Problem z odpalaniem na zimnym ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

orroz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 24, 2003 7:04 pm
Lokalizacja: Obecnie okolice Olkusza

Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: orroz » sob paź 30, 2010 5:47 pm

Witam pięknie.
Mam problem z uruchomieniem silnika rano. Kiedy jest zimny.
Rozrusznik kręci jak zwariowany. Auto odpala dobrych 2-3min. kręcenia.
Już raz wysiadł rozrusznik. Po regeneracji gość od rozruszników stwierdził że to przez to "poranne kręcenie".
Kiedy silnik jest rozgrzany odpala za pierwszym strzałem.
Wymieniłem świece ale to nie pomogło.
Może macie Waćpanowie jakieś sugestie???
Dodam że Samuraj jest 1.3 na gaźniku.
Darek
Suzuki Samuraj

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: okino » sob paź 30, 2010 5:59 pm

zdejmij pokrywę z gaźnika. Sprawdź czy przepustnica ssania przy zimnym silniku jest całkowicie zamknięta.Na zimnym silniku przepustnica ma być poziomo a jak się zagrzeje to pionowo.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

orroz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 24, 2003 7:04 pm
Lokalizacja: Obecnie okolice Olkusza

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: orroz » ndz paź 31, 2010 9:33 am

OK. Dzięki, spróbuję.
Suzuki Samuraj

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: okino » ndz paź 31, 2010 1:26 pm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1f ... f7abf.html
zdjęcie pochodzi z gaźnika przed myciem - wygląda fatalnie.
Przepustnica na zimnym silniku ma być jak na zdjęciu - potem w miarę rozgrzewania podnosi się do góry i w końcu otwiera cały przelot jak silnik jest ciepły.
Sprawdź sprężynkę na małej plastikowej zębatce - może spadła z zaczepu.
Możesz delikatnie nacisnąć przepustnicę wkrętakiem ale nie używaj siły.
To jest gaźnik Aisana. Nie wiem jaki jest Twój.


Nie chcę zakładać nowego wątku stąd pytanie tutaj: może ktoś z kolegów wie dokładnie jaką rolę spełnia element gaźnika Aisan pokazany na poniższym zdjęciu
Coś tam wiem o tym gaźniku ale ten element jest dla mnie zagadką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4a ... ad2a3.html
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: PITSJ413:) » ndz paź 31, 2010 5:36 pm

to urzadzenie ma chyba wplyw na obroty silnika po wlaczeniu swiatel :wink: jesli wlaczasz swiatla i obroty spadaja to trzeba tam podkrecic srubke :)21
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: okino » ndz paź 31, 2010 5:57 pm

PITSJ413:) pisze:to urzadzenie ma chyba wplyw na obroty silnika po wlaczeniu swiatel :wink: jesli wlaczasz swiatla i obroty spadaja to trzeba tam podkrecic srubke :)21
No nie bardzo - to o czym piszesz to zawór zamocowany poniżej gaźnika,( w Aisanie to taki z zieloną wtyczką) Włączenie świateł lub innego dodatkowego odbiornika, przez diody powoduje zadziałanie tego zaworu, który następnie podaje podciśnienie na mieszek, a mieszek lekko pociąga oś przepustnicy gazu. Dźwigienka - śrubka regulacyjna powinny być tak ustawiona że przy obrotach jałowych (800 obr/min) po włączeniu świateł na tyle "doda gazu" że nie zauważysz spadku obrotów.Łatwo sprawdzić - jak odepniesz podciśnienie z tego mieszka to obroty po włączeniu świateł lekko spadną.
... ale ja to młody jestem i mogę się nie znać.. :wink:
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: PITSJ413:) » pn lis 01, 2010 11:50 am

dlatego napisalem ze chyba do tego sluzy :)21 ale napewno u siebie zwiekszalem obroty po wlaczeniu swiatel ta srubka ponizej :D gdzies kiedys widzialem na forum schemat tego gaznika ale byl tak skomplikowany ze nawet go nie kopiowalem :D
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: droidboo » wt lis 16, 2010 10:35 pm

Witam. Ja się podepnę pod ten temat. Mam bardzo podobny problem, tyle że na wtrysku jest samurai. Rano mogę kręcić, kręcić i nie chce zapalić, ale wystarczy, że wcisnę pedał gazu przy pierwszym zakręceniu i auto odpala. Komputer nie podaje żadnych kodów błędów. Ma ktoś jakiś pomysł?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: Kostuch » śr lis 17, 2010 11:29 am

droidboo pisze:Witam. Ja się podepnę pod ten temat. Mam bardzo podobny problem, tyle że na wtrysku jest samurai. Rano mogę kręcić, kręcić i nie chce zapalić, ale wystarczy, że wcisnę pedał gazu przy pierwszym zakręceniu i auto odpala. Komputer nie podaje żadnych kodów błędów. Ma ktoś jakiś pomysł?
Napraw "throttle opener" i/lub jego sterowanie (albo wciskaj gaz przy odpalaniu :)21 ).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: droidboo » śr lis 17, 2010 7:16 pm

Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

arni89
 
 
Posty: 171
Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
Lokalizacja: Wisła

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: arni89 » śr lis 17, 2010 7:50 pm

dobra panowie opisze wam mój przypadek :oops: Silnik czy zimny czy ciepły po dodaniu i trzymaniu tych samych obrotów po paru sakundach zaczyna się dławić przerywać dzieje się to w każdym zakresie obrotów gażnik pony ręczne ssanie prędzej śmigał aż miło zaraz po założeniu
I jeszcze jedna sprawa jak rozbierałem gaźnik to była tam taka mała kuleczka broczek i jak go rozebrałem to mi wypadł i włożyłem w najbardziej według mnie pasujące miejsce ale jeśli by ktoś wiedział dokładnie gdzie ma być to proszę o info
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: Kostuch » czw lis 18, 2010 9:31 am

droidboo pisze:Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
W samuraiu nie ma krokowego.
Zaopatrz się w manual (jest w necie) - wszystko się wyjaśni :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: droidboo » pt lis 19, 2010 9:05 pm

:oops: douczę się:P
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1994
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: tanto » pn lis 22, 2010 2:53 pm

okino pisze: Nie chcę zakładać nowego wątku stąd pytanie tutaj: może ktoś z kolegów wie dokładnie jaką rolę spełnia element gaźnika Aisan pokazany na poniższym zdjęciu
Coś tam wiem o tym gaźniku ale ten element jest dla mnie zagadką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4a ... ad2a3.html
Poniżej masz link na którym widać wcześniejszą wersję tego rozwiązania. Technicznie spełnia on tą samą rolę co membranka na zdjęciach, nie jest ona połączona z żadnym podciśnieniem. Nie wgryzałem się w to (jeszcze), ale mam wrażenie, że po wyłączeniu świateł ma on przystopować mechanizm aby łagodnie powrócił do poprzedniego położenia. ...tak sobie gdybam ;-)

http://bbs.zuwharrie.com/content?P=fc7f ... ic=77809.0
http://bbs.zuwharrie.com/content?P=fc7f ... ic=77810.0
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: okino » śr lis 24, 2010 7:39 pm

@tanto - dzięki za linki i sugestie - moje pytanie chyba jednak nadal pozostaje otwarte.
teraz mam założony gaźnik pony z ręcznym ssaniem, ale zbieram siły i wiedzę żeby jednak wrócić do aisana - jak był sprawny to chodził rewelacyjnie.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: droidboo » śr gru 15, 2010 12:30 am

Kostuch pisze:
droidboo pisze:Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
W samuraiu nie ma krokowego.
Zaopatrz się w manual (jest w necie) - wszystko się wyjaśni :)2
Douczyłem się!
TPS ustawiony, według oporności z manuala wychodzi nawet, że sprawny, ale nie do końca mu ufam, bo przy dodawaniu gazu podczas jazdy auto ma zmułe i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać, jak wcisne w podłoge, to prawie żadnej różnicy mu to nie robi, nie bardzo chce się rozpędzać. Możliwe, że TPS jednak jest walnięty, czy może to jakaś inna typowa przypadłość?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Problem z odpalaniem na zimnym ?

Post autor: Kostuch » śr gru 15, 2010 10:00 am

droidboo pisze:
Kostuch pisze:
droidboo pisze:Chodzi o silniczek krokowy, czy któryś z wężyków, co jest przy przepustnicy?
W samuraiu nie ma krokowego.
Zaopatrz się w manual (jest w necie) - wszystko się wyjaśni :)2
Douczyłem się!
TPS ustawiony, według oporności z manuala wychodzi nawet, że sprawny, ale nie do końca mu ufam, bo przy dodawaniu gazu podczas jazdy auto ma zmułe i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać, jak wcisne w podłoge, to prawie żadnej różnicy mu to nie robi, nie bardzo chce się rozpędzać. Możliwe, że TPS jednak jest walnięty, czy może to jakaś inna typowa przypadłość?
Napraw najpierw ten elektrozaworek od wolnych obr a potem się zobaczy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości