze w tego typu przeróbki.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » czw paź 14, 2010 1:55 pm

skyrafal ty chyba wątki albo forum pomyliłeś!
O co Ci chodzi ? Porównujesz jakiegos trzytonowego niegramotnego suva z uazem i udowadniasz tym wyższość resorów nad sprężynami ??

Nikt Ci nie każe zmieniać resorów, jak ci odpowiadają to super, ale to jest forum rajdy4x4 przy stronie rajdy4x4 nie z przypadku. Jeśli ktoś chce srjadować autem tym czy innym i osiągać wyniki to musi auto do specyfiki dostosować i dlatego m.in. bardzo zasadna jest konwersja zawieszenia o której tu mowa.

Jeśli jesteś zainteresowany co daje i jaki jest efekt takiej przeróbki zapraszam do nas na testy ale jeśli tego sam nie porównywałeś to mędrkuj za dużo i nie doradzaj innym czy maja to robić czy nie. Do nich należy decyzja my możemy tylko powiedzieć jakie są nasze odczucia w tym temacie ale oczywiście jeśli mamy podstawy aby o tym dyskutować ( a nie co nam się wydaje czy co zobaczyliśmy na youtube).

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Piter69A » czw paź 14, 2010 2:00 pm

Ile to człowiek sie musi jeszcze nauczyc :)21
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » czw paź 14, 2010 2:35 pm

skoro tak to proszę bardzo - udostępnij rysunki techniczne do tej przeróbki.
same zdjęcia to są "na oko", a "na oko" to bez obrazy można sobie motykę na statecznik do rakiety przerobic
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » czw paź 14, 2010 2:49 pm

Rysunków technicznych narobiłem się trochę ale nie przy tej okazji bo - po co ??

Rysunek techniczny wykonuje konstruktor dla wykonawców lub są składowymi dużych projektów (rysunki złożeniowe i inne). Ale jeśli ja jest konstruktorem i wykonawcą nie muszę tworzyć sobie szczegółowych rysunków bo wyliczenia lub założenia przekładam bezpośrednio na auto.

U mnie niema nic na oko, ale jeśli poczynisz odpowiednie założenia nie to musisz liczyć zbyt wiele bo skorzystasz z tego co inni już dawno policzyli i się sprawdziło w praktyce.

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: UAZ Adventure » czw paź 14, 2010 4:34 pm

skyrafal pisze:to zależy co się chce osiągnąc.

ośmielę się tu niezgodzic z Kolegą Uaz adventure w kwestii tego "czucia tematu".

ten kto "czuje temat" nie będzie przerabiał uaza, bo jego romantyzm polega między innymi na tych resorach, ale nie tylko,
natomiast ten kto szuka po prostu pojazdu terenowego zastanowi się co wyjdzie korzystniej

kolejna rzecz - tak poważna przeróbka zawieszenia to nie jest wymiana lusterek. trzeba miec zaplecze warsztatowe, a przede wszystkim wiedzę i umiejętności. ludzie się napalają, ale nie zdają sprawy ze skali trudności.
Dalej tego nie czujesz :)21 nie chce mi się tłumaczyć.

Z każdym następnym postem coraz bardziej się pogrążasz przedstawiając żałosne argumenty i bajki.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: carinus » czw paź 14, 2010 8:08 pm

UAZ-a przerabia sie w róznych celach.Sprężyny w japończyku nie budzą zainteresowania,w UAZ-ie wręcz przeciwnie.Przeróbki mają za zadanie poprawic właściwosci eksploatacyjne w stosunku do fabrycznych możliwości.Jezeli jedni zakładają i stwierdzają że silnik 3,0MB i sprężyny poprawiają to znaczy że warto założyć.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Piter69A » czw paź 14, 2010 10:56 pm

Tu sie po prostu nikt nie zna.
Teraz nadchodzi era "zawieszenia na półosiach" i "przednich" sprężynach z przytaczanego Pajero lub jego " koreańskiej podróbki"
W końcu XXI wiek mamy :)21
Ale dosc zasmiecania watku pierdołami.
Ci zo zmotali dobre zawieszenie niech sie pochwalą i udzielaja wskazówek tym, którzy tez chca to zrobic bez bzdurnych rozawazan jak o wyzszosci świąt.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: vandall1 » pt paź 15, 2010 8:29 pm

skyrafał mimo pewnej "niefachowości"wypowiedzi,trochę racji ma :roll:
Przeróbka zawieszenia to kupa pieniedzy i czasu plus szereg przygód po drodze.
Rzeczywiście nie ma to za bardzo ekonomicznego sensu,zwłaszcza w przypadkach gdy samochód nie ma być "wyczynowy".
Ale tu nie o to chodzi-po prostu lubimy grzebać,wymyślać koncepcje i je realizować :)2 .
Dobrze zrobiona przeróbka daje mnóstwo satysfakcji i tak pożądane przez wszystkich poczucie "przezajebistości" :wink:
Moje doswiadczenia z uazami skończyłem już parę lat temu z jednym generalnym wnioskiem:w tym wozie dobra jest rama i reduktor.Reszta to śmietnik niestety i proszę się nie oburzać,bo każdy ma prawo do własnej opinii.
Wg mnie błąd,który jest stale powtarzany,to np pakowanie w uaziora silnika 300D.Ciężki i stary klamot-wrecz gorszy niż dobry oryginał.Samochód jest fabrycznie pędzony benzyną i taki powinien pozostać z uwagi na przełożenia mostów np.
Zapodanie większych kół-gwarancja pomielenia mostów.Itepe itede....
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: pilmar » pt paź 15, 2010 8:47 pm

mi się podobają oryginalne uazy.
a te dobrze przerobione,dające radę , trzymające klimat uaza jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Balu-Balu » sob paź 16, 2010 9:24 am

vandall1 pisze: Wg mnie błąd,który jest stale powtarzany,to np pakowanie w uaziora silnika 300D.Ciężki i stary klamot-wrecz gorszy niż dobry oryginał.Samochód jest fabrycznie pędzony benzyną i taki powinien pozostać z uwagi na przełożenia mostów np.

3.0 D w Uazie nie jest montowany po to aby zwiększyć osiągi auta a tylko po aby jazda była ekonomiczna a silnik mniej zawodny. Dobrego oryginała ciężej znaleźć niż dobrego z MB. Jeśli chodzi o lata konstrukcyjne silników to są zbliżone więc nazywanie tylko jednego "starym klamotem " jest nie w porządku. :lol: :)21 Do wyczynowej jazdy to tak jak piszesz, benzyna i chyba jednak 2.9 z Forda. Jaroma przewiózł mnie swoim Uazem z silnikiem 2.3 z MB i też to przyjemnie jechało. Jednak silniki z MB ciężkie są do gazowania. Jeśli chodzi o ciężar silnika MB to zestaw ze skrzynią uazową jest ciężki ale ze skrzynią mercedesa już mniej. Teraz jeżdżę skundlonym uazem bo lubię to auto za możliwość modyfikacji ale coraz bardziej patrzę w stronę oryginału. Niestety latka lecą, zresztą mi i Uazowi, więc zmiany w mojej jak i Uaza konstrukcji nie są już zbyt zalecane :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: vandall1 » sob paź 16, 2010 10:31 am

Balu-Balu pisze: ........................................................................................................................................ Jeśli chodzi o lata konstrukcyjne silników to są zbliżone więc nazywanie tylko jednego "starym klamotem " jest nie w porządku. :lol: :)21
Dobra,sorry niech będzie "dostojny klasyk" :wink:
W sumie to rozumiem też takie motywacje,ale ich nie popieram.
Silnik oryginał to też nie jest dobra opcja:strasznie się kiedyś przyłożyłem do remontu takowego-zrobiłem wszystko co możliwe i działał dobrze...przez rok,a potem normalka:przecieki,kiepskie ciśnienie etc...
Do spokojnej jazdy /z chwilowymi elementami sportowymi :wink: /polecałbym jednak wariant z 2.3 Mercem-to jednak inna epoka technologiczna.Ten silnik nie wymaga drastycznych przeróbek w budzie/cięcie grodzi np/.Łatwiej też rozwiazać problem tłuczenia przedniego mostu.
Ale w sumie to każdy ma swój film....i dobrze :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » sob paź 16, 2010 3:45 pm

no i wyszło na to - nieważne czy przeróbka jest celowa czy niezbyt celowa czy całkiem bezsensowna. ważne, że się robi, grzebie, przerabia, dospawuje i ma satysfakcję.
nieważne, czy się to rozleci za 100km, a jak już przejedzie 500km i dopiero urwie to już fajerwerki i szampan :)21 :)21

jest taki kawał jak facet po budowie biega z pustymi taczkami, a zapytany dlaczego taczki są puste odpowiada, że taki zapierd..l że nie ma kiedy ładowac.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: vandall1 » sob paź 16, 2010 5:30 pm

skyrafal pisze:no i wyszło na to - nieważne czy przeróbka jest celowa czy niezbyt celowa czy całkiem bezsensowna. ważne, że się robi, grzebie, przerabia, dospawuje i ma satysfakcję.
nieważne, czy się to rozleci za 100km, a jak już przejedzie 500km i dopiero urwie to już fajerwerki i szampan :)21 :)21

jest taki kawał jak facet po budowie biega z pustymi taczkami, a zapytany dlaczego taczki są puste odpowiada, że taki zapierd..l że nie ma kiedy ładowac.
Ten kawał to nie ma tu nic do rzeczy mój drogi.Powstał w czasach "słusznie minionych"i dotyczył pozorowania pracy.Mógłbyś się bardziej postarać :wink:
Poza tym gdybysmy nie kombinowali i nie szukali nowych rozwiazań,to do dziś mieszkalibyśmy w jaskiniach.Jeżeli nie chcesz tego robić,nie umiesz,nie stać cię-to nie rób,ale nie lekceważ wysiłków innych ludzi.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » sob paź 16, 2010 6:04 pm

100% racji z tymi ulepszeniami. nie ma zamiaru nikogo obrażac czy nikomu umniejszac.

natomiast trudno uznac za mądre działanie zabieranie się za robotę o której się nie ma pojęcia oraz zaplecza co dotyczy 90% użytkowników, albo wstawianie 30 letniego silnika od beczki ze złomu, który na dodatek waży 200kg więcej niż oryginalny.

ale zakończmy w pokoju te rozważnia. jeśli ktoś się poczuł urażony to sorki.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: carinus » ndz paź 17, 2010 3:25 pm

skyrafal pisze:
natomiast trudno uznac za mądre działanie zabieranie się za robotę o której się nie ma pojęcia oraz zaplecza co dotyczy 90% użytkowników, albo wstawianie 30 letniego silnika od beczki ze złomu, który na dodatek waży 200kg więcej niż oryginalny.

.
Skąd brałes tak dokładne informacje o braku wiedzy i zaplecza technicznego osób modyfikujacych UAZ-y?Kiedyś musi być ten pierwszy raz i na czymś się trzeba nauczyc,początki bywają trudne.Mimo to stary silnik merca z przebiegiem 700kkm i tak będzie o niebo zywotniejszy od oryginalnego bo moze ma szanse przejechać jeszcze z 300kkm a oryginalny może 50kkm.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: vandall1 » ndz paź 17, 2010 3:43 pm

Pomijając wszelkie aspekty trwałościowo-osiągowe,to mój protest budzi przede wszystkim:
-zbyt mała objetość komory silnikowej uaza na ten silnik
-znaczne zwiększenie wagi przodu samochodu/istotne pogorszenie własności jezdnych/
-duży problem ze skokiem przedniego mostu i z jego resorowaniem.
-poza pewnym polepszeniem ekonomii jazdy nie widzę żadnych zalet.
Ale co tam kto woli :wink: .
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Balu-Balu » ndz paź 17, 2010 6:12 pm

vandall1 pisze:Pomijając wszelkie aspekty trwałościowo-osiągowe,to mój protest budzi przede wszystkim:
-zbyt mała objetość komory silnikowej uaza na ten silnik
i :wink: .
Nie wiem czemu tak twierdzisz, zajmuje mniej miejsca niż ja w tym samym miejscu co silnik :)21 :)21


Obrazek

Obrazek
vandall1 pisze:-znaczne zwiększenie wagi przodu samochodu/istotne pogorszenie własności jezdnych/


Z powiększeniem ciężaru trudno się nie zgodzić ale wystarczy odciążyć auto ( ja usunąłem prawy zbiornik paliwa) i nie jest tak źle. Pogorszenia właściwości jezdnych nie stwierdzono. Szerokość opony załatwia problem zapadania przodu
vandall1 pisze:-duży problem ze skokiem przedniego mostu i z jego resorowaniem.
Na wszystko jest sposób

Obrazek

Auto po testach, brak problemów ze smarowaniem :)21
vandall1 pisze:-poza pewnym polepszeniem ekonomii jazdy nie widzę żadnych zalet.
A ja nie widzę żadnych przeszkód do zrobienia tych przeróbek :)21
vandall1 pisze:Ale co tam kto woli :wink:
No to tu się zgadzam :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: vandall1 » ndz paź 17, 2010 11:35 pm

No i tak można jeszcze się długo przekomarzać :wink:
A propos uderzeń w przedni most:przerabialismy całą spodzinę aluminiową przespawując na niej zarys miski do tyłu silnika.Po prostu z dwóch spodzin robiliśmy jedną.Plus do tego oczywiscie przesuniecie smoka.Było to skuteczne,a i narobić sie było można :)20
Niestety nie mam fotek tego patentu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » pn paź 18, 2010 5:10 pm

[/quote]stary silnik merca z przebiegiem 700kkm i tak będzie o niebo zywotniejszy od oryginalnego bo moze ma szanse przejechać jeszcze z 300kkm a oryginalny może 50kkm.[/quote]

stare to jest dobre wino i skrzypki. silniki od beczki są faktycznie trwałe, a też się zużywają. szczególnie gdy przez ostatnie 10 lat beczka miała 15 właścicieli i oczywiste jest, że nikt nie pilnował wymiany oleju tylko dolewał najtańszy. mój kumpel miał VW Polo 1.4D i przez 60.000km nawet nie 1 raz nie wymienił oleju. silnik się zatarł i auto poszło na części dla naiwniaków. myślicie, że z beczkami jest inaczej ? może jakaś 3L zrobi 1'000'000km, ale gdy ma kilku, a nie kilkunastu właścicieli i każdy z nich jednakowo dbał o auto i lał porządne oleje, serwisował itd itd.

w swoim uazie zrobiłem porządny remont główny oryginału, założyłem najnowsze ruskie części, wyważyłem tłoki, korbowody, wał ze sprzęgłem itd itd. wyszło ponad 3000zł, ale ...... spalanie mam rzędu 13-14L LPG/100km, a między wymianami oleju ok. 10'000km zlewam ok. 4L - oczywiście bez dolewania od wymiany do wymiany. zrobiłem już ze 40000km, silnik mam suchy i jest OK. Bieszczady, -35 stopni i rano bez problemu go odpalam. ciekawe jak by to było ze starym dieslem ? pewnie ognisko i kiełbaski :D , a potem może zaskoczy.
nikt mi już nie powie, że silnika uaza nie da się porządnie zrobic. możecie sobie komentowac, że głupstwa wypisuję, ale mnie to średnio (wiecie co) :)21 :)21 :)21 i nie wożę z przodu 200kg

ekonomia - 32zł za 14L LPG - za tyle można kupic 7L ON. wątpię, żeby 7L ON wystarczyło na 100km.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: carinus » pn paź 18, 2010 6:30 pm

Nikt tutaj nie zaprzecza że oryginalny silnik jest zły,ale nie krytykuj kogoś za to że wstawia coś innego.Mój oryginalny bez remontu przejechał 56kkm i zapala może lepiej niż Twój,spala ok.16l LPG.I tak wstawię jednak inny silnik bo nie robię samochodu dla ideii tylko do jazdy,bezproblemowej jazdy.W garażu czeka już silniczek 156KM z toyoty a springi niedługo sie załatwi.

wjedz w ciężki teren zobacz jaka będzie róznica w spalaniu LPG w Twoim i ON w dieslu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości