Problem z odpalaniem na zimnym ?
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: śr wrz 24, 2003 7:04 pm
- Lokalizacja: Obecnie okolice Olkusza
Problem z odpalaniem na zimnym ?
Witam pięknie.
Mam problem z uruchomieniem silnika rano. Kiedy jest zimny.
Rozrusznik kręci jak zwariowany. Auto odpala dobrych 2-3min. kręcenia.
Już raz wysiadł rozrusznik. Po regeneracji gość od rozruszników stwierdził że to przez to "poranne kręcenie".
Kiedy silnik jest rozgrzany odpala za pierwszym strzałem.
Wymieniłem świece ale to nie pomogło.
Może macie Waćpanowie jakieś sugestie???
Dodam że Samuraj jest 1.3 na gaźniku.
Darek
Mam problem z uruchomieniem silnika rano. Kiedy jest zimny.
Rozrusznik kręci jak zwariowany. Auto odpala dobrych 2-3min. kręcenia.
Już raz wysiadł rozrusznik. Po regeneracji gość od rozruszników stwierdził że to przez to "poranne kręcenie".
Kiedy silnik jest rozgrzany odpala za pierwszym strzałem.
Wymieniłem świece ale to nie pomogło.
Może macie Waćpanowie jakieś sugestie???
Dodam że Samuraj jest 1.3 na gaźniku.
Darek
Suzuki Samuraj
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
zdejmij pokrywę z gaźnika. Sprawdź czy przepustnica ssania przy zimnym silniku jest całkowicie zamknięta.Na zimnym silniku przepustnica ma być poziomo a jak się zagrzeje to pionowo.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1f ... f7abf.html
zdjęcie pochodzi z gaźnika przed myciem - wygląda fatalnie.
Przepustnica na zimnym silniku ma być jak na zdjęciu - potem w miarę rozgrzewania podnosi się do góry i w końcu otwiera cały przelot jak silnik jest ciepły.
Sprawdź sprężynkę na małej plastikowej zębatce - może spadła z zaczepu.
Możesz delikatnie nacisnąć przepustnicę wkrętakiem ale nie używaj siły.
To jest gaźnik Aisana. Nie wiem jaki jest Twój.
Nie chcę zakładać nowego wątku stąd pytanie tutaj: może ktoś z kolegów wie dokładnie jaką rolę spełnia element gaźnika Aisan pokazany na poniższym zdjęciu
Coś tam wiem o tym gaźniku ale ten element jest dla mnie zagadką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4a ... ad2a3.html
zdjęcie pochodzi z gaźnika przed myciem - wygląda fatalnie.
Przepustnica na zimnym silniku ma być jak na zdjęciu - potem w miarę rozgrzewania podnosi się do góry i w końcu otwiera cały przelot jak silnik jest ciepły.
Sprawdź sprężynkę na małej plastikowej zębatce - może spadła z zaczepu.
Możesz delikatnie nacisnąć przepustnicę wkrętakiem ale nie używaj siły.
To jest gaźnik Aisana. Nie wiem jaki jest Twój.
Nie chcę zakładać nowego wątku stąd pytanie tutaj: może ktoś z kolegów wie dokładnie jaką rolę spełnia element gaźnika Aisan pokazany na poniższym zdjęciu
Coś tam wiem o tym gaźniku ale ten element jest dla mnie zagadką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4a ... ad2a3.html
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
to urzadzenie ma chyba wplyw na obroty silnika po wlaczeniu swiatel
jesli wlaczasz swiatla i obroty spadaja to trzeba tam podkrecic srubke 


BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
No nie bardzo - to o czym piszesz to zawór zamocowany poniżej gaźnika,( w Aisanie to taki z zieloną wtyczką) Włączenie świateł lub innego dodatkowego odbiornika, przez diody powoduje zadziałanie tego zaworu, który następnie podaje podciśnienie na mieszek, a mieszek lekko pociąga oś przepustnicy gazu. Dźwigienka - śrubka regulacyjna powinny być tak ustawiona że przy obrotach jałowych (800 obr/min) po włączeniu świateł na tyle "doda gazu" że nie zauważysz spadku obrotów.Łatwo sprawdzić - jak odepniesz podciśnienie z tego mieszka to obroty po włączeniu świateł lekko spadną.PITSJ413:) pisze:to urzadzenie ma chyba wplyw na obroty silnika po wlaczeniu swiateljesli wlaczasz swiatla i obroty spadaja to trzeba tam podkrecic srubke
... ale ja to młody jestem i mogę się nie znać..

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
dlatego napisalem ze chyba do tego sluzy
ale napewno u siebie zwiekszalem obroty po wlaczeniu swiatel ta srubka ponizej
gdzies kiedys widzialem na forum schemat tego gaznika ale byl tak skomplikowany ze nawet go nie kopiowalem 



BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
- droidboo
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
- Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
Witam. Ja się podepnę pod ten temat. Mam bardzo podobny problem, tyle że na wtrysku jest samurai. Rano mogę kręcić, kręcić i nie chce zapalić, ale wystarczy, że wcisnę pedał gazu przy pierwszym zakręceniu i auto odpala. Komputer nie podaje żadnych kodów błędów. Ma ktoś jakiś pomysł?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
Napraw "throttle opener" i/lub jego sterowanie (albo wciskaj gaz przy odpalaniudroidboo pisze:Witam. Ja się podepnę pod ten temat. Mam bardzo podobny problem, tyle że na wtrysku jest samurai. Rano mogę kręcić, kręcić i nie chce zapalić, ale wystarczy, że wcisnę pedał gazu przy pierwszym zakręceniu i auto odpala. Komputer nie podaje żadnych kodów błędów. Ma ktoś jakiś pomysł?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- droidboo
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
- Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
dobra panowie opisze wam mój przypadek
Silnik czy zimny czy ciepły po dodaniu i trzymaniu tych samych obrotów po paru sakundach zaczyna się dławić przerywać dzieje się to w każdym zakresie obrotów gażnik pony ręczne ssanie prędzej śmigał aż miło zaraz po założeniu
I jeszcze jedna sprawa jak rozbierałem gaźnik to była tam taka mała kuleczka broczek i jak go rozebrałem to mi wypadł i włożyłem w najbardziej według mnie pasujące miejsce ale jeśli by ktoś wiedział dokładnie gdzie ma być to proszę o info

I jeszcze jedna sprawa jak rozbierałem gaźnik to była tam taka mała kuleczka broczek i jak go rozebrałem to mi wypadł i włożyłem w najbardziej według mnie pasujące miejsce ale jeśli by ktoś wiedział dokładnie gdzie ma być to proszę o info
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
W samuraiu nie ma krokowego.droidboo pisze:Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
Zaopatrz się w manual (jest w necie) - wszystko się wyjaśni

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
Poniżej masz link na którym widać wcześniejszą wersję tego rozwiązania. Technicznie spełnia on tą samą rolę co membranka na zdjęciach, nie jest ona połączona z żadnym podciśnieniem. Nie wgryzałem się w to (jeszcze), ale mam wrażenie, że po wyłączeniu świateł ma on przystopować mechanizm aby łagodnie powrócił do poprzedniego położenia. ...tak sobie gdybamokino pisze: Nie chcę zakładać nowego wątku stąd pytanie tutaj: może ktoś z kolegów wie dokładnie jaką rolę spełnia element gaźnika Aisan pokazany na poniższym zdjęciu
Coś tam wiem o tym gaźniku ale ten element jest dla mnie zagadką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4a ... ad2a3.html

http://bbs.zuwharrie.com/content?P=fc7f ... ic=77809.0
http://bbs.zuwharrie.com/content?P=fc7f ... ic=77810.0
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
@tanto - dzięki za linki i sugestie - moje pytanie chyba jednak nadal pozostaje otwarte.
teraz mam założony gaźnik pony z ręcznym ssaniem, ale zbieram siły i wiedzę żeby jednak wrócić do aisana - jak był sprawny to chodził rewelacyjnie.
teraz mam założony gaźnik pony z ręcznym ssaniem, ale zbieram siły i wiedzę żeby jednak wrócić do aisana - jak był sprawny to chodził rewelacyjnie.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
- droidboo
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
- Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
Douczyłem się!Kostuch pisze:W samuraiu nie ma krokowego.droidboo pisze:Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
Zaopatrz się w manual (jest w necie) - wszystko się wyjaśni
TPS ustawiony, według oporności z manuala wychodzi nawet, że sprawny, ale nie do końca mu ufam, bo przy dodawaniu gazu podczas jazdy auto ma zmułe i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać, jak wcisne w podłoge, to prawie żadnej różnicy mu to nie robi, nie bardzo chce się rozpędzać. Możliwe, że TPS jednak jest walnięty, czy może to jakaś inna typowa przypadłość?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.
Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?
Napraw najpierw ten elektrozaworek od wolnych obr a potem się zobaczy.droidboo pisze:Douczyłem się!Kostuch pisze:W samuraiu nie ma krokowego.droidboo pisze:Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
Zaopatrz się w manual (jest w necie) - wszystko się wyjaśni
TPS ustawiony, według oporności z manuala wychodzi nawet, że sprawny, ale nie do końca mu ufam, bo przy dodawaniu gazu podczas jazdy auto ma zmułe i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać, jak wcisne w podłoge, to prawie żadnej różnicy mu to nie robi, nie bardzo chce się rozpędzać. Możliwe, że TPS jednak jest walnięty, czy może to jakaś inna typowa przypadłość?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości